Team DSM 2021

1 2 3 4 ... 38 39
n92

Ik heb er een dubbel gevoel bij. Als er zoveel aan de hand is moet je reflecteren op je werkwijze als ploeg. Niet alles lijkt goed te gaan. Het vertrek van individuele renners is soms nog wel te verklaren, maar het is jammer dat ook in de omkadering veel verloop is. Maar van de andere kant zijn ze langzamerhand ook wel een makkelijk 'doelwit'.

Ze worden tijdens de tour bejubeld vanwege hun ploegentactiek. Maar als ze vervolgens niet tolereren dat (belangrijke) renners uitzonderingsposities krijgen vindt men dit vreemd. Ze worden geroemd voor hun wetenschappelijke aanpak, maar vervolgens vindt men het vreemd dat ze niet accepteren dat individuele renners hier vanaf wijken. Veel renners breken door dankzij of ondanks (afhankelijk van hoe je het bekijkt) de begeleiding. Maar vervolgens wordt diezelfde aanpak na de doorbraak in twijfel getrokken.

Diegene die klagen over de aanpak lijken overigens amper te beweren dat deze niet werk. Ze klagen vooral over de aanpak, niet het resultaat er van. En de ploeg heeft ook vaak bewezen succesvol te zijn. Dan ontstaat een duivels dilemma. Moet je je 'succesvolle' aanpak gaan veranderen? En hoe verander je werkwijzen zonder je eigen visie en identiteit overboord te gooien? En wat met de renners die wel tevreden zijn? Of moet je de aanpak juist helemaal omarmen? De huidige aanpak zal altijd blijven schuren binnen het wielrennen. Het is nu eenmaal een vreemde individuele teamsport met haar eigen gewoontes en cultuur. Er is maar één oplossing: blijven winnen. Dan heb je altijd gelijk.

Murcia

De protocollen gaan inderdaad wel ver maar renners kunnen zeker de laatste jaren niet verrast worden door de aanwezigheid er van. Ik denk dat Iwan moeite heeft om met zijn budget door te groeien. Dat betekend een groot probleem als prestaties volgen. Ze zijn niet in staat om net als TJV drie of vier absolute kleppers onder contract te houden. Ze worden wel gezien als de ploeg waar jong talent alle kansen krijgt om een volwaardig programma te rijden. Dit verklaart de aantrekkingskracht op al het toptalent dat is binnengehaald. De communicatie naar buiten toe moet volgens mij echt wel beter, het vertrek van Hirschi leverde met hun statement meer vragen dan antwoorden op.

SnellePelle

Aangezien WF het persbureau van Jumbo aan het worden is deel ik echt nieuws maar zelf :-)

https://www.cyclingnews.com/news/bardet-still-to-decide-on-2021-grand-tour-plans-at-dsm/

user26777

WielerFrits...... :-)

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Heeft er al iemand geïnformeerd wie er voor volgend jaar niet verlengd kan worden? Dan weten we alvast wie we eigenlijk kut moeten vinden, voor we weer op de banken staan voor iemand die we achteraf pas de grond in boren.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Waar word Hirschi hier de grond in geboord?

Kopmannen vertrekken bij bosjes maar aan de andere kant heeft Sunweb/DSM ook wel een vaste kern.
Arndt, Haga, Curvers, Roche dat soort gasten met voldoende verstand blijven de ploeg trouw.

Eerste race Tour de la Provence, weet iemand welke DSM renners daar starten?

S. Morgenstern

Hirschi? Ik lees van stamgasten van dit forum op deze site nu ook negatieve stukken over Dumoulin, Matthews, Kamna, Kelderman, Lau en zelfs Oomen. Het zou fijn zijn als we dat in het vervolg voor kunnen zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Hirschi?
Ik ben altijd voor maar bij Hirschi zit een koopplaatje.
Maar Martijn Tusveld lijkt mij intussen wel goed opgeleid. Die kan wel een overstap gebruiken en die Nederlandse ploeg wil die jongens graag inlijven.

Rawolf

Het is maar net wat je wil lezen... ik vind Tom Dumoulin, Kelderman, ten Dam en Oomen geweldige atleten. De rest ken ik iets minder goed, Kamna heeft mentale problemen gehad ik kan daar niet goed over oordelen wat de rol van Sunweb daarin is geweest.

