Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 168 ... 263 264
vevie

Het Bernal vraagstuk kan natuurlijk nog beide kanten opvallen:

1) Hij is gewoon belachelijk goed
2) Hij is eigenlijk nog onzeker over hoe goed hij is en ipv zich op die 3e week te richten wil hij nu alvast zoveel mogelijk voorsprong pakken.


Ik ga voor optie 1: “hij is gewoon belachelijk goed”.

Dit betekent overigens niet dat Evenepoel straks niet op het hoogste schavotje staat. Die hoeft, als vandaag een indicatie is, alleen maar te volgen en gokken op z’n tijdrit. Hopelijk wordt die jongen geen wieltjeszuiger, want zijn koersen vandaag maakt mij niet blij. Meermaals werd gevraagd om over te nemen en hij zat daar maar in het wiel. Me no like. Het is slim, maar typisch het soort rijden waarvoor menig renner, zoals Buchmann, hier verketterd wordt.

Gelukkig kunnen we denk ik op basis van hoe Ineos koerst wel zeggen dat zij het iig niet zover willen laten komen. Die Bernal gaat zeker los in het hooggebergte en Martinez is toch een goeie back up. Die kunnen ze lekker laten aanvallen en als springplank gebruiken.

Laatst gewijzigd
stijnv10

Grote vraag morgen: gaat het 12%-klimmetje op 1.8km voor de meet een materiële impact hebben, of wordt het een ordinaire sprint) Iemand met een sterke aanzet op lage snelheid (hallo Mathieu) zou hier wel eens een gooi naar de ritzege kunnen doen. Is dat Ulissi, Sagan, Nizzolo of kan Merlier dit ook met z'n veldcapaciteiten?

Jori

gaat het 12%-klimmetje op 1.8km voor de meet een materiële impact hebben

Ik denk dat de fietsen wel zo'n klimmetje wel aankunnen :p

stijnv10

Haha excuus, vakjargon van een simpele jurist. Ik bedoel natuurlijk substantieel.

Jori

Zitten natuurlijk weinig types Kittels en Greipels bij, die het moeten hebben van vooral op de macht sprinten. Het zijn allemaal toch wel tamelijk explosieve mannen. Merlier heeft het misschien nog wat minder, maar met zijn veldrijd-techniek zou hij ook wel uit de voeten moeten kunnen. Enige is vooral dat het positioneel een enorm gevecht kan worden en ook zeker wat chaotisch als nog een eenling probeert weg te geraken tussen al die bochten en het klimmetje wat met weinig vaart in principe zal worden begonnen.

@Touretappe Redacteur: Leuke poging, maar zij geloven toch echt wel meer in mannen als Almeida, Cavagna, Bevin en natuurlijk Fabbro :p https://www.touretappe.nl/giro-2021-favoriet/etappe-7-italie-kanshebber-2021/

Daan Brakenhoff

Die Ciccone hé trouwens, valt al 3 keer (kansloos) aan in deze week. En dan nog als enige gelijk in het wiel van Bernal zitten... zal die jongen niet eens een klassement moeten gaan ambitieren? Als hij zijn krachten spaart en zo door blijft klimmen rijd hij hier gewoon top5

Lance Beenstrong

Niet te lacherig doen over touretappe.nl hè :p ze hadden de top-4 van vandaag netjes 1 of meerdere sterretjes gegeven en bauke die mee was stond er ook tussen.

mvdk

'@Daan
Denk dat hij deze giro als een soort test gebruikt voor de Vuelta, waar hij als kopman wordt uitgespeeld. Ben zeer benieuwd wat hij kan laten zien hier. Helaas zit die niet in mn team.

Swapfiets

Iemand nog een DM-tje naar onze cultheld Fiorelli gestuurd om te vragen of hij voldoende van zijn schrammetjes is hersteld voor de ritzege morgen? ;)

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Ab: reageert niet, sorry

@Swapfiets: schrijf m maar op, hij is in orde. Zie trouwens ook (plek 15 en een jaar verder): https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2020/stage-6

Grote vraag morgen: gaat het 12%-klimmetje op 1.8km voor de meet een materiële impact hebben, of wordt het een ordinaire sprint) Iemand met een sterke aanzet op lage snelheid (hallo Mathieu) zou hier wel eens een gooi naar de ritzege kunnen doen. Is dat Ulissi, Sagan, Nizzolo of kan Merlier dit ook met z’n veldcapaciteiten?
Check zelf maar eens, lijkt me meer dan 200 meter en als je naar de huizen langs de weg kijkt zie je hoe steil het is.: https://www.google.com/maps/@42.0039761,14.9935182,3a,75y,169.85h,78.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVMMsheVlyRC3N0hCQpQwAA!2e0!7i16384!8i8192
En daarna nog een km keren en draaien.

