Voor dat geld van Cepeda had ik Caruso kunnen hebben. Tuurlijk, dat Landa uit zou vallen kun je niet weten. Dat Cepeda zou matig zou zijn had ik natuurlijk ook niet op gerekend anders had ik hem niet geselecteerd.
Het zegt echter wel wat, aangezien Caruso niet echt een renner is die laat lopen en zelf ook wel zijn uitslagen rijdt. Tour vorig jaar werd hij ook 10e. Wellicht dus sowieso de verkeerde keuze gemaakt.
Hij valt tot nu toe gewoon keihard tegen.
Valt tegen? Hoezo valt tegen? Ten opzichte van wat? Torenhoge-op-niets-gebaseerde-verwachtingen? Wat heeft Cepeda laten zien in het verleden? Z'n prestaties in de ToTa lieten zien dat hij mogelijk bergop wat zou kunnen betekenen. In welke hoedanigheid dan ook. Dat hij met zijn jonge leeftijd, in hondenweer, in pas z'n 2e grote ronde en al 2 minuten achterstand na de ITT vandaag niet met de voorsten die klim op vlamt zegt denk ik vooral veel over z'n intenties op dit moment.
Roepen dat hij 'tegenvalt' is roepen dat je baby tegenvalt omdat hij na 6 maanden nog niet kan praten, omdat je na 4 maanden toch een paar leuke brabbeltjes van hem hebt gehoord. ;)
Straks, als we een mooie droge klimetappe hebben, dan gaan we zien wat de intenties van Cepeda daadwerkelijk zijn op dit moment. Vervolgens kunnen we concluderen hoe de benen zijn. Dat er scoritotechnisch achteraf betere opties blijken voor datzelfde geld, daar wil ik nog wel een in mee gaan. Maar als hij in de 3e week elke dag in de aanval is kan dat zo maar weer anders zijn.
Ik sluit me aan bij @Jori en @Ditisdavid
Zeker! Vandaar ook mijn twijfel. Hoe schat men hier de kansen vandaag in voor de wat snellere vluchters (Ulissi, Bettiol, Narvaéz, Moscon, Bevin, Honoré etc.)? Met name laatstgenoemde lijkt weinig kansen te krijgen tot nu toe, wellicht is dat vandaag anders? Reed vorig jaar toch naar enkele mooie ereplaatsen in soortgelijke etappes.
Daarnaast ben ik bang dat bij Bardiani mogelijk Battaglin naar voren wordt geschoven als de man voor deze etappe. Zou natuurlijk desastreus zijn voor onze held Pippo Fiorelli...
Caruso is echt hindsight bias…
80% mee eens. Caruso staat er wél bekend om doorgaans heel weinig aan te trekken van zijn knechtenrol en 'stiekem' in de achtergrond een resultaat te rijden. Dat resultaat is echter vaker niet dan wél interessant scoritotechnisch. Persoonlijk vind ik het dan inderdaad ook nooit waard om daarop te gokken.
Caruso heeft echter in Romandie wel gewoon weer vorm laten zien, én kostte maar 750k. Bilbao stond dan misschien op papier wel hoger in de pikorde maar moet eerst maar eens laten zien beter te klimmen dan Caruso. Iemand die vooraf wél de gok heeft genomen wil ik dus nog wel de credits geven.
De valpartij van Landa was niet te voorzien (alhoewel hij natuurlijk wel een grotere pechvogel lijkt dan andere renners) maar dat juist Caruso van een dergelijke situatie zou profiteren is nog wel een gedachtegang waar ik in mee wil gaan.
Gisteren keurige 245 punten gescoord met 9 AK mannen opgesteld. Hadden er 16 of 18 meer kunnen zijn, want had Vlasov kopman ipv REV of D. Martin, maar Sloddies tevreden. en zeer tevreden met Ciccone.
Vandaag mijn 6 sprinters opstellen, waarbij ik vrees voor Moschetti. Hopen dat hij met genoeg snelheid dat klimmetje op kan. En hopen dat Fiorelli fit is. Sagan gewoon kopman.
