Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 452 453 454 455
SolitaryShell

Erik Dekker heeft dit seizoen inderdaad niet gescoord.

Beer

Dylan is toch samen met Roglic en van Aert de man die voor de resultaten en overwinningen moet zorgen. Dat heeft hij onvoldoende gedaan en eigenlijk enkel in kleinere wedstrijden. Dat hij 'op de weg terug is, is voor mij weinig van tel. Hij heeft zichzelf immers in de situatie gebracht dat hij moet terug keren.

AWestie

Heb je het bericht na de Ronde van Drenthe gelezen @beer? Het licht iets gecompliceerder dan wat jij nu formuleert. Ja, Dylan is in oude doen een zekerheidje op een mooi aantal overwinningen. Ik had hoogstens een handvol overwinningen verwacht, dan is 3 laag geclassificeerde overwinningen ook niet per se alles.

Ik hoop dat in 2022 de kansen voor de sprinters wel wat beter verdeeld zijn. Jammer genoeg zijn er heel veel sprinters haha!

Laatst gewijzigd
Beer

De meeste geven Groenewegen een iets hogere score dan ik. Moet kunnen natuurlijk.

kelderfan

'@AWestie
Voor mij zijn er nu twee echte sprinters met Kooij en Groenewegen. Dekker is een renner als Bol bij DSM. Kan snel zijn, maar bij echte heuvels is 't over.

Murcia

De cijfers:

Affini: 7,5, Dijk van een renner, zeer goed in de Giro en als lead out geweldig. Had de pech dat met name Dylan hier te weinig mee deed.
Bennett: 6, Magere voldoende in een geruisloos laatste jaar.
Bouwman: 7+, Geweldig in de Giro en degelijk in de Vuelta
Dekker: 6,5, Meer dan goed in de UAE en Polen, daarnaast matig.
Dumoulin: 7-, Een geweldig optreden op de OS neemt niet weg dat hij voor de rest geen echte bijdrage kon leveren aan het team.
Eenkhoorn: 7+, goed seizoen maar ik blijf erbij dat hij een grote ronde nodig heeft.
Foss: 7,5, doorbraak in de Giro AK, goede knecht in de Strade en Tirreno en Nationaal kampioen op de weg en ITT.
Gesink: 7-, degelijk maar weer een val die het seizoen wat minder memorabel maakte.
Harper: 6,5, goede start daarna door zijn (oog) problemen wat buiten beeld geraakt.
Hofstede: 6-, pure knecht maar dit jaar minder dan vorig jaar ook bij hem door zware val in de Dauphine, matig in de Vuelta.
Kooij: 7+, Goede start in het voorjaar en twee zeges plus een podiumplek in Piemonte, barst van het talent.
Kruijswijk: 6, Kan er niet meer van maken, bij kerels als Steven ben ik strenger vanwege hun status binnen de ploeg.
Kuss: 7,5, pakt een Touretappe en was als klimknecht weer zeer goed in de Vuelta. Deed er ook nog een Top 10 AK bij.
Leemreize: 7+, degelijk en hij leert alle facetten van het profwerk kennen. Goed in L'avenir en de Isard maar dat is nog geen World Tour.
Martens: te kort voor een beoordeling.
Martin: 6, ongelukkig slotjaar door de valpartijen met wel een goed einde door de zoveelste wereldtitel maar dat telt niet als bijdrage aan de ploeg.
Oomen: 7-, zeker niet slecht maar ik hoopte op wat meer.
Pfingsten: 5,5, duizend dingen doekje die vervangbaar bleek.
Roglic: 8,5, iets lager cijfer dan vorig jaar maar toch weer indrukwekkend met als paukenslag voor mij de OS ITT. Reed daar als in trance naar een unieke gouden medaille.
Roosen: 6,5, met dank aan de nationale titel want voor de rest blijft hij in mijn optiek achter bij veel ploeggenoten. In het voorjaar bleekjes na de Tirreno.
Teunissen: 6, de oorzaak is bekend maar hij heeft dringend weer een grote vis nodig.
Tolhoek: 6+, Antwan was aardig in de Algarve maar dat is ook tegelijk zijn manco, in de echt grote wedstrijden is het mijns inziens allemaal wat te mager.
van Aert: 8+, weer een geweldig jaar maar geen Monument en WK titel wat wel zijn eigen speerpunten waren. Wel de beste allrounder die ik sinds lange tijd zag en de overwinning in de etappe met de Ventoux was voor mij ontroerend.
van Dijke: 7, in het korte optreden al indruk gemaakt. Zit heel veel rek op.
van Emden: 7, weinig wat echt bleef hangen maar meer dan degelijk zoals in de Giro voor de val.
Van Hooydonck: 7,5, schot in de roos als knecht, op dreef als helper van zowel van Aert als Roglic.
Vingegaard: 8+, tweede in de Tour, zege in de Settimana en een etappe in de UAE + een voortreffelijk optreden in Baskenland. Was dus gweldig.
Wijnants: te kort voor een beoordeling.

