Gesprek met Scorito (inzake Gamecenter)

1 2 ... 10 11 12 13 »
Genomico

Ik had liever, zoals aangekondigd, gewoon een OS spel gehad deze zomer. Daar keek ik echt naar uit. Dat slechte nieuws hebben ze goed geprobeerd te verbloemen.
Nu hebben ze dus wel actie ondernomen n.a.v. het gesprek, maar lijkt dat dus ten koste te gaan van de OS.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Wat gaaf om te lezen dat ons gesprek niet voor niks is geweest! :)

Jasperdewaal11

Waar kan ik deze nieuwsbrief vinden ?

jsprunk

OS-spel weg is inderdaad jammer (kan me voorstellen dat dit voor de zomerspelen wel interessanter is dan voor de winterspelen), maar verder inderdaad een prima nieuwsbrief waarbij ze duidelijk ook hebben nagedacht over hun verdienmodel(len).

Risje89

Iemand toevallig een linkje of 'printscreentje' van de nieuwsbrief? Sta blijkbaar niet (meer) ingeschreven.

Poeksel

Ik ben benieuwd, wie weet ga ik dan ook weer spelen.

Starlynk

Hé Scorito, jullie moeten beter communiceren!

Een opmerking die we de laatste tijd regelmatig hebben gehoord… En waar we het zelf ook wel mee eens zijn. Gaan we wat aan doen dus!

Op korte termijn o.a. via dit soort nieuwbrieven en op lange termijn via nieuwsitems in de Scorito-app. We vertellen jullie graag waar we mee bezig zijn, waarom we bepaalde keuzes maken en willen jullie input om Scorito nog beter te maken!

Laat deze nieuwsbrief daar een eerste stap in zijn!

Wat kun je lezen in deze Grote Scorito Nieuws Show?
Nieuwe Scorito-website
Gamecenter
Scorito Denk Tank
Scorito goes Europe
Scorito Zakelijk
Scorito & Corona
Update nieuwe spellen
Nieuw: Sponsored Games!
Veel leesplezier!

Sportieve groet,
Team Scorito
Martijn van Dijk

alt_text
Vorig jaar heeft Scorito een hele nieuwe app uitgerold, een grote vooruitgang waar we veel positieve reacties op hebben gehad.

Voor dit jaar stond de desktop website op de agenda, want die dateerde qua techniek en design alweer uit 2014.

De nieuwe website heeft het wow-effect wat we zochten. Een mooi visitekaartje van wat Scorito allemaal te bieden heeft en waar we de komende jaren mee vooruit kunnen!

alt_text
Onderdeel van de nieuwe desktop website, is ook het Gamecenter.

Wat is het Gamecenter?
Aangezien Scorito steeds vaker vooral als app wordt gebruikt, hebben we de Scorito-app naar de desktop gebracht. Dat betekent dat de spellen voor de oude website zijn uitgefaseerd en niet meer op deze wijze zijn te spelen.

Goed besluit?
Wij vinden van wel… Op deze manier worden onze spellen op ieder device, op dezelfde wijze aangeboden. Het biedt ons de gelegenheid om onze focus volledig te leggen op onze app en te komen tot een beter eindproduct.

Alleen maar juichende Scorito-spelers zeker?
Nee, dat niet. We zijn twee weken ondergedoken en gaan nog steeds niet zonder beveiliging de straat op… Niet iedereen kon het Gamecenter waarderen, vooral de Scorito Die Hards vinden het een gemis dat de teamselectie met breed scherm en maximaal overzicht is verdwenen.

Lekker dan, maar gaan jullie daar nog iets aan doen?
Naast een aantal kleine verbeteringen bij Teamselectie op basis van jullie feedback (zichtbaar vanaf de Giro), hebben we besloten dat we voor de wielerspellen en TopCoach, volgend jaar alsnog een Teamselectie gaan ontwikkelen specifiek voor desktop (op breedbeeld dus!). Jullie kunnen dan gaan puzzelen als nooit tevoren! Hoe/wat/wanneer? We houden jullie op de hoogte…

alt_text
Feedback
Scorito krijgt veel feedback van jullie. Soms met kleine functionele ideeën, soms met totaal uitgewerkte voorstellen. Wat doen wij met deze feedback?

