Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 392 ... 454 455
Daniel17

Op zich wel apart dat hij de TOB gaat rijden met die relatief lange TTT, maar ik denk ook dat best veel goede tijdrijders van TJV gaan starten op het EK, dat tegelijk gaat plaatsvinden (denk aan Affini bijvoorbeeld).

wieler4live

Jammer dat Roglic het net niet haalt maar wel op koers voor de eind zege nu kijken wat Jonas kan

Murcia

Weer een goede Roglic vandaag die net niet won maar toch een ijzersterke indruk gaf. Kuss vandaag op het klimmetje ook al iets beter maar ik blijf benieuwd naar de knechten bergop straks op de langere en meerdere beklimmingen per dag.

kelderfan

Roglic is prima in orde, want hij heeft niet echt doorgezet om 't Nielsen lastig te maken. Hij leek mij eerder te kijken waar Carapax & Co. zaten.

tdola

In Noorwegen tegenvallende foss en vingegaard.
Teunissen (!) 1e man in 1e achtervolgende groepje met ook Bennett daar erbij.

Roglic gewoon erg sterk, pakt op alle concurrenten secondes tot halve minuut.
Bouwman en oomen op forse achterstand. Hebben die op t laatst bewust laten lopen ivm werk te doen vrijdag en zondag?

rennerske

De Hosanna-verhalen over Noorwegen kunnen ( tijdelijk) in de koelkast. Er was zelfs een onbenul op de vorige pagina die het had over kans op een compleet TJV-podium.

tdola

Wat vooral jammer is in Noorwegen, maar wrs te maken heeft met onervarenheid van foss/vingegaard.
Ik heb Harper kilometers op kop zien sleuren. Die komt uiteindelijk op 52 sec binnen. Foss en vingegaard zaten daar in in wiel en komen op 4 en 5 min binnen.
Daar hadden ze gewoon eerder tegen Harper moeten zeggen : spaar je maar, wij zijn niet goed, ga je eigen kans en kijk hoever je komt.
Zeker is zo'n kleinere ronde kan Harper dan wellicht mooi resultaat halen, zeker niet ondenkbaar dat ie met 1e groep mee had gekund.

tdola

Morgen lastige dag, de vraag hoe ze t gaan aanpakken. Zit er iemand in de kopgroep die ze kort moeten houden enigszins, zeg top 20. Dan wordt t aanpoten. Zeker als er grotere groep weg is.
Gaan ze oomen of bouwman (hebben die gespaard vandaag? Hoop t) of kruijswijk proberen mee te sturen met evt vlucht, om zonodig nog af te zakken als situatie daarom vraagt?

Ik denk cruciaal niet al te grote groep weg laten rijden...maar makkelijker gezegd dan gedaan.
En evt mannetje mee om zn af te zakken, maar dat is meestal.niet echt tjv tactiek.

kelderfan

Ik moet eerlijk zeggen @rennerske, dat 't tegenviel in Noorwegen. Volgens TJV-info ontbreekt het bij Tobias aan wedstrijdritme en kwam Jonas niet goed voorbereid naar deze Tour of Norway. Dat Mike nog zover kwam is dan weer een opsteker.

Michieltje

Ja, dat is een vreemde uitslag in Noorway. Teunissen echt in goede vorm hoor. Beresterke renner.

kelderfan

'@tdola
Omdat Movistar veel mannen voorin heeft en ook Ineos mee kan doen voor de hoofdprijs, lijkt mij dat een goede zaak voor TJV met Roglic. Oomen en Bouwman hebben zich gespaard voor de rit van morgen. Het is alleen dan weer jammer, dat Kuss zijn benen nog niet heeft teruggevonden en dat Kruijswijk echt nog stappen moet zetten.

Yeez

Vingegaard schijnbaar fysiek malheur gehad. Zou mij niet verbazen mocht dat weer door die platvoeten komen en de daarbij behorende spierblessures. Al is dat gissen natuurlijk!

