Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 47 ... 454 455
Rawolf

Hoezo zou Oomen of Gesink zo'n koers niet kunnen rijden? En Martin rijd UAE tour juist volgens openingspost. Ben het verder met je eens dat het een minieme kans is hoor...

Yeez

Martin rijdt uae niet, dat is aangepast naar van emden met een vraagteken. Dat laatste plekje blijft onduidelijk.

Ze zullen niet genoeg renners hebben voor die koersen vanwege UAE, het nieuwsblad en hoogtestages.

Laatst gewijzigd
Barttej

Jumbo heeft nog geprobeerd om zich in te schrijven voor de Tour de la Provence

Maassen: „We hebben nog geprobeerd in te schrijven voor de Tour de Provence, die vooralsnog wel door lijkt te gaan, maar de organisatie liet ons alleen toe als we onze allersterkste renners laten rijden, zoals Wout van Aert en Primoz Roglic. Dat snap ik wel, maar dat gaan we niet doen.”

Yeez

Haha. Ja, dan heb je als koers ineens iets te eisen.

kelderfan

'@Yeez
Maar waarom geen Kuss, want in de zandbak kun je ook Foss inzetten.

Yeez

Foss zou de algarve doen. Misschien dat er nog wel wat geschoven wordt.

Fanny

Ik vind dat altijd TJV maar weinig verhalen op de TJV site loslaat over het (gehouden) trainingskamp.
Ook nu er wat koersen zijn geannuleerd hoor je er weinig van. Dat moet toch beter kunnen.
Zouden eigenlijk voor ons als supporters een opsomming moeten geven bij welke koersen ze of nog beter de renners van start gaan en waar ze eventueel van start gaan.

kelderfan

'@Fanny, @Yeez
Ik vind toch, dat JV op te weinig koersen heeft ingeschreven.
Voorbeeld de genoemde Tour de Provence. Vorig seizoen ingeschreven en dit seizoen niet opgenomen. Leemreize heeft 't daar vorig seizoen goed gedaan. Dus waarom niet eerder ingeschreven en ja dan krijg je een boze organisator. Die dan je beste renners wil of anders is er geen plek.
Maar zo te zien gaat ook de Tour des Alpes Maritimes et du Var 19 - 21 februari door en dat is ook een klimkoers en die startlijst is niet overvol.

Barttej

Jumbo-Visma heeft gewoon even veel koersen in de voorbereiding opgenomen zoals andere jaren. Jammer genoeg voor de ploeg gaan die koersen niet door en is het vooral pech. Koersen in Spanje en Portugal zijn uitstekende keuzes gezien het klimaat. En de Tour des Alpes Maritimes et du Var zit trouwens gewoon vol.

kelderfan

'@Barttej
Dat klopt niet want vorig seizoen TDU, Valencia, Provence, Ruta, en dit seizoen Valencia afgelast, Algarve afgelast.

Yeez

'@kelderfan het gaat om welgeteld 1 koers. Ze hebben provence en ruta laten vallen en de algarve daarvoor terug genomen. Bovendien zijn al die koersen afgelast. We hebben dit al besproken.

kelderfan

'@Yeez
Dat klopt hoor, maar ik blijf daarbij, dat JV te weinig voorbereidingskoersen rijdt.
Je moet toch ook de jonge lichting de kans geven om stappen te maken en daar zijn juist die koersen prima voor.
JV heeft juist met die Provence koers ontdekt, dat Gijs Leemreize goed is in dit werk.
Dat de grote mannen later beginnen is prima en begrijpelijk, maar die jonge lichting staat te springen.