S. Morgenstern

Nee, ik wil het dus liever niet meer lezen. Althans, niet op deze hypocriete manier. Dat is het punt, of we dat niet met zijn allen kunnen voorkomen, door gewoon nu al te weten wie we lamzakken moeten vinden. Dan komen die stamgasten wat minder over als scherts figuren, wanneer ze weer eens over vertrokken renners lopen te pissen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik weet niet waar je het over hebt en waarom je in dit topic met je problemen komt over enkele stamgasten ;)

Maar als je t wil weten.... ik voorspel dat Brenner voor z'n 22e weg is

S. Morgenstern

Oké, goede optie! Misschien slim om hem dan nu alvast met zijn allen af en toe weg te zetten als omhooggevallen jongen. Heeft Snelle nog een goede invalshoek daarvoor? Misschien iets over zijn opleidingsploeg. Wat jij, Koelkast? Brenner alvast afschrijven of wachten tot hij de zin in het wielrennen helemaal kwijt is en dan te pas en te onpas over hem heen pissen?!

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern ga je nu in dit forum sarcastisch doen, lopen trollen en je frustratie uiten?

S. Morgenstern

Doe ik hier al jaren (sarcastisch trollen), maar enkel wanneer Koel dat verdient en met zijn vreugdedansjes bij de moeilijke situatie van Dumoulin heeft hij het wat mij betreft nu meer dan verdiend om eens op zijn sneue acties gewezen te worden.

Yeez

Wie is Koel? Ik mis heel je punt eigenlijk. En ben je eigenlijk niet net zo sneu bezig door hetzelfde terug te reageren op iets wat jou niet aanstaat?

S. Morgenstern

Het lijkt er op dat je je oordeel al klaar hebt, terwijl je blijkbaar niet begrijpt wat mijn punt is of tegen wie ik het überhaupt heb. Niet zo netjes wat mij betreft.

En nee, ik vind het intriest om een renner na jaren supporteren nu de grond in te boren, wanneer hij een hele moeilijke keuze heeft moeten maken en voel mezelf zeker niet net zo sneu wanneer ik dat al trollend benoem.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@Jesse
Koel verhoudt zich tot Augostinho zoals [s]V[/s]vlek en jessevdalen tot Morgenstern en Yeez. Met als verschil dat jullie gewoon je nickname hebben veranderd terwijl Koel er al een aantal bans op heeft zitten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

vlek was ook altijd zonder hoofdletter. ;)

Laatst gewijzigd
user26777

'@xistnc
Nog nooit een ban gekregen, je kletst dus uit je nek! Op eigen initiatief e.e.a. laten veranderen omdat meerdere accounts niet zijn toegestaan. Vandaar dan ook dat je voortdurende zielige pogingen om e.e.a. kenbaar te maken, tot niets leiden.
Een ban zou wel passend voor jou zijn omdat je tegen de regels je "bedrijfje" promoot, maar ik vermoed dat de directie het door de vingers ziet omdat het helemaal niets voorstelt....!
Beschouw mijn reactie naar jou toe dan ook als een voorrecht, want ik negeer je al tijden, hetgeen ook geldt richting je pseudo- intellectuele vriendje!

Laatst gewijzigd
Stoempie

Wow. De lockdown doet wat met mensen.

Yeez

Er zit een hoop oud zeer hier. Jongens, stap er toch overheen.

FritsvanHoefelen

Goed, wie gaan er naar de Provence?

user26777

Volgens deze site: http://www.cyclingfever.com/editie.html?detp=view&_ap=startlijst&editie_idd=MzAzODA=

COMBAUD Romain
DENZ Nico
DONOVAN Mark
KANTER Max
MÄRKL Niklas
ROCHE Nicholas
VAN WILDER Ilan

Benieuwd hoe het met v. Wilder is na zijn kortstondig optreden in de Vuelta.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Raar ploegje, sprinter Kanter zonder leadout en een paar klimmers maar geen van de toppers....

Denk dat ze die nog wel wijzigen dan, 1 van de kopmannen wat koersdagen geven

S. Morgenstern

De kopmannen reden vorig jaar ook geen koersen voor het openingsweekend. Lijkt me gewoon een keuze.

1 2 3 4 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.