Affini is op dit moment wel een klasse of 3 beter dan Martin, en ligt bovendien ook een stuk minder vaak op de grond.
Zelfs een van Hooydonck zou de rol die Martin had waarschijnlijk beter invullen dan Martin zelf. En dan heb je Dennis ook nog.
Fantastisch carrière gehad, maar ze gaan hem absoluut niet missen en er qua kwaliteit alleen maar op vooruit.
Qua fysieke kwaliteiten werd hij inderdaad al goed en wel ingehaald. Volgens mij werd hij juist bij TJV ook geroemd om zijn kwaliteiten om het team bij elkaar te houden in en na koers. De zogezegde 'toegevoegde waarde' in de kleedkamer. Volgens mij verliest TJV met George en Tony twee mannen die met hun bijzondere inbreng daar het verschil konden maken.
Het stomme is: die inbreng is per mens anders en bijna niet te vervangen want uniek. Hopelijk staan daar andere namen voor op, naast de 'cultuurbewakers' van de Rabo van weleer.
Tony bedankt wat je voor de ploeg hebt betekend, zowel in de koers, als voorbeeld met je professionele benadering en in het delen van je kennis over de tijdrit. Gaaf dat het je met TJV eindelijk gelukt is om voor de eerste keer een TTT in de Tour te winnen. Maar verder eens met Morgenstern dat hij de Tourselectie van volgend jaar niet meer zou halen. Het is een goed moment voor hem om te stoppen.
Ook eens met Turtlehead over V.d. Sande, zowel over zijn kwaliteiten als hoe zijn komst hier werd ontvangen. Blijkt dat we de ploegleiding wat betreft hun scouting van nieuwe renners, zie ook Van Hooydonck, gewoon kunnen vertrouwen. Dat betreft ook het aantal renners in de ploeg van volgend jaar. Komt goed, of er nu wel of niet iemand bijkomt.
Kandidaten vervanging nieuw aan te trekken: tusveld, haga? Of wellicht gaan voor julius vd berg, of honore (denk niet realistisch die laatste). Of toch iemand uit development team? Of een onbekende verrassing? Of zelfs niemand (lijkt me niet).
Voor de plek van Martin in de tourploeg is wat mij betreft van hooijdonk de 1e kandidaat. Sterke ontwikkeling doorgemaakt, vuelta-a-espana bevestigd in grote ronde helper rol.
Ervan uitgaande dat de ploegleiding er vanuit was gegaan dat Martin nog een jaar zou blijven, zullen ze toch wel een extra renner willen toevoegen? Ik laat me graag verassen. Hij en Affini mooi in de top 10. Van Emden ook goed. En als dit de uitkomst is voor van Aert terwijl hij de laatste tijd zich ‘weinig’ heeft toegelegd op de tijdrit, dan belooft dat nog wat voor de wegwedstrijd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.