Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 443 ... 454 455
KissMyAce2.0

Robert Gesink moet een standbeeld krijgen. In de vorm van een condor.

Yeez

Daar zal die zelf niet zo blij mee zijn. Heeft een hekel aan die bijnaam

Anas

vraag:
Wat denk jullie dat Jumbo Visma volgend jaar in de Giro moet doen? Grand Tour een beetje gewaardeerd worden door het team voor mijn smaak? Het team zal in het najaar zeker goed presteren met Roglic, Wout, Tom, Dylan, laporte, Dennis...
maar daarna is dat alles voor de Tour. Steven en Tobias kunnen daar de hoofdrollen niet naar voren hijsen, Primoz en Jonas naar de Tour en het blijft dat Dylan en Tom maar die we zouden moeten kiezen tussen de 2.
De vuelta voor Steven mischien maar zekker niet better dan top 5 nee ?

Yeez

Ik denk dat Dumoulin de dubbel giro/tour weer doet

kelderfan

Ik denk eerder, dat Kruijswijk die dubbel doet en dat Tom Dumoulin meegaat als 2e. man achter Roglic in de TdF.

Rawolf

Als je net terugkomt van een mentale break is 2 grote rondes wel het laatste waar je aan moet denken. En 2 opvolgend al helemaal niet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zie die dubbel ook niet gebeuren. Ik zou gaan voor Tom en Steven als kopmannen in de Giro en Vingegaard en Roglic in de Tour

Laatst gewijzigd
Anas

Ik denk dat Tom naar de Tour gaat. Donderdag wordt de route geformaliseerd. met een stopwatch in de eerste week maar vooral een mini Paris Roubaix (zoals 2018...)

kelderfan

Met Parijs -Roubaix erin, ook al is 't een mini-format, wordt 't puzzelen voor de heren.
Ik ben dan vooral benieuwd naar de inbreng van de nieuwe teamleider/coach Reef in deze.

Michieltje

Waarom zou Reef meebeslissen over de invulling van de TDF selectie?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan hebben we ooit geweten wat de inbreng van de ploegleiding afgelopen jaren is geweest, dus ook die van Reef hierop zullen we nooit weten.

Yeez

'@rawolf die mentale problemen komen niet door 2 grote rondes achter elkaar te rijden of door een bepaald programma. Dat heeft hij nu al meermaals aangegeven. Hetzelfde met een klassement in een grote ronde. Die mentale dip ging puur over het plezier op de fiets en de verwachtingen van anderen en daaraan willen voldoen.

kelderfan

'@Michiel
De link is Dumoulin met oud ploegleider Reef. Als Tom de Tdf gaat rijden, dan zie ik zijn oud ploegleider wel opdraven in die koers. Maar a.s. donderdag komt er wel meer naar buiten.
@Yeez
Als Tom weer mee wil doen, dan is het risico van overbelasting toch veel groter met twee GT-rondes achter elkaar.
Ik zou het voorzichtig aanpakken met Dumoulin.

Murcia

De band tussen Dumoulin en de van Dongen's (Rik en Arthur) is vele malen hechter volgens mij dan met Reef dus die link zie ik niet. Ik denk dat Tom wel de Tour gaat rijden maar duidelijk in een rol achter Primoz en ook Jonas.

Anas

ik ben oké met @kelderfan

Yeez

Wat is dit irritant zeg

Michieltje

Gewoon de url copy pasten en dan zie je op het einde pagina 444 staan. Plak de url en maak er 443 van

Kelderfan. Ok. Ik denk dat Dumoulin alleen naar de TDF afreist als niet kopman

Yeez

Nieuwe pagina?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De selectie is toch breed genoeg om renners geen 2 grote rondes achter elkaar te laten rijden. Ik zie niet waarom je Tom de Giro en de Tour moet laat rijden met de renners die je nog verder hebt. Denk dat je gewoon met frisse mannen aan de start moet gaan staan en niet met iemand die net de Giro heeft gereden voor een klassement.

