Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 102 ... 263 264
Ketjap Manis

Stijn, niet doen!

ivo001

Is het heel vreemd dan ik Kanter verkies boven Cimolai?

JapieJapo

Gaviria nooit overwogen dan nog eerder Molano..., Viviani staat er bij wel in omdat ik uiteindelijk toch geen Ewan meeneem. Moscon staat er bij mij ook tussen, kan imo voor het roze gaan met een mooie tijdrit in combinatie met de lastige rit 3.

Tel daarbij op de pareltjes, must haves, FOMO's etc van Nasibal, Jori, Treenert en alle andere die hards die zich aangesproken voelen en mijn bestaat uit precies 20 goede renners :)

TheStrikers

Teamoverzicht
20 / 20
Klassementsrenner (6)
Klimmer (5)
Tijdrijder (1)
Sprinter (6)
Aanvaller (2)
Knecht (0)

Klassementsrenner
6

€ 19.000.000
Klimmer

5
€ 7.250.000

Tijdrijder
1
€ 1.000.000

Sprinter
6
€ 17.500.000

Aanvaller
2
€ 2.250.000

Knecht
0

€ 0
Totaal: 20

€ 47.000.000

Wat vinden jullie van de verdeling goed of slecht? Welke renners denken jullie dat ik heb . Misschien zien jullie dat zo zonder dat ik de namen heb gepost:p

Jori

'@Nasibal: Eens, maar: Mijn theorie gaat dus nog wel uit van een puntenklassement waar het close is. Dit is toch je laatste kans om nog de puntentrui te pakken (of voor ritzege te gaan). Een Trek met een Moschetti gaat er niet aan trekken (al heeft hij dat wel zeker verdiend, als hij dan nog überhaupt in koers is :p). Maar een Qhubeka met Nizzolo die dichtbij staat of nog zonder ritzege is, Sagan die het puntenklassement niet leidt, een Gaviria die zich boven verwachting nog goed voelt, Vendrame die gelooft in zijn uitgedunde sprint, Pasqualon die toch nog een girozege probeert te pakken. Juist door die aanloop is het nog best te controleren, maar verder klopt het wat je zegt.
Dit is simpelweg de laatste kans, mocht je nog in verandering geloven. En hoe dat geloof er bij staat, hangt dus ook af van die eerste 13 etappes. Vandaar dus ook mijn kanttekening

KV

'@danusz: heb Moscon ook sinds gisteren (switch met Cepeda want had nog wat geld over) om de redenen die jij aangeeft. Hoop vandaag toch ook op een resultaatje van hem.

Heb je dat in artikel gelezen over die andere kansen? Ik vond niet echt iets...

PS: al de hele ochtend toenemende Remco-FOMO door al die persberichten. Maar hij heeft er nog geen seconde ingestaan. Zal er maar niet aan toegeven. En anders zal ik er als Belg gewoon voor juichen :-)

danusz1986

Ik heb als klimteam Almeida,Yates, Vlasov, Carthy, Landa, Martin, Formolo, Bilbao, Masnada met daarachter Fabbro en Cepeda. Ik twijfel op Cepeda in te wisselen voor Guerreiro. Zou Cepeda aan gaan klampen of ook vluchten?

Is dit niet een te matig team voor de laatste week? Geen van de mannen tussen 2.000.000 en 3.500.000 kan mij echt bekoren eerlijk gezegd. De Solers, Buchmann, Mollema (kiest zijn etappes uit anders de bus opzoekt), Sivakov (lang ingestaan net eruit gehaald. In potentie achter Bernal top 15 en witte trui als hij blijft zitten op de fiets. Maar 2.5 miljoen is dan wel heel duur.

João Bicicleta

Cepeda... ik moet het nog maar eens zien of hij na 2 weken giro iets kan klaarspelen in het hooggebergte. Voor de TotA had hij nog niet zo heel veel indrukwekkende uitslagen gereden en ik vraag me af of hij echt een rol kan gaan spelen.

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

'@Jari Litmanen

Dat klopt wel, maar uit dat verhaal van Vendrame haal ik juist dat hij zich meer gaat focussen op etappes die hem liggen. Vorig jaar ging hij in de bergen een aantal keer mee in de vroege vlucht (in etappe 20 eindigde hij toen zelfs als 5e, tussen Hindley en Kelderman lol). Maar dat zijn juist uitslagen die je niet verwacht en dus stel je hem daar niet op (had ik vorig jaar wel gedaan, maar toen lag mijn halve ploeg al uit de Giro).

Ik denk dat dit jaar wat andere AG2R mannen in de bergen de aanval zoeken, Vendrame de bus opzoekt en in de heuvelsprints gaat knallen. Bij mij blijft hij gewoon staan dus.

Jeffrey81

'@Timvideo

Duidelijk verhaal. Ik voel het zelf ook niet bij Viviani hoor, en ik heb zelf idd ook alle andere 3 miljoeners. Gaviria of Viviani zie ik als een gelijkwaardige keuze waarbij vooraf geen juiste beslissing in te maken valt. Ik kies Vief eigenlijk enkel op basis van het feit dat het Italiaan is 🤣

Wel nog één last minute wissel hier, en dat wordt een dubbele:

Landa voor Buchmann
Mosschetti voor Kanter

Ik voorzie drama's...

La Primavera

'@Jori Vergeet ook niet dat er nog best wat etappes na etappe 13 zitten die een relatief rustig begin hebben tot een tussensprint. In een situatie waarin het puntenklassement close is, kunnen heel veel sprinters proberen mee te geraken in de vroege vluchten om zo toch net nog een verschil ergens te kunnen maken.

