Het is na de Giro een drukke periode geweest. Ik voelde me goed tijdens de kampioenschappen in Noorwegen, maar ik had het wel moeilijk in Tokio’, vertelt Foss, die in Japan uitkwam in de tijd- en wegrit. “Na de Olympische Spelen heb ik een rustperiode genomen. De Ronde van Noorwegen is een mooie aangelegenheid om het laatste deel van mijn seizoen te beginnen.”
Polen dus bewust laten schieten na een moeilijke fase tijdens de spelen voor Foss. Stuk afkomstig uit de wedstrijdvoorbeschouwing van Noorwegen op de site vd ploeg.
Zowel foss en vingegaard dus korte 2 weken rustperiode gehad. Benieuwd hoe goed ze dan weer zijn nu in Noorwegen en daarna in ronde van gb.
Bennett heeft behoorlijk niveau, teunissen lijkt zeer goed in orde, geleijn t vraagteken. Harper lijkt kilometers te moeten maken na blessure (oog?), waar we verder weinig over gehoord hebben volgens mij.
Ik wil 't toch maar even benoemen. Die Nathan Van Hooydonck doet 't boven verwachting prima in de Vuelta in dienst van kopman Primoz Roglic. Quote: "“Een goede knecht kan langer prof zijn dan een matige kopman” kopt 't Nieuwsblad in hun verhaal over 't berenwerk van de Kempenaar die indruk maakt in zijn eerste Vuelta,
George is een heerlijke vent ook in zijn interviews maar natuurlijk is geld wel een drijfveer, niet de enige want ik had in het begin van het jaar al het idee dat hij toe was aan iets nieuws. Voor TJV geldt eigenlijk hetzelfde, George zou kunnen blijven in een rol waardoor er voor het eerst een pas op de plaats met hem zou worden gemaakt terwijl tot nu toe er altijd een stijgende lijn was in zijn prestaties en rol als renner binnen het team. Het kopmanschap is voorbij in de grote rondes met naast Primoz en misschien weer Tom nu de opmars van Jonas en in mindere mate Tobias. En een rittenkaper voor een eventueel plan B is hij ook niet. Dat maakt het voor beide partijen wel een goede beslissing vind ik.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.