Jaarlijkse evaluatie
Bij Scorito hebben we jaarlijks per speltype een evaluatie. Hier wordt alle input die we hebben gehad, besproken. Uiteraard hebben wij met ons team ook discussies over de spellen. Op basis van de evaluatie, bepalen we op jaarbasis of we zaken aanpassen en in hoeverre dit ook in de planning past.

Scorito Denk Tank
Scorito doet met regelmaat onderzoek onder onze spelers, waarschijnlijk heb je al eens aan één van onze online enquêtes meegedaan. Dit gaat meestal over functionaliteit op ons platform en het spelaanbod. We gaan dit na de zomer nu ook uitbreiden met online sessies, waarin je kunt meediscussiëren en ideeën kunt aandragen. Vanaf september worden de sessies ingepland en kun je jezelf hiervoor aanmelden!

alt_text
2020: het jaar van Scorito?
2020 zou het jaar worden van Scorito, waarin we ons platform ook in de rest van Europa zouden uitrollen. Het EK 2020 was daar een mooi moment voor, totdat we op 17 maart 2020 hoorden dat het EK niet door zou gaan… Een flinke domper, met grote impact voor Scorito.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Hoewel Corona nog steeds voor veel onzekerheid zorgt, gaan we ervan uit dat het EK komende zomer alsnog gespeeld zal worden. Een jaar later dan gepland, zullen we dan toch serieus voet aan de grond gaan zetten in België, Duitsland, Engeland, Spanje en Frankrijk.

Wat betekent dit voor jou als Scorito-speler?
Je kunt het straks opnemen tegen de Europese top! Want reken maar dat er ook buiten Nederland fanatiek wordt gespeeld. Daarnaast wordt ons spelaanbod verder uitgebreid.

alt_text
Scorito wordt niet alleen gespeeld door vriendengroepen. Ook bij veel bedrijven is Scorito op maandagochtend een populair gespreksonderwerp. Voor bedrijven hebben we daarom Scorito Zakelijk ontwikkeld!

Wat kunnen bedrijven met Scorito Zakelijk?
Spel kopen voor medewerkers
Medewerkers spelen gratis
Betrokkenheid bij het bedrijf
Logo take over in de app
Eigen landingpage
Subleagues aanmaken per afdeling of vestiging
Competities tussen subleagues
Artikelen plaatsen
Dus… wil je komende zomer samen met je collega’s ook de EK-poule of het het Tour-spel op Scorito spelen?

Wijs je werkgever dan op de voordelen van Scorito Zakelijk!

alt_text
Vreemd jaar…
2020 was natuurlijk een vreemd jaar, ook op sportgebied. De voetbalcompetities werden stilgelegd, het EK werd uitgesteld, Wimbledon ging niet door en de voorjaarsklassiekers werden verreden in het najaar.

Hoe is Scorito daarmee omgegaan?
Voor ons stond de wereld natuurlijk ook op zijn kop. Als je 100% afhankelijk bent van sportevenementen en alles ligt in één keer stil, dan heb je een grote uitdaging… Wat hebben we allemaal gedaan, om die tijd door te komen?
We hebben jullie van maart t/m december, iedere dag een Daily Sport Quiz aangeboden. 287 quizzen met meer dan 3.000 vragen.
In mei brachten we de Scorito Grand Tour. Een wereldprimeur! Nog nooit werd een volledig fictieve Fantasy-game op deze manier gespeeld. Dagelijks zaten er 10.000 spelers gekluisterd aan ons live-verslag, over een wielerkoers die niet bestond! Drie weken lang, dagelijks Scorito-plezier, in een tijd dat de wereld stilstond.
Extra maanden Scorito Unlimited
Naast de quiz en de Scorito Grand Tour, hebben we iedereen met Scorito Unlimited, bij zijn verlenging drie maanden extra beloofd (12 + 3). Deze extra maanden zullen we spoedig gaan toevoegen!
Op deze manier willen we iedereen bedanken die in onzekere tijden, toch gewoon Scorito is blijven steunen!

