Jullie denken serieus dat Bouwman bewust aan het sparen is..? Hij finisht nu al een week vrijwel elke etappe als één van de allerlaatsten. Dat lijkt in de verste verte niet op bewust sparen.
Die jongen is gewoon duidelijk niet fit. Kans dat hij ergens de komende dagen afstapt is een heel stukje groter dan de kans dat hij in de derde week opeens wel wat gaat betekenen bergop voor Roglic.
Roglic uitstekend en de ploeg als geheel ook weer beter met een prima Koen die zijn werk naar behoren deed net als Oomen. Kruijswijk met zijn beste klim sinds P-N en Kuss gaat nog wel wat meer waarde hebben in de komende weken. Als Ineos zo beschermend blijft rijden voor Egan zijn ze een prima bondgenoot van Primoz. Yates is de facto nu de beste knecht van TJV.
Ja, dat zie ik ook zo. Roglic is weer echt goed. Steven Kruijswijk komt er aan, die is elke dag weer beter. Sepp Kuss is nog niet top, maar toch belangrijk voor 't team.
Gelukkig dat Bouwman er vandaag bij kon blijven, maar het was Sam Oomen, die het meeste werk heeft gedaan.
Ook dank aan Ineos, die veel werk uit handen van TJV heeft genomen.
In Noorwegen is 't matig gebleven met zo'n team. Gelukkig dat Mike zich goed heeft geweerd met uiteindelijk een 3e. plaats in 't AK.
'@goldone123
Het zou mij niet verbazen als we morgen al wat transfernieuws krijgen. Men heeft bij de Social Media afdeling nu genoeg tijd gehad om filmpjes te maken met Rohan, Cristophe en Tosh. Ik wil eigenlijk het liefst een stukje zien waar Rohan de draak steekt met zijn imago als obsessieve materiaalfreak.
Vandaag deed de ploeg het prima... controle gehouden in de groep met favorieten zonder zich echt over de kop te rijden. Gesink mocht het vandaag blijkbaar wat rustiger aan doen en Bouwman heeft zich vandaag goed geweerd. Maar wat was Roglic sterk zeg, hoe die naar die groep met Yates reed was indrukwekkend. Vandaag deelt hij her en der toch weer een tikje uit. De ploeg heeft zijn zaakjes voor nu prima in orde zonder echt knechten die er bovenuit steken. Maar er staat nog heel wat op het programma...
Bouwman leek zelfs sterker dan Oomen vandaag. De hele ploeg rijdt erg efficiënt deze Vuelta: Tot Roglic aan toe. Zelfs vandaag had hij nog 1 of 2 extra seconden op Mas kunnen pakken als hij doortrapt tot de streep. Die Deen van EF een paar dagen geleden had hij kunnen pakken als hij nog even extra had aangezet. Alles met de derde week in het achterhoofd, daar waar het wel eens eerder is misgelopen.
Vrienden maken bereikt hij er ook mee, Mas vind het heerlijk om samen met Primoz voorop te mogen spelen.
'@Xevar, @Madeinstars en @Michiel.
Toch denk ik ook dat er met Bouwman deze week inderdaad iets niet in orde is/was (ziek, blessure of door de hitte bevangen) want waarom zou hij steeds bij het laatste trosje renners eindigen.
Dat is niets voor hem gezien zijn sterke optreden in de Giro.
Misschien (dat hoop ik) dat we hiervan iets via de media of TJV medegedeeld krijgen.
Positief is dat Bouwman vandaag wel een verbetering liet zien zodat bv Gesink, die deze week erg sterk reed, wat ontlast wordt want er komen nog 2 hele zware weken aan voor de ploeg.
Oomen had het op de eerste klim lastig achteraan de groep toen Ineos versnelde maar hij kwam daarna sterk terug in het laatste gedeelte van de etappe. Chapeau.
Bouwman en Oomen zijn denk de renners die Roglic, Kuss en Kruijswijk onderaan de laatste berg moeten afzetten waarna ze rustig naar boven kunnen rijden.
Ik moet zeggen dat TJV tactisch vandaag een sterke (klasse) etappe heeft gereden na een zeer snelle aanvalsperiode in de eerste 60/70km waar diverse goede renners werden gelost.
De 1e plaats in het Alg. klassement van kopman Roglic werd heel goed verdedigd door het gehele klimteam van TJV.
Klasbak Roglic maakte het daarna sterk af op de slotklim al had hij van mij wat meer seconden mogen pakken op Mas.
Maar misschien kun je Movistar nog maar even te vriend houden als bv Ineos cq Bahrein met zijn renners gaat aanvallen in de komende bergetappes.
#announcedennis
Overigens interessant dat ze bij Laporte specifiek benoemen dat ze verwachten dat er nog veel winst te behalen is qua voeding, training en aero ten op zichte van Cofidis. Ik verwacht dat die wel eens nog een mooie extra sprong kan maken ten opzichte van zijn goede vorm al dit jaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.