Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 435 ... 454 455
Yeez

Nee, alleen nog binche, milan-turijn, piemonte, lombardije en parijs-tours

BraboCycling

Oke, dat is jammer! Zag m op de website van TJV ook nog staan, maar nergens wie er zou starten dus vandaar mijn twijfel

Yeez

Teunissen over zijn Roubaix:

Na een tegenvallende prestatie in zijn favoriete klassieker overheerste gisteren op wielerbaan in Roubaix de teleurstelling bij Mike. Hoe verliep tocht door De Hel?
"Tsja, in het begin ging het goed, maar daarna kreeg ik last van mijn maag. Ik kon toen eigenlijk niet meer forceren of iets. Op elke strook werd ik toen gelost. Ik viel dus terug van groep naar groep.

Eerst wilde ik nog afstappen, maar bedacht dat wel wel mooi was om de finish te halen. Gelukkig lukte dat nog …"

kelderfan

'@Yeez
Daarom is 't een prima zet om Tosh Van der Sande en Christoph Laporte erbij te halen en misschien nog die renner, die @xistnc aangaf; want de hosanna's over Affini kan ook wel de prullenbak in. Of hadden de heren ook last van de maag.
Mike had beter met de 1e. aanvallen mee kunnen gaan.

xistnc

Walscheid ging gisteren ferm naar de kop toen VDP aansloot, dus die zou wel eens in onderhandeling kunnen zijn met Alpecin.

Bimbo Visma

Walscheid is vooral niet zo slim. Dus het kan ook onkunde zijn

kelderfan

Jammer maar Alpecin doet weer goede zaken denk ik dan.
Lennard Hofstede staat op de rok voor Il Lombardia. Maar betekent 't ook, dat hij mee gaat Milano - Torino?

Murcia

Walscheid voegt niks toe aan de ploeg zoals die nu gestoffeerd is, tijdrijders zat en sprinters ook. De hosanna opmerking over Affini vind ik weer een goedkope sneer zoals we die gewend zijn. Deed zijn werk door in de kopgroep te zitten en liet zich daarna terugzakken waarschijnlijk omdat Eenkhoorn en Teunissen afhaakten. Deed het dus goed, niet uitstekend maar zeker geen reden om badinerend te doen over diens rijden gisteren. De kern was dat de kopman niet goed genoeg was voor de strijd om de zege en dan houdt het verder op. Nathan was dik in orde en Timo gewoon degelijk. Teleurstellend was alleen Mike en die had maagklachten dus een verklaring die klote is maar die niks met vorm te maken heeft.

S. Morgenstern

Affini deed het prima gisteren, naar verwachting volgens mij. De enige reden om minnetjes te doen over zijn rijden, zou eigenlijk zijn wanneer je onrealistisch veel van hem had verwacht. Of als je hem onrealistisch laag in zou schatten en iedereen die hem wel een prima renner vindt voor zo'n koers het tegendeel aan wil smeren.

kelderfan

'@Murcia
Dat is toch een beetje onzin om 't op de kopman af te schuiven. De ondersteuning was ver te zoeken. Want niet alleen Mike ontbrak maar ook Pascal Eenkhoorn was inmiddels al afgestapt.
Op 't moment, dat Wout met pech zat, trok Mathieu aan 't koordje en mocht Wout de achtervolging inzetten met een half peloton in zijn wiel. Geen ploeggenoot in de buurt. Even later moest Mathieu van fiets wisselen. Hij had meteen twee ploegmaten bij zich. Die hem keurig terugbrachten naar de groep Van Aert. Toen Mathieu aansloot trok hij meteen door met een schone fiets en een schoon gezicht. Wout moest nog de prut uit zijn ogen wrijven. Op dat moment was de reactie van Wout te laat. En ook op dat moment was er geen ploeggenoot in de buurt. Dat waren de cruiciale momenten in de koers. En ja Wout was niet top.

Yeez

Op Teunissen na was de hele ploeg gewoon in orde gisteren. Het is man tegen man geweest en van een ploeg was bij niemand sprake

kelderfan

Quote: NU Sport; "Van Aert zag amper iets tijdens Parijs-Roubaix: 'Bril afzetten was foute keuze."

