'@rahimns Het staat inderdaad ook zo op PCS. In de Gelderlander verteld Leemreize dat hij eigenlijk Valencia zou hebben gereden (afgelast). Hij begint nu met Coppi a Bartali, vervolgens San Sebastian, Waalse Pijl om daarna de Rondes van Romandië, Zwitserland en Kroatië te rijden. In het najaar gaat hij naar Canada voor Quebec en Mentreal. Daarnaast fietst hij in augustus Tour de l'Avenir waar hij wat meer voor eigen kans mag gaan.
Ik vind zo'n artikel met getallen rete interessant. Indrukwekkend hoe over alles in detail wordt nagedacht. Voor een normaal persoon is zo'n stage fysiek niet te bevatten, maar ik denk dat het mentale aspect net zo zwaar is.. Die kwaliteit wordt nog wel een onderschat bij wielrenners. Die quote van Roglic vind ik daarom ook prachtig: ''Ha, de vakantie begint''. De combinatie van fysiek talent en mentale weerbaarheid maken Wout en Primoz denk ik 2 van de beste wielrenners van de wereld.
Hoe moeilijk moet het trouwens zijn voor Mike Teunissen.. De laatste dag van een stage op je plaat gaan. Dan kan je overal zo goed over nagedacht hebben.. maar dan is het na een klap voorbij. Hoe sterk moet je dan mentaal zijn om over een paar maanden weer hetzelfde te doen.
En heeft Tom Dumoulin niet zon harde kop als Wout en Primoz, om op langere termijn op het hoogste niveau te acteren?
De quote van Primoz is inderdaad heel erg geestig en tegelijkertijd een mooi inkijkje in zijn psyche. Dank aan Yeez voor het plaatsen want ik lees graag dit soort stukken en Lamberts is een man die open is over wat ze gedaan hebben en wat die arbeid betekend. De connectie tussen Wout en Primoz was vorig jaar al duidelijk, die twee liggen elkaar goed zoals Roglic eigenlijk met de hele ploeg geweldig overweg kan. Ik denk dat Tom die van nature het moeilijker vindt om voor zichzelf die bevestiging te krijgen dat hij goed bezig is en iemand die meer piekert het ook niet makkelijk was/is om zijn plek in de groep te vinden. Als je al twijfelt over je eigen bestaan als prof dan is het plezier van de anderen juist extra pijnlijk.
Anna HENDERSON wordt 8e. in Le Samyn en ploeggenote Romy Kasper wordt daar 10e.
Henderson doet 't goed bij 't team. In de Omloop zat zij ook bij de 1e. twintig rensters.
@YogiBear
Mooi toch dat tieners mee mogen doen met de grote jongens. Met zijn 17e. plek mag hij blij zijn.
En ook Maurice Ballerstedt kwam keurig in 't wiel van JW van Schip aan als beste van zijn Jumbo-Visma Development Team binnen op een 40e. plek.
PN is wel bijna adel verplicht. Het deelnemersveld is vooralsnog niet super en Roglic is eigenlijk altijd als hij ergens start wel minimaal 95%. Dus tenzij een jongeling in eens in bloedvorm is, zie ik hem niet zo snel verliezen. Vertel me gerust als ik iemand over het hoofd zie!
Strade is een ander verhaal. Dat is een koers waar zoveel renners in aanmerking kunnen komen voor de zege, waarvan er ook meer dan een paar goed in orde zijn. Alaphilippe, Van der Poel en Van Aert zijn op papier wellicht de favorieten, maar ook jongens als Poga en Woods zijn dik in orde en wie weet wat de taaie Mollema kan.
Wat betreft de vrouwen: ik merkte gisteren bij Le Samyn meteen dat ik een ploeg had 'om voor te zijn'. Zo snel kan dat dus gaan ;)
Strade: Mag je een podiumplaats verwachten.
P-N: kan je eigenlijk alleen maar tevreden zijn moet eind winst + èen of meerdere etappezege(s) en misschien nog een top 10 plek als je kijkt naar wat voor een ploeg ze daar opstellen.
T-A: Top 10 plek AK + ėen of meerdere etappezege(s)
Te hoge verwachtingen?
We mogen ook wel wat verwachten van de beste ploeg van 2020.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.