Yeez

De ploeg kiest anders. Dat komt door een kleine selectie, veel hoogtestages en de focus op de worldtour. Ik had liever ook een voorbereidingskoers extra gezien...

tendam

Voorbereidingskoersen doen eigenlijk vrij weinig in het huidige wielrennen. Hoogstens ga je op je bek en hypothekeer je je hoofddoel (zoals Roglic deed). Ze kunnen relatief goed direct vanuit hoogtestage een koers rijden.

defietser

Waar kan ik de programma's zien met de daarbij behorende renners?

kelderfan

'@tendam
Ja, Roglic en Van Aert beginnen later toch aan het seizoen. Het gaat mij om de jonge lichting met o.a. Leemreize, Ryan en Fisher-Black.

defietser

Waar kun je de programma's zien met de bijbehorende renners?

tdola

'@defietser
1e pagina

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan volgens mij rijden Ryan en FFB niet voor de Worldtourploeg toch... dus waarom moet de WT ploeg dan wedstrijden opnemen in hun programma voor die gasten.

kelderfan

'@rahimns
Nee nog niet, maar in o.a. de Settimana Int. Coppi e Bartali wordt er toch met een combi gereden.
En weet je nog dat TJV met o.a. Leemreize en Fisher in de Vuelta a Burgos hebben gereden en Leemreize ook nog in de Tour de La Provence en juist in combi.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ja de WT ploeg heeft waarschijnlijk ook dit jaar weer wedstrijden opgenomen waar bepaalde jongens van de Academy (die ze willen testen of een contract willen aanbieden voor 2022) de ruimte krijgt om mee te rijden. Dat is al ingepland, maar dat is wat anders dat ze extra voorbereidingskoersen moeten inplannen voor de jongens van de Academy. Die rijden gewoon hun eigen programma en dat staat gewoon los van de WT ploeg. Ze hebben nu de pech dat er wat wedstrijden wegvallen maar dat geldt natuurlijk voor alle ploegen. En hoe jij denkt dat ze die gasten moeten opleiden en hoeveel koersdagen ze moeten rijden is wat anders dan hoe de ploeg daar tegen aan kijkt.

TLJCAMPS

Lijkt me inderdaad, zoals @kelderfan zegt, een goeie zet om ook zulke races wat meer te gaan doen (mits daar ruimte voor is). Deze gasten komen op dit moment gewoon niet aan koersen toe.

Fanny

'@Rahimns
Quote: de WT ploeg heeft waarschijnlijk ook dit jaar weer wedstrijden opgenomen waar bepaalde jongens van de Academy (die ze willen testen of een contract willen aanbieden voor 2022) de ruimte krijgt om mee te rijden.
@Rahimns kom maar op. Welke zijn het ?

Ik vind persoonlijk, als fan, dat TJV gewoon (vooraf) de koersen die ze dit jaar 2021 willen gaan rijden aan het begin van het jaar op hun site moeten weergeven. Natuurlijk liefst met hun ingeplande renners als dat kan.
Wat is daar nou op tegen ?
Ik het graag gezien dat TJV aan wat meer koersen had deelgenomen (evt gemixt met het development team).
Natuurlijk is het na het wegvallen van Dumoulin wat lastiger.
Maar TJV met opperhoofd Plugge en luitenant Zeeman kiezen bijna alleen maar voor de WT koersen.
Dat vind ik jammer, zowel voor mijzelf als, denk ik, de renners van het Development team.
Zeker in wederom een Coronajaar, zoals vorig jaar, toen er ook veel koersen niet doorgingen.
Dit komt natuurlijk ook omdat er door veel meer renners steeds een hoogtestage en trainingskamp tussen de koersen wordt ingelast.
Nmm wordt je sterker, zeker de jonge gasten, door veel te koersen.
Maar goed dat is mijn mening en dat hoeft dus niet de juiste te zijn.
Hopelijk krijgen we nog een overzicht van TJV welke Niet-WT koersen ze gaan rijden evt met wat jongens van het Developmentteam.

Cycling

Op de site van JV staan er vanaf Mei wel niet WT wedstrijden die JV gaat rijden, Hongarije, Wallonië, ZLM, Noorwegen, Brittannië, Gooise Pijl, Koln etc. Voor Development team staat op de site nu Samyn en Youngster Coast Challenge

Yeez

Ik denk dat we te verwend zijn. Tov andere ploegen geeft jv al heel veel duidelijkheid omtrent programma’s en planningen.

1 2 ... 47 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.