Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 391 ... 454 455
Michieltje

Best wel een bijzonder ploegje in Noorwegen. Allemaal klimmers en maar 1 klim etappe?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel alle 4 hebben ze een lastige finale hoor... prima selectie voor deze koers, ook gezien dat de teams maar uit 6 man bestaan.

Laatst gewijzigd
AWestie

Dan kunnen we de ploeg ook gewoon afrekenen op 1 etappe, alsof het een klim eendagskoers is.

Gaat het team er voor donderdag en/of vrijdag weer aan trekken voor ritwinst met Primoz? Heel moeilijk in te schatten in eerlijk te zijn

Michieltje

De eerste etappe zal het ak gaan bepalen. Dies voor Vinnie, en dan moet Owen Gelein de etappes erna controleren. En dat met een klimop in de tuune.

Yeez

De etappes in noorwegen zijn op etappe 1 na niet selectief genoeg voor de klimmers lijkt me. Dus mocht de vorm er zijn dan moet Vingegaard daar uitpakken. Mike kan eventueel nog ergens sprinten

tdola

In Noorwegen zullen geleijn en harper wel mannen van knechten zijn, teunissen voor evt sprint, Bennett, foss en vingegaard voor t afmaken bergop.

Michieltje

Oh Teunissen erbij, dat had ik gemist. Moet ik maar geen pcs kijken. Lekker ploegje in Noorwegen!

Yeez

Het is na de Giro een drukke periode geweest. Ik voelde me goed tijdens de kampioenschappen in Noorwegen, maar ik had het wel moeilijk in Tokio’, vertelt Foss, die in Japan uitkwam in de tijd- en wegrit. “Na de Olympische Spelen heb ik een rustperiode genomen. De Ronde van Noorwegen is een mooie aangelegenheid om het laatste deel van mijn seizoen te beginnen.”

Polen dus bewust laten schieten na een moeilijke fase tijdens de spelen voor Foss. Stuk afkomstig uit de wedstrijdvoorbeschouwing van Noorwegen op de site vd ploeg.

tdola

Zowel foss en vingegaard dus korte 2 weken rustperiode gehad. Benieuwd hoe goed ze dan weer zijn nu in Noorwegen en daarna in ronde van gb.
Bennett heeft behoorlijk niveau, teunissen lijkt zeer goed in orde, geleijn t vraagteken. Harper lijkt kilometers te moeten maken na blessure (oog?), waar we verder weinig over gehoord hebben volgens mij.

kelderfan

Best wel een pittig rondje met Jonas Vingegaard als topfavoriet. Wat kan Tobias Foss laten zien in zijn thuisrondje.
In de 1e. en 2e. rit kan het klassement worden gemaakt. En in die laatste twee ritten kan Mike Teunissen zich tonen.

rennerske

Kans op TJV-nr 1 in Noorwegen: 60%
Kans op TJV-nr 1 en 2: 10%
Kans op TJV-podium: 1% ( lijkt weinig maar is mogelijk en daardoor best opmerkelijk)
Ach, ik moet ook m’n vrije dagen doorkomen.

Petje

Hoop dat Kruiswijk echt laat zien 100% voor Roglic te rijden, tevens denk ik (de meeste) dat de meeste knechten nog wel verbeteren, hoe dan ook ziet het er goed uit voor Jumbo. Mensen meesturen met 7 knechten mag ook geen probleem zijn mocht dat nodig zijn.

kelderfan

'@rennerske
In de Tour de L'Avenir geven de Development rijders het goede voorbeeld.
Mick nog steeds op 1 en vandaag een mooie 2e. plaats. Marijn van den Berg doet 't ook heel goed.

rennerske

Zeker. Denk echter dat de kans op eindwinst in de Toekomst wel een procentje of 60 lager ligt dan in Noorwegen.

veld

'@petje Heb je daar dan twijfels over? Ik heb dat namelijk wel eens over de knechtbereidheid van Steven. Maar ja, hij heeft nog niet vaak de kans gehad om die twijfels weg te nemen.

appiett

En hup

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het gebied was ideaal voor waaiers alleen wilde de wind niet meewerken vandaag, jammer..

Yeez

Dan heb je het beste gebied voor waaiers wat er is en heb je maar iets van wind nodig. En nog niet..

kelderfan

Ik wil 't toch maar even benoemen. Die Nathan Van Hooydonck doet 't boven verwachting prima in de Vuelta in dienst van kopman Primoz Roglic. Quote: "“Een goede knecht kan langer prof zijn dan een matige kopman” kopt 't Nieuwsblad in hun verhaal over 't berenwerk van de Kempenaar die indruk maakt in zijn eerste Vuelta,

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik vind niet dat hij boven verwachting werk aflevert, dit zag je al een tijdje toch. Van Hooydonck doet het hele seizoen al heel goed werk.

Quesada Quesada

Georgie Bennett ook in Britain.
https://www.cyclingnews.com/features/george-bennett-my-move-to-uae-is-not-about-the-money-but-the-teams-vision/

Yeez

Mooi interview! Ook hoe begripvol Zeeman was toen hij met zijn besluit kwam. En geld? Tsja… dat zal hij nooit eerlijk zeggen

xistnc

Hij gaat natuurlijk heus wel het dubbele verdienen, maar dat is uiteraard niet de reden van zijn overstap.

kelderfan

Maar daarvoor kun je Mick meteen inlijven bij de hoofdmacht en die Tobias losweken bij de Unox worsten😉
Want die jongen heb ik al een eerder genoemd.
Maar Mick blijft leider en daar mag hij blij mee zijn. Dat die zich zo snel heeft aangepast is wel echt snel en mooi natuurlijk.

Murcia

George is een heerlijke vent ook in zijn interviews maar natuurlijk is geld wel een drijfveer, niet de enige want ik had in het begin van het jaar al het idee dat hij toe was aan iets nieuws. Voor TJV geldt eigenlijk hetzelfde, George zou kunnen blijven in een rol waardoor er voor het eerst een pas op de plaats met hem zou worden gemaakt terwijl tot nu toe er altijd een stijgende lijn was in zijn prestaties en rol als renner binnen het team. Het kopmanschap is voorbij in de grote rondes met naast Primoz en misschien weer Tom nu de opmars van Jonas en in mindere mate Tobias. En een rittenkaper voor een eventueel plan B is hij ook niet. Dat maakt het voor beide partijen wel een goede beslissing vind ik.

1 2 ... 391 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.