Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 445 ... 454 455
Michieltje

Ik hoop het wel, ze rijden, mede door Corona, niet zoveel serieuze koersen. Adel verplicht

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik ga ervan uit dat er komend jaar weer meer koersen verreden kunnen worden voor de u23 renners

Yeez

'@veld 100 procent eens met jouw selectie

goldone123

Geen idee of roglic en vingegaard dit kunnen hoop het.

kelderfan

'@veld
Plugge heeft 't over het sterkste team voor de TdF.
Dan zie ik de voilgende opstelling: Roglic met Dennis, Dumoulin, Kruijjswijk, Kuss, Laporte, Van Aert en Vingegaard
@goldone123
In Denemarken zijn 't niet allemaal geasfalteerde wegen. Derhalve zie ik Vingegaard wel meedoen en Roglic is net als Pogi een alleskunner.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik lees net de bijdrage van Merijn Zeeman en dan wordt 't meerin de richting van Laporte, Teunissen en Van Aert met Roglic, Dennis, Dumouliin, Kruijswijk/Kuss en Vingegaard.
Omdat hij denkt, dat een klimmersploeg in de 1e. week in de problemen kan komen.
Daar is natuurlijk wat van te zeggen.

kelderfan

Anna Henderson heeft de tijdrit UK gewonnen. Na de Hayter-brothers heeft zij gezorgd voor een JV inbreng.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voor mij zijn alleen Roglic, Vingegaard, Dennis en Van Aert zekerheidjes... dan zal er nog een sprintaantrekker bij komen, dat kan Mike zijn maar ook Laporte en dan nog 3 ondersteunende renners maar daar is keus genoeg in.

ti-raleigh

Voor mij zijn zeker Roglic, hij is de enige in deze ploeg die de Tour kan winnen.
Kuss, is steun en toeverlaat van Roglic.
Van Aert, op alle fronten inzetbaar.
Alle anderen zou je voor - en nadelen bij kunnen bedenken.

Robert

Ik zou ook Gesink meenemen. Iemand die zowel op het vlakke als bergop de kopmannen uit de wind kan houden.

Tour: Roglic , Vingegaard, Kuss, Dumoulin, Dennis, Gesink, v Aert en Laporte

Giro: Kruijswijk, Foss, Bouwman, Oomen, Groenewegen, Teunissen, Affini en v Hooydonk

Vuelta: kruijswijk, Kuss, bouwman, Eenkhoorn, Hofstede, Leemrijze, Harper en Dekker

AWestie

Dennis is al meteen een zekerheidje? Dat vind ik ook redelijk bijzonder toch, als ik heel eerlijk ben?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Awestie een renner die voor Wout en voor Roglic veel kan betekenen.... daar heb je er niet veel van. Kan bergop lang mee, kan op het vlakke hard rijden. In zo'n team een hele waardevolle renner. Voor mij geen twijfel met zijn kwaliteiten.

AWestie

Ik twijfel totaal niet aan zijn kwaliteiten, maar voor mij zijn Roglic, Vingegaard en Van Aert de enige volledige zekerheidjes. Dennis heeft dit jaar ook maar een paar keer gestraald, en alhoewel Zeeman graag laat merken dat Rohan een bijzondere jongen is, is het ook gewoon een bijzondere jongen.

Laat ik het zo zeggen: hij maakt goeie kans, maar ik denk ook dat hij zich in de eerste maanden moet bewijzen.

Turtlehead

Heeft iemand Dylan Groenwegen al ergens in een hoekje zien huilen? Die gaat op zeker niet naar de Tour voor het derde achtereenvolgende jaar, dat is toch moeilijk voor hem neem ik aan.

Dave87

Onderstaand lijkt mij de sterkste ploeg.

1. Primoz Roglic (SLO)
2. Jonas Vingegaard (DEN)
3. Tom Dumoulin (NED)
4. Sepp Kuss (USA)
5. Rohan Dennis (AUS)
6. Wout Van Aert (BEL)
7. Mike Teunissen (NED)
8. Nathan Van Hooydonck (BEL)

* Christophe Laporte (FRA)
* Koen Bouwman (NED)
* Robert Gesink NED)

appiett

Ach ik zet er ook een team neer.
Van Hooydonck, Laporte, van Aert, Dumoulin,kuss, Vingegaard, Roglic en Dennis.
Helaas niet echt oranje.. maar in mijn ogen het sterkste team

Murcia

Mocht ik nu een keuze maken uit de beschikbare namen voor de Tour dan kom ik gezien het parcours uit op de volgende namen: Primoz, Jonas, Wout, Tom, Nathan, Sepp, Rohan en Christophe. Door de openingstijdrit in Denemarken heb je met deze ploeg kans op veel namen hoog in het AK de eerste week en heb je een groep die de rest van de week in Noord-Frankrijk en Belgie goed de kopman kan ondersteunen. Je hebt met uitzondering van Sepp AK renners/klimmers die zowel op het vlakke als bergop uit de voeten kunnen. Ook bij mij slechts één nederlander nu maar dit is een pure momentopname van mijn inschatting over de sterkte van deze personen in relatie tot het parcours. In de realiteit moet je eerst maar weer afwachten wie fit is op het moment dat we in Kopenhagen gaan beginnen.

