'@rahimns
In 2019 met hetzelfde of bijna hetzelfde parcours met Roglic als kopman zag je toch een ander team opgesteld.
Dan kijk je als supporter toch naar een andere koers.
Dus jouw "prima" selectie is toch een beetje mager te noemen. Het is nu afwachten of Foss zich gaat ontplooien en ja aan Gesink zal 't niet leggen.
@Yeez
Precies geduld is een schone zaak. Maar ja de tijd blijft niet stilstaan. Precies wat ik hiervoor las, dat het echt tijd wordt, dat het geel/zwarte tenue zichtbaar wordt in het peloton.😉
'@kelderfan volgens mij valt dat best wel mee... ook toen maar 2 pure klimmers als knecht. Bouwman was als 3e knecht al vrij snel naar huis.
Verder komt de ploeg misschien wat later op stoom maar staar er wel 212 koersdagen op het programma dat is sinds 2015 niet meer zo hoog geweest.
'@Yeez
Kroatie wel en geen Slovenie?
Het is prima dat JV wat meerdaagse rittenkoersen erbij heeft genomen. Het zal wel te maken hebben de late instroom van Dylan Groenewegen en de komst van Kooij per 1 juli.
Die Settimana Int. Coppi e Bartali is een prima koers voor de jonge garde om weer stappen te maken en wordt georganiseerd door Emilia, die trouwens nog twee extra koersen hebben opgenomen.
Een koers in maart en nog een meerdaagse in juli.
Ja sorry mijn foutje.
Ik was met de Giro bezig; maar het gaat jazeker om Tirreno-Adriatico.
Vorig jaar was dat een samengeraapt ploegske en zonder Bouwman, maar dat had alles te maken met Corona.
En dat kun je niet vergelijken, want dat was wel heel mager. Alleen Pfingsten deed van zich spreken.😉
Maar Kroatie lijkt mij ook een foutje?
'@Kelderfan jij had het over de selectie van 2019 van de Tirreno in vergelijking met die van dit jaar. Moet ik nu ook al je eigen antwoorden aan je gaan uitleggen lol.... lees anders gewoon de discussie even terug. Die van 2019 was met Gesink en De Plus, dit jaar uit Gesink met Foss als ondersteuning bergop.
Vindt het jammer dat de laatste jaren nokere, kuurne en nog wat Belgische wedstrijden worden geskipt. Zonder Dylan is het logisch maar met hem werd dit ook niet meer verreden.
In de Tirreno is het zaak dat Wout op het vlakke genoeg ondersteuning heeft en overal goed wordt afgezet. Wat moet een klimmer doen voor Wout op de laatste berg...
En Paris Nice gaat Jumbo winnen dit jaar, mooiste etappekoers na de grote rondes!
Heb er weer zin in!
JV heeft mi niet de selectie om veel Belgische 1 dags wedstrijden te rijden. Zij richten zich op de 1 daagse World Tour wedstrijden in België. Met hun selectie is dit nu een logische keuze. Daarnaast kiezen ze zo te zien voor kleine rondes om hun toekomstige klassementsrenners en sprinters verder te ontwikkelen. Voor mij is dit een begrijpelijke keuze. In februari hebben ze door Corona helaas geen kleine ronde kunnen rijden.
Duidelijk dat Bennett liever niet nu naar tour wil, denk vingegaard of oomen prima vervanging.
Wat betreft volgende seizoen, eerlijk gezegd zie ik Bennett niet snel als tour kopman, dan moet ie wel hele grote stappen gaan maken.
Misschien als reserve kopman als geen dumoulin en geen kruijswijk.
Prima om vast te houden aan alle plannen (behalve als er nog één of twee mannetjes uitvallen, en dat kun je eigenlijk wel verwachten, want dat gebeurt ieder jaar wel).
Misschien rijdt hij podium in de Giro, dan kan hij in 2022 toch prima als medekopman naar de Tour?
Alleen geef ik hem op dat eerste weinig kans: te weinig constant en zijn tijdrit is ook niet best de laatste jaren.
Indien de OS niet doorgaan zal Bennett vast ingezet worden in de TdF.
Kopman bij JV zie ik hem niet worden als Roglic, Kruijswijk en misschien Dumoulin blijven.
Hij komt echt tekort voor een kopman in o,a, zijn ITT en bergop zie ik hem niet met de echte toppers meekunnen.
Maar goed, hij mag mij verbazen.
Normaal gesproken rijdt hij de Giro.
Hij ziet voor zichzelf wel erg goede kansen op de OS voor een podiumplaats of overwinning.
Feit blijft dat hij de OS erg belangrijk vindt al zie ik hem daar niet scoren voor een podiumplaats,
Hofstede zal wel de plaats van Dumoulin innemen voor de TdF als de OS doorgaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.