Team DSM 2021

1 2 3 4 ... 38 39
Rawolf

Ligt eraan wie je verstaat onder kopmannen

Bv Matthews rijd altijd weinig, dat heeft niks met de ploeg te maken

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Krak, Benoot en Matthews (tot hij zijn huiswerk vergat te maken) waren vorig jaar de speerpunten voor het openingsweekend. Omloop was toen hun eerste koers. Lijkt me dus een keuze van de ploeg.

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Denz (en Märkl) kunnen wel lead-out doen toch?

user26777

https://www.team-dsm.com/casper-extends/

SnellePelle

Iwan, dat gaan we niet doen hè?

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/opvallend-italiaanse-journalist-linkt-dumoulin-aan-terugkeer-bij-dsm

FritsvanHoefelen

Voorlopig nog een kleurloze start. Wel ineens de bergtrui voor Tusveld

Rawolf

De renners die voor de resultaten moeten zorgen zijn ook nog niet gestart, Bardet, Benoot, SKA en Hindley. Bol gaan we deze week wel zien (:

ChefSpijker

Ja ben erg benieuwd naar zaterdag. DSM daar wel echt een sterk blok dat zich aardig kan meten met QS (de mannen achter Alaphilippe dan). Benoot, SKA, Bardet maar toch ook van Casper verwacht ik dit voorjaar wel goede resultaten.

Vorig jaar een flinke stap gezet als leadout, sprinter na een heuvel (in de Tour) en natuurlijk winst in Parijs-Tours tegen een goede Cosnefroy. Was bij de beloften al eens Europees kampioen door Hirschi en Cosnefroy te kloppen, dus het talent is er altijd wel geweest. En lijkt er nu eindelijk ook uit te komen bij de profs. En dan verwacht ik niet meteen topprestaties in de grote klassiekers, maar in bijvoorbeeld een Dwars door Vlaanderen top 5 rijden zie ik wel gebeuren.

Laatst gewijzigd
n92

Ik ben ook erg benieuwd wat het voorjaar gaat brengen. Op papier hebben ze natuurlijk een prima ploeg voor het voorjaar. Maar het zal niet makkelijk worden om te presteren. Ik vrees dat een aantal wedstrijden sowieso al gedomineerd zullen worden door de absolute wereldtoppers (denk maar aan de Ronde van Vlaanderen vorig jaar). En daarnaast heeft de ploeg het probleem dat ze niet echt een explosieve renner hebben (zeker nu Hirschi weg is).

Het zou fantastisch zijn als renners als SKA, Benoot, Bardet (of anderen) met de allerbeste meedoen. Maar anders is het vooral hopen dat iedereen van de ploeg in topvorm is en voldoende stappen heeft gezet. De potentie is er wel. En met een beetje fantasie en dromen zie ik ze dan wel dezelfde tactiek gebruiken zoals in de Tour. Eén voor één aanvallen en proberen anderen in de verdediging te drukken. In het ergste geval sta je met lege handen en heb je je laten zien, in het beste geval pak je een mooi resultaat of overwinning. Dat zou toch echt genieten zijn.

En nu moet ik weer stoppen met dromen: Na zaterdag zal wel enigszins duidelijk worden hoe de vlag erbij hangt (daar starten alle belangrijke voorjaarsrenners van de ploeg). Een goed begin is het halve werk.

FritsvanHoefelen

Florian Stork ineens 7de in de bergrit in de UAE. Verrassend

n92

Ik had het vermoeden dat er toch nog iets verwacht werd van Stork want anders kon ik de 2 jarige verlening niet verklaren. Maar dit is wel heel erg verrassend inderdaad. Altijd leuk om nieuwe namen van de ploeg aan het front te zien.

S. Morgenstern

Hele grote verrassing inderdaad. Afgelopen jaren kregen heel wat jongere renners wel kansen in grote rondes, om daar in hun ontwikkeling te investeren. Stork zelf leek op een puur knechten traject te zitten.

SnellePelle

De seizoensstart voor DSM is wat mij betreft een dikke onvoldoende.
De KOM trui van Tusveld, 5e plaats van Bol en 7e plek in de slotklim van Stork als hoogtepunten is geen voldoende waardig. Jammer.,

S. Morgenstern

Vandaag viel het erg tegen, zo constant in de verdrukking met renners die meer in huis hebben. Het was echter de eerste koers waar je iets mocht verwachten, dus nog geen reden tot paniek.

Uiteraard hoop je voor het overige op meer, maar teleurstelling over het uitblijven van de inlossing van die hoop lijkt me niet op zijn plaats. Laat de uitschieter van Stork een voorbode zijn van hetgeen ook bij die andere renners mogelijk is.

n92

Uiteraard is het veel fijner om met mooie resultaten te starten. Er is nog weinig 'klasse' te zien. Conclusies kun je echter pas trekken als je een deel van het voorjaar en koersen zoals de Tirreno-Adriatico en Paris-Nice achter de rug hebt. (En zelfs dan maakt het amper uit als je vervolgens in de grote rondes resultaten haalt). Verschillende renners zijn nog niet eens aan het seizoen begonnen of zijn amper begonnen (waaronder ook de winnaars van vorig jaar zoals Benoot, Kragh Andersen en Hindley). Het is sowieso nog even afwachten wat het uiteindelijk gaat worden. Er komen vast nog goede resultaten maar voor (een reeks) overwinningen zal ook alles goed op zijn plek moeten vallen. Ze hebben immers geen topsprinter of toppuncheur.

