Zweeler 2023

1 2 ... 6 ... 15 16
Zwieler

Als iemand graag met een 0 punten team in een SL gaat, dan maakt hij weinig kans op een prijs en voegt niets toe aan een SL :-). Je moet ook bij de best 5/10 zitten in de SL om de prijs in de SL te pakken, als de SL het goed doet in het klassement.

De beste 5-10 teams tellen dan mee, om de stand te bepalen. Ook dat besluiten bij het opzetten per spel. Als we 40 teams in een SL toelaten dan tellen we de beste 10 teams mee, en die delen de prijs dan ook.

Laatst gewijzigd
Timber

Altijd weer mooi om te zien hoe sommigen 10 teams inschrijven, tja je moet het maar leuk vinden he. Ik lach me nog suf dat vorig jaar iemand die maar 1 team had ingeschreven het budgetspel won :)

ivo001

Ik ook met 1 team bij de Giro :)
Maar nu maar eens een keer 2 teams gemaakt.

skylimit

'@timber er zijn bepaalde spelers (misschien wel beroeps) die meerdere teams aanmaken (zoals bijv.Jago) deze winnen dan ook vaak prijzen met meerdere teams. Per saldo zal hij/zij toch wel winst maken. Onwaarschijnlijk is dat je voor je plezier 10 teams aanmaakt (of je moet genoeg budget hebben).
Ik speel zelf meestal met 1-3 teams mee. Het leukste (makkelijkste) vind ik nog de etappespelletjes, dat pakt de laatste aardig goed uit. Met vandaag zelfs een ticket binnengesleept met de tijdrit (tot mijn eigen verbazing). De keuzes vielen een keer de goede kant op.

ivo001

Gefeliciteerd! The sky is the limit!

Bertsu

Lekker, gefeliciteerd! Die heb ik nog nooit gewonnen...
Gelukkig wel de dagetappe vandaag bij 15+5, de rest vanaf nu mooi meegenomen.

pirazzi

Feli Bertsu! Zelf werd ik pas 163ste deze etappe maar sta voorlopig wel op plaats 155 van het AK. 🙂

Bertsu

Voorlopig doen we ook aardig mee qua subleague, in beide spellen.

hill

'@pirazzi won jij nou giro spel of in ieder geval in prijzen?

Op dit moment 28e met 1 van de drie teams maar vrees toch iets weinig klassement mannen en te vroeg aan het pieken. Meestal niet goed teken :)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Ja had wel een paar prijzen in de Giro maar Ivo won het budgetspel.

pirazzi

We doen nog mee voor een prijs in het subleague klassement: bij 15+5 Tour de France 6de en bij budget Tour de France 10de. Met dit verschil dat bij 15+5 10 subleagues een prijs krijgen en bij budget 8. Heeft vooral te maken met de vele (onverwachte) uitvallers van topsprinters.

ivo001

Ik haal de top 1000 niet eens deze keer in het budgetspel.
Dure keuzes die slecht uit pakken: Roglic, Merlier, van Aert, Haig, uran, Demare, Pedersen, Porte, Coquard en Ewan.
Daarnaast het ontbreken van de puntenpakkers van de eerste week: MvdP, Alaphilippe, Philipsen en Bouhanni.
Wisselrenner Thomas is ook al afgeschreven, alleen O'Connor bied nog hoop.

arjenzvob

We gaan lekker in het jaarspel groepen! Tweede in de subleauge Wielerflits. Zelf sta ik daar 2, 3. en 7 Ballondoshospital is de naam daar.
Tour de France sta ik 2e maar ik denk dat de eindafrekening me laat kelderen.

Laatst gewijzigd
Zwieler

De Fantasy OS staat ook live. We starten met 10.000 euro aan prijzen en een 1e prijs van 4.000 euro: https://zweeler.com/game/olympics/FantasyOlympics2021/main.php?ref=528
met nieuwe Subleague module, die we ook bij de Vuelta gaan gebruiken.

Uiteraard komen er nog losse spellen voor de TT en wegwedstrijd heren en dames, en nog voor vele andere sporten.