Voor de klassiekers geef ik de ploeg een 7,5 en voor de Klassementswedstrijden een 8,5. Dat maakt het overal cijfer een 8.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Kan me wel in Beer zijn lijstje vinden, al zou ik Teunissen en Roosen van cijfer wisselen. En Kruijswijk een 6,5 gezien zijn Vuelta én omdat ik een zwak voor hem heb.

Murcia

Nog een keer mijn cijfers nadat mijn vorige pogingen bij het bewerken plotseling werd weggejorist.

Affini: 7,5
Bennett: 6
Bouwman: 7+
Dekker: 6,5
Dumoulin: 7
Eenkhoorn: 7+
Foss: 7,5
Gesink: 7-
Groenewegen: 5,5
Harper: 6,5
Hofstede: 6-
Kooij: 7+
Kruijswijk: 6
Kuss: 7,5
Leemreize: 7-
Martens: te kort voor een beoordeling
Martin: 6
Oomen: 7-
Pfingsten: 5,5
Roglic: 8,5
Roosen: 6,5
Teunissen: 6+
Tolhoek: 6,5
van Aert: 8+
van Dijke: 7+
van Emden: 7
Van Hooydonck: 7,5
Vingegaard: 8+
Wijnants: zie Martens

Klassiekers: een 7,5 en de Klassementswedstrijden een 8,5. Maakt het overal cijfer voor 2021 een 8.

Yeez

Ik blijf het raar vinden dat Pfingsten een 5,5 krijgt en Bennett een 6. Pfingsten heeft toch veel meer naar zijn mogelijkheden gereden dan Bennett, die veelal onder zijn niveau reed dit seizoen. Ik neem aan dat een renner op zijn mogelijkheden wordt beoordeeld en hoe hij zich tov die mogelijkheden heeft verhouden. Anders zou een knecht onmogelijk hoog kunnen scoren

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Yeez
Van mij krijgt Pfingsten een 5,5 omdat ik aan de ene kant best wel begrijp dat hij een knecht is en dus met een andere blik naar hem moet worden gekeken maar hij is gehaald voor Dylan en diens trein en eindigt als een stoplap voor gaatjes die er tijdens het seizoen opduiken. Daar kon ik naar mijn mening van wat ik gezien had niet meer als een 5,5 voor geven. George reed een matig seizoen maar toch zag ik een renner die faalde als kopman maar wel omschakelde naar knecht en dat voldoende invulde. Tuurlijk subjectief maar ik hoop een beetje mijn verklaring zo te hebben gegeven.

kelderfan

Maar wat zou dat betekenen voor o.a. de TdF, als 't TJV lukt om Benoot te strikken voor komend seizoen.
Dit seizoen waren 't Roglic met Van Aert, Gesink, Kruijswijk, Kuss, Martin, Teunissen en Vingegaard.
Voor de komende versie met de woorden van Zeeman in het achterhoofd.
Roglic met Van Aert, Benoot, Dumoulin, Kuss, Van Hooydonck, Laporte en Vingegaard. Dat betekent maar 1 NL'er.

Beer

Plaatjes zouden idd weer wat duurder worden met Benoot erbij. Lijkt me echt wel een topper om in steun van Roglic te hebben. Kan lang mee bergop, heeft een goed recuperatievermogen, is ook sterk op het vlakke, leest de koers goed... Als ze hem halen, zie ik hem ook mee naar de Tour gaan.

