Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 5 ... 454 455
Daboytommy

'@Rahimns, dat zou goed kunnen. Ik hoop het.

@Yeez, genoeg ambities inderdaad. En veel ligt ook binnen zijn mogelijkheden, zeker als hij zijn niveau van dit jaar haalt. Lombardije lijkt mij dan nog het lastigst.

Yeez

'@kelderfan geduld is een schone zaak. Jan Polanc heeft verlengd

kelderfan

'@Yeez, dat klopt helemaal, maar van Jan was het al lang duidelijk.
Wat betreft het ui gewinkeld zijn van TJV. Dat klopt niet, want Cian gaat naar Bora. TJV heeft geprobeerd hem te strikken.
Dat is weer een talent, die niet voor TJV kiest.
Je zou dat eens kunnen navragen bij de leiding. Hoe komt dat?
@rahimns
Er was toch duidelijk gezegd, dat de onderhandelingen met Wout nog deze herfst zou worden afgewikkeld.
Dus de kans, dat hij niet blijft, wordt alleen maar groter.

Yeez

'@kelderfan voor 2021 uitgewinkeld. Niet 2022 (zoals Cian) ;) ik denk dat je beter aan Cian kan vragen waarom hij voor Bora kiest. Hier kun je het lezen

https://t.co/pBnSb7P0EE

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Ha, ha het Development team hoort toch ook onder de paraplu te vallen.😎
Prima link naar 't verhaal. Marc Lamberts is toch wel heel belangrijk voor TJV. Hopelijk kan hij Dekker ook naar een hoger niveau duwen.
Maar TJV had dezelfde mogelijkheden om die Cian aan zich te binden. Een contract tot 24 was toch niet 't probleem.
Hij is bij DCQS op stage geweest; dus de scouting van TJV werkt niet optimaal.

Murcia

"Hij is bij DCQS op stage geweest; dus de scouting van TJV werkt niet optimaal."
Dit slaat natuurlijk nergens op, Jordy Meeus tekent ook bij Bora. Volgens jouw redenering is de scouting bij DQS dan ook niet optimaal. De scouting bij TJV is prima, Kuss, Vingegaard, Roglic, Groenewegen en Wout zijn daar voorbeelden van. Uijtdebroeks is een jongen die door de Belgische pers op basis van een keer harder rijden dan Evenepoel al werd gehyped tot in het belachelijke maar die vervolgens bij het EK niet eens in de buurt kwam van de medailles. De ploeg maakt keuzes en tot nu toe zijn die niet slecht uitgepakt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Murcia
DCQS kon hem geen lang contract aanbieden, zoals Bora en TJV dat wel konden en Bora heeft gedaan,
Maar nog een leuke voor vandaag. Dylan Groenewegen vraagt vriendin ten huwelijk.
Gaat 't toch nog goed komen met Dylan.

kelderfan

'@Murcia
Quote: “Ik koos voor een ploeg met de beste doorgroeimogelijkheden, waarin ik me zo goed mogelijk verder kan ontwikkelen.”
Zou dat dan de reden zijn geweest van het niet halen van Cian door TJV.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je bent weer lekker op dreef. Dat ze met Wout zaken willen afwikkelen in een bepaalde periode betekent nog niet dat ze dat dan ook naar buiten brengen. De ploeg zoekt dan hun eigen persmoment, dus het zegt helemaal niets.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@kelderfan
Elke renner bij een nieuwe ploeg spreekt dit soort teksten, dit zegt niets over een falen bij TJV. Het zijn de standaardzinnetjes die we allemaal kunnen dromen. Renners zeggen bv nooit dat het om de centen gaat maar verpakken dit in pr gebazel over persoonlijke ontwikkeling. Ik vind het ook raar dat jij riep dat Wout meer ondersteuning nodig heeft in de klassiekers en dan het niet aantrekken van een junior slecht beleid vindt. Hoeveel renners wil jij er eigenlijk nog bij, je sprak over Polanc (klimknecht) maar TJV heeft er al zat. Talentvolle renners zitten al in het development team of maken de overstap (Kooij, Leemreize) dus waarom moest Cian er bij en tenslotte nog een of meerdere renners ter ondersteuning van Wout? Als er iets gaat gebeuren op dat terrein hangt dat samen met het verlengen van Wout, een zeer kleine kans denk ik maar wie weet komt er dan een renner als van Keirsbulck bij. Zou dat voldoende voor je zijn?

