Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 389 ... 454 455
pirazzi

Helemaal mee eens, Jumbo-Visma kan deze Vuelta het algemeen klassement, het bergklassement en het ploegenklassement winnen. Het puntenklassement wordt al moeilijker en het jongerenklassement is onmogelijk.
Van Hooydonck is de jongste maar niet jong genoeg (geboren 12 oktober 1995).

Laatst gewijzigd
wieler4live

Ik vind het toch altijd jammer als je een mogelijke zege uit handen geeft(Roglic waarschijnlijk de sterkste en kuss ook nog een hele grote kans hebber) maar voor de rest van de Vuelta is dit waarschijnlijk dan weer wel het beste met .

AWestie

Dombrowski wisselen voor Bennett? ;)

Verder in de eerste kans bergop weinig geelzwart. Wordt nog een zware Vuelta zo?

Laatst gewijzigd
Xevar

Als dit de hele Vuelta zo doorgaat bergop gaat het weer een flink PR-drama worden. De ploeg wordt nu al weer volkomen afgeslacht op social media en internationale fora..

rennerske

Zag ik het nou goed? Floot Roglic een ontspannen deuntje toen hij over de streep kwam?

YogiBear

'@Xevar wat denk je? Meteen met vol geweld er in knallen, dan heb ik dat tenminste gehad? Bewaaar je nog wat overtreffende trappen voor later? Uiteindelijk heeft de ploeg het op social media en internationale fora ook nog best goed gedaan in de Tour. Het is pas de derde etappe en die was inderdaad echt niet best voor de ploeg. Roglic heeft echter al weer wat tijd gewonnen op een aantal concurrenten, dus het is zeker niet alleen maar tegenspoed.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Hahaha afgeslacht op sociale media en fora. Ik denk echt dat ze daar bij TJV mee zitten hoor, pfoe!

Murcia

Er zitten nogal wat gradaties tussen het benoemen van de zwakke ondersteuning voor Primoz bergop vandaag en het 'alles is verloren voor de ploeg wat een faalhazen' scenario. Kuss, Oomen, Kruijswijk onder de maat en laten we hopen dat het verbeterd. Bij Kuss geloof ik dat wel en eerlijk gezegd ook bij Sam maar bij Steven is de vorm al het hele jaar erg zwak behoudens één goede rit bergop in P-N.

Xevar

De Tour pakte uiteindelijk prima uit inderdaad, maar hoe is dat relevant voor de Vuelta? De enige reden voor bedrijven om sportploegen te sponsoren is positieve PR en marketing. Zodra dat er niet meer is trekken ze gewoon per direct de stekker eruit. Nu zal het bij Jumbo uiteraard niet z'n vaart lopen maar reken er maar op dat Ome Frits absoluut niet blij is met deze wanvertoning.

Trouwens, ik vind het inmiddels echt tragikomisch om Kruijswijk bezig te zien. Die man is zo wanhopig op zoek naar bevestiging en een teken dat hij nog meetelt op het hoogste niveau terwijl het overduidelijk is dat het gewoon einde verhaal is. Verlos die man uit zijn lijden en ontbindt dat contract, dit kan je hem toch niet nog 2 jaar aandoen?

Laatst gewijzigd
skylimit

Offday van schaduwkopmannen bij TJV. Of tactisch laten lopen om ruimte te krijgen in andere etappes ?
Het komt allemaal weer op de schouders van Roglic terecht. Oomen is ook weer op zijn plaats gezet, te klein voor het echte grote werk. Kruijswijk is echt over, het strijkijzer is versleten. Kuss heeft weer zijn dipje as usual.

Michieltje

Ome Frits is een wanker mocht hij na vandaag boos zijn. Of teleurgesteld

Xevar

Als je na vandaag niet teleurgesteld bent als Jumbo-Visma fan weet ik het ook niet meer.

Yeez

'@xevar Roglic staat er het beste voor van alle klassementsmannen en we hebben het over wanvertoning en “de stekker eruit trekken”. Opzich al positief dat het verwachtingspatroon zo hoog ligt.

Dat het vandaag niet goed genoeg was in de breedte ziet iedereen, maar de drama waarmee je het brengt slaat nergens op. Ik denk dat Kuss en Kruijswijk zeker nog wel gaan verbeteren. Beide komen uit een lange periode zonder koers na de tour. Ook Oomen en Bouwman hebben na hun hoogtestage in Tignes alleen San Sebastian gereden. Gesink, Hofstede en vooral Van Hooydonck deden hun werk goed vandaag, maar bergop zal het een pak beter moeten als je een potentiële winnaar in je ploeg hebt.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De telefoon van Plugge schijnt inderdaad roodgloeiend te zijn van alle telefoontjes van verontruste sponsors die zich zorgen maken om de negatieve PR rond de wanprestatie van Kuss, Kruijswijk en Oomen.

Sjonge Jonge

Ik denk dat je als Jumbo-Visma fan teleurgesteld zou zijn als Roglic tijd had verloren op andere favorieten, wat niet het geval is (die 3 secondes op Mas daargelaten).
Uiteraard baart het zorgen dat hij (te) snel alleen kwam te zitten, maar zolang Roglic nog de grote favoriet is zullen zowel de fans als de sponsor(s) zich nog niet al te veel zorgen maken.