alt_text
TopCoach & Match King
Vanaf volgend seizoen, komen voor TopCoach en Match King, de volgende competities beschikbaar:
Premier League
Bundesliga
Primera Division
Ligue1
Al deze spellen, vallen ook onder Scorito Unlimited! Lukt het jou om de Spaanse Scorito-spelers straks te verslaan, in hun eigen competitie?

Olympische Spelen
Met de Olympische Spelen, introduceren we een heel nieuw spel op Scorito. We hadden dit gepland voor de Zomerspelen, maar dit bleek qua planning te vroeg te komen. Het spel zal daarom nu haar vuurdoop krijgen bij de Winterspelen (februari 2022).

alt_text
We hebben niet stilgezeten, we hebben namelijk nóg iets nieuws: Sponsored Games!

Wat is het?
In samenwerking met diverse sponsors, gaan we in de toekomst ook sommige spellen gratis aanbieden.
Dat betekent dat binnen deze spellen dan advertenties getoond zullen worden van deze sponsors.
Als deelnemer heb je dan de keuze:
gratis spelen met advertenties
betaald spelen zonder advertenties
Welke spellen worden gesponsord aangeboden?
Het EK-spel zal in ieder geval gesponsord worden aangeboden, mogelijk ook de Tour de France.
Afhankelijk van het succes, zullen we dit voor meer spellen gaan aanbieden.
Het zou mooi zijn als we in de toekomst voor alle spellen de keuze kunnen bieden.
Waarom zetten jullie deze stap?
We willen een brede doelgroep aanspreken en zorgen dat vriendengroepen volledig kunnen meespelen, zonder dat een scheiding optreedt tussen mensen die wel of niet bereid zijn te betalen.
Voor sommige mensen is Scorito een leuke bijkomstigheid, die er liever geen geld aan uitgeven en de advertenties voor lief nemen.
Voor andere mensen is Scorito écht een hobby, die willen Scorito zo puur mogelijk hebben en vinden 11 euro per jaar een schijntje.
Door het bieden van een keuze, kunnen we beide type spelers bedienen.
Wat is dan nog het voordeel van Scorito Unlimited?
Ten eerste is Scorito nog niet volledig gratis te spelen: de betaalde spellen zijn samen nog altijd duurder dan Scorito Unlimited. Ook de buitenlandse TopCoach-spellen, zullen alleen via Scorito Unlimited te spelen zijn.
Ten tweede: hoewel we zorgvuldig met advertenties zullen omgaan, is het spelen van Scorito zonder advertenties, voor de échte Scorito-fan natuurlijk een absolute pré.
Ten derde zullen er voor Scorito-spelers met Scorito Unlimited ook extra’s beschikbaar komen in de toekomst. Zij die meer willen, kunnen meer krijgen!
Maar het belangrijkste: je hebt de keuze in wat je doet!

Risje89

Thanks Starlynx. Duidelijke brief, de eerste stap naar betere communicatie is in ieder geval gezet.

Laatst gewijzigd
Joster

Ik vraag me wel nog steeds af wat ze onder het wow-effect van de huidige website verstaan.

nasibal

Ik vraag me wel nog steeds af wat ze onder het wow-effect van de huidige website verstaan.

Nuja, visueel is de website natuurlijk een stuk mooier dan de oude. Functioneel is het huilen met de pet op.

Pietje Precies

Dat wow-effect vind ik ook maar raar. Ik heb vooral vaak: "wow wat waardeloos" gehoord.