Drutense liefhebber

'@Kelderfan Gaat ’t toch nog goed komen met Dylan.
Ja, ze heeft tenslotte ja gezegd!

kelderfan

'@Murcia
Je leest weer eens niet. Polanc is nooit in beeld geweest. Ik heb hem als voorbeeld aangeduid.
TJV heeft nu een goeie basis voor de klimploeg. Met Oomen is 't wel even wachten of hij weer op niveau komt.
Het enige wat mij stoort, is dat de Vlaamse kern met het wegvallen van Jansen en opstappen van Van der Hoorn enop niet al te lange termijn opstappen van Maarten Wynants die groep niet echt sterker is geworden. Nathan Van Hooydonck is prima en Dekker moet nog groeien, maar is op termijn misschien wel zo ver om Wout bij te staan. Affini lijkt mij nogmaals de opvolger voor Van Emden.
Omdat al duidelijk is, dat Dekker eerst voor de sprint wordt ingezet en enkele Vlaamse koersen gaat rijden. Dat betekent gewoon, dat je een mannetje te kort komt. Of zij moeten Jos Van Emden weer toevoegen.
Cian is een groot talent, die TjJV ook graag had willen strikken.
Als die Van Keirsbulck erbij gaat komen is, dat zeker een oplossing, maar waarom moest Taco van der Hoorn dan weg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Perry
Ja, het gaat goed komen met Dylan Groenewegen. Die sluit een rot jaar op een goede manier af.
Go, go Dylan en met de hulp van die boslijntjes gaat hij zeker voor 8 zeges zorgen.

Murcia

'@kelderfan
Sorry maar dit is te makkelijk, Jij vroeg je af waarom Dekker werd gehaald en niet bv een Polanc. Ik heb toen benoemd waarom de ploeg Dekker heeft aangetrokken. Dus waarom vond jij het nodig om een sprinter met een klimknecht te vergelijken? Nu omdat een junior naar Bora en niet naar TJV gaat schreef je dat dit een voorbeeld was dat de scouting bij TJV niet op orde was. Dat is een statement dat nergens op gestoeld is. Vervolgens kom je dan met de opmerking dat ik niet goed je posts lees. Onzin.

Jij hebt een andere mening over aankopen, daar heb ik geen enkel probleem mee maar kom niet met vragen waarom dit of dat gebeurt om vervolgens de antwoorden te negeren of te verdraaien. Je schreef nu ook dat de kans groter is geworden dat Wout vertrekt omdat er in een eerder stadium is gesproken over het afronden in de herfst. Wie zegt dat dit niet gebeurd is en dat de ploeg en Wout hun eigen persmoment kiezen om dit bekend te maken.

AWestie

Bevooroordeelde karikaturen maken van mede-forumgebruikers hoeft niet, jongens. Op inhoud reageren is leuker.

Yeez

'@sephiroth @kelderfan het is maar goed dat kelderfan geen fan van ineos is. Die maken nooit verlengingen bekend, of zelden. Dat zie je dan wel op de ploegpresentatie of journalisten moet ernaar vissen

kelderfan

'@Yeez
Ineos is al jaren zo bezig, maar heeft altijd een grote ploeg. Ik ben geen visklant en vissen lijkt mij ook slaapverwekkend.
@Murcia
quote: "Hoeveel renners wil jij er eigenlijk nog bij, je sprak over Polanc (klimknecht) maar TJV heeft er al zat. Talentvolle renners zitten al in het development team of maken de overstap (Kooij, Leemreize) dus waarom moest Cian er bij en tenslotte nog een of meerdere renners ter ondersteuning van Wout?"
Even terug dan. IK heb Jan Polanc als voorbeeld gebruikt en niet om te halen. Cian stond op het verlanglijstje van TJV en die gaat volgend seizoen nog niet WT rijden, maar gaat naar 't development team.
Dat ik nog een renner erbij had willen hebben, komt omdat 1) Wout door zijn presteren een goede ondersteunig mag hebben en 2) omdat Dekker naar verluidt eerst wordt ingezet als sprinter en enkele Vlaamse klassiekers gaat o,a. GWen 3) omdat je Jansen & Van der Hoorn laat gaan en Van Hooydonck & Dekker er voor in de plaats komen. Wordt dan de ondersteuning sterker; terwijl andere ploegen op dat terrein wel duidelijk sterker zijn geworden
Quote: "AG2R Citroën Team 2021 | 'Schande als ze niet in minimaal drie klassiekers meedoen om winst"

