Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 423 ... 454 455
mwarensman

Tony out > Tusveld erin!

Heeft Plugge al gebeld met het management van Tusveld?

kelderfan

Dat wordt dan een T<>T-wisseling. Wat mij betreft prima als Tusveld wordt gehaald voor Tolhoek.
Maar zo langzamerhand wordt de hele Sunweb-ploeg overgeheveld naar TJV.
Volgend jaar Arensman en Van Wilder.😉

kelderfan

Mick heeft zich geweerd, maar wordt helaas 5e. in de tijdrit voor beloften.
Hessmann wordt uiteindelijk 8e.

Yeez

Heel goed gereden door die gasten. Het mooiste was nog wat Mick zei na de finish tegen zijn soigneur: “ henkie, dit was f*cking goed joh. Ik trap wattages die ik nog nooit gereden heb.”.

Heerlijke gozer. Heel de wereldtop aanwezig en zo dicht eindigen. Hij maakt grote stappen

kelderfan

Waarom heeft Tim niet meegedaan. Want bij 't NK was hij toch ook goed op dreef.
Maar die Mick heeft de overstap zeker verdiend.

veld

2022: Dennis voor Martin(een plus(je)), Laporte voor Martens( een dikke plus), Tosh vdSande voor Wijnants(ruime plus)Hessmann voor Pfingsten (plus) Vader voor Tolhoek(voorlopig een dik vraagteken) en tenslotte Niemand voor Bennett( een dikke min).

T80JZ

Op het EK zou de selectie voor het WK tussen Tim en Daan Hoole plaatsvinden. En omdat Hoole daar beter heeft gepresteerd kreeg hij de voorkeur.

Yeez

'@veld zou dennis niet eerder de vervanger voor bennett zijn? Met affini en van hooydonck hebben ze al jongens die het werk van martin kunnen overnemen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jumbo-Visma heeft afgelopen jaar zonder Dumoulin voor lange tijd en ook andere renners die ze moesten missen gewoon hun hele programma kunnen afwerken op 1 wedstrijd na. Volgens mij is er helemaal niets mis met de samenstelling van deze selectie, ook als er niets meer bijkomt. Er werd zelfs al geklaagd dat bepaalde renners een te mager programma reden. Volgens mij is het een prima uitgebalanceerde ploeg al en kan je hier volgend jaar prima mee uit de voeten.

T80JZ

Merijn Zeeman over Rohan Dennis waaruit wel blijkt dat hij niet de vervanger voor Tony Martin is:

‘Droomaanwinst’
Sportief directeur Merijn Zeeman zegt al lang contact te hebben met Dennis. “Hij is voor mij een droomaanwinst, die met name voor onze klassementsrenners een geweldige ondersteuning zal bieden. Maar hij zal zelf ook nog wel regelmatig in de positie komen dat hij een eindoverwinning kan nastreven”, aldus Zeeman.

“Er zijn niet veel renners in het peloton die zijn kwaliteiten hebben. Hij is gewoon een echte versterking, die in het huidige topwielrennen ontzettend belangrijk is. Hij is iemand met een heel grote motor, die kilometerslang op kop kan rijden, die het peloton bergop echt kan reduceren en echt een gevoelige versnelling kan doen. En een geweldige tijdrit heeft, waarmee hij ook heel vaak voor de winst zal meedoen”, kijkt de sportief manager vooruit.

Eens met Rahims. Met de terugkeer van Dumoulin, de ontwikkeling van Bouwman tot klimmer, de ontwikkeling van Foss en hopelijk Harper blessurevrij kan de ploeg het vertrek van Bennett prima opvangen.

kelderfan

Dat TJV met terugkeer van Dumoulin (volgens mij was die al in huis) en de ontwikkeling van een aantal renners het verlies van Bennett zouden kunnen opvangen, lijkt mij niet juist.
Maar volgens mij moet er nog wat in de pijplijn zitten, wamt met Vader weet je nog niet wat 't wordt.
Ik hoop dat Honore in de pijplijn zit en als een prima vervanger is nu ook Narveaz in de aanbieding.

Rawolf

'@T80JZ, in dat specifieke stukje lees ik juist heel veel overeenkomsten met Tony Martin.