kelderfan

'@Michiel
Dat hangt ervan af. Roglic staat bovenaan piramide toch met daaronder Dumoulin en Vingegaard en zo kun je verder borduren met daaronder Dennis, Kuss en Van Aert; dan volgt vanzelfsprekend daaronder Van Hooydonck en Laporte. Die moeten dan wel ieder 2 vakjes vullen.
Kun je 't nog volgen.😉

Rawolf

'@Yeez, dat plezier is inderdaad belangrijk en ik weet eigenlijk wel zeker dat een grote ronde rijden en zeker als je ook nog is voor een klassement wil gaan niet draait om plezier. Het is 3 weken (en 3 maanden daarvoor) alles geven voor een uitkomst die van tevoren hoogst onzeker is, grote rondes draaien om mentale wilskracht, blijven stoempen, volgens vast stramien leven en nooit stoppen.

Om uitgerekend Dumoulin dan weg te stoppen in een proces van maanden waar je eerst 3 weken op een kale berg met ~10 collegas door brengt, daarna 3 weken jezelf helemaal naar de klote rijd om vervolgens snel 4 weken wat bij te komen maar je moet wel gedwongen blijven fietsen anders zakt je vormpeil. Om dan nog is 3 weken helemaal naar de klote te gaan.

Murcia

Mits fit kun je de helft van de Tour ploeg wel invullen, Primoz, Jonas, Wout en Sepp lijken mij zekerheidjes. De vervanger van Tony zal mede met dit parcours in week 1 waarschijnlijk van Hooydonck heten. Dan blijven er nog drie plekken over waarbij het Oranje vlaggetje ook een rol zal spelen, dan ga ik voor Tom, Rohan en Mike al is Laporte met zijn kwaliteiten en prestaties een zeer grote bedreiging voor Mike zijn deelname. De fransman klimt beter, kan over de kasseien inmiddels net zo goed zo niet beter dan Teunissen dokkeren en is bij een wisseling van de plannen een afmaker voor etappe zeges. Dennis kan gewoon meer betekenen in de Gesink rol dan Robert zelf.

kelderfan

'@rahimns
Sepp Kuss heeft zeker dit jaar de TdF en daarna de Vuelta gereden. Ik zie ook Kruijswijk bijv. Giro met TdF combineren
Als je de huidige selectie bekijkt, dan ontkom je niet aan het combineren van twee GT's na elkaar.
Of gebeurt er nog iets in de pijplijn. Want ja die Poels komt nu op de markt en van de zomer was hij nog te duur.

Yeez

'@rahimns ik heb het nergens over moeten vanwege een te krappe selectie toch? Geen idee hoe je dat interpreteert. Ik denk alleen dat juist Dumoulin dat goed kan. Hij heeft al meermaals aangegeven perfect te weten wat te moeten doen in de periode van 4/5 weken die ertussen zitten. 2018 is daar het perfecte voorbeeld van. Hij zou dan de giro voor een klassement kunnen rijden en de tour in dienst van primoz. Weinig renners in de huidige selectie die een betere knecht zullen zijn dan Tom. Ook na de giro. Bovendien zit tussen de tour en de vuelta zit vaak dezelfde periode of zelfs nog minder

Laatst gewijzigd
Murcia

Wie zegt er eigenlijk dat Poels op de markt komt? We weten alleen dat hij niet blijft bij Bahrain maar er is een grote kans dat hij al akkoord is met een andere ploeg en dus onder de pannen. In de huidige selectie zie ik eigenlijk geen behoefte aan Poels, het aantal klimknechten is ruim genoeg wat mij betreft. Zelf heb ik nog steeds de hoop dat de ploeg een Van Wilder kan toevoegen maar dat staat of valt met diens ontwikkelingen bij DSM (mochten ze al interesse hebben). Maar in het proces van de onvermijdelijke ombouw nu een aantal sterkhouders in de dertig zijn en sommigen zelfs in de mid 30 lijkt een jonge tijdrijder/klimmer en potentiële AK man erbij mij een investering in de toekomst.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 443 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.