Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 390 ... 454 455
Laatste man

Xevar is gewoon gek. Anders kan je het niet benoemen met zijn geschreeuw.

YogiBear

'@Laatsteman Ik denk dat Xevar gewoon niet weet hoe hij met teleurstellingen om moet gaan. Hij is gewoon een hele grote fan van zowel TJV als de Nederlandse Sport in het algemeen, maar heeft daardoor voorafgaand veel te hoge verwachtingen.

Drutense liefhebber

Zojuist ook maar eens in het "theater" Plan B: the fall & rise gekeken. Heerlijk genoten van deze echt wel mooi in elkaar gezette docu. En de kleine vergoeding dubbel en dwars waard, echt zitten genieten! Leuk om na een maandje weer die mooie, en minder mooie momenten terug te zien.
En zo zie je maar dat niet alle wat mindere starts in een grote ronde slecht hoeven af te lopen!

Laatst gewijzigd
tdola

Vandaag leek roglic iig soepeltjes mee te rijden, dat is positief. Maar de ondersteuning wat teleurstellend, die komen er hopelijk geleidelijk beter in.
Ook gunstig dat er tijd gepakt is op carapaz en carthy ed.
Aan gesink, hofstede en van hooijdonk om primoz de komende 3 dagen goed door te loodsen en evt slag te slaan in een waaieretappe als die er komt.
Kuss zal wrs wel verbeteren, oomen hopelijk ook iets, kruijswijk weet ik echt niet meer. Ik.gun hem alles, maar helaas valt t te vaak tegen. Als je steeds maar weer pech hebt, is t dan nog pech?

Na vrijdag en zondag zijn we weer wijzer.
Komende dagen de ploeg van taramae hopelijk meeste werk doen.

BraboCycling

Morgen vind ik ook echt een dag voor Bouwman in de ontsnapping eigenlijk. Weet niet of TJV hem laat rijden?

ti-raleigh

TJV heeft er geen belang bij om in de kopgroep te zitten. TJV heeft er belang bij om de komende drie dagen Taaramae en de sprintploegen niet in de weg te zitten.

BraboCycling

Het kan iemand als Bouwman (en de ploeg) wel extra moraal geven voor de komende weken. Zou niet weten hoe je daarmee Taaramae of de sprintploegen in de weg zit? Bouwman staat te ver in het klassement en de springploegen moeten toch hun best doen om een kopgroep terug te halen.

Overigens zou Roglic hier prima mee kunnen sprinten voor de winst als het tot een sprint komt.

Yeez

Ik denk niet voor de winst. Niet lastig genoeg. Had het iets moeilijker moeten zijn. En langer

madeinstars

Het hele voordeel van het weggeven van die trui, is dat je je ploeg kan sparen. Dan is het toch niet logisch om een belangrijke pion energie te laten verspillen in een (kansloze, want het wordt gewoon een sprint) ontsnapping? Het lijkt me ook niet dat er zo nodig aan de moraal gesleuteld moet worden, die zal na de eerste tijdrit toch dik in orde zijn binnen de ploeg.

Mocht het later om tactische of andere redenen handig zijn, komen er later in de ronde nog genoeg etappes aan waar mannen als Bouwman, Oomen en Kuss daadwerkelijk iets in de ontsnapping te zoeken hebben.

rennerske

Geen speld tussen te krijgen madeinstars, hoewel ik 3 weken rood ook wel wat gevonden had. Bewaren we dat tot Vingegaard groot is.

kelderfan

'@rennerske
Goed zo; ik ben ook op zoek naar spelden om er in te prikken, maar ik kan die krengen niet vinden.
Die 1e. bergrit heeft mij niet blij gemaakt; vorig jaar vlogen zij er nog in en nu is 't herstelmodus.
Ik baal en gelukkig niet alleen, want Niermann baalt ook.

Laatst gewijzigd
madeinstars

edit: Foutje

Laatst gewijzigd
kelderfan

Oh, ja, Jonas Vingegaard is topfavoriet In Noorwegen en met Bennett, Foss en Tolhoek moet hij toch ver komen.
Go, go Jonas.

rennerske

Iemand trouwens nog nieuws over de huidige staat van het stuitje?

tdola

Stuitje zal best in orde zijn, anders niet 200 km zonder problemen zoals gisteren.

Janitjoe

’Het valt tegen dat Primoz Roglic te snel alleen zat’
author avatar
Door HANS RUGGENBERG

PICON BLANCO - Het plan van Jumbo-Visma om de leiderstrui van de Vuelta te verliezen slaagde, alleen het scenario verliep niet helemaal zoals gehoopt. Primoz Roglic, die het rood gewillig overdroeg aan ritwinnaar Rein Taaramäe, zat te snel zonder ploegmaten op de steile slotklim naar Picón Blanco (7,6 km à 9,3%), al bleef de Sloveense kopman wel uit problemen. „Het is duidelijk dat Primoz goed in orde is, maar dat hij daar vrij vlot alleen zat, valt tegen”, zei ploegleider Grischa Niermann.

Steven Kruijswijk, Sam Oomen en Sepp Kuss zijn normaliter de mannen die bergop de 31-jarige Rogla uit de wind moeten houden, maar al kort nadat ze de slotklim opdraaiden en de eerste groep nog vrij fors was, wapperde dit trio ervanaf. „Zij zouden er langer bij moeten blijven, maar goed, ik verwacht dat ze in deze Vuelta nog zullen groeien. We zijn net begonnen, en zeker van Sepp gaan we in het vervolg zien dat hij met de besten mee gaat”, voorspelde Niermann, die de Amerikaan ook in de Tour steeds sterker zag worden, nadat Kuss daar de rit naar Andorra won.

