Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 169 ... 263 264
La Primavera

De Hatta Dam komen ze natuurlijk in volle vaart opgereden, dat is geen goed vergelijk. Dit is vanuit een scherpe bocht waarin 90% van het peloton echt in de ankers moet. Surprise attack op de Hatta Dam is uitgesloten, dat is op dit parcours niet het geval. Het gaat een kwestie worden van positioneren ook gezien alle bochten, rotondes, vluchtheuvels, versmallingen etc.

In mijn ogen kunnen de Ewans van deze wereld dit gewoon aan maar dat is omdat hij retegoed is in positioneren. Een Merlier en Groenewegen zie ik hier toch meer problemen mee hebben.

Laatst gewijzigd
KennyvHummel

Iemand iets gelezen over waarom Bettiol gisteren op bijna 20 min binnen kwam? Zat voor de slotklim nog voor het groepje favorieten.

Lijkt erop alsof hij naar boven is gelopen oid. Hoop dat dit gewoon is om ver genoeg te staan in klassement zodat hij kan gaan aanvallen

Jeffrey81

Waarschijnlijk gewoon laten lopen nadat ie teruggepakt was zou ik zeggen. Misschien ook gewoon erg veel energie verspeeld in die poging om weg te komen.

joris dor

Hmmm, Merlier als veldrijder kan deze eindklim zeker aan, alhoewel ik twijfel met Nizzolo dat het er eens op moet zijn ...

fringale

'@KennyVanHummel : Ik dacht dat ik hem gedurende de ganse slotklim bij Carthy zag zitten, maar uit de daguitslag blijkt inderdaad dat Guerreiro en Bettiol onderweg van aangezicht en fiets gewisseld hebben.

Ik tip vandaag niet op Ewan, want ik ga hem kopman maken en dan stelt die meestal teleur. Leden van dit forum met Ewan in hun team, wezen gewaarschuwd.

Fiepke

Uitslag van gisteren er nog eens bijgepakt. Naast Cepeda en Champoussin toch ook opvallend dat Vanhoucke in de bus aangekomen is. Krachten sparen voor later i.v.m. zijn wens om een ritzege te boeken of is er iets anders aan de hand. In het klassement al bijna een uur achter en staat lager dan mannen als Gaviria en Cimolai. Champoussin staat er ook nog maar net voor.

madeinstars

Echt een hupje van helemaal niets waar iedereen zich druk om maakt. Wordt een gewone sprint waar in principe alle snelle mannen aan mee kunnen doen.

JesperRenrad

'@Sniekey, GrosBsBscharter past ook in dat straatje met onverklaarbare ellende.... Toch wel vreemd. Kou? Energie sparen? Niet zo veel zin?

Ludi

"ewans van deze wereld". Naar mijn mening is deze finish niet zozeer alleen moeilijk vanwege dat stukje 12%, maar voornamelijk dat die laatste 2km meer draaien en keren is dan treintje rijden. Ewan kan zeker dat stukje wel aan, maar ik weet niet welke renners zeg maar 3 sprints om positie goed kunnen verwerken. Ik neig dus ook naar een andere kopman dan de _____ sprints aangezien dit vooral om handigheid gaat. Sagan zou dat idd moeten kunnen. Groenewegen krijgt het vast wat lastiger.

Laatst gewijzigd
Pom titcock

Wie heeft onze vriend Fiorelli een bericht gestuurd of die vandaag wel mee doet?

rkmmr

'@JesperRenrad Großschartner viel gisteren vlak voor die laatste klim, zat toen nog wel in de voorste groep. Maar daar zaten er meer die uiteindelijk veel tijd hebben verloren, dus niet gezegd dat dat zonder val niet was gebeurd, want in de ritten ervoor heeft hij idd ook niet overtuigd.

Jori

'@Jun Allrich: Vind het geen eens zo ver gezochte theorie. Evenepoel was goed mee met Bernal, ging de sprint sowieso niet winnen en had juist een gaatje t.o.v. vooraf 2 grote concurrenten: Yates en Carthy. De mannen die mee waren, waren D. Martin die normaliter in het hooggebergte het nog wel lastiger krijgt en Ciccone, die ook met krachten smijt en ws wel hetzelfde geldt als voor Martin. Bernal excelleert natuurlijk daar normaliter, maar met die rug is het nog afwachten én als hij het daar als een beest doet, dan rijdt Remco door zijn smallere basis voor een 2e plek, wat ook direct maximale is. Dus hij had elke reden om over te nemen van Bernal, maar deed het niet en zorgde dus dat het tijdverschil klein bleef. Ik denk dat het niet echt slim is, dat door over te nemen ze zeker een extra 10 seconden hadden kunnen pakken. Maar ja, het rijden van Vlasov was ook niet slim, die zo een gratis sleep voor Carthy en Yates was. Als Vlasov nog net had kunnen aanhaken bij Bernal en co was het verschil echt veel groter geweest, omdat dan Carthy en Yates hadden moeten rijden (vraag was of ze het zouden doen echter) en omdat Vlasov dus nog wel extra motor was geweest om mee te hebben.

@JesperRenrad: Felix is gevallen (zonder erg) en is daarna uitgebold. Zit ook meer in een knechtenrol, deed in etappe 5 ook de lead-out samen met Oss voor Sagan. En voor Felix lijkt me vandaag nog een crucialere rol vandaag in het verschiet

@La Primavera:

In mijn ogen kunnen de Ewans van deze wereld dit gewoon aan maar dat is omdat hij retegoed is in positioneren.
??

