Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 167 ... 263 264
Ab Normaal

'@Treenert
Ik heb al die social media niet.
Kun jij een vraag stellen aan Vermeersch of hij etappe 8 aangekruist heeft om aan te vallen?

joris dor

Zou het morgen Nizzolo moment kunnen worden of gaat hij er opnieuw net naast grijpen. Wat is jullie gedacht?

Yskoud

Evenepoel gaat alleen maar beter worden gedurende deze koers ben ik bang. Hobbelpaardje en Bernal ook...

Jori

Dat ik direct teken voor een sprintkopman die 2e wordt :p
Maar heb eerlijk gezegd nog niet de finale bekeken, dus geen idee of het weer zo'n terreurrit wordt of dat we op een normale brede baan gaan sprinten en hoe de wind staat. Het loopt iets omhoog, wat voor hem wel prettig zou moeten zijn, maar weinig sprinters die daar last van zullen hebben

Imbatido

Ik baal stiekem wel een beetje van het niet meenemen van Caruso. Die was maar 750k en werd ook nog getipt door Youri. Ik had hem niet mee in mijn Bernal-Evenepoel variant omdat ik dacht dat die klimploeg wel breed genoeg was met 7 toppers (waaronder Landa) + Cepeda, Guerreiro, Foss en Grossschartner, maar had hem er nu toch wel graag bij gehad.

Ragnar Lolbroek

Cepeda en Großschartner gaan een tijdje op de bank verdwijnen. Kosten mij punten vandaag met Soler en Formolo op de bank. Eerlijkheidshalve...Soler banken bij regenweer en een lopende slotklim was natuurlijk ook geen geweldig idee.

Zadelpen

Wij steken momenteel zo minimaal boven het maaiveld uit dat het kriebelt in je neus. Een waar anti-orgasme van teleurstelling, vol in je gelaat. Dun verdiend!

Als een pingpongbal met een deuk er in richten wij ons op de komende zonnewentelingen. Zal die ooit gaan schijnen deze Giro?

Brrrr

nasibal

Het Bernal vraagstuk kan natuurlijk nog beide kanten opvallen:

1) Hij is gewoon belachelijk goed
2) Hij is eigenlijk nog onzeker over hoe goed hij is en ipv zich op die 3e week te richten wil hij nu alvast zoveel mogelijk voorsprong pakken.

Welke van de twee het is weet ik uiteraard niet. Wat ik wél weet is dat hij zich nu tegen de wind in voor een paar seconden vol uit elkaar trekt, met Martin, Ciccone en Remco lachend in zijn wiel. Slim lijkt me dat niet, maar het past wel in de nieuwe visie van Brailsford natuurlijk. Ik ben benieuwd :)

en werd ook nog getipt door Youri

Dat lijkt me dan juist weer een uitstekende reden om hem thuis te laten ;)

nasibal

'@Tompot

Ik kan het ook hier thuis wel even vragen, durf te wedden dat ze het zo kan uitleggen.

Overigens ben ik heel benieuwd waarom van de 6% met Mäder, maar liefst 4% hem vandaag niet opgesteld heeft. Zou er dan toch een mooie prijs zitten aan dat bankpuntenklassement?
Er waren meer dan voldoende redenen om Mäder niet op te nemen in je 20tal, maar als je dat bewust wél gedaan hebt, dan heb je daar toch ook een idee bij lijkt me? Dan gaan je ogen toch glinsteren met de etappe van vandaag en de valpartij van Landa gisteren?

Laatst gewijzigd
kevinraar

165 punten gehaald gezakt van 77.3 naar 69.9

nasibal

Kan gebeuren Kevin, morgen weer een nieuwe kans!

Zadelpen

Haha Nasi!

-

Lees dat Valter wel kon huilen toen die er achter kwam dat die in het rose zit. Maar hij was niet de enige zo te lezen. Ook enkele blauwe trein gokkers zaten een station te vroeg. Volgende berg etappe kan het ook weer ineens omslaan naar een bridge to far. Want wat ziet die Bernal er afgrijselijk goed uit zeg.