Die "grap" over onderduiken en beveiliging lijkt mij ook behoorlijk misplaatst. Ik kan mij moeizaam voorstellen dat Scorito daadwerkelijk bedreigingen heeft gehad (maar goed, het zou kunnen). In interpreteer dit als wederom in de slachtofferrol kruipen. Alsof alle kritiek overtrokken / misplaatst is.

Dat stukje borstklopperij over het Scorito Grand Tour gebeuren vind ik daarin ook een rol spelen. Dat lees ik alsof ze proberen te zeggen: "ja oké, dat GameCenter is ruk en het uitstellen van de OS is een tegenvaller voor jullie, maar kijk ook eens wat we allemaal wel voor jullie doen"

Terwijl vermoedelijk 9 van de 10x Scorito'ers die Scorito Grand Tour en die Daily Quiz gestolen kan worden. Dat zijn geinige of frustrerende (ik deed er zelf niet aan mee, maar hoorde best wat geklaag over die Grand Tour) extraatjes. Maar daarvoor spelen we geen Scorito.

Maar goed, er zitten zeker ook een aantal mooie dingen in de mail. Ik ben benieuwd wat de toekomst ons allemaal gaat brengen... to be continued!

Laatst gewijzigd
nasibal

Dat wow-effect vind ik ook maar raar. Ik heb vooral vaak: “wow wat waardeloos” gehoord.

Eens, maar volgens mij gaven ze dan ook vooral aan dat het volgens hunzelf een wow-factor had. Ik vermoed dan dat het vooral op het visuele stukje gericht is, want iets anders kan ik me ook niet voorstellen nee. Maargoed, dat visuele stukje moet ik ze dan wel nageven, al kunnen smaken verschillen natuurlijk.

Die “grap” over onderduiken en beveiliging lijkt mij ook behoorlijk misplaatst. Ik kan mij moeizaam voorstellen dat Scorito daadwerkelijk bedreigingen heeft gehad

Tja, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar tegelijk is dit ook maar net hoe je het leest. En als je het al op verschillende manieren kan lezen, kan het al helemaal op verschillende manieren bedoelt zijn. Ik zie het vooral als met een knipoog bevestigen dat er bakken kritiek is geweest ipv net doen alsof het allemaal wel mee viel. Dat soort 'acknowledgement' vind ik wel netjes, al kan ik me voorstellen dat men zich in deze vorm dan weer net niet écht serieus genomen voelt. Alsof het inderdaad een beetje lacherig weggewuifd wordt vervolgens.

Overigens zou het mij helemaal niets verbazen als ze daadwerkelijk bedreigd zijn. Er lopen voldoende idioten rond zonder enige emotionele controle en een bedreigende tekst is vanuit de anonimiteit dan snel verzonden. Als ontvanger weet je vervolgens niet hoe de intentie daadwerkelijk is. Ze zullen inderdaad niet ondergedoken zitten of met beveiliging over straat gelopen hebben, maargoed zo serieus moet je de opmerking uberhaupt al niet nemen denk ik.

Dat stukje borstklopperij over het Scorito Grand Tour gebeuren vind ik daarin ook een rol spelen. Dat lees ik alsof ze proberen te zeggen: “ja oké, dat GameCenter is ruk en het uitstellen van de OS is een tegenvaller voor jullie, maar kijk ook eens wat we allemaal wel voor jullie doen”

Eens, Ik krijg nog steeds vooral het idee dat bij Scorito vooral telt wat ze zélf van hun ideeën vinden en ze absoluut geen objectieve inschatting hebben van wat de userbase mogelijk vind. Maar ook daar geld weer, misschien hebben er ook wel 10.000 man met heel veel plezier aan die GT deelgenomen en waren ze erg blij dat er uberhaupt iets georganiseerd werd. Dat was ik in eerste instantie ook, tot dat bleek wat voor een groot fiasco het was. 10 Voor het plan, 1 voor de uitvoering.