De Dennis van nu is toch gewoon een betere renner dan de Tony Martin van nu, dus misschien is Dennis wel zowel Martin en Bennett tesamen waard in een grote ronde ploeg. Of het eruit gaat komen bij Dennis is echter de vraag, hij gedijt niet in elke omgeving.

Met Dennis en Wout van Aert heb je op papier 2 van de 5 beste knechten ter wereld voor een grote ronde ploeg, naar mijn mening. Dus aan de ondersteuning kan het niet liggen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je hebt toch meegekregen dat Tom bijna niets gereden heeft het afgelopen jaar.

Murcia

Ik vind Dennis niet te vergelijken met Martin in diens rol bij TJV. Tony was de locomotief op het vlakke, bodyguard voor Primoz en een schakel in de ploegentijdritten, maar niet in staat om te doen wat Dennis kan bergop. Rohan zal dan ook niet zijn gehaald voor de aanloop van etappes of piloot voor de kopman in de vlakke finales. Als ik het rijden van Nathan zag in de Vuelta zou het mij niets verbazen dat hij daar een geslaagde sollicitatie voor de vervanging van Martin heeft gedaan.

Yeez

Dennis zal inderdaad meer een rol bergop krijgen mijn inziens

kelderfan

Ja @rahimns
Dat heb ik zeker meegekregen en dat was heel jammer voor beide partijen, maar dat betekent toch niet, dat hij nieuw is binnen de selectie.
@T80JZ
Dennis is bergop van een andere orde. Hij is wat dat betreft een betere renner, dan Robert Gesink in zijn nadagen..
Dus wat dat betreft heeft de ploeg een prima renner gescout. Alleen wel een met een rugzak.
De rol van Tony Martin moet in de toekomst worden opgevolgd door Affini, maar die is nog niet zover.
Je kunt wel stellen dat Van Hooydonck en Affini die rol kunnen invullen.
WF is toch stellig geweest met hun bewering dat Dennis, Laporte, Van der Sande zouden komen en dat is bewaarheid. Maar daarnaast hebben zij ook genoemd, dat er nog een renner in de pijplijn zit. Alleen dat TJV wilde wachten om de prijs te laten zakken.

Cycling

. .

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ja hij was onderdeel van de ploeg maar ondanks dus dat hij in de lappenmand zat kon de ploeg gewoon hun hele programma draaien, daarnaast hebben ze van nog een paar renners maar een half seizoen gebruik kunnen maken: Teunissen, Groenewegen, Martens en Wynants. Dus de ploeg zit echt vrij ruim in hun jasje. Dus is het op zich niet nodig om nog meer renners toe te voegen aan de selectie en kan een renner als Bennett of Martin prima opgevangen worden, eerlijk gezegd met Dennis heb je beide in 1.

T80JZ

Wat betreft het aantal klimmers dat TJV volgend jaar nodig zal hebben, moeten we ook rekening houden met de plannen voor de Giro en de Tour.

Het is zeer aannemelijk dat de ploeg in de Giro weer met Groenewegen zal starten. Hij moet een grote ronde kunnen rijden en een etappeoverwinning levert meer publiciteit op dan een 5e plaats van Foss. Dus Groenewegen heeft een aantal renners nodig die hem in de sprint kunnen ondersteunen. Dat betekent dat het aantal klimmers in de Giro zijn beperkingen zal hebben. Dit jaar waren dat er drie, volgend jaar zullen het er niet meer zijn.

In de Tour gaat het rijden van Van Aert voor groen ten koste van een klimmer of van Gesink omdat zijn rol in de klimtrein door een andere renner moet worden ingenomen en dat zal in principe Dennis worden. Maar dat betekent wel dat het ten koste gaat van een andere renner. Want Van Aert krijgt Teunissen of Laporte mee, Affini of Van Hooydonck zal de plaats van Martin innemen. Roglic, Vingegaard en Kuss zijn mits in vorm en blessurevrij zeker van hun Tourselectie. Dat betekent dat van de Tourselectie van het afgelopen jaar een keuze moet worden gemaakt tussen een klimmer als Kruijswijk of een - tegenwoordig - allrouder als Gesink. En voor volgend jaar komt Dumoulin in principe ook voor die posities in aanmerking, want hij kan zoveel de rol van Kruijswijk als in deze fase van zijn terugkeer de rol van Gesink op zich nemen. Dat laatste lijkt me waarschijnlijker.

