Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 414 ... 454 455
veld

die andere Noorse Tobias (Halland Johannesen) proberen i te lijven als vervanger van Bennett/Tolhoek. Dan komt klimmerspotentieel weer op vereist niveau, nu dus Bennett en Tolhoek afhaken en de Nederlandse klimmers toch wel lichte slijtageverschijnselen (Gesink en Kruiswijk, Dumoulin?) beginnen te vertonen.Of hoeft dit probleem pas over een jaar te worden opgelost? In dit verband trouwens: wat gaat er met Lopes van Movistar gebeuren?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@veld Lopez gaat waarschijnlijk terug naar Astana en volgens mij heb je met het binnenhalen van Dennis al een stuk van het probleem opgelost dat met het vertrek van Bennett en Tolhoek was ontstaan, als dat al een probleem was. Ik begrijp dat Vader ook bergop aardig zijn mannetje staat. Ik hoop dat Gijs Leemreize komend jaar een stap gaat maken en bergop nog iets sterker wordt. Verder denk ik dat de selectie niet heel veel groter gaat worden eerlijk gezegd. Je hebt nu dus al 29 renners als Vader ook werkelijk bevestigd word dan natuurlijk. En beide broers hebben nog een doorlopend contract bij Uno-X die volgend jaar PCT worden en dus minder snel hun toprenners zullen willen zien vertrekken.

Laatst gewijzigd
Yeez

Die gebroeders johannessen blijven bij uno-x en hebben tm 2024 getekend. Willen met de ploeg meegroeien en dus in 2023 wt worden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De Europese kampioene bij de junioren (Linda Riedmann) zou in de belangstelling staan bij Jumbo-Visma Women

(bron: cyclingfever)

Laatst gewijzigd
Yeez

Dan hoor je nog eens iets van die ploeg. Weinig mbt verlengingen en nieuwe rensters.

kelderfan

Ja, die Riedman zag ik ook voorbij komen, maar @Yeez je hebt een punt, want je hoort echt heel weinig over verlengingen en nieuwe aanwinsten van 't dameselftal; oh, sorry want 't zijn er dertien.
Ik wil een balletje opgooien, want bij parkhotel Valkenburg rijden wel een paar leuke rensters, die goed meedoen.
Die mij opvallen zijn Bredewold, Gerritse, Raaijmakers, Amber van der Hulst en een Aussie Neylan, maar dat is geen jonkie meer.

kelderfan

Roglic laat de tijdrit voor 't komende WK vallen en Pogacar neemt die plek in; bron: cyclingnews.

Murcia

Het meest waarschijnlijke is dat het overgrote deel blijft, naast Vos was de prioriteit om groeibriljant Henderson te houden en dat is gelukt. Beekhuis en Kasper liggen ook vast en rensters als Markus, Van De Velde, Koster en van der Burg zullen normaal gesproken bijtekenen of hebben dit al gedaan. Interessant wordt of de roeister blijft en wat een renster als Mathiesen gaat doen die niet een geweldig jaar had. Het totaal aantal rensters zal wel hetzelfde blijven vermoed ik. Riedman is een talent wat goed bij de ploeg en haar filosofie zou passen.

kelderfan

Nou bij 't damesteam rijden niet de sterkste renners van 't peloton. Met Henderson hebben zij goed gegokt en haar ook behouden. Naast natuurlijk Vos doen Koster en Markus het goed, maar van de overige rensters zijn er veel voor de ondersteuning, maar daar zijn er genoeg van. Dus om mee te doen, moet je wel door selecteren.

Murcia

Dat ze nu niet de sterkste rensters hebben lijkt me logisch, men heeft bij de dames voor een rustige opbouw gekozen en met Vos en Henderson haalde men dit jaar al voldoende succes en publiciteit binnen. De komende jaren moet een uitbouw gaan plaatsvinden waarbij talent via Parkhotel de stap naar boven zou kunnen maken en gerichte aanwinsten de ploeg verder moeten brengen. Het eerste jaar was echter prima voor een debuterende ploeg op het hoogste platform.