Wielerfan1987

Ik sluit mij volledig aan bij de opstelling van @veld die ook door @Yeez wordt toegejuichd.

Ik denk dat Roglic 2 jaar terug in de gravel/onverharde stroken (was welliswaar bergop) al wel heeft aangetoond dat hij ondanks de reputatie die hij bij sommigen heeft toch behoorlijk stuurvaardig is en ook veelzijdig voor wat betreft zijn presteren op verschillende ondergronden.

Roglic en v Aert lijken mij (vorm/ziekte/blessures uiten beschouwing) de enige zekerheidjes.

Daarnaast is Dumoulin in de vorm van 2020 en wellicht een stapje beter nog gewoon je gedroomde meesterknecht annex schaduwkopman, zeker met de koersinstelling die we in de Benelux Tour van hem hebben gezien.

Ondanks het ontbreken zou ik ook Dennis verkiezen boven Gesink, zowel Dennis als Dumoulin brengen de nodige ervaring mee maar lijken beter op hun plaats op het parcours zoals het is voorgesteld voor komen jaar.
Bovendien denk ik dat het goed is als de ploeg in de rol van Gesink ook iemand brengt die op zijn tijd een klootzak (no offence) kan zijn in het gevecht op positie etc. Dennis heeft die eigenschap denk ik meer dan Gesink.
Vingegaard en Kuss zijn op basis van hun afgelopen 3 seizoenen bij de ploeg gewoon logische keuzes qua ondersteuning bergop en als backup voor etappewinst als door overmacht klassementsambities van Roglic zouden wegvallen, (Vingegaard kan eventueel alsog een klassement rijden).
Laporte heeft dit jaar bewezen gewoon een zeer sterke en veelzijdige ondersteuning te kunnen zijn voor zowel de klassementskopman (Roglic?) Als van Aert.
Hij kan voor Wout sprints aantrekken, maar ook punren voor de groene trui voor de concurrentie weg snoepen mocht dit een doel zijn of worden. En ook hij kan zelf wedstrijden winnen.
Hij heeft mij bovendien verbaasd door afgelopen Roubaix onder helse omstandigheden zo goed voor de dag te komen, met oog op met name die eerste twee weken met gravel, kasseien, waaiers en overgangsetappes is hij gewoon een uitstekende keuze

Teunissen is met oog op het oog op die eerste twee weken ook een logische keuze zowel uit klassements oogpunt als bijv ondersteuning voor Wout.

Eventueel zou Mike wat mij betreft nog wel vervangen kunnen worden door v Hooydonck of vd Sande die deze taak ook goed aan zouden moeten kunnen.

Al met al gewoon een hele sterke goed uitgebalanceerde ploeg met ook de nodige opties voor een plan B.

Petje

Tour 2022:
Roglic
Vingegaard
Kuss
Dennis
van Aert
Van Hooydonck
Laporte
Teunissen

Yeez

Te weinig voor steun voor roglic

KissMyAce2.0

De Condor moet mee

Yeez

Vannacht de verschrikkelijk nachtmerrie gehad dat roglic en Vingegaard naar Astana gingen. Toen werd ik wakker

madeinstars

Ik zou het volgende team de tour laten rijden:

Leemrijze
Van Dijke
Van Hooydonck
Hessman
Vader
Oomen
Kooij
Dekker

Yeez

'@madeinstars als je nu eens begint met Leemreize goed te schrijven, dan is het nog grappiger

Turtlehead

Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik ga voor Oranje (en minder kans op debiele valpartijen en missers in gewonnen positie):
Dumoulin, Groenewegen, Teunissen, Roossen, Kruijswijk, Gesink, Bouwman en, vooruit dan maar, Wout van Aert (spreekt ook Nederlands).
Eerste reserve: Sam Oomen, tweede reserve: Lennard Hofstede.

De rest mag dan de Giro en Vuelta uitvechten (of naar Astana ;) ).

Laatst gewijzigd
1 2 ... 445 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.