Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 78 ... 454 455
TJV94

'@rahimns Het staat inderdaad ook zo op PCS. In de Gelderlander verteld Leemreize dat hij eigenlijk Valencia zou hebben gereden (afgelast). Hij begint nu met Coppi a Bartali, vervolgens San Sebastian, Waalse Pijl om daarna de Rondes van Romandië, Zwitserland en Kroatië te rijden. In het najaar gaat hij naar Canada voor Quebec en Mentreal. Daarnaast fietst hij in augustus Tour de l'Avenir waar hij wat meer voor eigen kans mag gaan.

Jotto-Lumbo

Ik vind zo'n artikel met getallen rete interessant. Indrukwekkend hoe over alles in detail wordt nagedacht. Voor een normaal persoon is zo'n stage fysiek niet te bevatten, maar ik denk dat het mentale aspect net zo zwaar is.. Die kwaliteit wordt nog wel een onderschat bij wielrenners. Die quote van Roglic vind ik daarom ook prachtig: ''Ha, de vakantie begint''. De combinatie van fysiek talent en mentale weerbaarheid maken Wout en Primoz denk ik 2 van de beste wielrenners van de wereld.

Hoe moeilijk moet het trouwens zijn voor Mike Teunissen.. De laatste dag van een stage op je plaat gaan. Dan kan je overal zo goed over nagedacht hebben.. maar dan is het na een klap voorbij. Hoe sterk moet je dan mentaal zijn om over een paar maanden weer hetzelfde te doen.

En heeft Tom Dumoulin niet zon harde kop als Wout en Primoz, om op langere termijn op het hoogste niveau te acteren?

Yeez

'@jotto-lumbo teunissen ging niet op de laatste dag op zijn plaat, maar al in week 1. Dat is fout opgeschreven zei hij bij de rode lantaarn podcast.

@tjv94 san sebastian is pas in augustus.

Murcia

De quote van Primoz is inderdaad heel erg geestig en tegelijkertijd een mooi inkijkje in zijn psyche. Dank aan Yeez voor het plaatsen want ik lees graag dit soort stukken en Lamberts is een man die open is over wat ze gedaan hebben en wat die arbeid betekend. De connectie tussen Wout en Primoz was vorig jaar al duidelijk, die twee liggen elkaar goed zoals Roglic eigenlijk met de hele ploeg geweldig overweg kan. Ik denk dat Tom die van nature het moeilijker vindt om voor zichzelf die bevestiging te krijgen dat hij goed bezig is en iemand die meer piekert het ook niet makkelijk was/is om zijn plek in de groep te vinden. Als je al twijfelt over je eigen bestaan als prof dan is het plezier van de anderen juist extra pijnlijk.

S. Morgenstern

San Sebastian zal Baskenland zijn. Dat programma lijkt me dan te kloppen. Behalve wanneer er een bron is voor Amstel en Luik.

kelderfan

'@Yeez
Hij bedoelt natuurlijk Itzulea Basque Country, want San Sebastian is inderdaad later en Croatie is dan weer nieuw?

Yeez

Pas ik het aan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kroatië stond al op het programma, Foss start daar ook

toiletduck

'@yeez interessant artikel, dank voor het delen

AWestie

Mooi artikel

Jammer, vandaag geen uitslag in Le Samen voor het DevTeam

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Awestie 17e plek voor Kooij in een hele lastige koers met een sterk deelnemersveld. Ik kan er mee leven.

Murcia

Olav wordt 17e en pakt vandaag weer een bak ervaring mee en ook Ballerstedt zat lang in de eerste groep en wordt 40e. Niets historisch natuurlijk maar voor jonge renners goed genoeg in een dit jaar behoorlijk sterk deelnemersveld. Op Hessman na rijden ze hem ook allemaal uit dacht ik.

YogiBear

Olav de enige tiener in de top70. Niets mis mee.

kelderfan

Anna HENDERSON wordt 8e. in Le Samyn en ploeggenote Romy Kasper wordt daar 10e.
Henderson doet 't goed bij 't team. In de Omloop zat zij ook bij de 1e. twintig rensters.
@YogiBear
Mooi toch dat tieners mee mogen doen met de grote jongens. Met zijn 17e. plek mag hij blij zijn.
En ook Maurice Ballerstedt kwam keurig in 't wiel van JW van Schip aan als beste van zijn Jumbo-Visma Development Team binnen op een 40e. plek.

AWestie

Dank, uiteindelijk nog steeds een positieve koers natuurlijk maar je hoopt altijd op een ereplek dichtbij het podium.

Yeez

Ik hoop vooral zaterdag op winst en op eindwinst in parijs-nice ;)

Arno L

A

AWestie

Iemand nam al een voorschot, maar wat verwachten we van Strade & P-N? Winst plus eindwinst klinkt bijna als een luxeprobleem, maar hypothetisch kan het. Mijn onderbuik zegt: Strade wint WvA net niet, Roglic verplettert iedereen.

toiletduck

PN is wel bijna adel verplicht. Het deelnemersveld is vooralsnog niet super en Roglic is eigenlijk altijd als hij ergens start wel minimaal 95%. Dus tenzij een jongeling in eens in bloedvorm is, zie ik hem niet zo snel verliezen. Vertel me gerust als ik iemand over het hoofd zie!

Strade is een ander verhaal. Dat is een koers waar zoveel renners in aanmerking kunnen komen voor de zege, waarvan er ook meer dan een paar goed in orde zijn. Alaphilippe, Van der Poel en Van Aert zijn op papier wellicht de favorieten, maar ook jongens als Poga en Woods zijn dik in orde en wie weet wat de taaie Mollema kan.

Wat betreft de vrouwen: ik merkte gisteren bij Le Samyn meteen dat ik een ploeg had 'om voor te zijn'. Zo snel kan dat dus gaan ;)

Yeez

Ik verwacht dat Flipje Strade wint en Wout naar plek 2 rijdt. Als roglic dezelfde vorm als vorig jaar heeft na hoogte zal er geen maat op staan. Wel uitkijken met waaiers

wieler4live

Strade: Mag je een podiumplaats verwachten.

P-N: kan je eigenlijk alleen maar tevreden zijn moet eind winst + èen of meerdere etappezege(s) en misschien nog een top 10 plek als je kijkt naar wat voor een ploeg ze daar opstellen.

T-A: Top 10 plek AK + ėen of meerdere etappezege(s)

Te hoge verwachtingen?
We mogen ook wel wat verwachten van de beste ploeg van 2020.

Yeez

Strade podium met v aert, parijs-nice eindwinst plus een etappe en tirreno top 10 met v aert plus hopelijk minimaal 1 etappe

Cycling

In Tirreno ben ik vooral benieuwd naar Tobias Foss. Ik hoop dat hij in de bergetappe lang met de besten mee kan.

Rawolf

Ik gok op Foss top 10 ipv van Aert en 2 ritwinsten in Tirreno

Strade top 4

Paris Nice duel met Schachmann en TGH, top 3 en 1 etappwinst

Yeez

In strade is het ook vooral te hopen dat pech uitblijft.

1 2 ... 78 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.