Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 424 ... 454 455
Murcia

Dat Affini geen Martin is klopt als een bus, maar ik vraag mij serieus af waarom die niet hetzelfde werk als Tony zou kunnen doen. Reed een voortreffelijke Giro als knecht met een vergelijkbare opdracht en heeft een grote motor. Dus urenlang op kop beuken moet wel lukken. Dan wil ik wel graag weten waar volgens jou zijn zwakte zit.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kom op zeg... TJV heeft genoeg renners om op kop te rijden in een peloton als het geel verdedigd moet worden. laten we hier nu geen groot probleem van maken.

S. Morgenstern

Kelderfan die bang is dat Jumbo te weinig renners heeft voor het vlakke.. De cirkel is rond

ti-raleigh

Geel én groen is bijna niet te combineren. Dan moet je zowat alle etappes controleren. En alle ploegen heb je dan tegen je.Terwijl je juist vrienden nodig hebt om de Tour te winnen. Die vind je dan niet in de sprintersploegen als je ook groen wilt.

AWestie

Het wonder is geschied. We kunnen nu met een gerust hart stoppen met het forum. ;)

Alle gekheid: Wout is een van de weinigen die bijna geen team nodig gaat hebben voor groen maar 1. Zoiets verdient hij wel en 2. Zoiets gaat altijd iets ten koste van andere dingen. Van dit jaar 5 naar volgende keer 1 is nog steeds een grote stap.

Laatst gewijzigd
T80JZ

Voor het geel en groen gaan strijden is natuurlijk een enorme uitdaging. Nadat Sky de Tour met Wiggins en Cavendish had gereden, zeiden ze "dat eens maar nooit meer". En toen had een ploeg nog 9 renners.

Maar als Wout als belangrijk(st)e renner van de ploeg aangeeft heel graag voor het groen te gaan, de druk vanuit België om hem die ruimte te geven enorm is en België de nieuwe groeimarkt is voor de hoofdsponsor, dan heb je als ploeg weinig keus. Het geluk daarbij is dat Van Aert, zoals hij zelf aangeeft, weinig steun van de ploeg nodig heeft, anders dan bijv. Cavendish, om in de sprint een rol te kunnen spelen. Maar je zal als ploeg naast een sterke ploeg en een hele slimme tactiek, vooral ook veel geluk moeten hebben dat je weinig tegenslag tegenkomt en met alle renners kan blijven rijden. Dan nog blijft het een uitdaging.

De sprintersploegen zijn er om sprintetappes te winnen en niet alle sprintersploegen doen mee voor de groene trui dus het lijkt me dat TJV in die etappes voldoende steun zal krijgen.

Laatst gewijzigd
horsm

Wout + klimtrein kunnen natuurlijk gewoon de dikke sprinters buiten tijd rijden in de een bergetappe. Dan hoeft hij alleen nog maar af te rekenen met Sagan en Matthews. En die legt hij erop in de vlakke sprints. Klaar. ;-)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Wie kunnen volgens jouw op kop rijden, zoals Martin de afgelopen periode heeft gedaan. Met het halen van Martin heeft TJV een grote stap gedaan. Dat wil ik Affini nog eens zien doen. Van Hooydonck lijkt mij daar een betere optie voor.
@S.Morgenstern
Welke cirkel is rond dan. Jij wilde altijd 4 Vlaamse renners in 't team hebben. Wout Van Aert heeft geen drie man nodig om te scoren. Hij krijgt of Teunissen of Laporte mee voor die klus.
@T80JZ
Een slimme tactiek is altijd heel belangrijk; alleen Ineos en UAE hebben ook tactieken in huis. Hoe je 't aanpakt hangt mede van de koers af. Roglic is altijd de man die de 1e. tik uitdeelt. In de Vuelta gaf hij 't daarna bewust uit handen, maar werkt die tacktiek ook met Pogacar en Bernal in de ring.

kelderfan

Maar Pernilla Mathiesen gaat de damesploeg verlaten voor Cofidis

S. Morgenstern

Dat wil ik Affini nog eens zien doen.

Nog eens, zoals o.a. in afgelopen Giro, zal hem vast wel lukken. Ik kan echt geen enkele aanleiding vinden om te denken dat hij niet in staat is om de rol van eerste vlakke man in een selectie te vervullen.

Jij wilde altijd 4 Vlaamse renners in ’t team hebben.

Nee hoor, ik wil altijd een uitgebalanceerde selectie die past bij de doelen.

Turtlehead

'@kelderfan: De overheersende opinie vorig jaar was dat Tony Martin veel te véél op kop heeft gereden in de Tour. Je kunt je afvragen of hij dat deed omdat Roglic geel had, omdat hij niks anders kan, of omdat het niet anders kon.
Dat is bovendien ongetwijfeld minder moeilijk dan het lijkt. UAE had het ook prima voor elkaar dit jaar.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Van Hooydonck, Affini, Hofstede, Eenkhoorn, Van Emden, Dennis om er eens een paar te noemen. Allemaal mannen die gewoon op kop van het peloton hun werk kunnen doen, als dat nodig mocht zijn. Ik begrijp eerlijk gezegd die hele discussie daarover niet. Alsof Tony Martin de enige is die afgelopen jaar op kop van het peloton heeft gereden. In de Vuelta is het toch ook prima opgelost. Je doet elke keer weer alsof er enorme problemen zijn binnen de selectie en het gaat echt helemaal nergens over.

kelderfan

Ja @Turtlehead die opinie heb ik ook gelezen, maar Martin heeft berenwerk gedaan in opdracht van de ploeg om Roglic te beschermen.
Hij kreeg toen nog ruzie met Ineosrenner. Die Martin gaat TJV nog missen.
@S.Morgenstern
In de Giro zal dat zeker nog wel lukken met Affini. Ja leuk met een uitgebalanceerde ploeg. TJV moet jou maar inhuren.

