Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 67 ... 454 455
Murcia

Het knappe van Dekker is niet alleen de sprint maar ook dat hij gewoon alert is mbt waaiers, Dit is iets wat moeilijk is te trainen. Je hebt het of niet, Bernal is er bv ook altijd goed in en iemand als Roglic minder. Voor hem telt ook dat zijn niveau nu al goed is en dat is lekker na je eerste trainingskamp in de World Tour. Harper kan misschien hier wel top 8 rijden als hij de inspanningen van vandaag goed verteert en ook dat is een man die dan stappen maakt.

tdola

Top 8? Misschien wel 4e achter pogacar, yates en almeida?

Laatst gewijzigd
Murcia

tdola
Dat is mogelijk aangezien hij een erg goede klimmer is maar vorig jaar was het wat wisselvallig. Je hebt wel een punt want als ik de rest van die namen vooraan bekijk in de eerste groep zijn dat allemaal ridders van het vlakke land al kan Cattaneo misschien ook nog aardig mee bergop. Hun achterstand geeft bovendien Kuss en Vingegaard wat vrijheid om voor een etappe te gaan als de vorm daar is.

Laatst gewijzigd
AWestie

Trek Fausto Masnada er ook bij en je hebt in potentie top5 voor Harper. Hopelijk blijft hij het goed doen deze ronde.

Nu extra benieuwd wat Dekker in een sprint met alle kopmannen kan.

Murcia

Masnada was ik nog vergeten, die gaat gezien de Giro vorig jaar en de toekomst van Almeyda denk ik niet voor iemand anders dan zichzelf rijden.

Fanny

Uiterst knap van 1e jaars Dekker om achter v.d. Poel 2e in de sprint te worden. Dikke pluim en dat had ik echt niet verwacht.
Ook Harper moet ik zeker grote credits geven als man voor het AK en begin v.d. de sprint aantrekken voor Dekker.
Beiden waren steeds zeer attent in alle waaiers net als de latere winnaar v.d. Poel.
Dat kunnen Vingegaard en met name/vooral Kuss als AK renners absoluut niet zeggen.
Kuss kan als absolute kopman dit rondje wel op zijn buik schrijven.
Dus alle ballen op Harper voor het AK en Dekker voor de sprint.
Vingegaard en Kuss mogen nog dromen voor een etappeoverwinning.
Dat vooral Kuss als kopman van de ploeg niet attent in deze waaieretappe was kan imo niet door de beugel.
Hij zat constant achter in het peloton en dus in de laatste waaier. Je wist bij de start al dat er deze dag waaiers zouden komen dus een verrassing kan het niet zijn want dan heb je liggen slapen.
Ook Pfingsten zat in de 1e waaier achterin maar herstelde zich later.
Onbegrijpelijk dat ploegleider Engels, Kuss, vóórdat de 2e waaier van de dag begon, Kuss niet verder naar voren heeft gedirigeerd waar bijna alle kopmannen en enkele sprinters zaten.

Murcia

Engels adviseert ook Hugo de Jonge, maar serieus dit wordt echt wel naar de renners gecommuniceerd. Maar dan moet je als renner vanaf het begin van voren zitten en daar houdt Kuss niet zo van. Dit is een van de lessen die hij moet leren, kan er mij in deze ronde niet zo druk om maken en ben meer benieuwd wat hij in etappes 3 en 5 (?) kan bergop. Waar ik blij om ben dat een van de aanwinsten die door sommigen al werd verguisd hier een prima eerste indruk achterlaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Denk dat al die ploegleiders dat vandaag wel geroepen hebben... het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan. Altijd jammer om meteen de schuld bij de ploegleider te leggen als je al kan spreken van schuld. 80% van het peloton zat niet in die eerste waaier. Dekker prima gedaan en Harper had natuurlijk al wat kilometers in de benen dus niet vreemd dat die er ook bij zat. Had natuurlijk ook gehoopt op een ander verloop maar in ieder geval zijn ze vandaag zeker niet als slechtste ploeg voor de dag gekomen. Blijft toch imposant hoe DCQS het altijd voor elkaar krijgt. Daar moet je gewoon waardering voor hebben.

Cycling

Het is niet zo makkelijk om alle kopmannen mee te krijgen in een waaier. Ook bij DQS ontbrak de kopman voor vandaag in de persoon van Bennett. Voor de start gaf JV aan dat 3 renners een vrije rol hebben en voor een klassement mogen gaan. Harper was daar 1 van. De kans dat hij door deze etappe top 5 rijdt in UAE is gewoon aanwezig. Dit is echt wel een goede dag voor JV met Dekker als 2e.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wat betreft de kansen van Harper: de nummer tien van de Tour van vorig jaar zat ook in het groepje. Verder Powless, die werd volgens mij ooit als een klimtalent gezien? Fernández kan ook wel een beetje klimmen. Top 5 zou dus knap zijn.

Yeez

Pogacar, Yates, Almeida, Masnada, Caruso en misschien nog Powless & Cattaneo?? Top 8 zal het dan dus sowieso wel worden (zonder verdere waaiers) . Dat hadden kuss en Vingegaard nog maar moeten halen met al die toppers die vandaag zijn weggevallen in het klassement.

fudd

Prima dat Kuss deze les in dit rondje heeft, zelfs al heeft hij deze les al een aantal keren eerder gehad.

