Team DSM 2021

1 2 ... 5 ... 38 39
Rawolf

Als podiumrijder Giro mag je wel iets ambiteuzer zijn dan top 10

ivo001

DNS voor Kanter en Denz in de tijdrit vandaag. Zou er ziekte zijn?

Rawolf

Lijkt me eerder 'wat hebben we hier nog te zoeken'

S. Morgenstern

Catalonië heeft meestal een top deelnemersveld.

Hoewel het er momenteel nog niet geweldig uit ziet. Waarschijnlijk mede doordat meer renners voor UAE voor Nice/Tirreno zijn gaan kiezen. Voor wat er nu staat moet geen toptien wel als een tegenvaller gezien worden.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Het wil allemaal nog niet echt vlotten bij DSM. Die overwinning van Bol was de spreekwoordelijke ene zwaluw die geen zomer maakt tot nu toe.

Ze koersen ook niet aanvallend zoals ze vorig jaar deden. Het is allemaal wat gezapig. Ook in de Tirreno gisteren, dat ze dan op kop gaan rijden met nog 15 km te gaan en het verschil met de koplopers bijna 3 minuten. Allemaal niet echt proactief.

AWestie

Voor mijn gevoel is de start van DSM/Sunweb altijd gezapig. Iedereen moet daar op stoom komen ieder jaar lijkt het.

Rawolf

De start is nog niet heel best inderdaad

n92

SKA sterk vandaag. Dat belooft nog wat. (volgens mij is dit nog niet eens de meest 'ideale' wedstrijd voor hem). Daarnaast Bardet ook wel goed. Tusveld viel mij ook in positieve zin op want die reed goed tot onder aan de Poggio.

Laat de Vlaamse en Waalse klassiekers maar komen. Volgens mij zijn ze er klaar voor.

Laatst gewijzigd
user26777

SKA kwam een beetje te kort, met zijn "TdF vorm" had hij er wellicht op- en over kunnen gaan, desondanks prima race gereden.

Laatst gewijzigd
n92

Ik zit klaar voor een nieuwe reeks koersen. Hopelijk geeft DSM mij iets leuks om te kijken. Genoeg kansen om in beeld te rijden. Hindley en Arensman in Catalunya. Bol voor vandaag en zondag. SKA en Benoot in E3.

Gezien de stijgende lijn de laatste tijd hoop ik dat ze hier of daar meedoen om de knikkers.

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Hindley is ziek uitgevallen in Catalonië. Dat kon ook niet anders

n92

Voor diegene die Tiesj wil horen over de E3: https://www.youtube.com/watch?v=gHaEfN9qUPM&t=1s

madeinstars

Weer de hele dag achter de feiten aangereden in de E3 vandaag. Eekhoff heeft ook nog niet de stap gemaakt die ik had gehoopt.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Nieuwenhuis vond ik wel een positieve uitschieter en op zich was Benoot niet slecht voor iemand die drie dagen van de fiets is geweest. De rest viel inderdaad tegen. Kragh zat net niet mee na de Taaienberg, maar was verder onzichtbaar en de rest rijdt hem niet uit.

Rawolf

Wie me vooral tegenvalt is Sutterlin, bij Movistar steevast de koers aan het kleuren met top 20 klasseringen in alle klassiekers. Nu is het echt amper de prefinale halen. Movistar naar DSM is ook wel het andere uiterste... lijkt niet echt goed uit te pakken voorlopig.

SKA is altijd wel wisselvallig geweest eigenlijk en Benoot focust nu meer op klimmen al

S. Morgenstern

Nee, in het eerste deel van het seizoen zou de focus gewoon op de klassiekers liggen. Naast Parijs-Nice als enige andere doel. Ook niet iets wat nieuw is voor Benoot, die is wel vaker goed geweest in die week.

Hij zou na de klassiekers pas de focus gaan verleggen naar die poging om een klassementrenner te worden, maar dat zou dit jaar niet eens met een klassement als doel zijn. Gewichtsveriies, nadelig in de klassiekers, is dus iets voor de langere termijn en niet iets wat hem nu in de weg zit.

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Het valt voorlopig niet mee. Of tegen eigenlijk

Kragh Andersen toont zijn krachten helaas op verkeerde momenten.
De dames missen overal de slag.

Rawolf

ik betwijfel dat enigzins als je ziet hoe goed Benoot in PN al klom, parcours was wel zwaar dit jaar.

S. Morgenstern

Hij deed in 2018 vergelijkbare dingen op de klimmen in de Tirreno, tegen een in de breedte beter veld dan wat er nu in Parijs-Nice aanwezig was. Dit is echt niets ongebruikelijks voor Benoot in deze maanden. Hij heeft zelf ook aangegeven dat hij zijn seizoen echt in twee delen splits, met in het eerste deel een focus op de klassiekers.

Rawolf

2018 voorjaar was ook wel tiesj time to shine, zo goed is hij nooit meer geweest en lijkt me ook niet zo'n best referentiepunt

S. Morgenstern

Het argument is dat als hij in het voorjaar in vorm is, dat hij dan goed kon klimmen en dat afgelopen Parijs-Nice dus niet duidt op een nieuwe ontwikkeling. Mede omdat hij zelf ook aangeeft dat de focus nog op de klassiekers ligt.

n92

Deze week was toch wel enigszins teleurstellend. Dat vind ik jammer. Zeker nadat er (eindelijk) positieve ontwikkelingen waren in bijvoorbeeld Parijs-Nice en Milaan-San Remo. Naast dat ze niet goed genoeg zijn valt het me overigens ook op dat ze ook slordig rijden (verkeerde plek in het peloton e.d.). Maar dat zal wel samenhangen met het niveau.

Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden. Enerzijds valt het voorlopig nog tegen en vrees ik dat het geen seizoen wordt met bijzonder veel overwinningen. Anderzijds kun je het nog prima omdraaien. Pak een paar 'grote' overwinningen en er is niks aan de hand.

FritsvanHoefelen

Ik zie ook weinig afmakers in de ploeg. Søren moet het voorlopig vrijwel alleen doen.

Bol zal nog een paar sprintjes winnen, maar verder zie ik geen zekerheidjes

S. Morgenstern

Wellicht dat er één van de jonkies vroeger op staat dan verwacht, maar anders zal het inderdaad waarschijnlijk een beetje een overgangsjaar worden.

Laatst gewijzigd
n92

Er zijn inderdaad weinig afmakers. Een aantal renners kunnen (hele) mooie overwinningen pakken maar zullen niet snel een reeks overwinningen pakken (Bijv. Bol,Benoot, Bardet, Kragh). Dan heb je nog een groep 'toekomstige' afmakers die nog geen aansluiting weten te vinden en/of erg wisselend rijden (Bijv. Dainese, Kanter, Eekhoff, Pedersen). Dat is ook zorgelijk. Blijft nog een groep vraagtekens over van klimmers/ toekomstige klassementsrijders/heuvelrijders (bijv. Hindley en talenten als Arensman, Leknessund, Donovan).

Dus overgangsjaar is totaal niet onwaarschijnlijk. Dan hoop ik wel dat het een overgangsjaar is met een klein aantal mooie overwinningen en geen overgangsjaar waar je geen deuk in een pakje boter rijdt en alles niet op zijn plek valt.

1 2 ... 5 ... 38 39

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.