Mooie renner vind ik dat. Gaat onze toch al haperende QS strategie helemaal in duigen rijden vrees ik.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Morgen de laatste 80 km langs de kust met windkracht 5 vanaf zee.... niks massasprint... all aboard the Ganna-train

J. Bernal

Ik schrik toch een beetje van die Hindley. Finished op bijna 2,5 minuut op de favorieten, dat is dus gewoon een hele matige renner. Jammer dat Kelderman z'n Giro aan hem verloren heeft. Bilbao valt ook niet mee, denk dat Bahrein voor Caruso gaat rijden vanaf nu.

Ludi

Caruso is een perfecte backup kopman, die wordt gewoon 9e ongeacht wat er voor of achter hem rijdt

Papa Bart

Na een dramatische dag gisteren vandaag een fors herstel naar bijna 95%. De sprint etappes zijn duidelijk mijn Achilles hiel dus morgen zal ik wel weer naar beneden jojoën.

Team:
Gaviria (C)
Sagan
Merlier
Groenewegen
Evenepoel
Bernal
Vendrame
Ulissi
En @yskoud, inderdaad Ganna als laatste want ook ik als wielerfan hoop op snoeiharde waaiers...

Jori

'@Yskoud:

Morgen de laatste 80 km langs de kust met windkracht 5 vanaf zee…. niks massasprint… all aboard the Ganna-train
Volgens mij heb je net echt de WF voorbeschouwing persoonlijk vertraagt. DIe hadden ws het standaard riedeltje al klaar staan en moeten nu opeens alles nog gaan checken :p

nasibal

'@Tompot

De vraag was niet direct voor jou bedoeld, maar meer in het algemeen.

Ik denk dat er met Landa, Caruso en Bilbao 3 héle goede redenen waren om Mäder niet te nemen. Als je echter in een vacuüm naar Mäder kijkt lijkt het een sterke klimmer die een vlucht kan afronden. Vandaag was niet z'n eerste keer. Vorig jaar in de Vuelta (?) al eens een flink nummertje opgevoerd en ook in Parijs Nice het natuurlijk bijna gehaald. Ik denk(!) dat de mensen die Mäder hebben gekozen hem hebben gekozen in de hoop dat hij zoiets wéér zou kunnen laten zien. Dan verbaast het mij dat hij zoveel is thuis gelaten vandaag.

Verder denk ik dat je niets mist, mooi rijtje :) Hooguit: Bilbao die bevestigt als toch niet zo'n goede klimmer ;)

Benzardi

De debuut etappe van Cepeda was niet echt geslaagd, maar gelukkig hadden we bij De Duracelli's ook Caruso meegenomen die zoals ik verwachte beter is dan Bilbao ( die op het bankje zat )

Hierdoor zijn we van de kriebelneus verlost en hebben we vandaag 246 punten bij elkaar geföhnd en zijn de Scorito aandelen gestegen naar 98,8%.
Morgen Nizzolo cap.

Laurenesi

Edit: ik geloof eigenlijk gewoon niet dat evenepoel dit 3 weken kan volhouden tegen bernal met een goeie rug, dat zou echt belachelijk zijn. Dat kán toch helemaal niet?

Dat lijkt me idd uitgesloten. Ik denk dat er op dit moment niemand is bij de grote mannen die een fitte Bernal over drie weken kunnen volgen over de bergen. Zijn concurrenten kunnen wellicht in de buurt blijven en het verschil maken in tijdritten, maar zo consequent goed klimmen als deze kleine man doet er geen. Maar ja, die rug hè haha

nasibal

Die gekke Fiorelli lost vandaag gewoon Cepeda :D

Zadelpen

Die zal al wel een mooie transfer binnen gefietst hebben lijkt me. Voorlopig blijft die nog even bij team Zadelpen.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Ik hou mijn hart toch weer een beetje vast voor de etappe van morgen. Stel sadistische routemakers die van veiligheid geen wanten kennen.

Jori

Nouja, mijn team loopt procentueel minder kans om geraakt te worden, dus laat maar komen :p
Maar idd, echt gekkenwerk, overal bochten, nog even zo'n 200meter klimmen direct na een bocht, nog meer bochten en ach, in de laatste 400 meters kunnen we ook prima nog 2 rotondes stoppen toch?

Ludi

Deze finish is zo slecht, als het morgen regent kan het beter geneutraliseerd worden.

1 2 ... 167 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.