'@ti-raleigh Yates reed vooral hard op kop op Landa en Vlasov verder op achterstand te rijden. Denk niet dat hij op dat moment wist wanneer of wie er vooraan al over de finish waren gekomen. Roglic maakt zich volgens mij ook helemaal niet druk over hij die trui nu wel of niet heeft. Vond het rijden van Gesink, Oomen, Kuss en Kruijswijk in ieder geval al weer hoopgevend. Het ging vanuit de start al zo hard dat het halve peloton op die klim er al vanaf was geblazen. Misschien dat Bouwman iets te ver van achteren zat en dan maak je die oversteek ook echt niet meer naar voren. Verder kan ik me voorstellen dat het ook voor Hofstede wel iets te hard ging meteen. Veel ploegen waren na die eerste klim al veel knechten kwijt, heb geen ploeg meer met 8 man vooraan gezien. Roglic zat vandaag in ieder geval goed omringt en had denk ik niet veel te klagen. Dit is een rondje om vooral te doseren in deze fase van de koers... het zwaartepunt zit echt in het 2e deel van de Vuelta.
Ik zie een aantal volgers die de tactische keuze van het weggeven van de leiderstrui aan een vroege vluchters als prima tactiek bestempelen.
Ik denk zelf dat het niet zo´n probleem is om met deze ploeg de rest van de ronde te controleren (zelfs met een klimknecht die niet zijn niveau haalt), maar de overweging valt goed te volgen.
Ik denk niet dat het tactisch voordeel dat het Ineos oplevert dat Roglic in het rood rijdt opweegt tegen het feit dat Bernal nog praktisch 3 minuten moet winnen op Roglic om de Vuelta te kunnen winnen. Om dan een van de spaarzame echte bergetappes onbenut te laten en zelfs op kop te gaan brommeren voor Roglic, lijkt mij gewaagd.
'@Petje
Ik lees dat TJV er alles aan gedaan heeft voor de winst, maar dat Hayter zich kranig heeft geweerd in Noorwegen.
Morgen nog een laatste kans om Mike hoger in de rangorde te krijgen.
@ti-raleigh
Het was vandaag zo'n dag voor TJV in de Vuelta om uit te rijden, maar je hebt gelijk, dat hij een mannetje bij zich had moeten hebben ook in deze sprintfinale.
Noorwegen gezien op de ES player, moeite waard, wat een paradijs daar. Teunissen en Bennett dik in orde, Harper op zijn niveau, de rest zwaar slecht om diverse redenen.
Morgen mag Roglic van mij wel laten zien dat hij dik de beste is en tijd winnen op de concurrentie. Jumbo ziet er goed uit, Ineos zal aanvallen en misschien vroeg. Mocht Kuss echt met de beste mee kunnen dan hebben ze echt een belangrijke pion erbij in het klassement.
Ik hoop dat Jumbo Tusveld haalt als Honore niet komt.. 2 verschillende renners, het liefst beide..
Ik ben bang dat jumbo t morgen met 4 klimknechten (Gesink, kruijswijk, oomen en kuss) moet doen, Bouwman lijkt niet in orde, vandaag ook weer op achterstand, lijkt me niet meer de spaarstand? Of is dit allemaal opzet en piekt/spaart hij naar laatste week. Laten we t hopen, maar ben bang van niet.
Voordeel wel van het profiel morgen tov vrijdag is dat de eerste 50/60km hopelijk gecontroleerd kunnen worden door hofstede en van Hooijdonk (evt dus ook met wat hulp van Bouwman) als t goed is, bij gevaarlijke mannen mee in vlucht (top 18?), kunnen zij daar nog wat rechtzetten. Hier moet ook weer niet groep al te groot wegrijden liefst.
Evt weer kuss “per ongeluk” Mee in vlucht? Dat zou ineos/movistar dwingen tot rijden? Maar geloof niet dat hij nog zoveel ruimte zal krijgen.
'@Petje
Ik hoop ook op beide, want Tusveld doet echt zijn best om zich te laten zien en Honore heeft de kwaliteiten, waarnaar TJV op zoek is. Ik hoop, dat zij niet te lang wachten met het halen.
Ja @rahimns
Hopelijk wordt het leuk gevecht tussen de klassementsmannen met Roglic als winnaar, dat wel.
Belangrijk wordt de ondersteuning van Kruijswijk & Kuss in de finale.
'@tdola
Bouwman lijkt mij inderdaad niet in orde.
Geen idee wat er met hem aan de hand is.
Misschien last van de hitte, slechte (hoogtestage) benen of misschien licht ziek.
In ieder geval geen valpartij van hem gezien.
Normaal zou hij gezien oa zijn Giro in de buurt bij de klimmers van TJV moeten zitten.
Of ze houden hem speciaal achter de hand voor de 2e en 3e week alhoewel ik dat niet denk.
TJV heeft over hem ook niets naar buiten gebracht of geschreven.
Kan zijn dat hij er in de 2e of 3e week er wel doorkomt anders wordt het voor hem en TJV een slechte en vervelende Vuelta.
Voorlopig zal hij wel in het begin van vnl vlakke etappes de waterdrager van de ploeg zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.