Murcia

Volgens mij niet zoveel omdat ik niet denk dat Benoot automatisch aan de Tourploeg wordt toegevoegd. Het zou zeker kunnen maar ik kan mij net zo goed voorstellen dat hij een rol krijgt in de Giro en ook de Ardennen naast RVV en Strade. Maar voor het overige geldt dat met hem aan boord de concurrentie binnen de ploeg verder zal toenemen en dat vind ik een goed ding. Mocht hij komen dan zijn er ook geen verhalen meer nodig over de zwakke ondersteuning van Wout en kun je de ploeg nog eerlijker afrekenen op het resultaat. Laat ik eerlijk zijn, met een klassieker kern van Wout, Laporte, Tiesj, Tosh, Mike, mogelijk Tom, Pascal, Eduardo, Timo, Jos en aanstormend talent als Mick van Dijke kun je eigenlijk niet om de doelstelling heen tenminste één monument op je naam te schrijven. Dan ben je gewoon niet veel minder dan DQS.

Laatst gewijzigd
Beer

Vlaams voorjaar + Ardennen + Giro is toch een combinatie die je weinig ziet. Lijkt me iets te veel van het goede vlak na mekaar. De combinatie voorjaar + Tour sluit dan beter op elkaar aan.

Er vanuit gaande dat Benoot komt, kunnen we er idd vanuit gaan dat er stevig gehoor wordt gegeven aan de (vooral) Vlaamse roep om meer ondersteuning van van Aert. Winst in een monument wordt dan idd een must voor een team dat niet moet onderdoen voor QS.

Murcia

'@Beer
Eens, de lat moet je wel hoog leggen als je de mensen hebt die je dan in de ploeg hebt voor 2022. Overigens, straks kiest hij voor LTS of UAE en houd je natuurlijk ook een sterke ploeg over maar toch iets minder dan met Tiesj. Wat ik maar wil zeggen is dat we pas echt inhoudelijk kunnen praten als hij komt. Ik geloof best dat TJV interesse heeft maar ook Benoot verdient geen minimumloon en dus zullen Ome Frits en zijn maten weer de knip moeten trekken. Geeft eens te meer aan hoe serieus zij de verdere ontwikkeling van de ploeg willen ondersteunen. Ook daarom mag de ploeg van mij wel eens afstappen van het ' we zijn nog steeds middenmoters qua budget' want dat is echt niet meer zo.

AWestie

TJV kan nog steeds niet concurreren met de teams die een blanco cheque lijken te kunnen aanbieden, Ineos en UAE.

Yeez

Daar gaan we weer, gewoon flink spammen, dan zijn we er zo

kelderfan

'@AWestie
Dat zij niet dezelfde chequeboek is wel duidelijk, maar wij als volgers hebben in 't verleden ervoor gezorgd, dat Timo Roosen bij 't team is gekomen. Dus hopla.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Murcia dat hebben ze afgelopen jaar ook niet meer beweert, ze zitten nu gewoon bovenin qua budget maar wel op flinke achterstand van Ineos en UAE nog... die 2 springen er toch echt flink bovenuit.

Yeez

Nogmaals

Michieltje

We kunnen gewoon door kletsen hoor...copy paste plak verander het einde door van 454 453 te maken en we hoeven niet meer elke pagina 4 of 5 non Posts te posten

Laatst gewijzigd
xistnc

Ja, op PC of laptop lukt dat idd wel. Maar wie WF op een smartphone gebruikt, is dat nogal omslachtig.

Michieltje

Ik gebruik alleen maar mn smartphone op wielerflits. 🤧

kelderfan

Is dat wel smart dan om dat ding te gebruiken. Ik kijk wel naar de uitslag en krabben dan maar.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ineos staat nog steeds op eenzame hoogte als het om budget gaat. Ik heb alleen bij uae het idee dat daar eigenlijk geen maximum budget is, maar gewoon de portemonnee wordt getrokken als er een goede renner vrij is.

Jumbo en Visma hebben altijd aangegeven mee te groeien met de ambities van het team, maar daar lijkt voor als nog ook geen einde aan te komen.

1 2 ... 452 453 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.