Nickoz

Aiaiai, voor mij toch wel m'n slechtste budgetspel in jaren. 278e momenteel. Al had niemand een verloop als deze natuurlijk kunnen zien aankomen.

ivo001

Voor mij verloopt deze TDF ook waardeloos

15+5: 388e, nulpunten team staat al op 96p door Bonnamour en wissel Boy van Poppel. (nog 12 teams over)
Budgetspel: 1209e en 1243e....
Budget (RtL): 493e
Groups (RtL): 446e

Bertsu

Hier ook niet super, mn budget niet.
15+5: 174e en 632e.
Sprintteam wel 1x eerste (nu 2612e) geweest gelukkig.
Budgetspel 455e en 651e.

Zwieler

OS Wegwedstrijdspel staat ook live!

We start met 2.500 euro aan prijzen (1e prijs is 500 euro). Ook hier de nieuwe SL module. Je kan met max. 25 personen in de Subleague. 1 team per speler :-)

https://zweeler.com/game/cycling/FantasyOlympicsRoadRaceMen2021/main.php?ref=69

HF2013

Dat was hem niet deze Tour door de vele uitvallers. Totaal onverwachts toch de inzet terug gewonnen door 5 vd 6 renners uit de top6 in m'n team te hebben. Daarmee hebben we in ieder geval nog een beetje budget voor de Vuelta.

pirazzi

Voor de nieuwe SL module is geen belangstelling vooralsnog.

Bertsu

Ik snap de bedoeling ook nog niet helemaal.
Bv voor het OS-spel kunnen er 50 teams in 1 subleague? Waarom zoveel?
Voor de wegwedstrijd wielrennen mannen 25 teams, waarvan je ook nog eens van tevoren moet kiezen welk team voor de subleague meedoet. Ik kan er nog geen voordelen van inzien Zweeler?

Zwieler

'@bertsu

Uiteraard kunnen we dat piekfijn uitleggen :-)

1 De oude module was gewoon niet eerlijk. Van de 500 laatste spellen met SL, zijn het bijna elke keer dezelfde subleagues die er met de geldprijzen vandoor gingen omdat ze allemaal minimaal 5 tot 10 teams voor het AK maken. Tja, en als dan de best meetelt, dan zijn alle andere subleagues volledig kansloos. Door vantevoren allemaal 1 team te kiezen voor de SL, krijg je een eerlijke strijd tussen de subleagues.

2 Het is leuk om met meer mensen van dezelfde vriendengroepen in een SL te gaan, nu was het beperkt tot 10 mensen. Of 50 teams misschien nu een beetje veel is, dat zijn we aan het uittesten. Ook voor ons is het een beetje nieuw. Trial en error.

Ons voordeel is dat de subleagues eerlijker worden, voor de rest maakt het ons niets uit. Het is gratis, dus we verdienen er niets extra's mee.

Overigens vragen we ons zelf ook af of je niet beter met een SL mee kan doen waar er maar 15 inzitten, omdat de eerste 10 een prijs krijgen, en dat jein een SL met 50 man die andere 40 dan ook nog moet verslaan. :-) Ook dat weten nog niet. We gaan het allemaal meemaken en dan finetunen.

Uiteindelijk altijd aanmelden voor een SL., of zet er zelf 1 op met je WF vrienden. Dan zet je hier het WW neer, en niet in de omschrijving.

Uiteindelijk zou ik me altijd aanmelden voor een SL, er zitten tenslotte extra prijzen aan vast en het kost niets extra. :-)

Bertsu

Oké, prima antwoord.
Ik snap de beweegredenen.
Ik dat er nog wat gefinetuned gaat worden, dus ik zal het een eerlijke kans geven.

Zwieler

De tijdritten komen eraan deze nacht:

Dames (minimaal 700 euro aan prijzen): https://zweeler.com/game/cycling/FantasyOlympicsTimeTrialWomen2021/main.php?ref=69

Heren: (minimaal 3.000 euro aan prijzen): https://zweeler.com/game/cycling/FantasyOlympicsTimeTrialMen2021/main.php?ref=69

Bertsu

IK heb een sl aangemaakt voor de Vuelta, ww WF2021. Wees welkom!

1 2 ... 6 ... 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.