'@Anton, donderdag is echter niet heul lastig. En de lui die zo in de kopgroep overblijven zijn bergop wel dusdanig goed dat ze dan niet zomaar 4+ minuten verliezen. Dus ik ben toch wel blij dat Bahrain het gat nu nog redelijk dichtrijdt.
Morgen is het inderdaad sprinten, maar ik zou graag drie plekjes opvullen met truipunten, dat kan ik op deze manier vermoedelijk wel op mijn buik schrijven.
En het klopt dat iedereen vandaag 0 punten pakt (of een beetje meer als er zo nog wat renners ingerekend worden), maar dat is voor de één wel vervelender dan voor de ander. Qua, de één had voorafgaand aan de etappe 9 renners staan die je (een stuk) meer verwachte punten kon toerekenen dan de ander. Voor de luitjes met wat meer B-klassementsmannen is de uitslag vandaag dus eigenlijk relatief gunstig durf ik wel te beweren.
Inderdaad, heb naar verhouding meer geinvesteerd in mijn klimteam en verwacht in zo'n etappe als deze dan ook in te lopen op mijn concurrenten. Dit zijn verder vaak van die etappes waar je ook met het selecteren van de juiste negen man een aardig verschil kunt maken. Een bijkomend nadeel is dat ik morgen geen opvullers heb voor mijn sprintteam, terwijl ik daar juist - meer dan anderen - op had gespeculeerd.
Ja, we krijgen zo wellicht de nodige antwoorden @ditisdavid (al is het de vraag of men in het peloton nu nog zo gaat koersen als dat men had gedaan wanneer de etappe gewonnen kon worden).
Maar ik had vanochtend met vrije keuze tenminste 7 van mijn huidige 9 renners opgesteld. En wellicht zelfs 8. Bernal had ik dan immers natuurlijk wel een plek gegeven.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.