Terwijl vermoedelijk 9 van de 10x Scorito’ers die Scorito Grand Tour en die Daily Quiz gestolen kan worden

Hier twijfel ik dus aan. Jan met de korte achternaam, die zijn plezier haalt uit het onderling spelen van een pooletje zal blij zijn dat hij dat heeft kunnen doen in een tijd dat er bijna niets anders doorging. En ik vermoed dat er daar een heel stel van zijn onder de gemiddelde Scorito'er.

Maar goed, er zitten zeker ook een aantal mooie dingen in de mail. Ik ben benieuwd wat de toekomst ons allemaal gaat brengen… to be continued!

Persoonlijk vind ik vooral de mail zelf een heel goed teken. Hij is ook lang en uitgebreid, waardoor ik zou willen stellen dat er (als je niet naar de inhoud kijkt) wel degelijk tijd en moeite in is gestopt vanuit een bepaalde overtuiging. Een overtuiging die er éérst niet leek te zijn. Dat zie ik dus zeker als vooruitgang. Zoals je zegt: To be Continued!.

Overigens denk ik dat inderdaad er met de overgang van Topcoach echt een hele dikke bak ellende over ze heen is gekomen. Dat voetbal is toch natuurlijk nog steeds een beetje hun core business, met de rest er om heen. Daar zullen ze wel flink méér van geschrokken zijn dan van die paar wielerliefhebbers.

De Condor van Echt

Ik was positief verrast door hoe ze met onze feedback (en misschien ook wel die van anderen) zijn omgegaan: communicatie, een platform om feedback te geven (waar Martijn in dat gesprek wel een halve toezegging over deed) en als klap op de vuurpijl een belofte om de desktop-puzzel omgeving te herontwikkelen! Nu moet ik dat wel nog maar zien: gaan ze daar echt capaciteit voor vrijspelen, en vooral: overleven ze deze tijd? Oftewel: wordt het EK de cash cow die nodig is? Of dat met een relatief suf spel als MK gaat lukken, moet ik nog maar zien. Maar gezien de stappen die ze willen zetten, gun ik het ze wel.

Over de formuleringen in de nieuwsbrief is eea gezegd; ik heb het zelf ironisch opgevat, maar gezien de andere reacties is dit ook in dit geval weer ‘eye of the beholder’, kennelijk.


Persoonlijk vind ik vooral de mail zelf een heel goed teken. Hij is ook lang en uitgebreid, waardoor ik zou willen stellen dat er (als je niet naar de inhoud kijkt) wel degelijk tijd en moeite in is gestopt vanuit een bepaalde overtuiging. Een overtuiging die er éérst niet leek te zijn. Dat zie ik dus zeker als vooruitgang.

Helemaal mee eens!

Limal

Hey allemaal, het kriebelt toch weer bij mij om mee te doen met het Giro-spel. Daarom even de vraag: is die aangekondigde verbetering bij de Teamselectie erdoor gekomen en maakt het enig verschil in de puzzelvreugde?

De Condor van Echt

'@Limal: wat ze gedaan hebben is dat je onderaan op het schermpje kunt zien hoeveel budget je nog over hebt. That’s it. Ik heb dus zelf maar een Excel file gebouwd, want in die app/gamecenter was het voor mij voor de Giro echt niet te doen (waar het bij de klassiekers nog wel ging - weliswaar met een vel ruitjespapier erbij... )

nasibal

Was de aangekondigde verbetering niet met name pas voor de Giro volgend jaar?

Limal

Bedankt voor de informatie, @Condor, dan ik dit jaar gewoon helemaal over.

@nasibal volgend jaar zou er terug een volwaardige(?) desktopomgeving ontwikkeld worden, maar vanaf de komende Giro werden er "kleine verbeteringen" beloofd:

"Lekker dan, maar gaan jullie daar nog iets aan doen?
Naast een aantal kleine verbeteringen bij Teamselectie op basis van jullie feedback (zichtbaar vanaf de Giro), hebben we besloten dat we voor de wielerspellen en TopCoach, volgend jaar alsnog een Teamselectie gaan ontwikkelen specifiek voor desktop (op breedbeeld dus!). Jullie kunnen dan gaan puzzelen als nooit tevoren! Hoe/wat/wanneer? We houden jullie op de hoogte…"

Laatst gewijzigd
Bozenik

Naast dat je bij 'zoek renner' kunt zien hoeveel budget je nog over hebt, kan je nu ook zien hoeveel renners je al geselecteerd hebt.

