Het wil allemaal nog niet echt vlotten bij DSM. Die overwinning van Bol was de spreekwoordelijke ene zwaluw die geen zomer maakt tot nu toe.
Ze koersen ook niet aanvallend zoals ze vorig jaar deden. Het is allemaal wat gezapig. Ook in de Tirreno gisteren, dat ze dan op kop gaan rijden met nog 15 km te gaan en het verschil met de koplopers bijna 3 minuten. Allemaal niet echt proactief.
SKA sterk vandaag. Dat belooft nog wat. (volgens mij is dit nog niet eens de meest 'ideale' wedstrijd voor hem). Daarnaast Bardet ook wel goed. Tusveld viel mij ook in positieve zin op want die reed goed tot onder aan de Poggio.
Laat de Vlaamse en Waalse klassiekers maar komen. Volgens mij zijn ze er klaar voor.
Ik zit klaar voor een nieuwe reeks koersen. Hopelijk geeft DSM mij iets leuks om te kijken. Genoeg kansen om in beeld te rijden. Hindley en Arensman in Catalunya. Bol voor vandaag en zondag. SKA en Benoot in E3.
Gezien de stijgende lijn de laatste tijd hoop ik dat ze hier of daar meedoen om de knikkers.
Wie me vooral tegenvalt is Sutterlin, bij Movistar steevast de koers aan het kleuren met top 20 klasseringen in alle klassiekers. Nu is het echt amper de prefinale halen. Movistar naar DSM is ook wel het andere uiterste... lijkt niet echt goed uit te pakken voorlopig.
SKA is altijd wel wisselvallig geweest eigenlijk en Benoot focust nu meer op klimmen al
Nee, in het eerste deel van het seizoen zou de focus gewoon op de klassiekers liggen. Naast Parijs-Nice als enige andere doel. Ook niet iets wat nieuw is voor Benoot, die is wel vaker goed geweest in die week.
Hij zou na de klassiekers pas de focus gaan verleggen naar die poging om een klassementrenner te worden, maar dat zou dit jaar niet eens met een klassement als doel zijn. Gewichtsveriies, nadelig in de klassiekers, is dus iets voor de langere termijn en niet iets wat hem nu in de weg zit.
Hij deed in 2018 vergelijkbare dingen op de klimmen in de Tirreno, tegen een in de breedte beter veld dan wat er nu in Parijs-Nice aanwezig was. Dit is echt niets ongebruikelijks voor Benoot in deze maanden. Hij heeft zelf ook aangegeven dat hij zijn seizoen echt in twee delen splits, met in het eerste deel een focus op de klassiekers.
Deze week was toch wel enigszins teleurstellend. Dat vind ik jammer. Zeker nadat er (eindelijk) positieve ontwikkelingen waren in bijvoorbeeld Parijs-Nice en Milaan-San Remo. Naast dat ze niet goed genoeg zijn valt het me overigens ook op dat ze ook slordig rijden (verkeerde plek in het peloton e.d.). Maar dat zal wel samenhangen met het niveau.
Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden. Enerzijds valt het voorlopig nog tegen en vrees ik dat het geen seizoen wordt met bijzonder veel overwinningen. Anderzijds kun je het nog prima omdraaien. Pak een paar 'grote' overwinningen en er is niks aan de hand.
Er zijn inderdaad weinig afmakers. Een aantal renners kunnen (hele) mooie overwinningen pakken maar zullen niet snel een reeks overwinningen pakken (Bijv. Bol,Benoot, Bardet, Kragh). Dan heb je nog een groep 'toekomstige' afmakers die nog geen aansluiting weten te vinden en/of erg wisselend rijden (Bijv. Dainese, Kanter, Eekhoff, Pedersen). Dat is ook zorgelijk. Blijft nog een groep vraagtekens over van klimmers/ toekomstige klassementsrijders/heuvelrijders (bijv. Hindley en talenten als Arensman, Leknessund, Donovan).
Dus overgangsjaar is totaal niet onwaarschijnlijk. Dan hoop ik wel dat het een overgangsjaar is met een klein aantal mooie overwinningen en geen overgangsjaar waar je geen deuk in een pakje boter rijdt en alles niet op zijn plek valt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.