Team DSM 2021

1 2 ... 32 ... 38 39
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kemna heeft gelijk dat zijn manager niets te bieden heeft aan andere ploegen zolang DSM niet wil meewerken aan het afkopen van zijn contract en die zin is het niet toegestaan om hem aan te bieden, maar niemand die zijn management kan verbieden te praten met andere ploegen.

horsm

Arensman valt alweer tegen. Jammer.

Zwarte Wout

Voor de volledigheid:

HNL - 6 juli 2021
Maar de makelaar van Van Wilder ontkent dit met klem. “Dit klopt niet. Voorlopig is Ilans contract zeker nog niet ontbonden. Dit ligt zelfs niet op tafel op dit moment. We zijn momenteel wel met DSM aan het discussiëren over de Vuelta van dit jaar. Normaal zou Ilan daar mogen rijden, maar de ploeg heeft blijkbaar andere plannen met hem. Ik ga niet zeggen dat er voor Ilan geen interesse is, veel ploegen volgen hem. Maar dat gaat dan over het seizoen 2023, wanneer Ilans contract is afgelopen. Er is momenteel nog geen enkel woord gerept over een contractontbinding.”

Rico.

Dat is anderhalve maand geleden, daar zit toch geen enkele nieuwswaarde meer in over hoe de situatie op dit moment is?

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

Als je de discussie volgt, begrijp je het wellicht.
Er werd beweerd dat v.W. door zijn management elders werd aangeboden, terwijl de manager, wellicht geschrokken door deze berichten, iets anders verklaart.

Slechts ter aanvulling dus!

Laatst gewijzigd
Yeez

Respect voor dsm door met 5 man in de kopgroep te zitten!

Turtlehead

Inmiddels 3. Maar Bardet lijkt hersteld, dat kan nog een mooie week 2 en 3 worden.

rennerske

Heb je als ploeg toch wel ballen wanneer je, ondanks de negatieve sluier die rond het team hangt, de hele dag als eenheid met hart en ziel bezig bent en het nog succesvol afrondt ook.

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Het deed vandaag een beetje terugdenken aan die Touretappes van vorig jaar, waarin ze ook als collectief ritten wisten te pakken. Eigenlijk gaf iedereen thuis vandaag (behalve Dainese uiteraard). Denz ging meteen mee op het vlakke en kon daardoor op de 1e categorie nog wat werk verzetten. Arensman, Hamilton en Storer zaten vervolgens met z'n drieën bij de eerste zes in koers en uiteindelijk komen Bardet en Tusveld nog over met de grote groep. Haga was dan nog vrij onzichtbaar, maar zat toch keurig in groepje Gesink na de 1e categorie. Dus bij de beste circa 70 in koers.

Arensman, Hamilton (die deed wel wat indrukwekkende beurten, zou me niet verbazen als die zelf nog dicht bij een ritzege komt deze Vuelta) en Tusveld vervolgens samen met Trentin de gang erin gehouden voorin. En vervolgens het collectief benut door om de beurt aan te vallen. Waarbij Storer dan weg komt en het geweldig afmaakt. Bardet verbaasde me ook. Dat ie alweer zo goed is na die harde smak van een paar dagen geleden. Dat wordt nog genieten de komende twee weken met een aanvallend DSM en waarbij er vast nog wel een ritzege en mogelijk bergtrui bijkomt.

Zwarte Wout

Een quote uit het uitgebreide interview dat W.F. met Ilan van Wilder had - gepubliceerd op 15 april j.l.:

"De strategie van Team DSM en meteen ook hun aantrekkingskracht voor jonge renners is bekend. Ze leggen jong talent een meerjarenplan voor, een plan waar onder meer Ilan Van Wilder in gelooft. Maar wat is nu precies het plan-Van Wilder?

“Het doel is om beter te worden in tijdrijden en klimmen en meer body te krijgen. Maar dat is een plan met ‘nul’ druk. Ze geven mij de tijd om te groeien en kleven er geen resultaat aan vast. Het doel is gewoon om elk jaar beter te worden. Om op termijn dag na dag opnieuw door een muur te kunnen gaan. Maar ook om tactisch alles onder de knie te krijgen. Beter worden als renner, maar ook als mens.”

S. Morgenstern

Ja, best pijnlijk dat de relatie met een renner die enkele maanden geleden nog zo mee was met de visie, nu volledig om zeep geholpen is. Dat mag intern wel om meer evaluatie vragen, dan enkel het wijzen naar de manager als grote externe boeman

Zwarte Wout

De een gaat wat makkelijker om met een teleurstelling in een vergelijkbaar geval dan de ander, zie Pascal Eenkhoorn.
Die zou niet misstaan hebben in de huidige Vuelta selectie.
Dat neemt niet weg dat een serieuze evaluatie bij DSM zeer aan te raden is, maar het kan zomaar ten goede keren zeg ik als Feyenoord fan.....

S. Morgenstern

De vergelijkbaarheid van die gevallen valt serieus te betwijfelen, gezien de extreem grote verschillen (ondanks enkele oppervlakkige overeenkomsten waar het de Vuelta selectie betreft). Lijkt me dus geen hele bruikbare nuancering voor de situatie rond Van Wilder.

