'@Tijmen bijna niemand komt aan koersen toe op dit moment...het zijn dan ook bijzondere omstandigheden. Maar dat is vooraf moeilijk te bepalen.
@Fanny ik heb geen idee... je kan ze misschien zelf al een beetje invullen als je naar hun programma kijkt. Maar het is verder afgaand op wat Zeeman hierover gezegd heeft dat ze net zoals afgelopen jaar weer jongens van de Academy laten meekoersen met de WT ploeg. En ook andersom in WT renners in het programma van de Academy. bv Le Samyn wordt dit jaar bv onder de vlag van de Academy gereden. Verder wilt de ploeg zelf blijkbaar in de hand houden wanneer ze teamselecties bekend maken en is er geen ploeg in de WT die dat allemaal vooraf deelt met het publiek. Ach en het zelf te zien te achterhalen is ook een leuke sport toch.
'@Fanny
Die Academy-jongens mogen alleen aan de niet UWT-koersen deelnemen en zoals harryjohan71 zegt doet TJV dat pas vanaf mei met Hongarije. Derhalve krijgen die jonge jongens geen kans om zich te tonen in de 1e. maanden.
Daar wringt de schoen, want je wil wel een Development team en nu ook een Dames team en dat is een goede zaak.
Maar die jonge renners willen stappen maken en staan nu te trappelen om te mogen starten. Zie maar de reactie van Nathan Van Hooydonck. Ja, dan moet je ook een paar niet UWT koersen inplannen.
Ik zag ergens deze quotes voorbij komen.
Zoiets van: "Ik zie alle ploegen voorbijkomen {in opstelling}, maar TJV. Gaan die nog ergens rijden"
Reactie: "Die gaan Valencia rijden"
Volgende reactie: "Die races worden meestal toch afgelast, vanwege corona"
Ja hoe is 't toch met JV. Staan er nog renners te trappelen.
'@Yeez
Nee niet naar de bekende weg, Want volgens onderstaande quote wilde TJV ook de betreffende koersen doen.
Het is zelfs zo erg, dat Intermarche zijn plek moest afstaan aan een andere WT-ploeg, die zelfs de hotelkosten wilde betalen.
Quote: "Zo wilde Deceuninck-Quick-Step nog deelnemen aan de Ster van Bessèges (3-7 februari) en de Tour des Alpes-Maritimes et du Var (19-21 februari), maar werd de Belgische topploeg daar geweigerd omdat het startveld al vol was. Volgens Het Nieuwsblad werd ook Jumbo-Visma niet toegelaten tot de Franse rittenkoersen."
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.