'@Rawolf Rawolf
Dylan kan dit werk beter aan, dan Affini denk ik. Want Dylan in een zware koers zoals i 2018 Kuurne-Bruxelles-Kuurne doet hij mee en ook in 2018 Parijs - Roubaix is hij niet verkeerd bezig. Want dan zit hij in een groep met Walscheid, Doull en Kristoff. Als bij Affini kijkt, dan is 't voornamelijk DNF. Affini is een prima tijdrijder en die moet je ook zo ontwikkelen.
'@kelderfan dat is scorebordvolgen. Intrinsiek zou Affini waarschijnlijk beter uit de voeten moeten kunnen op de kasseien, al is Groenewegen als gespierde sprinter ook geen gekke keus. Grotere tijdrit motoren passen beter in Noord-frankrijk. Affini is jonger en heeft in een andere rol Roubaix gereden dan Groenewegen.
Is inderdaad datgene waar Co Adriaanse een bloedhekel aan had. Affini is juist dit jaar ontzettend verbeterd op het gebied van inhoud. In het voorjaar die eerste uren op kop rijden hebben zich later dubbel en dwars uitbetaald. In de Giro maar ook in koersen als het Italiaans kampioenschap op de weg zag je een renner die lang mee kon op verschillende terreinen. Zondag zal in de eerste plaats belangrijk zijn hoe de vorm bij de kopman is en daarnaast zullen veel jongens ook in spanning kijken naar het weerbericht. Mocht er regen gaan vallen wordt het slagveld alleen maar groter. Ik vind de ploeg die TJV hier om Wout heen zet van een zeer goed kaliber maar we hebben in voorgaande jaren ook gezien dat juist in Roubaix je ook mazzel moet hebben en niet tegen te veel (mechanische) pech moet oplopen.
Dit is heel anders dan het Vlaamse werk. Dit is vlak, bij het Vlaamse werk zijn de heuveltjes het probleem met zijn 80+ kg. En hij heeft ook elke klassieker veel kopwerk verricht, dus uitslagen geven ook geen reëel beeld.
Ik hoop eigenlijk ook dat Affini zich niet moet opofferen door op kop te rijden de eerste uren.
Affini heeft afgelopen voorjaar bijna zonder uitzondering het kopwerk in de eerste uren op zich genomen. Renners die dat werk doen kun je onmogelijk op hun uitslag beoordelen. Nu heeft hij zelf aangegeven meer van zichzelf te hebben verwacht in die rol (meen dat hij verkouden was na de Tirreno), maar als je bijvoorbeeld naar zijn rijden in De Ronde kijkt, dan was dat echt van een hoopgevend niveau. Hij ging daar langer mee dan je mag verwachten van een renner in de rol (buiten De Clercq gerekend dan, maar dat is buitencategorie).
Affini was 23 tijdens zijn eerste Paris-Roubaix en dus echt geen maatstaf voor waar hij nu staat. Dit voorjaar had hij last van bronchitis tijdens het voorjaar waardoor hij minder in vorm was. Verder is Paris-Roubaix niet te vergelijken met het Vlaamse werk, dit zou een renner zoals hij veel beter moeten liggen. Maar ik verwacht dat hij en ook Dylan er vooral zijn om ervoor te zorgen dat Wout goed wordt afgezet op de eerste stroken.
'@morgenstern affini in de vlaamse koersen was ondermaats. Moest met declerq en veelal vergaerde van alpecin op kop rijden en was er bij de eerste de beste drempel al af. Gelukkig had dit een reden (bronchitis) en denk ik dat hij in die koersen en vooral roubaix een bak meer potentie heeft.
Ander onderwerp: Leemreize rijdt vanaf morgen l’isard met de academy
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.