@KennyvHummel: site van EF al gecheckt?

@Fringale:

Ik tip vandaag niet op Ewan, want ik ga hem kopman maken
Slim, alle Ewan puntjes voor jezelf houden ;)

@Madeinstars:

Echt een hupje van helemaal niets waar iedereen zich druk om maakt. Wordt een gewone sprint waar in principe alle snelle mannen aan mee kunnen doen.
Klopt, maar met een bocht er net voor wat de snelheid eruit haalt en dan direct dat hupje kan er wel voor zorgen dat er paar sprinters wat posities verliezen. En het is lastig posities goed maken en je trein weer vinden in deze finale als je hem kwijtraakt

@Kj: nouja 3 sprints, 2 toch gewoon? Je moet goed gebracht worden door je team om goed aan de klim in positie te beginnen, die moet je opvlammen om geen posities te verliezen en tot slot dan nog het eindsprintje. Verder natuurlijk weleens

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@Kj precies. Als een Groenewegen in pakweg dertigste positie aan het klimmetje begint, komt hij er nog een paar plekken verder terug uit en dan zit je echt te ver om nog voor de overwinning mee te doen omdat het moeilijk opschuiven is op de wegen erna, nog los van de kans dat er ergens een breukje valt. Maakt ook de kans op leadouts in de toptwintig groter.

Milanjacks

Misschien zei die tijdrit van Cepeda wel iets meer dan sommigen in dit topic deden vermoeden?

Jori

'@Ditisdavid: Geldt dit ook voor Walscheid? :p

@Milanjacks: Als je niet hebt gekeken, zeg dan gewoon niet zulke gekke dingen :p

Laatst gewijzigd
vevie

Cepeda is tot nu toe igg een miskoop. No other way around it. Lees: ‘tot nu toe’. Zijn terrein komt nog en zijn nog zat etappes waar hij nog wat kan doen. Echter valt zijn rijden tot nu toe niet mee. Eerlijk is eerlijk.

Milanjacks

'@Jori

Hij valt tot nu toe gewoon keihard tegen. En ik werd belachelijk gemaakt hier omdat ik zei dat die bijna achterom op zijn fiets zat op de tijdrit, blijkt misschien toch wat meer een indicator te zijn voor zijn vorm.

hartstikkebedankt

Cepeda is sowieso een vreselijke tijdrijder, hij mag nog blij zijn dat ie niet OTL eindigt

ditisdavid

Cepeda kwam gisteren wel in een relatief vlakke openingsfase in de grote vluchtpoging, dat hij nadat de juiste vlucht weg is laat lopen zegt voor mij niet zo veel. Als hij dit weekend twee keer de slag mist, of de vlucht haalt en dan niet bij de betere klimmers hoort, ga ik me wel druk maken, maar gezien ik hem nooit voor een klassement had opgeschreven vind ik zijn rijden nog niet zorgwekkend worden.

Edit: wat @Jori hieronder zegt dus.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Milanjacks: Zelfde verhaal kun je dan ook afsteken over Mollema?

Etappe 4 hoopt iedereen dat hij erbij zit. Maar met die regen, kou en feit dat we het hebben over een 22 jarige vlieggewicht van 55kg en niet zo'n wereldtalent als Remco, Bernal etc., was de kans aanwezig dat hij zou tegenvallen. Dat hij direct gaat bussen ipv onnodig aanhaken, lijkt mij zeer prettig.
Dat vervolgens de eerste de beste aanvalskans komt en hij zit mee, op een klimstukje notabene, zo slecht zijn de beentjes dus niet,, laat zien dat het nog niet zo heel slecht is. Dat vervolgens de groep wordt gepakt en een groepje weg rijdt op het vlakke, ga je dat echt tegen hem houden? Dan verwacht je of onrealistische dingen of ben je blind aan het schoppen om een reactie uit te lokken.

EDIT: 100% eens met David

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Jori

Mollema mist de beslissende vlucht toch niet?

Het enige wat ik destijds wou melden was dat de tijdrit van Cepeda wel erg slecht was, nog slechter dan dat je iemand met klassementsambities mag verwachten(heeft in interviews aangegeven voor de witte trui te gaan en een stage win). En het enige dat volgde was hoongelach want Cepeda was geen tijdrijder, nogal wiedes. Maar geen tijdrijder zijn en 175ste worden zit nog wel een verschil tussen.

Dat Cepeda dan in de volgende etappes ook geen potten kan breken kan louter toeval zijn, of niet.

Laatst gewijzigd
Jori

EDIT: Nvm

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

Is er iemand die Bettiol overweegt vandaag

Milanjacks

'@Jori

Vanuit een persoonlijk standpunt zit je natuurlijk als renner zijnde liever niet in een breakaway die je niet wint. Echter vanuit een scorito standpunt heb ik liever een renner die wel in de beslissende kopgroep zit, omdat dat meer vertrouwen geeft richting de volgende etappes. Met vandaag een vlakke wandeletappe denk ik sowieso dat Mollema genoeg over heeft voor etappe 8/9.

Mindless

'@Stijn Lemmens, zeker! Ik niet trouwens

1 2 ... 169 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.