Laatst gewijzigd
Jari Litmanen

Och jongens, wat ben ik klaar met het spelletje. Van 99% eerste paar dagen naar 91%. En waarom maakte ik ook Vlasov aanvoerder vandaag?

Zonde, dit. Morgen Sagan aanvoerder.

Overigens geniet ik wel enorm van de Giro. Heerlijke strijd en heerlijke bergetappe vandaag. Hoopte enorm op een tweede Nederlandse succes, maar helaas.

stijnv10

Veel dank! Dat is inderdaad wel wat meer dan 200 meter. Lijkt toch echt iets voor Ulissi dan, laat ik die nou net niet hebben geselecteerd...

Laatst gewijzigd
Lo Zar

135 meter

Ab Normaal

'@Treenert.
Jammer, maar hij heeft nog een dag.
Thanks.

Jori

Google kan je ook zelf de hoogte laten bepalen. Geef gewoon de start van de weg op als begin en speel dan een beetje op die weg. Wat Lo Zar zegt komt idd veel dichter in de buurt van mijn eigen bevindingen (niet: Bevin dingen trouwens, hoewel... :p). Daarna blijft de weg daarna flauw oplopen, zodat je op het stukje van ca 400 meter die weg is, op ca. 5.3% uitkomt. Daarna blijft het ook nog steeds heel licht oplopen tot de streep.

Pozzovivo trouwens gevallen en werd nog onderzocht door de teamdokter

Laatst gewijzigd
Donnie D

Verwachten jullie echt dat het stukje omhoog roet in het eten kan gooien voor de sprinters? Een Ewan of Merlier komt dit toch ook gewoon over zonder vertraging?

Jun Allrich

Ondertussen in de Vlaamse kranten: Liet Remco Evenepoel roze trui met opzet schieten?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210513_97526707?hkey=&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=ochtend&adh_i=e8b3b18b90624aad0c03258e18edd727&imai=08d930be-8ad2-4dce-bd44-5ae21354f2e6&adh_i=e8b3b18b90624aad0c03258e18edd727&imai=08d930be-8ad2-4dce-bd44-5ae21354f2e6&M_BT=242236887049

Nu ja het nieuwsblad is 1 van die kranten waar enkel de datum en de prijs waarheidsgetrouw zijn....

Masterw

Jullie mening hoe lang zou valter in t rose rijden?
Morgen gelijk kwijt of niet?

madeinstars

Morgen is Vallter die trui kwijt ja.

vevie

Nee, joh. Als er waaiers ontstaan dan is hij de trui wel kwijt, ja. Maar als het een sprint wordt, dan kan hij de trui toch echt wel behouden. Zaterdag wordt kantje boord. Ik ga ervan uit dat hij ‘em dan kwijt raakt aan Evenepoel. Als Bernal zo doorgaat dan raakt Evenepoel hem dan weer zondag kwijt aan Bernal. Als Evenepoel zondag bij Bernal kan blijven, dan heeft Bernal de rest van de ronde een probleem.

La Primavera

Ze rijden op 1,3km van de finish langs het Corona hotel. Als dat maar goed gaat...
https://www.google.com/maps/@42.0010861,14.9930493,3a,75y,301.3h,92.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDlCkNQ5QHkdjJ2L1qLoZWA!2e0!7i16384!8i8192

Cycling88

Oeiii daar gaan de kansen voor Gaviria;)!

Fiepke

Terwijl ik zelf ook lekker op het bankje zat gisteren, óók een paar teamleden die nog aardig finishte...in combinatie met mijn ongelukkige kopmankeuzes (of gewoon te weinig wielerkennis) nog niet boven de 85% uitgekomen. Maar ik geniet toch vooral weer van de koers en alles eromheen. Scorito een leuk side-event :)

Interessante aankomst vandaag; Nizzolo of Sagan capitano en hopen dat Moschetti er aan blijft hangen voor wat extra punten t.o.v. vrienden die hem niet hebben.

Ajvenema

Lastig, deze finish. De ene helft van de previewers vind dit geen probleem voor de Ewans/Groenewegens van deze wereld. De andere helft neigt meer richting sagan/Nizzolo, of zelfs Ulissi/Bevin.

Imo is dit een beetje de rit waarin de waarde van Ewan wordt bepaald. Als ie hier weer gewoon wint als kopman, was ie wat mij betreft zn 5 miljoen wel waard (tenzij je Nizzolo niet hebt natuurlijk, dan had je 2 m kunnen besparen)
Als ie hier weer choked dan denk ik niet dat ie de schade nog gaat goedmaken.

Zelf heb ik 'm niet, neig toch naar 'zekerheidje' Sagan, of evt Nizzolo. Gaat veel van positionering afhangen deze rit, hopelijk 'valt' het een beetje goed dit keer...

KV

Als Ewan Hatta Dam altijd wint, waarom zou dit dan te zwaar zijn?
Of hij goed gepositioneerd zal zitten is weer een andere vraag.

1 2 ... 168 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.