Overigens was de omloop vandaag ook wel vreemd wat betreft verloop. En ze zaten ook nog eens belabberd gepositioneerd. Daar wil ik ook nog niet te veel conclusies aan verbinden.

De Zeboe van de Zoncolan

Veel te vroeg nog voor conclusies natuurlijk, maar juist omdat het zo'n jong en getalenteerd team is hoop je toch op wat uitschieters, en die heb ik buiten Stork nog niet gezien. Wel zuur voor hem trouwens om uitgerekend nu zo zwaar geblesseerd te raken.

FritsvanHoefelen

Het openingsweekend viel wel tegen inderdaad. Beide dagen ook geen snelle man mee vooraan

KJP

Wat ik vooral raar vind bij dit team, en dat vond ik vorig jaar ook al met o.a. Matthews is dat ze hun betere renners zonder voorbereidingskoersen vaak aan de 'belangrijkere' wedstrijden laten beginnen.

Voor SKA, Benoot, Eekhoff enzo zijn koersen als de Omloop hele grote prijzen, omdat ze in principe niet echt zullen winnen van Mathieu, Wout en Flip in de allergrootste koersen.

Het zal vermoedelijk wel met het uitvallen van de Algarve en die Spaanse koersen te maken hebben. Maar ik vind het toch zeer ongelukkig dat ze niet in de Provence en Var al wat koerskilometers hebben gegund aan SKA, Benoot en Eekhoff in plaats van daar met gasten als Markl, Vandenabeele, Salmon en Heischke enzo aan te komen.

kelderfan

'@Rawolf
DSM is weer ls weer leuk bezig. Geen Tiesj Benoot in de Strade maar alle ballen op Romain Bardet.
Is dat de volgende renner die voortijdig de overstap gaat maken naar concurrent JV.😒

n92

Ik lees nog nergens dat Tiesj Benoot dit niet oké vindt. Het is ook niet alsof hij een of ander idioot programma heeft. Hij rijdt gewoon een topprogramma. Enige discussiepunt kan dan zijn waarom je niet de strade en de Tirenno-Adriatico verkiest boven Paris-Nice. Laten we het dus niet groter maken dan het is (door te speculeren over vertrek).

Weet iemand wat de verschillen zijn tussen Tirenno-Adriatico en Paris-Nice? Als Paris-Nice (veel) beter past bij Benoot kan dat wellicht een verklaring zijn.

Als Bardet nu gewoon even de Strade wint en Tiesj Benoot gewoon even Paris-Nice wint praten we nergens meer over. Dat lijkt mij de ideale oplossing :p

Keshi

Iemand gelezen hoe het Bardet is vergaan zaterdag?

n92

Die reed aan het begin van de uitzending wel af en toe in beeld voor aan het peloton. Schijnt daarna nog wat kopwerk te hebben gedaan om het samen te brengen voor de muur. Maar ik denk niet dat je daar veel uit kunt afleiden. Wellicht dat je kunt concluderen dat het in ieder geval niet superslecht was ofzo.

kelderfan

'@N92
Geintje, want juist Benoot was echt goed bezig vorig seizoen in Parijs-Nice. Dus hij mag op herhaling. Hij moet wel afrekenen met o.a. Roglic. Dus dat wordt nog leuk, als 't doorgaat natuurlijk.

Rawolf

Je moet ook eerlijk zijn, Benoot gaat Strade niet winnen. Hij mist de punch om mee te gaan op beslissende momenten nu alle kleppers meedoen en zeker op de finishaankomst heeft hij geen schijn van kans als het nog samen zit.

Dat probleem heeft hij in alle klassiekers en is voor zover ik weet ook de enige reden waarom hij de voorkeur geeft aan rondjes van een week waar hij er niet van weg hoeft door zijn allround kwaliteiten met voorsprong de bergen in door tijdritten/waaierritten en dan ver proberen te komen.

Deze Parijs Nice is een uitstekende kans om te meten waar hij staat, hij zal ook wel aan zijn tijdrit gewerkt hebben. Ben benieuwd. Zo'n deelnemersveld komt niet meer tot de Dauphine, dat zal dus wel de reden zijn dat hij hiervoor klassiekers overslaat.

Laatst gewijzigd
KJP

De Tirreno heeft een beter veld dan Nice. Dus hij had zich natuurlijk ook gewoon in de Tirreno kunnen testen en en passant nog even de Strade mee kunnen pakken.

DSM, ik vind het een hele leuke ploeg, maar ze lijken soms wel echt expres bezig met opvallende keuzes te maken. Het seizoen is net begonnen, maar Eekhoff niet in de Omloop en Benoot niet in Strade, alsmede alle klassieke kopmannen zonder enig koersritme naar het openingsweekend te sturen. Het zijn toch al drie keuzes die ik als wielerleek niet gemaakt zou hebben.

1 2 3 4 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.