Murcia

We weten verder ook weinig over de vorm van de heren, Harper had al wat gereden maar voor de rest is het ook maar afwachten hoe dit team uit het trainingskamp is gekomen. David overduidelijk goed maar voor renners als Sepp en Jonas zal hun eerste test later in de week zijn. Het is wel lekker dat je dankzij Dekker met een glimlach aan deze week bent begonnen.

Rawolf

'@Yeez, zeer voorbarig, zijn nog een aantal ritten met kans op waaiers en in de kopgroep had je ook nog Skjelmose die kan klimmen. Fernandez is geen echte klimmer maar zo de hele dag vlak met op het einde een berg ligt m wel.

Harper top 10 is een mogelijkheid

wieler4live

Door dat kuss en vindegaard hier vandaag veel tijd verliezen krijgen ze wel meer ruimte om voor de ritzege te gaan .

Yeez

'@rawolf Ik zeg ook zonder verdere waaiers. Ik verwacht zelf ook nog wel wat met al die wind daar ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er gaan in ieder geval nog wel een aantal boeiende etappes bij komen.

kelderfan

Zo kom ik laat thuis en wat zie ik "hoed af" voor David Dekker, maar ik lees dat Chris Harper bij de les is geweest en nog wat werk heeft verricht voor Dekker. #chapeau
Dat is echt boven mijn verwachting.

madeinstars

Ik moet altijd lachen om mensen die denken dat in een waaier meezitten zo simpel is als 'gewoon even opletten'. Het is niet voor de lol dat er maar 3 renners voor 't klassement meezitten vandaag. Ploegen als Bora, DSM en Movistar missen hier de slag volledig, Jumbo zit er met twee man bij. Dan hebben ze het prima gedaan. Niet een 10 (Alpecin) of een 9 (DQS, UAE) voor vandaag, maar een dikke 7 toch wel.

Murcia

Klopt, het vergt echt wel wat meer dan eventjes van voren te zitten op het juiste moment. Je kunt het gewoon of niet. Daarbij maakt bv gewicht niets uit, een mannetje als Bernal kan het ook terwijl Roglic er vaak meer moeite mee heeft. Toch zijn er wel dingen die je zelf kunt doen en letten op DQS is dan wel het minste, als die al vroeg gegroepeerd gaan rijden kun je er donder op zeggen dat er wat staat te gebeuren. Maar zelfs bij die ploeg zie je hun grootste kanshebber vandaag niet mee zijn.

Onbekende gebruiker

Vooral van Harper vind ik het knap mee te zitten in zo'n waaier. Had ik hem afgelopen seizoen niet toe in staat geacht in deze fase van het seizoen. Hij is toch vooral een ranke klimmer. Als zijn vorm inderdaad zo goed is als het lijkt, zou hij op de Jebel Hafeet en Jebel Jaïs toch prima mee moeten kunnen doen om nu die top 10 (of zelfs top 5) binnen te harken.

AWestie

Hehe, wat zijn Jose en Michel weer aan het stoken: https://sporza.be/nl/2021/02/18/-jumbo-visma-is-tekortgeschoten-in-het-omringen-van-wout-van-aert~1613636731096/. In de podcast zelf zit al meer nuance trouwens, want eigenlijk spiegelen ze alles aan Deceuninck-Quick step. Dat is oneerlijk natuurlijk en dat zie je ook niet terug in het artikel.

Ze geven eigenlijk een zelfde taxatie aan het team van Mathieu. Nog niet heel goed, nog niet vol gefocust op de Grote Kopman en waarschijnlijk echt pas op het niveau dat bij de kopman hoort over 1-a-2 jaar.

Laatst gewijzigd
Yeez

Dat is vooral Wuyts. Die meende dat de ondersteuning van wout zelfs met teunissen en dumoulin nog zwaar tekort schoot.

Van aert
Dumoulin
Teunissen
Eenkhoorn
Roosen
Van hooydonck
Wynants

Ik ken toch slechtere teams, maar goed. Voor Wuyts is v aert de hoop in bange dagen en afgelopen tour was al te merken hoe erg de fixatie op wout was (en dat alles om hem heen perfect perfect moet zijn). Overigens is het natuurlijk wel zo dat het team zonder dumoulin en teunissen erg verzwakt is, maar die discussie is al gevoerd en tijdens een seizoen niet op te lossen. Al zullen er een paar zijn die nu voor de 10e keer gaan zeggen dat dat wel kon en de ploeg heeft gefaald mbt de klassiekerkern

AWestie

Ja wat dat betreft sorry voor de nieuwe ronde. Ik wilde de link vooral delen ter informatie, maar dat is op een Forum natuurlijk al een beetje dom.

tendam

Wuyts is langzaam aan het veranderen in de Johan Derksen van het wielrennen: hij weet er eigenlijk geen reet meer van, maar hij lult er wel veel over. Dat Van Aert dramatisch wordt omringd weten we inmiddels wel, we gaan zien of dat echt zo is of dat het meevalt (ik denk eerlijk gezegd het laatste).

1 2 ... 67 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.