KV

'@joao: was ook mijn reden om Cepeda te wisselen. Eerste 2 weken zal ik hem normaal 0x opstellen en tegen de 3de week zal het over zijn vermoed ik. Zou niet de eerste “nieuwe” jonge naam zijn die goed scoort in voorbereidingswedstrijd maar dan in de grand tour tekort komt.

Enkele dagen geleden Guerreiro naar Ciccone gewisseld en nu vanmorgen terug andersom. Wat zijn we toch snel beinvloedbaar...

Cascoigne

Sivakov uit, Bardet erin. Hoop dat die stiekem gaat verrassen...

madeinstars

Dat is voor mij nu ook de laatste keuze: Guerreiro plus de pijn van 250K over of Ciccone.

Valvuillerdemoz

Was toch wel lekker geweest als Vendrame gewoon ook de platte sprints was blijven doen. Een paar keer top 8-15 was al prima geweest. Nu kun je hem gewoon niet opstellen. Dus kom je in 5 tot 7 etappes, sowieso 5, een sprinter tekort. En dan ook nog een Fiorelli, die eigenlijk zegt de eerste week ook niet met de vlakke sprints mee te doen. Zijn dat straks 2 nullen per sprint. Enige hoop is dan dat je genoeg team of truipunters kunt opstellen.

Timvideo

Tsja, als je puur op PCS kijkt geef ik je gelijk dat Viviani net iets minder slecht presteerde dan Gaviria. Maar bij gebrek aan bijvoorbeeld Quickstep's sprinters trein denk ik dat UAE hier, ondanks dat het nooit perfect verlopen is met Gaviria, Molano en Richese toch op papier een erg mooie ploeg heeft. Ook Ulissi die daar nog wat kan betekenen. Die 'tips' die enkele mensen hebben geplaatst voor Molano zijn mooi, maar tenzij Gaviria uitvalt gaat hij nooit de laatste man zijn voor UAE.

Datzelfde UAE heeft andere plannen voor de Tour, dus zal dit de uitgelezen kans zijn voor Gaviria om te tonen wat hij waard is. Verwacht dan ook dat hij een van de sprinters is die tot Milaan mee fietst.

Als extra vermelding, het ging in de afgelopen pagina's over de vraag of Nizzolo zal uitfietsen, in 2019 deed hij dat alvast niet. Apart was dat hij een dag langer mee ging dan andere sprinters, maar zijn ploeg besloot hem er vervolgens toch uit te halen met oog op de tour... En we weten dat hij op de voorlopige startlijst voor de komende tour staat. Houdt dit in dat hij gaat afstappen? Niet noodzakelijk maar het is weldegelijk een serieus risico. Het verschil is natuurlijk wel twee miljoen tussen hemm en Ewan, dus persoonlijk heb ik vrolijk Nizzolo in mijn team staan.

nasibal

'@Jori

Dan noem je dus wel de renners waar uitrijden überhaupt al geen discussie was denk ik. Bij renners waar die twijfel vooraf mogelijk wél heerst gaat etappe 18 geen verschil maken. Ik vermoed dat we het daarover eens zijn :)

@Jos Brinki

Sivakov uit, Bardet erin. Hoop dat die stiekem gaat verrassen…

Deze heb ik juist andersom gemaakt, al hoop ik dat @Jori dit niet opmerkt.

Laatst gewijzigd
De Tourminator

'@kevinraar
Gewoon Formolo en Martin nemen. Dat zijn kopmannen, tenzij je weet welke etappe Mollema heeft uitgezocht.

KV

'@madeinstars ik neem de pijn van 250k erbij. Ciccone vond ik niet zo overtuigend in zijn interview dat ik vanmorgen las. Gewoon op gevoel dus...

https://racing.trekbikes.com/stories/trek-segafredo-men/pre-race-takeaways-from-giros-press-conference

Kaassoufflé

Ik heb vooral veel mee zitten lezen. Mijn team is in ieder geval compleet. Merk dat met name Nasibal goede onderbouwde reacties schrijft!

Wat denken we over de etappe van vandaag? Proloog van circa 8km. Lijkt me ook iets voor Peter Sagan? Uiteraard niet voor de ritwinst, maar top 20 notering zit erin. Sterke sprinter die misschien nog een gooi kan doen naar het roze in etappe 3.

Laatst gewijzigd
De Tourminator

Voor de twijfelaars ....... Remco Evenepoel is zijn naam, die naam ga je vaak tegenkomen op je puntenlijst ...... Als je hem hebt natuurlijk😁

user26790

Waarom geen Evenepoel in mijn team. Hij verliest de Giro achter Nibali! Ook geen Bernal en Ewan.
Mijn team:
6x Klassement   € 20.000.000
4x Klimmers/aanvaller € 5.250.000
3 Tijdrijders € 4.750.000
6x Sprinters € 15.500.000
1x Aanvaller/klimmer € 1.500.000
Waarvan: 3x DQS - 2x Ineos Grenadier - 2x Bora hansgrohe - 2x Team, Jumbo Visma - 2x Education F
Het was een genot om de afgelopen weken dagelijks alle berichten te lezen. Af en toe was het bijna niet meer bij te houden. Straks weer genieten van een rood Italiaans wijntje. Mijn voorkeuren voor rode wijn op dit moment zijn dan Montepulciano d'Abruzzo en Barbero d'Asti uit Piêmonte.

We gaan het zien.

danusz1986

'@Valvuillerdemoz

Waar staat het dat Fiorelli niet meesprint de eerste week op het vlakke?

hiddde

Cepeda, Schultz of Fabro... Al 6x gewisseld de afgelopen 2 dagen

Jv1997

Iemand iets over masnada gehoord? Schijnt tijdens de verkenning op een andere renner te zijn gebotst.

1 2 ... 102 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.