Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 162 ... 263 264
La Primavera

'@Wanderson89 Haha nice!

@stijnv10 Nu je het toch over Brothers in arms hebt, mag Brothers in Arms - Dire Straits ook niet ontbreken.

Don Gielius

Als Gino Mader straks een rit wint zijn ze bij Bahrein de pech van Landa wel weer vergeten. Maar hij moet nog even wachten, eerst is Harm Vanhoucke aan de beurt.

-Wielerfan

Zou Bettiol niet een optie zijn voor morgen.
Klom in etappe 4 goed mee..

De kans dat een aanvallende klimmer hier wint lijkt me groot.
De favorieten zullen pas was wat later op de slotklim ten aanval gaan.. vroeg ten aanval gaan zou waarschijnlijk dom zijn met kans op veel tijdsverlies.

Hij staat vrij kort in het klassement waarmee hij zomaar eens een gooi kan doen naar het roze..
En natuurlijk laten de favorieten bettiol wel gaan.

Hoe denken jullie hierover?

baukebokkema

Oh! Helemaal vergeten.

Voor onze gevallen Giro strijders vind ik "End of the line - Traveling Wilbury's" wel een mooie metafoor.

ricoverreij_643426

Na een behoorlijk saai dagje toch wat opschudding op het einde. Helaas 3 van mijn krijgers die vielen: Sivakov, Landa en Fiorelli. Veel gekozen renners dus ik ben hier niet zo rouwig om. Gelukkig bleven er 17 van mijn renners wel op de fiets zitten! Morgen voorspel ik (en de bookies met mij, getuige de vele vluchters met relatief lage odds) een vlucht die het tot het einde redt. Het lijkt me verstandig om wel je klassementskern op te stellen, want die zullen ongetwijfeld in de top 20 eindigen en de juiste vluchter eruit pikken is vrij onwaarschijnlijk. Aan de andere kant moet het toch ook mogelijk zijn om 2 a 3 relatief goedkope klimmers op te stellen en dus een gokje te nemen. Ik doe dit zelf met Bettiol, Guerreiro en Cepeda. Ik heb een gemiddeld (niet heel hoog) vertrouwen dat ze gaan vluchten, maar Foss is mijn beste alternatief en die zal zich voorlopig gedeisd houden denk ik zo.

Bettiol (de stiekeme nummer 8 van het algemene klassement) is een interessante kwestie. Hij maakt een gedreven indruk en heeft vaagjes aangegeven toch wel voor het roze te gaan. Hij zou dit kunnen doen door nu al in een vlucht te gaan en met pakweg een minuutje voorsprong te finishen op het peloton. Mocht hij dan echter gegrepen worden, zeg halverwege de slotklim, dan lijkt dat het einde te betekenen van zijn klassementsambities en verliest hij waarschijnlijk minuten. Kiest hij ervoor om niet te vluchten, dan mag hij laten zien hoe goed hij de klassementsmannen kan volgen op de slotklim. Gezien de klim niet al te steil is (wel lang), moet hij dan in de top 10/ top 15 van de klassementsmannen kunnen finishen en behoudt hij dus een goede positie in het klassement. Hij zal hiermee alleen nog niet in het roze komen. Wel houdt hij dan de mogelijkheid om in etappe 8 alsnog het roze te pakken. De trui zal hij dan echter waarschijnlijk weer verliezen in de zware bergetappe die daarop volgt, tenzij hij ineens in staat is om met de klassementsmannen mee te doen. Dit lijkt me niet heel waarschijnlijk maar hij mag me uiteraard verrassen. Kortom: Bettiol zit morgen in de vlucht en pakt het roze! Dit had ik natuurlijk al lang voorzien toen ik Bettiol koos, dus kan je dit absoluut niet als geluk beschouwen mocht het gebeuren, eerder als brute pech mocht het er niet van komen.

Berend

Ik denk dat de vlucht morgen ook goede kans van slagen heeft.
Daar neem ik 4 (!) man voor mee, ook deels omdat ik Sivakov en Landa ben kwijtgeraakt vandaag ;)
Vluchters: De Gendt, S. Carr, R. Molard, LL Sanchez (of evt springplank/teampunten) Vlasov?
Voor AK houd ik dan over: Evenepoel, Vlasov, Yates, Formolo.
Dan heb ik nog de keus tussen Almeida en Masnada, en dan neem ik Masnada maar mee omdat die vooralsnog beter klimt dan Almeida.

Succes iedereen!

wielergekkie

Wie van jullie kan mij helpen welke renners ik NIET moet opstellen vandaag? Ik heb namelijk nog erg veel keuze.
De renners die ik kan op stellen zijn;
Evenepoel, Yates, Vlasov, Bardet, Carthy, Formolo, Almeida, Bettiol, Grosschartner, D. Martin en Bilbao.

Zelf kom ik er niet uit 🧐

Aanklampen

Wielergekke, doe eens gek en kies zelf. Net zo leuk...

Jori

"Yesterday, all my troubles seemed so far away"

Ajvenema

'@witte socrates: eens met het Bettiol verhaal, maar denk je dat ISN/De Marchi zo makkelijk die trui gaat afgeven?:)

João Bicicleta

De Marchi gaat gewoon mee in de vlucht. DQS, Ineos gaan daar echt niet in volle vaart achter aan rijden.