Betrouwbare kracht
Normaal gesproken zou Robert Gesink ook als klimmer een rol kunnen spelen, maar die had al zo’n beetje heel de dag in de wind op kop gereden om controle te houden op een vroege kopgroep, waaruit Taaramäe alleen overbleef. De Varssevelder is al jaren een betrouwbare kracht bij Jumbo-Visma, die overigens nog flink moest doorbeulen om er in Spanje bij te zijn. Net als meerderen van zijn ploeg, onder wie Roglic, kwam Gesink ten val in de derde rit van de Tour de France. Hij brak daarbij zijn sleutelbeen, om niet bij de pakken neer te zitten, maar zich meteen op deze grote ronde te richten.

„In redelijk korte tijd is het allemaal weer goed hersteld”, zei de 35-jarige Gesink. „Ze moesten al die ligamenten repareren, en dat was best pittig. Het is inmiddels al de derde keer dat ik dat rechtersleutelbeen brak. Na drie dagen kon ik wel al wat fietsen, al ging dat allemaal niet heel gemakkelijk. Nu was al het werk dat ik in aanloop naar de Tour had gedaan natuurlijk niet helemaal weg, maar ik mis nog wel wat koershardheid.”

Primoz Roglic treurt niet bij vroeg verlies rode trui
Die heeft hij in de derde Vuelta-rit in ieder geval opgedaan, want kilometerslang sleurde Gesink aan kop van het peloton. Zoals de laatste jaren vaker het geval is, kijkt de concurrentie naar Jumbo-Visma, zeker wanneer de leiderstrui om het ranke lijf van Roglic sluit. Mede omdat een deel van de ploeg dus nog wel beter moet worden, is er in deze vroege fase van de koers voor gekozen om de leiderstrui uit handen te geven. En zo de soldaten van Rogla de tijd te geven om te groeien, in plaats van ze elke dag op te souperen.

"Wij zijn blij dat we voorlopig de trui niet hoeven te verdedigen"
Vooral om later op te kunnen opboksen tegen de sterke blokken van Bahrain-Victorious met kopman Mikel Landa, Movistar (Enric Mas en Miguel Angel Lopez) en Ineos Grenadiers (Egan Bernal en Adam Yates). Bij de laatstgenoemde ploeg zakte overigens wel olympisch kampioen op de weg en de nummer 3 van de Tour, Richard Carapaz, er doorheen. „We verwachtten al dat er tussen de meeste klassementsmannen niet veel ging gebeuren, want er stond een te harde wind tegen op de slotklim”, aldus Niermann. „Wat dat betreft is er, behalve het wegvallen van Carapaz, niet veel duidelijk geworden over de krachtsverschillen. Wel hebben we kunnen zien dat Bahrain, Movistar en Ineos in de breedte heel sterk zijn. Wij zijn in ieder geval blij dat we voorlopig de trui niet hoeven te verdedigen. Tevens scheelt het qua tijd en energie heel veel dat Primoz nu niet meer allerlei verplichtingen heeft en daardoor sneller in het hotel is om te rusten.” En dus werd er met slechts dertig seconden achterstand op de ongevaarlijke Taaramäe bij wijze van spreken geproost op een ideale situatie.

Kansen in voorbereidend werk
Na deze ’rode pauze’ - van wie niemand weet hoelang die knop ingedrukt blijft - moet de leiderstrui wel weer om de schouders van Roglic terugkeren, want er is in deze grote ronde één doel dat heilig is bij Jumbo: de derde eindzege op rij voor Roglic zonder dat er, zoals in de Tour met Wout van Aert, wordt gekeken naar ritzeges. Gesink, die in 2016 op prachtige wijze een Vuelta-rit won, is wat dat betreft ook duidelijk. „Ik ben blij dat ik er weer sta. Waar mijn eigen kansen liggen? In het voorbereidende werk voor de ploeg. Er telt maar één ding en dat is deze ronde winnen. Alles op Primoz.”

kelderfan

?

rennerske

Na het neefje van Eddy Bosberg, nu de zoon van de zwarte van Brakel. Misschien een idee om Thibau Nys ook binnen te hengelen?

kelderfan

Dat lijkt mij een heel goed idee, want Thibeau kan Wout goed bijstaan in 't winterseizoen en dan nog zijn vader binnenhalen als ploegleider.. Want bij cyclingnews zie ik naast Antwan nog een Tolhoek staan, die ook naar Trek zou afreizen; dan denk ik zomaar als ploegleider.

Yeez

Op pagina 1 wat nieuwe selecties (niet compleet) en teunissen vervangt tolhoek in noorwegen

Quesada Quesada

Affini ook Benelux tour.
https://vocedimantova.it/sport/ciclismo-edo-affini-sogno-la-vittoria-ma-resto-un-gregario/

Laatst gewijzigd
tdola

Dat is dan volledige trein voor groenewegen met roosen, affini en teunissen. Na klasse werk van affini in Denemarken niet onverwacht dat hij hier ook rijdt. Hopelijk geen weer nadeel in de tijdrit en kijken hoe ver hij dan komt!

kelderfan

Mooi dat die Christoph Laporte is gehaald voor volgend seizoen, want hij wint vandaag een oplopende sprint in de Tour du Limousin. Zo'n type renner is altijd goed om erbij te hebben. Mooi met Mike in Parijs-Nice, dat wordt smullen.

Yeez

gaan hij en teunissen parijs-nice rijden dan?

kelderfan

Lijkt mij een leuk idee! Want die Laporte zal toch wel in Franse wedstrijden worden ingezet.
En ik neem zomaar aan, dat Roglic op herhaling wil in die koers. En dan weet je dat Dylan wat anders mag doen.

1 2 ... 390 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.