Verder kon je natuurlijk al per renner bekijken hoe hij de afgelopen grote rondes heeft gepresteerd: aantal top 20-plaatsen, positie in eindklassement etc. Daar is nu ook het behaalde aantal Scoritopunten aan toegevoegd.

Uiteraard maakt dit niet meteen het gamecenter heel aangenaam, maar toch wel aardige toevoegingen vind ik.

Limal

Bedankt Bozenik. Klinkt alsof ze er het beste van gemaakt hebben met het gamecenter, maar ik ga toch maar een jaartje wachten.

michelb6

Dit topic maar weer even omhoog kicken.
Nu ik eens goed voor Roland Garros wil gaan zitten, na vele teleurstellingen in tennis hiervoor, valt me weer op hoe onhandig dat Gamecenter werkt. Ik wil gewoon een naam kunnen kopiëren zodat ik deze in mijn browser of Excel kan plakken. Nu kost het onnodig veel tijd.
Ik ga mijn abonnement er niet voor opzeggen, daarvoor is het te leuk, maar ik hoop echt dat ze volgend jaar wat verbeteringen kunnen aanbrengen.

Daarnaast ging het hier in het topic ook veel over de strategie van Scorito en hoe belangrijk het EK-spel zou zijn.
Met nog 18 dagen te gaan, zijn er nu 85k aanmeldingen voor de EK-poule (internationaal volgens mij meegeteld). Topcoach kent 38k deelnemers, de Giro 34k en Formule 1 28k. Dus dat gaat niet slecht.
Overigens lijkt het dat ze in het buitenland dezelfde strategie als Nederland hanteren en ook gratis beginnen, als dit zo is laat de echte omzet hier ook nog even op zich wachten natuurlijk.

De Condor van Echt

'@Harderijder: Goed om dit topic weer even omhoog te halen, zeker omdat we in de rustdag van de Giro wat meer tijd hebben ;)

Ik ben benieuwd of de strategie van Scorito, om met MK als gratis lokkertje, gaat werken. Zou best kunnen, voor Spotify werkt het ook. Maar dan moet het USP wel duidelijk zijn, en dat kan ik niet goed beoordelen. Maar als van die 90.000 er 10% aan betaalde spellen mee gaan doen, kom je al een eind. (Mits ze in de bedrijfsvoering/formatie ook fikse aanpassingen doen natuurlijk.) Overigens heeft het voor mij gewerkt; ik deed alleen de wielerspellen, maar door de leuke puzzelconcepten van met name TC ook het voetbal ingezogen, ondanks dat ik de sport an sich helemaal niks vind. Alleen denk ik dat ik een niche-speler ben, terwijl Scorito het van grote volumes moet hebben.

Over de spellen zelf heb ik ook wel wat ideeën. Ik ga Scorito eens mailen wat er nou terecht gaat komen van dat gebruikersplatform, want dat lijkt een mooie opzet om de ideeën van de gebruikersgemeenschap goed mee te nemen.

raymankapeens

Wow, is dit de aanloop naar EK? Gamecenter is niet vooruit te branden hier

dadeliva

Vanwege de beperkte overzichtelijkheid van het Gamecenter voor het samenstellen van nieuwe teams zou het handig zijn als er een exportmogelijkheid naar Excel (of tekst) zou komen.
Bijv. bij:
Voetbal: speler, prijs, punten, aantal basis en invalwedstrijden, doelpunten, voorzetten, nul houden vorig seizoen, positie, club
Wielrennen: renner, prijs, ploeg, type renner, sterren klassement/berg/sprinten/heuvels, jongere

1 2 ... 10 11 12 13 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.