AWestie

Op genoeg momenten was er juist wel een renner: Timo bijvoorbeeld in de finale alleen was het toen al te veel ver in de finale om het verschil te maken. Op de momenten dat een renner in de buurt een verschil had kunnen maken zat Wout alleen, maar dat zat praktisch iedere renner in de grootste solo koers van het jaar. Daarnaast was Wout vóór de finale prachtig omringd en redelijk beschut vooraan aan het rijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Ik doe niet minnetjes over Affini, want die jongen heeft een goede tijdrit in de benen; alleen in deze Parijs - Roubaix was hij geen toevoeging te noemen. Hij hing al steeds achterin bij die 1e. groep. Van Hooydonck viel weg door een lekke band.

S. Morgenstern

Ik heb Eenkhoorn in de eerste drum fase kilometers lang met Van Aert in zijn wiel, op de voorste rij zien zitten. Heeft op die manier gewoon het eerste werk van de dag op een prima manier ingevuld. Teunissen was wat mij betreft (naast Van Aert zelf) ook de enige de zijn niveau niet haalde.

S. Morgenstern

Affini bleek volgens mij gisteren gewoon een prima renner voor zo'n koers. Zit mee met een sterke kopgroep en heeft daardoor in een sterk uitgedund peloton nog wat werk kunnen doen richting de echte finale. Ik heb niets gezien waardoor ik nu denk dat hij daarin geen toegevoegde waarde heeft.

madeinstars

Zeker op basis van een koers als gisteren kan je toch nauwelijks conclusies trekken? Was zo'n helse tocht en je hebt geen idee wie wat is tegen gekomen. Wout van Aert was ook duidelijk niet goed genoeg gisteren, moeten ze die dan ook maar vervangen?

Is er gister überhaupt één kopman geweest die daadwerkelijke hulp van knechten gehad heeft?

madeinstars

Maar goed, dit opportunistische gedrag zijn we gewend van Kelderfan. De volgende koers waarin Affini de sterren van de hemel rijdt ga je weer vragen waarom hij nooit als kopman wordt uitgespeeld.

Murcia

In Roubaix is de bijdrage van knechten alleen van belang op de stukken tussen de kasseien in, daar had Matthieu gisteren bij de lekke banden profijt van. Met name Rickaert viel op in die rol. Bij TJV was de keuze om drie man vooruit te sturen een goede zet, Affini liet zich terugzakken en van Hooydonck loopt tegen pech aan en met name dat laatste was klote omdat hij anders hier wel eens een Top 12 plek eruit had kunnen slepen. Maar nogmaals Wout was zelf niet goed genoeg om te winnen, als Matthieu gaat op de kasseien moet hijzelf reageren en niet een knecht.

Laatst gewijzigd
fudd

Van Aert nog in HLN:
- “Ik ben gewoon niet 100% tevreden met hoe ik over de kasseien reed. Op kop ging het nog, maar in de wielen was ik wat angstig door de modder en maakte ik té veel foutjes op die natte en glibberige kasseien, waardoor ik moeite had om in het spoor te blijven, constant gaten moest toefietsen en daar onnodig veel energie mee verspilde.”
- reed een tijd met kapotte achterremmen, tot de fietswissel
- kreeg nog hulp van vHooydonck en Roosen, maar beiden kregen pech.
- 7e rechtmatige plaats, meer zat er niet in.

Yeez

Ze zie je maar. Iedereen heeft wel een verhaal deze roubaix.

Michieltje

En wat voor een Roubaix!

De damesrace was ook een mooie. Al snap ik er geen hout van dat je in een sport waar het gaat over snelheid je volop paardenstaarten ziet wapperen. Idem in de atletiek. Gestroomlijnde houdingen, dure kleding zo aerodynamisch mogelijk, en dan verpest je het op zo’n manier. Voorheen dwarrelden de opgespelde rugnummers ook nog eens alle kanten op. Op de cobbels mss niet zo relevant maar het schoot wel door m’n hoofd toen ik de paardestaart van Deignan zag wapperen....en ik zag Laurent Fignon weer verliezen van Greg Lemond op de Champs Elysee

kelderfan

'@madeinstars
Je hebt weer duidelijk naast 't beeld of in de ruimte om sterren te spotten.
Mathieu van der Poel zat goed omringt op de cruciale momenten.

Yeez

https://sporza.be/nl/artikels/wout-van-aert-pas-vanaf-december-in-het-veld-om-toe-te-werken-naar-bk~1633429456333/

Lange rustperiode dus

Yeez

Vandaag maken ze in Binche toch wel een grote fout door de kaart van Groenewegen te trekken en dat gat op dcqs te laten vallen. Groenewegen zat, net als Jakobsen, al 2 rondes te harken en de overige jongens rook je op door dat gat dicht te moeten rijden. Teunissen had hier meer kans gemaakt

1 2 ... 435 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.