Murcia

Dit is weer een kwestie van keuzes maken. AG2R zet vol in op de klassiekers en laat het rondewerk qua AK voor wat het is. Ze zijn natuurlijk sterker geworden voor het voorjaar maar alleen maar namen halen is niet voldoende. De al aanwezige Naessen zijn erelijst is flinterdun, Jungels moet het nu zonder de Wolfpack doen en Greg is op leeftijd. TJV wil meer: Voorjaar, Massasprint en AK grote rondes met een budget vergelijkbaar met AG2R. Dan zijn keuzes onontkoombaar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik vind die hele fixatie op die ondersteuning van Wout echt enorm overtrokken. Het is vaak gewoon ervoor zorgen dat de kopman in de finale komt en dan moet die het gewoon zien te rooien. Uiteindelijk wint vaak gewoon de sterkste renner in koers. En Wout is een winnaar. TJV heeft een prima selectie om Wout af te zetten en hem tot diep in de finale te ondersteunen. Ze hoeven niet met 3 man in de top 10 te eindigen. Als Wout een volledige selectie in zijn dienst wilt dan moet hij gewoon niet verlengen en naar AG2R vertrekken na volgend jaar.

Deze ploeg is juist zo mooi doordat ze op elk terrein kunnen meestrijden. Ik denk dat de selectie in de breedte de afgelopen paar jaar elke keer weer sterker is geworden en dat ziet er zeker uit voor komend jaar. Dat je daarmee ook risico loopt dat je soms eens miskleunt dat is dan jammer. Je kan het oneens zijn met die keuzes maar het is wel de realiteit. Voor komend jaar heeft Wout gewoon 6 man in de basis die hem in de finale kunnen brengen. Eenkhoorn lijkt sterker te worden. Teunissen, Roosen en Wynants zijn ervaren mannen en als die hun normale niveau halen behoren zij tot de beste knechten voor de klassiekers in de WT. Met van Hooydocnk hebben ze volgens mij een hele sterke renner gehaald die niet hoeft onder te doen voor die mannen. En dan heb je met Affini en Dekker 2 jonge talenten die kunnen groeien in dit werk. Hiermee behoor je echt wel tot de sterkere klassieke ploegen zeker met een afmaker als Wout als kopman.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Sepiroth afgelopen jaar was het natuurlijk anders dan anders maar ik denk dat de ploeg echt wel meer renners heeft rondrijden die kunnen winnen of kunnen gaan winnen. Dekker en Kooij komen erbij. Teunissen kan een winnen. Tom gaat ook wel weer gewoon zelf kunnen winnen. De ploeg wilde ook dit jaar eigenlijk al een 2e sprinter erbij hebben maar kon die uiteindelijk niet binnen halen. Volgend jaar halen ze er zelfs 2.

Witte Trui

'@ sepiroth, dat is eerdere jaren inderdaad vaak het probleem geweest. Maar juist met overwinningen voor Kuss, Roglic, Groenewegen, Van Aert, Bennett en Eenkhoon is dat afgelopen jaar erg aardig gelukt. Daarvoor hadden ook Teunissen en Vingegaard daar een aandeel in. Volgend seizoen verwacht ik ook zeges van Dumoulin en enkele jonkies op een lager niveau (Foss, Dekker, Affini, Kooij).

Yeez

Roglic begint zijn seizoen weer in parijs-nice en zal mikken op de tour en de spelen. Ik denk dus grotendeels hetzelfde (oorspronkelijke) programma als dit jaar. Zal toch graag alle wt rondjes van een week willen winnen. Dit jaar zag hij parijs-nice en de dauphine al door zijn neus worden geboord door aflasting en valpartijen.

Bron: roglic zelf na uitreiking Sloveens sportman vh jaar

Laatst gewijzigd
Murcia

P-N is inderdaad eem leemte in zijn palmares en de Tirreno heeft hij al op zijn naam. Dus een logische keuze. Verder lijkt de OS voor Slovenie als land natuurlijk ook een uitgelezen kans op eremetaal met twee absolute toppers tot hun beschikking. Primoz is 31 en de volgende spelen zullen waarschijnlijk voor hem te laat zijn mbt zijn leeftijd.

kelderfan

Heeft TJV al vaccins besteld, want kanjer Roglic wil als 1e. worden ingeënt.
Ik dacht al dat hij laat zou beginnen met het seizoen.

Yeez

'@murcia ja, ik denk dst hij baalt dat hij pn en dauphine (naast de tour) is misgelopen.

1 2 ... 5 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.