S. Morgenstern

Affini schatte ik zelf, net als Martin overigens, niet in als één van de acht Tour renners van volgend jaar. Dat neemt echter niet weg dat hij in de Giro dingen heeft laten zien die ook in de Tour uitstekend uit de verf zouden komen. (Hetzelfde geldt voor Foss en Bouwman overigens)

Ze hebben mij verder totaal niet nodig, dat blijkt al jaren. Ze maken genoeg keuzes die ik anders zou maken, maar dat maakt nog niet dat ik denk dat ze daarmee foute keuzes maken. Dat klinkt voor jou misschien gek, maar het is echt heel goed mogelijk om andere keuzes dan je eigen voorkeuren, ook goed te begrijpen.

Laatst gewijzigd
peerduell

Op kop (kunnen) rijden in dienst van een gezamelijk doel is 1, maar minstens zo belangrijk is je uitstraling en 'positie' in het peloton.
Affini e.a. zullen ook heel lang en hard op kop kunnnen rijden maar moeten hun 'positie' en 'respect' noch bevechten in het peloton. Dat is een kwestie van tijd en ervaring. Zie ook Tim de Klerk. Ze zullen dat bij TJV hoe dan ook (voorlopig) gaan missen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat is echt onzin zodra je de leiderstrui hebt dan hoef je echt niet te vechten voor een koppositie, verder is het vooral de uitstraling van de ploeg en team dat mede bepaalt of je wordt geaccepteerd. Heb niet de indruk dat de namen die we genoemd hebben nog iets moeten bewijzen in het peloton.

kelderfan

Het fietsweer was weer echt toppie. Vandaar dat Wout gisteren over de 200 km heeft gereden met zijn jeugdvriend Daan Soete.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Jij hebt namen genoemd, die ook onzin zijn. Er zijn er twee, die 't kunnen in de toekomst.
Als je kijkt naar Tim Declercq, dan komen zelfs Van Hooydonck en Affini nog niet in de buurt.
Dat soort renners worden kennelijk door jou onderschat. Ik kan mij nog herinneren, hoe iedereen riep in navolging van de teamleiding, dat 't ontbrekende puzzelstukje was binnengehaald met Tony Martin.

gardeyn

Misschien was hij toen het ontbrekende puzzelstukje omdat er voor hem types als Martens, Roosen en Grondahl Jansen in de Tour het kopwerk moesten verrichten.
De jaren die gaan tellen en het uitvallen door valpartijen maken Affini of van Hooydonck maken Martin toch niet meer zo onmisbaar als 4 jaar geleden?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Niemand onderschat hier iets... maar je kan het ook overdrijven hoor.

Daniel17

Tim Declerq heb je nodig als je voor ritzeges wilt gaan, niet als je in de gele trui rijdt.

Murcia

Ik vind het verwijt van onderschatting zo onzinnig als in een zin daarna precies daar sprake van is bij Van Hooijdonck en Affini. Beiden hebben dit jaar in een grote ronde geweldig werk gedaan voor hun kopman en je kunt gerust stellen dat met name Nathan veel waardevoller is geweest dan Tony in dit seizoen. Gezien hun leeftijd is het eerder logisch om te stellen dat zij het beter gaan doen dan Tony zelf die nu eenmaal de jaren is gaan voelen. Zijn er garanties? Nee, natuurlijk niet maar iets meer vertrouwen in deze jongens mag wel vind ik.

peerduell

'@Rahimns. We verschillen van mening, dat kan. Maar dan een andere mening als"echte onzin" te betitelen is niet mijn methode om gelijk te krijgen. De namen die jij noemt zijn hardrijders, zoals Tony, maar hebben m.i. niet de 'statuur' die Tony Martin in het peloton had. We verschillen gewoon van mening, soit. Zonder dat ik daar een kwalificatie aanhang. In Nice (TdF 2020) legde Tony Martin de koers eigenhandig stil als geaccepteerde 'patron'.Ik zie dat de door jouw genoemde renners niet doen, laat staan dat het peloton daar gehoor aan geeft.

S. Morgenstern

Van Aert lijkt me Martin qua status in het huidige peloton wel voorbij

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@peer, sorry ik wilde je niet voor je hoofd stoten maar het peloton stilleggen lukte ook maar deels, maar ik vind dat wat anders dan het werk wat je op kop van het peloton moet doen. Daar heb je echt geen bepaalde statuur voor nodig. Natuurlijk is er groot respect voor Tony en terecht, al was dat in de TDF een paar jaar terug ook maar tot een zeker punt. Je plekje opeisen op kop van het peloton is vaak eerder natuurlijk door de plaats die je kopman op dat moment inneemt, het gaat me te ver om te zeggen dat Affini of Van Hooydonck daarvoor moeten vechten op het moment dat Roglic of wie dan ook van de ploeg in de leiderstrui rijdt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 424 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.