Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 407 ... 454 455
horsm

'@kelder, dat dacht ik ook over Kruijswijk. Fijn. En ook Dumoulin komt weer terug.

kelderfan

Ja, @horsm
Dumoulin doet zeker weer leuk mee; daarbij lijkt de veel geprezen Affini weer een stuk minder. En ook Groenewegen heeft 't moeilijk.
Tom geeft ook goed aan, dat zijn basis te smal is door te weinig wedstrijden. Hij heeft over koersritme.
Waar Roglic er kan staan na hoogtestage, zijn er duidelijk renners, die ook koersen moeten rijden om hun basis te verbreden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Maar bij 't Development team kloppen er weer talenten aan de deur met Mick en broer Tim van Dijke, maar ook Lou, Lou doet 't goed als 1e. jaars. Die zie ik volgend jaar wel doorbreken.
Ik heb hier wel eens geplijt voor Jan Maas. Die mag mee naar 't EK; dus toch wel een rennertje.

S. Morgenstern

Affini en Groenewegen komen in deze Ardennenrit gewoon binnen in een bus. Totaal niet opmerkelijk. Wanneer Roglic als vijftigste binnen komt bij een massasprint, heeft hij het dan ook even minder?!

Murcia

Is Affini nu weer het nieuwe pispaaltje? Die leek mij in deze Benelux tour best wel goed in de tijdrit en als lid van de sprinttrein. Jan Maas op het EK geeft het belang van het EK aan. Aardige resultaten maar bij lange na niet goed genoeg voor het niveau dat TJV nu heeft. Werd na een stageplek niet goed genoeg bevonden en is ook niet opgemerkt door andere World Tour teams. Dat zegt veel over de mogelijkheden die men in hem ziet of het gebrek er aan.

Laatst gewijzigd
deharderpeter

Roglic is veel meer van de cadeautjes geven dan Pogacar, zal wellicht leeftijd zijn, maar ik vind cadeautjes geven echt niet nodig en gewoon zeges pakken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij valt dat best wel mee... het ligt ook aan de situatie en wie het is. Had hij hier alleen met Yates en Mass naar de finish gereden denk ik niet dat hij het had weggegeven. Hij heeft al 3 etappezeges op zijn naam staan deze Vuelta en gaat daar hoogstwaarschijnlijk morgen nog een 4e aan toevoegen. Volgens mij is dat best netjes.

$kedel

Zou die Lopez geen goede zijn voor in het treintje komend seizoen?

rennerske

Roglic vond het allemaal wel best, was niet echt bezig met het terughalen van de vluchters, reageerde plichtmatig op demarrages en leek anderen de winst te gunnen.

Turtlehead

'@Skedel: lijkt me wel mooi: Dennis-Dumoulin-Lopez….

Laatst gewijzigd
Cycling

Mick van Dijke wordt nu al prof. Vast door zijn goede uitslagen. Kan dus per direct in de WT ingezet worden. Het zou mij niet verbazen als hij op de reservelijst voor PR staat

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Mooi nieuws voor hem. Roubaix zou inderdaad kunnen, met de blessure van Dekker (hoewel Kooij en Van Emden ook opties zijn voor die plek). Het Italiaanse najaar (dus eigenlijk voor Lombardije) zou eventueel ook kunnen met de vorm van Foss en Vingegaard. Het zou echter ook gewoon een beloning kunnen zijn voor zijn seizoen.

xistnc

Roglic wilde volgens mij geen cadeautje uitdelen, maar wilde vooral de onderlinge strijd tussen zijn concurrenten niet in de weg zitten. Om dan op het laatst alsnog de rit te winnen. Maar dit was eigenlijk wel net zo leuk, al had ik dat Baskje nog leuker gevonden.

Quesada Quesada

Kan ook zijn dat ze Van Dijke nodig hebben als extra mannetje voor Eschborn-Frankfurt.

Sijbrands

Dumoulin wel mazzel gehad dat hij niet uit koers is gehaald vanwege zijn puppy pose op 25km van de finish?

Yeez

Volgendee

wieler4live

Next

goldone123

Wat voor renner is mick van dijke klassiekers?

YogiBear

Chris Horner heeft in The Butterfly Effect wel een redelijk standaard praatje als Roglic alleen in de voorste groep komt. Of dit nu op 50 km van de streep is of op 5, of het nu met 10 anderen is of met 1, het is altijd een slechte tactiek van TJV omdat er wellicht evt een lekke band kan gebeuren en Roglic dan evt niet meer terug zou kunnen komen en de Vuelta evt zou kunnen verliezen. Natuurlijk kan dat gebeuren en natuurlijk had je liever Kuss en/of Kruijswijk erbij gehad gisteren, maar zeker Kuss had de benen niet en om Kruijswijk nu Lopez te laten helpen om de groep terug te laten komen….

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Roglic had bij een lekke band zo een nieuwe fiets gekregen en makkelijk terug kunnen keren. Geen moment spannend geweest wat dat betreft.

madeinstars

Horner moest in zijn tijd zijn eigen banden nog plakken waarschijnlijk.

Jumbo en Roglic hebben echt een perfecte vuelta gereden. Heel indrukwekkend en geen moment in de problemen geweest, waar dat andere jaren nog wel eens anders was. Ook op dat vlak is het mooi om te zien dat er nog steeds progressie zit in de ploeg en de kopman.

Daniel17

Horner is een bizar slechte analist die de grootste onzin roept.

@goldone123, hij kan sprinten, tijdrijden en heuvels over. Een klassiek type misschien, maar er zijn door Covid niet echt klassieke wedstrijden verreden bij de beloften. Hij is wat mij betreft een van de topfavorieten voor het WK u23 op zowel de wegrit als de tijdrit.

xistnc

De stukjes van Horner zijn vooral vermakelijk. Hij is elke keer als Captain Hindsight op zoek naar situaties waarin hij renners en ploegleiders voor 'knuckleheads' kan uitmaken (met een voorkeur voor Movistar en Jumbo) en zoekt daar passende maar willekeurige screenshots bij. Hij doet alsof elke keuze in koers weloverwogen genomen kan worden en niet een aaneenschakeling van splitseconds is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Heeft Horner datzelfde ook gezegd over Yates of Mas... in de finale zitten kopmannen zo vaak nog alleen. Vorig jaar Pogacar in zo'n beetje elke etappe bergop. Wat een bullshit kraamt die vent elke keer uit.

AWestie

Het is vooral altijd hetzelfde liedje: Horner vindt dat iedereen samen moet blijven fietsen in het geval dat er materiaalpech is. Oh is het zo makkelijk?

De algemene theorie klopt: Het is met één teamleider vaker beter om je ploeg zo lang mogelijk bij elkaar te houden. Zeker met een leiderstrui. Maar daar stopt wel zo ongeveer Horners paradepaardje.

Jumbo-Visma is eigenlijk nooit echt in gevaar geweest, mede dankzij een ijskoude Roglic. Ze hebben achtervolgd wanneer echt nodig en hadden nog wat geluk met uitvallers bij de andere grote teams.

1 2 ... 407 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.