Michieltje

Dat zal idd wel eens zijn achilleshiel kunnen zijn

Michieltje

Jonas heeft wel wat weg van Daffy Duck, met zn platvoeten

kelderfan

Gelukkig zijn Sepp Kuss en Steven Kruijswijk weer ok en bij de les. Sepp inmiddels weer in de top-tien gekomen in de Vuelta. Robert Gesink heeft inmiddels een standbeeld verdiend. Die heeft met ook Sam Oomen veel vuil werk opgeknapt.
In Noorwegen doet Mike Teunissen het bijzonder goed met vandaag weer een derde plaats in toch wel een zware etappe.

Poeksel

Ik ben wel benieuwd of TJV zelf vindt dat het houden van de rode trui pech is, of vooral eigen schuld. Het lijkt me dat ze wel iets minder hard de achtervolging hadden kunnen doen.

Michieltje

Z.o.z.

kelderfan

Waarom @Poeksel. Je kon verwachten dat Movistar en Astana er voor zouden gaan. Dan is het alleen maar goed dat Kruijswijk en Kuss het op zo'n zware dag goed doen.
Ik vind eerder dat Hofstede en Bouwman het maar magertjes doen. Dat had ik echt niet van Koen Bouwman verwacht.

Murcia

Tosh lijkt me ook een prima aanwinst, met deze prestaties een welkome aanvulling rond Wout. Primoz soeverein, Sepp terug in de top 10 en goede optredens van Robert, Steven en Sam. De ploeg oogde vandaag al een stuk beter dan eerder.

kelderfan

Ja die Tosh van der Sande laat zich nadrukkelijk goed zien in dit rondje.

tdola

Zie nergens berichten over bouwman, ging mee als klim knecht maar valt helaas tegen. Enig idee wat er met m aan de hand is?
Morgen mogen iig hofstede en van hooijdonk weer aan de bak, 1e 65 km nog kans op waaiers schijnt.

T80JZ

Kruijswijk laat zien dat hij wel degelijk in dienst van de ploeg kan en wil rijden. Kuss toch op niveau. Gesink weer goud waard. Oomen goed, maar eigenlijk hoop je op nog meer van hem. Gelukkig wel een beter niveau dan in het begin van de Vuelta. Bouwman valt zwaar tegen. Is er iets aan de hand?

Murcia

Koen zal denk ik niet goed genoeg zijn voor het knechtenwerk bergop in de rit en dan is het een kwestie van waar het kan krachten te sparen en je op andere terreinen zoals morgen in te schakelen. Robert is gemaakt voor het dieselen op de eerste klimmen en daar tussenin en Steven was vandaag prima, reed het gat dicht naar Valverde en Yates en hij zorgde er voor dat Roglic vooraan het smallere gedeelte van de slotklim kon beginnen. Sam is nog een beetje zoekende lijkt het wel maar die is taai en kan nog wat verbeteren, relatief dan want deze Vuelta in dit weer is slopend.

madeinstars

Op 9 seconde na een perfecte dag voor Jumbo. Kuss terug in de top én in ogenschijnlijk toch goede vorm is echt van grote waarde. Kruijswijk bergop het beste wat we dit jaar van hem gezien hebben, en dat komt gelegen.

Even tussendoor: wat is Ineos toch een bizarre ploeg. Die laten dus Yates gewoon die hele laatste 2 kilometer knechtenwerk doen voor Roglic en die lost zelfs Carapaz ook nog even. Die kunnen echt totaal niet koersen als ze niet de beste man in de wedstrijd hebben.

Murcia

Bij Yates bekroop me voor de tweede keer deze Vuelta het gevoel dat hij vooral op kop reed om Bernal voor onverhoedse prikken te beschermen. Met name de Movi's hadden dit kunnen proberen en Egan zit er telkens zo op het oog wat geforceerd bij. Maar door dit te doen was hij wel de lekkere brommer voor Primoz en hij heeft al weer wat dom tijdsverlies geleden in de etappe met die grote val door te slapen en te ver van achteren te zitten.

1 2 ... 392 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.