Laatst gewijzigd
Yeez

Kelderfan had verwacht dat ze na 1 jaar reusser vd breggen v vleuten vos en vollering hadden

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

80% van de vrouwenploegen zouden willen dat ze deze selectie onder contract hadden. Het is zeker nog geen SD-Worx of Movistar maar verder doen ze het meer dan goed. Ook DSM moet het qua overwinningen vooral van Wiebes hebben en zo draaien wel meer vrouwenploegen om 1 hele goede kopvrouw. Er is van te voren gezegd dat men geduld moest hebben en het een ploeg in opbouw is. Deze kern bij elkaar houden en het verder uitbouwen ook qua budget waarschijnlijk.

kelderfan

'@Yeez
Hoe kom je daar nu op. Ik zeg alleen, dat als je verder wil groeien en meedoen in 't peloton, dat je dan moet door selecteren. Of de ploeg dat snel of minder wil doen is aan hun. Maar er zitten nu in deze ploeg meer rensters voor de ondersteuning, dan winnaars. Dat je niet direct met SD Worx of Movistar wil ijveren, kan ik mij ook wel indenken.
@rahimns
Dat je de kern bij elkaar wil houden spreek ik toch niet tegen. Dan ga jij ook voor het door selecteren van een aantal rensters. Of 2 of 3 rensters betreffen moet worden afgewacht. Ik geef alleen aantal mogelijke rensters die de stap kunnen maken naar de hoofdmacht.

Yeez

Aafke Soet en Pernille Mathiesen zijn wat mij betreft te licht bevonden dit jaar. Derest verlengen en 2/3 nieuwe aanwinsten

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb geen idee of het meteen nodig is om meteen door te selecteren, misschien komen er wel gewoon 1 of 2 rensters bij. Het zijn leuke rensters maar of het kwalitatief nou meteen een enorme verbetering is tov wat er nu rijdt vraag ik me af. We moeten gewoon de komende weken maar even afwachten wat er gebeurd, heb ook geen idee wat de status is van de huidige contracten van de rensters.

wieler4live

Primož!!!!!

Xevar

volgende

kelderfan

'@rahimns
Als je 't gevolgd hebt, dan kun je vaststellen, dat Henderson en Vos het kopmanschap hebben verdiend.
Daarnaast zijn Koster en Markus de beste rensters in de ondersteuning. Ook Swinkels, Beekhuis, Kasper, Van de Burg, van den Bos en Van De Velde doen het prima. Als je die als kern beschouwt, is dat prima. Maar Soet & Mathiesen, wat @Yeez zegt, doen 't matig.

Laatst gewijzigd
Murcia

Bij Parkhotel hebben ze net Marith Vanhove vastgelegd, 18 jaar maar een talent wat prima bij de rustige opbouw van TJV past. Doet die het daar goed is een stap omhoog van binnenuit al geregeld. De aanwas grotendeels zelf opleiden zie ik als een absoluut voordeel op de lange termijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb het gevolgd ja, anders zou ik er niet over beginnen. Om 2 meiden van 23 nu al af te schrijven vind ik nogal kort door de bocht... maar we gaan het zien.

rennerske

De winnaar wel, maar staat de rest van de ploeg voor Roubaix ook al min of meer vast?

Laatst gewijzigd
Michieltje

Rennerske. Ik denk, naast Eenkhoorn, Van Aert, Teunissen, Van Hooijdonck, Affini, Roosen en Van Dijke.

Yeez

Dekker kan ook nog als die op tijd fit is. Die koers moet hem echt passen, maar vrees ervoor met 3 gebroken vingers

Michieltje

Ja, zal lekker voelen op die kasseien, Yeez.
Had t Dekker wel gegund, maar het lijkt me ook niet zonder directe reden dat van Dijke per direct is overgeheveld.

rennerske

Oké, duidelijk. Lijkt me een meer dan solide ondersteuning om die Kassei binnen te hengelen.

1 2 ... 414 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.