Michieltje

Xevar. Waarom zou ik? Jarenlang liepen ze in de marge te fietsen. De laatste jaren zijn ze wereldtop. Ik zie het wel, als Primoz een hattrick scoort juich ik. Zo niet, dan juich ik niet

Laatst gewijzigd
T80JZ

Wat een opmerkingen weer over Kruijswijk zonder dat men zich op de hoogte heeft gesteld van de feiten. Kruijswijk in de Volkskrant: ‘De dag erna, op de rustdag (van de Tour), had ik koorts, hoofdpijn en keelpijn. Ik heb daarna nog de 16de etappe uitgereden, maar dat heeft me genekt.’ Hij had er langer last van dan hem lief was. Daardoor kan hij niet zo goed inschatten wat hij mag verwachten van de Vuelta, die zaterdag begint. ‘Ik ben pas twee tot drie weken weer fit. En de conditie is er wel, maar of ik ook in topvorm ben, dat weet ik niet.’ En op wielerflits: “Ik hoop in de wedstrijd (Vuelta) te groeien richting die lastige slotweek. De voorbije periode was niet makkelijk."

Zijn prestatie van vandaag was daarom wat je er van kon verwachten. Je ziet het met Taaramäe, je moet renners niet te vroeg afschrijven. Ik kan natuurlijk de hele voorgeschiedenis van Kruijswijk sinds de Tour van 2019 er nog eens bijhalen, maar heb dat al een paar keer eerder gedaan. Kruijswijk heeft sinds de Tour van 2019 hoofdzakelijk pech gehad. Als hij de Tour had kunnen uitrijden en zich normaal op de Vuelta had kunnen voorbereiden, dan denk ik dat we hier een goed rijdende Kruijswijk hadden gezien. Hij heeft nu een langere periode nodig waarin hij zonder val of ziekte kan doorrijden. Pas daarna kunnen we oordelen waar hij nog echt staat.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Natuurlijk ben ik teleurgesteld, maar zoals Murcia zegt zijn daar heel veel gradaties in. Klinkt een beetje of jij van de hoogste berg in het diepste dal terecht bent gekomen na vandaag. Als Ome Frits op basis van één dag in de Vuelta al een probleem heeft, is dat niet goed voor zijn rikketik. Ook dit jaar staat TJV tot nu toe gewoon weer in alle rankings top drie. Ik denk dus dat die teleurstelling of boosheid van Ome Frits nog wel meevalt. Daarnaast is het overgrote deel van de Nederlanders nog steeds voornamelijk geïnteresseerd in de Tour en de klassiekers en daar heeft TJV het al met al best goed gedaan.

AWestie

Xevar is wel echt heerlijk aan het dramatiseren inderdaad. Het wordt echt een hele zware Vuelta als het team zo blijft rijden, maar Primoz is tot nu toe fluitend bezig.

Tactisch prima dagje: door de tegenwind en het op gemak achtervolgen nooit een moment in gevaar geweest, en ze hoeven ook iets minder de koers te dragen. Wel echt werk aan de winkel voor ondersteuning, al schraapt Primoz toch wel weer de positieve PR binnen ;)

Laatst gewijzigd
rennerske

Prima ontwikkelingen vandaag. Kuss, Oomen en Kruijswijk zijn sterk genoeg om de komende weken bergop in een voorbereidende knechtenrol te duiken. Daarna gaan Bahrein, Ineos en Mobistar bij eventuele demarrages op elkaar reageren en de soevereine Roglic ziet glimlachend toe dat het goed is.

BraboCycling

Laten we niet op basis van 1 etappe zo'n zware conclusies trekken. Vandaag was het niet best in de breedte inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat dit zo blijft. Daarnaast hebben enkele kopmannen al heel wat verloren (met name Carapaz, Carthy en Bardet), waardoor Roglic er gewoon goed voor staat.
Zou mooi zijn mochten Kuss en Kruijswijk nog een keer voor een etappe kunnen gaan.

madeinstars

Zo'n dag is altijd leuk, omdat je gewoon je klok er op gelijk kan zeggen wie er hier weer komen doen alsof die ploeg een complete aanfluiting is. Het opportunisme viert altijd hoogtij.

Complete off day van de ondersteuning. Als dat de volgende bergrit niet beter is, wordt het heel moeilijk voor Roglic. Behalve dat geen man overboord.

skylimit

'@madeinstars het probleem is dat de gehele ondersteuning op de laatste klim voor Roglic er niet was. Als er eentje of twee wegvallen ok. Maar niemand had de benen om mee te kunnen ter ondersteuning van Roglic in de grote groep.
Dat baart zeker zorgen, hoe goed Roglic zelf ook mag zijn.

rennerske

'@madeinstars
Moeilijk voor Roglic? Ben je gek joh, die pedaleert bergop rustig achter die elkaar bestokende Movi’s, Bahra’s en Ineozen aan. Geen vuiltje aan de lucht.

madeinstars

Uiteraard niet ideaal, maar zo'n retesteile beklimming op dag 3 zegt natuurlijk lang niet alles over de rest van de ronde. Het volgende serieuze klimwerk is eigenlijk pas zondag weer. Hoe de verhoudingen dan zijn, gaat meer zeggen over het verolg van de ronde. Over Kuss maak ik me eigenlijk geen zorgen die staat er later in de ronde als het lastig wordt vrijwel altijd. Kruijswijk had ik a priori al niet op gerekend en voor Bouwman was deze col totaal ongeschikt. Meeste zorgen maak ik me over Oomen. Wel een goede Van Hooydonck gezien, dus er is ook positief nieuws te melden.

Overigens: er is natuurlijk niets mis mee, als je je wel zorgen maakt en benoemen dat het vandaag ondermaats was, lijkt me geen enkel probleem, maar de overdreven dramatische manier waarop Xevar dat altijd doet is gewoon lachwekkend. Was Xevar ook niet degene die na 3 dagen in het OS-topic stelde dat Nederland een kutland was en dat het niks meer ging worden met de hele olympische spelen voor TeamNL? Dat viel uiteindelijk ook reuze mee, geloof ik.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 389 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.