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

Kwestie van perceptie.

S. Morgenstern

Te makkelijk, Koel.

ghostwriter

Kan het een rol spelen dat wielrenners tegenwoordig op zeer jonge leeftijd al de stap naar een WT ploeg maken? Van Wilder is bijvoorbeeld pas 21 jaar oud en is al aan zijn tweede seizoen bezig. Niet iedereen is een Pogacar die daar op jonge leeftijd al aan toe is.

Laatst gewijzigd
Murcia

Die rol is er volgens mij wel degelijk, door Pogacar en ook Evenepoel en nu weer Ayuso is er een beeld ontstaan dat talenten eigenlijk wel de beloften kunnen overslaan en bij WT teams de neiging om alles van 18 tot 20 jaar wat maar een beetje uitslagen heeft gereden meteen aan te trekken voor de profs. Doet een beetje denken aan de hype met zij-instromers na de successen van Roglic. Dit gaat automatisch leiden tot een wel erg rooskleurig beeld bij renner en ploeg over de verwachte programma's/ prestaties en zorgt vaak ook voor een ongezonde druk naar mijn mening.

Bij DSM leeft de onvrede echter breder en niet alleen bij 'verwende' jonkies. Naast het protocol blijkt er ook een verschillende uitleg te zijn over de beschikbare faciliteiten en materiaal. Verder is het verloop in de ondersteunende medewerkers ook enorm. Dat dateert al van de tijd dat Tom in de Tour ineens een wildvreemde nieuwe masseur zag opduiken en het steekt intern enorm dat Narelle Neumann Head of Science is. Die wordt door veel renners totaal niet serieus genomen omdat ze geen enkele achtergrond in de wielersport heeft. Is dat eerlijk? Misschien niet maar het geeft wel aan dat de problemen wel iets structureler zijn dan een gemis aan cooperation bij enkelingen zoals ILan.

$kedel

Vreemd geval wel die Narelle Neumann..

- Doctor of Philosophy - PhDGeology/Earth Science, General
En ze heeft 18 jaar werkervaring bij Geoscience Australia

Daar hoef je ook niet direct iets van aan te nemen als het over sportwetenschap gaat.

Rawolf

Bij letterlijk 90% van de andere WT teams word die functie vervult door een man met een uitgebreid dopingverleden. Het is maar wat je te klagen wilt hebben.

Situatie van Wilder krijgen we erg weinig informatie over, dat zinnetje 'gebrek aan cooperation' zal nader toegelicht moeten worden. Het blijft een vreemde zaak.

Wel een heel sterk Team DSM gezien in de Spaanse bergen met als beloning ritwinst Storer, ook knap van Bardet dat hij 48h na een diep dal de knop al omgeschakelt heeft naar standje bergtrui.

In Noorwegen had ik iets meer verwacht van Leknessund, de jeugdige wisselvalligheid zal het zijn. Die Leo Hayter blijkt wel weer een pareltje, zal me niks verbazen mocht hij evengoed worden als zijn broer.

Vivaveloeeftink

'@Murcia @$kedel je hoeft natuurlijk geen achtergrond in het wielrennen te hebben om processen goed te begeleiden en aansturen, misschien soms alleen maar beter. Met deze achtergrond lijkt het me een slimme vrouw (aanname). Echter in deze setting zou je op zijn minst ofwel een goede management functie ofwel juist bewegingswetenschapper moeten zijn. Wat ik vanuit intern had begrepen is dat ze enkel de stalorders van Spekenbrink volgt en ook nog echt enorm veel fouten maakt dat daar ook de onvrede door ontstaat. Zal een lekker werksfeertje zijn daar.

De Zeboe van de Zoncolan

'@Rawolf
Dat een stelletje volgers op Wielerflits er over klagen is niet boeiend, maar dat de renners er over klagen is uiteraard wel een probleem.

En wellicht klagen ze onterecht, maar dan is dat voor de ploegleiding nog steeds een probleem, namelijk dat (een deel van) het uitvoerend personeel geen vertrouwen heeft in het management.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Goeie prestaties van de Nederlandse DSM-jonkies vandaag! Met allebei nog een contract voor 2022.

Bimbo Visma

Deze Vuelta was wel een teken van wat flow kan doen met een groep.

Benieuwd of Storer gaat doorgroeien na zijn vertrek bij de ploeg

Rawolf

Inderdaad, van 1 overwinning tm L'Ain naar 7 overwinningen in 5 weken. De ploeg doet het opeens heel goed.

Naast die overwinningen was Eekhoff gisteren heel erg indrukwekkend en kende Dainese in de Vuelta zijn definitieve doorbraak naar mijn mening. Jammer genoeg kon hij het niet aftoppen met een ritoverwinning maar ik twijfel er niet aan dat die volgend seizoen komt met een nog betere sprinttrein door oa toevoegen Rodenberg.

Weet iemand trouwens of Eekhoff iets is tegengekomen vandaag? Had hem wel voor een klassement verwacht.

Bimbo Visma

Gaat die Leo Hayter na zijn topprestaties doorgeschoven worden naar het eerste of gaat hij richting Sky?

1 2 ... 32 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.