Dennis heeft vorig jaar nog de Giro beslist als klimknecht. Hij was daar in de zwaarste bergritten bij de allerbeste. Ik vind het dus vreemd om hem niet te zien als onderdeel van de klimtrein. Bouwman hoort daar tegenwoordig trouwens ook gewoon bij natuurlijk.
Vader als vervanger van Tolhoek zien slaat inderdaad nergens op, dat is nu net het punt.
Dat ze Munsterland niet kunnen rijden is toch logisch als je al 3 andere koersen op het programma hebt staan die dag. Dit komt puur door het verschuiven van wedstrijden, heeft niets te maken met de grote van de selectie. WIe heeft trouwens gezegd dat ze nog een multi-functionele renner zoeken ??
'@rahimns
Dat heb ik inderdaad ergens gelezen; zij zouden ook even wachten en daarom is bijvoorbeeld Honore in beeld gekomen.
Een renner die op meerdere fronten is in te zetten. Dus vandaar multifunctioneel. Vandaar dat @xistnc met Walscheid is gekomen. Lijkt mij ook een prima renner, maar minder MF.
@S.Morgenstern
Ja, dat heb ik al eerder genoemd, dat die Dennis is een prima toevoeging is en ja Koen Bouwman kan ook een potje klimmen. Dat zie je goed en ik zie hem ook als onderdeel van de klimtrein. Daar verschillen wij niet van mening.
Wout en Remco wordt wel een dingetje:
'Die uitspraken hebben me gestoord, ja. Hij gooide olie op het vuur. In Extra Time Koers heeft hij meer verteld dan in de teammeeting', zo klinkt het. Op de vraag van journalist Kristof Meul waarom Van Aert vooraf zei dat hij vertrouwen had in Evenepoel als zijn knecht, kwam ook een eerlijk antwoord: 'Ik kon moeilijk anders.'
Evenepoel gaat niet veranderen als persoon, de deemoedigheid is zo weer verdwenen als er successen komen. Op de OS werd al duidelijk dat Remco zich niks aan de tactiek gelegen liet liggen. Dat is Wout niet vergeten, maar door Remco zijn zeges in o.a. Denemarken kon Sven niet om hem heen. Gisteren in Extra Time zei Evenepoel weer heel andere dingen dan vooraf over bv de tactiek die werd gekozen. De Wolf die gaat oordelen over van Aert vind ik vooral amusant, die was zelf in de koers het prototype van een renner wiens tactiek was om altijd en overal te rijden. Het aantal overwinningen was dan ook navenant laag.
Goh ik snap wel dat hij van zich afbijt. Krijgt de druk van de natie op zich, het mislukt, en dan gaat nota benen zo'n snotneus na afloop in de pers de tactiek in twijfel trekken en bovendien verkondigen dat hij wel de benen had om wereldkampioen te worden. Alles terwijl diezelfde snotneus al weken van te voren bijna elke dag kwam verkondigen hoe weinig problemen hij ermee had om voor Wout te rijden.
Dat Wout zich nu achteraf een beetje in zijn hemd gezet voelt, kan ik heel goed begrijpen.
Remco is nooit een teamplayer geweest en zal dit ook nooit worden, daar kan Almeida over mee praten. Ik vind het prima dat van Aert een por terug geeft nadat een ploegmaat vooral die opmerking maakt dat hij de benen had om Wereldkampioen te worden. Dit is dezelfde Evenepoel die als hij niet alleen weg kan raken constant op de simpelste wijze wordt geklopt en die ook in de ITT niet op de foto stond met Ganna en van Aert. Het is des te meer genant omdat Wout wel heel open was na afloop over wat hij niet goed deed op het WK. Remco mist volledig dit type zelfreflectie.
Loe van Belle heeft zich ook weer getoond met een mooie 3e. plek in de Tour de L'Isard en ja Mick van Dijke is echt goed bezig met een mooie 2e. plek. in Kroatie. Die komt als een komeet. Zoveel werk voor 't team. Ook Olav Kooij heeft zich in dienst gezet om Sam Oomen vrijgeleide te geven op die klim.
Jammer dat Oomen niet meer afstand kon nemen op die klim. Hij heeft zelfs die Noor niet kunnen afschudden.
Foss staat er zeker goed voor met ook Harper erbij.
Vervelend weer dat gedoe tussen Wout en REV. Zelfs Van Hooydonck zegt laten wij een beetje aardig zijn voor elkaar in aanloop van Parijs - Roubaix.
Ik heb altijd een zwak voor Victor gehad, dus ben ik totaal niet objectief maar als renner die nu ook zelf heeft ingezien dat er meer is dan alleen tijdrijden is hij gegroeid en een aanwinst voor elke ploeg. Past nu ook in het type allrounder wat ze nog schenen te zoeken. Bovendien een man met een mening, vind ik nooit verkeerd. Toch heb ik het idee dat de ploeg wel klaar is voor volgend jaar.
Selectie Giro dell'Emilia (02/10)
Primoz Roglic
George Bennett
Koen Bouwman
Steven Kruijswijk
Sepp Kuss
Jonas Vingegaard
Antwan Tolhoek
Selectie Milaan-Turijn (06/10)
Primoz Roglic
Sepp Kuss
George Bennett
Chris Harper
Sam Oomen
Tobias Foss
Michel Hessmann
Gran Piemonte
In tegenstelling tot voorgaande jaren is het parcours van Gran Piemonte vlak. De streep ligt na 168 kilometer koers in Borgosesia. Olav Kooij is in goede vorm, getuige zijn eerste seizoenszege in Kroatië. De 19-jarige Nederlander maakt kans om George Bennett als winnaar op te volgen in een eventuele massasprint.
Selectie Gran Piemonte (07/10)
Sepp Kuss
Gijs Leemreize
Edoardo Affini
Chris Harper
Olav Kooij
Tobias Foss
Michel Hessmann
Via de jv site. Alleen Lombardije nog niet bekend dus
Speciale Jumbotruitjes in Parijs-Robaais: https://www.teamjumbovisma.com/news/news/team-jumbo-visma-surprises-centenarian-jumbo-with-anniversary-jersey-in-paris-roubaix/?fbclid=IwAR1C5olygmoovxB12gpBdZV8N4QhyYeIxkRxV3UHpwS_-m01CGRuDNVZGbA
Zo jammer (maar ook begrijpelijk) dat TJV die zwarte mouwen gebruikt eigenlijk, het liefst had ik altijd de opmaak van Mike's shirt voor de ploeg.
Ja @Yeez
En waarom rijdt Hofstede dan niet in Milaan - Turijn? Als je Hessmann twee van die Italiaanse koersen laat rijden op 6 en 7 oktober, dan mag ik toch wel vragen waarom. Want dat lijkt wel erg veel gevraagd van zo'n jong talent.
In zo'n rondje als in Kroatie had hij veel meer geleerd.
Trouwens kun jij mij goede reden geven, waarom Mick niet start in Piemonte, want helemaal vlak zal 't niet zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.