Zonder verder te gaan speculeren wie waar gaat rijden, betekent de waarschijnlijke deelname van Groenewegen aan de Giro en het rijden van Van Aert in de Tour voor het groen dat TJV voldoende klimmers heeft voor de Giro en de Tour.

Rawolf

Kruijswijk lijkt me een man voor de Giro volgend jaar als tandem met Foss.

In de Tour heb je; WvA, Roglic, Dennis, Vingegaard, Dumoulin, Laporte, Kuss en Affini. (Op volgorde van hoe zeker ik ze acht.)

Dumoulin - Affini - Laporte - WvA de sprint trein van dienst. Teunissen zal wel in de Giro moeten opdraven voor bowlingbal en heeft in de Tour te weinig toegevoegde waarde buiten de sprint etappes.

Murcia

Ik vraag me nog steeds af of Wout voor groen wil gaan, denk eerder dat bij een beetje gunstige uittekening van het parcours hij kiest voor een gooi naar geel en etappes ipv de puntentrui. Ook dit jaar bleek weer dat de meerwaarde van die trui publicitair nihil is. Een keuze tussen de etappe winnen met de Ventoux of Groen? Het eerste blijft hangen en het groen vergt teveel inspanningen bij de tussensprints.
De ploeg van Rawolf voor de Tour zou ook mijn ideale keuze zijn maar het Oranje gehalte is daarin wel erg laag, dus vermoed ik dat een Teunissen toch wel een plek zou kunnen krijgen ten koste van een Laporte. Nathan lijkt mij de man voor het vlakke te worden. Affini zal niet mokken als hij weer de Giro mag rijden denk ik, zeker met de tijdritten daar in het achterhoofd.

T80JZ

Wout over het groen hier op Wielerflits:
En toch… Je gaf al meermaals aan op een zo divers mogelijk palmares te mikken. Moet je dan niet op zoek naar een nieuw doel in die Tour de France?
“Dan zal het eerstvolgende de groene trui worden. Dat heb ik twee jaar uitgesteld omdat er een hoger doel was voor de ploeg. Dit jaar kreeg ik door het uitvallen van Primož Roglič wel die vrijheid, maar wilde ik mij sparen voor en toewerken naar de Spelen. Achteraf gezien is dat een goede keuze geweest. Maar in de toekomst, hopelijk volgend jaar, wordt dat groen wel een doel.”

Als dat past in de belangen van de ploeg? Of heb jij intussen een status dat je zelf beslist wat je gaat doen?
“Dat laatste zal je mij nooit horen zeggen! Om de groene trui te pakken in Parijs heb je trouwens ook een ploeg nodig. Maar het is iets wat wel al besproken is, ja. Als je voor zo’n doel gaat, brengt dat ook een goede vibe in de ploeg. En ik ben een renner die ritten en punten kan pakken zonder dat de ploegmaats daar veel last van hebben. Richting volgend jaar gaan we dat zeker bekijken. En zien we wel wie me daar kan in bijstaan.”

De meerwaarde publicitair van het groen voor Wout zal in België gigantisch zijn. .

Laatst gewijzigd
Turtlehead

Ja, dat herinner ik me ook. Overigens is dat van 'mij dit jaar sparen' minder goed gelukt, maar we begrijpen wat hij bedoelt ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat het elkaar allemaal niet al teveel bijt. Hij wordt dit jaar zonder er speciaal energie in te steken ook al 5e in de groene trui competitie, ik denk dat ze dat prima zullen weten te managen bij de ploeg.

kelderfan

'@TB80JZ
Prima om te lezen zo. Ja Wout zal als dat mogelijk is zeker voor 't groen gaan. En Roglic wil toch eindelijk die gele trui binnenhalen.
Dat betekent dat Roglic als klimmers Vingegaard en Kuss zal willen meenemen; verder zal Dennis zeker meegaan om bergop mee te kunnen doen. Maar stel dat Roglic weer vroeg 't geel krijgt en Martin er niet meer bij is, dan zal Van Hooydonck en ... de trein moeten trekken.
In 't voorstel van Rawolf met Roglic, Vingegaard, Kuss, Dumoulin, Dennis, Laporte, Van Aert en Affini zie ik dan het volgende probleem. Affini is geen Martin en wie moet dan de kar trekken op de vlakkere stukken. Dat kun je niet vragen van Affini. Dat wordt een moeilijke puzzel.

1 2 ... 423 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.