Laatst gewijzigd
Jori

Zonder Bahrain is dit er zeker 1 voor de vluchters, maar vluchters vinden is zeker niet gemakkelijk.
ISN zal het roze willen verdedigen, dus alles wat te dicht bij staat in het klassement, mag zeker niet in de vlucht.
Lui als Bettiol (zeker met die platte aanloopsfase) en Guerreiro zullen dus te kort staan. Sluit niet uit dat ze het gaan proberen en dat ze het zelfs kunnen halen, maar door die vlakke aanloop is het dus wel in principe makkelijker te controleren en weer dicht te rijden mocht het toch niet naar wens zijn.

Echter, is er een factor weer: Het begint zonnig, maar bij de start is toch de voorspelling dat we net wel/geen regen hebben, wat wel later die etappe schijnt te komen. Als iedereen met regenjasjes zit, is het toch lastiger alles te herkennen en alle gevaarlijke mannen uit te sluiten. Toch lijkt dit niet een factor te gaan worden (droog aan de start) en zal ISN normaliter de gevaarlijke mannen buiten de vlucht kunnen houden. ISN natuurlijk vreselijk sterk op het vlakken met Bevin, Dowsett en Brändle(!!).

De platte aanloopsfase zal wel voor veel nervositeit zorgen: Teams moeten hun klimmer, wat over het algemeen lichte ventjes zijn (wat dat betreft zijn Felix en Bauke eigenlijk al in het voordeel) in de vlucht krijgen op het platte gedeeltes, juist waar het voor types Bettiol, Bevin, V Emden makkelijker is. Veel teams zullen dus een vlucht missen, moeten terughalen, zien dat ze mee zijn, maar dat ze dan toch niet hun ideale man mee hebben, niet meedraaien, terwijl voor ander team dan opeens blijkt dat ze niet mee zijn. Felix en Fabbro hebben echter nog wel 1 nadeel en dat is de vraag of ze mogen van Bora of dat ze zoals aangegeven de eerste week bij Buchmann blijven. Felix daarnaast gisteren goed geholpen bij de lead-out van Sagan, waar hij juist aangaf voor dat als hij voor een vlucht ging, juist zou willen sparen ervoor zodat hij frisser zou zijn tov anderen.

Cepeda populair mannetje, ook hier mee en in dagopstelling. Maar een vlieggewicht van 55 kilo, 1m 60 die het op het platte moet gaan doen? Die zal flinke steun nodig hebben om de vlucht te halen.

Qua suggestie De Marchi in de vlucht: Dit zullen DQS en Ineos en Astana vooral niet willen. Die doen er alles aan om nog niet in het roze te rijden en de koers te hoeven dragen. Zonder ADM moeten zij ineens alsnog de koers gaan controleren. Dan beter zorgen met zijn 3'en dat hij niet in de vlucht zit en dan hoeven ze wederom een dagje niks te doen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Zo plat is die aanloopfase toch niet? En zeker niet zo plat om 't drie keer te benoemen. Lijkt me juist redelijk lastig te controleren terrein.

Jori

Tenzij ze direct al vliegen aan de start, wat ik betwijfel, heb je daarna toch 35-40 km (vals) plat. Daarna pas een klimmetje van 4.3% a 4.7 km.

Wel natuurlijk best een kans voor Androni om het proberen te controleren en dan te zorgen dat op het klimmetje Cepeda wat makkelijker in de ontsnapping geraakt bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd
JapieJapo

Boudewij de Groot met Jimmy: Hoe sterk is de eenzame Taco die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind zichzelf een weg baant...

Guerreiro staat nog best kort in het AK maar ga ik toch opstellen. Samen met Grossscharner, Yates, Vlasov, Carthy, D. Martin, Blibao, Evenepoel en Almeida.

groppiestan

Rob de Nijs met "vallen en opstaan" mag ook niet ontbreken

RemmertW

ISN gaat de boel bij elkaar houden als de vluchters niet ver genoeg staan. Die geven het roze echt niet zomaar weg

Stijn Lemmens

Wat denken we van Moscon krijgt die de vrijheid vandaag of moet die bij Bernal blijven?

Zijn er nog mensen die twijfelen om hem op te stellen?

kevinraar

Mij team voor vandaag
Vlasov
Yates
Cartny
Martin
Almeida
Bennett
Bilbao
Formolo
Masnada

Bank
Moscon
Vanhoucke
Mohoric

joris dor

Zou het niet kunnen dat Dqs gaat proberen almeida er terug bij te krijgen? Anderzijds denk ik dat cavagna daarvoor in de aanval kan trekken.

joris dor

Mijn kopman ciccone vandaag

Lange

Hallo, lees al lang mee. Zit vandaag te dubben over Champoussin. Staat al op 24 minuten. Bewust om vandaag mee te zitten?

Team vandaag :
YATES (C)
VLASOV
EVENEPOEL
MARTIN
GUERREIRO
ALMEIDA
FORMOLO
CARTHY
Bilbao

Tja, wie eruit voor Champi?

Fijne dag!

danusz1986

Masnada en Almeida op de bank zint mij niet. Ga half voor de aanval met Cepeda, Fabbro en Guerreiro al zal Fabbro bij Buchmann moeten blijven en Guerreiro misschien wel bij Carthy.

Lange

Ik denk dat Guerreiro voor bergklassement gaat. Verwacht hem vandaag wel mee.

Hangtieniedanstaatie

'@Lange kort in klassement

1 2 ... 162 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.