Daarnaast Evenepoel voor teampunten, Bettiol omdat ik hem zie proberen mee te doen in deze lastige bochtige aankomst. En Honore tegen beter weten in. Volgens Feltet zou hij zich buiten het sprintgeweld moeten houden, maar dit zou echt iets voor hem zijn als hij toch zijn kopmannen voorin heeft afgeleverd. En daarnaast: een kleine kans dat Valter ergens in de finale (of eerder door wind!) de boot mist en Evenepoel roze en wit heeft.
Overigens zie ik nog wel gebeuren dat Groenewegen vandaag de beurt een keer aan Dekker gunt, omdat hij het voor zijn eigen kansen op een overwinning te lastig inschat. En voor Dylan telt alleen positie 1.
'@Jori
Ik gok dat je een beetje sarcastisch bent? Maar om toch serieus antwoord te geven:
Dat Mäder de naam zou zijn om bij wegvallen van Landa ten aanval te trekken en dan ook nog de kwaliteiten heeft om het af te ronden heb je toch niet gemist? Dat wist jij vooraf denk ik heel goed. Alleen is hij daarmee volledig afhankelijk van Landa, heb je ook nog eens de kans om hem verkeerd op te stellen én wil het niet zeggen dat hij het nóg een keer succesvol doet deze ronde. Dat er ook nog eens direct de bergtrui aan zou zitten was niet te voorspellen, want ook dat was volledig afhankelijk van wélke etappe dit zou voorvallen.
Dat Caruso vanaf dag 1 stoicijns z'n blik zou hebben op die 9e plek AK, ongeacht zijn rol op papier en ongeacht wat Landa zou doen past denk ik in hetzelfde straatje. Ook dat hebben we echt niet gemist.
De vraag is vooral of bovenstaande redenen zijn om Mäder/Caruso in je team op te nemen. Degenen die vonden van niet begrijp ik héél goed, ik deel die mening en ik denk niet dat je daarmee iets 'gemist' hebt. Degenen die vonden van wel, die wil ik de credits met alle liefde geven en niet direct bedekken onder de mantel van 'geluk'. (Het enige 'geluk' wat ze hebben is dat Landa inderdaad na 3,5 etappes al exit is). Daarom verbaasde het mij dat 2/3 van de mensen die bewust wél voor Mäder kozen hem gister op de bank liet.
Ik had Caruso als meest interessante punten/scoritoeurodollarruppies Bahrein renner opgeschreven voor de giro omdat hij in de eerste grote ronde die hij dat jaar rijdt, zeker in de giro, eigenlijk altijd heel behoorlijk is. En dat al 6(?) Jaar lang. Die wordt, op z'n zubeldias, gewoon altijd 9e deze giro 🤷♂️ ongeacht landa, Bilbao en 20 jongere renners. Ik heb hem niet gepakt omdat de itts minder bij hem passen dit jaar TOV bv 2 jaar terug en vorig jaar tour en ik liever cepeda/guerreiro/bettiol/bevin had kijkend naar mijn team, maar anders had ie gewoon in m'n 20 gestaan.
De lol van Bahrein was juist dat Landa de absolute kopman was, met supergoeie ondersteuning bergop. Dat was voor mij vooral een pre voor de keuze van Landa. Als Landa dan uit zou vallen was de forum-hype dat Bilbao de aangewezen puntenpakker was, maar in dit sterke team was dat achteraf gezien helemaal niet zo logisch, of in ieder geval niet de enige optie. Ondanks dat ik de Bilbao-fomo wel voelde, was dat een van de redenen om maar helemaal niet aan dat team te komen. (Landa vind ik altijd een leuke pick, maar pakt zelden ECHT veel punten.)
Idd vreemd om Mader in de etappe van gisteren op de bank te hebben, maar goed, als Sivakov niet was uitgevallen had ik gisteren ook gewoon een bergman moeten banken. Achteraf gezien mocht dat dan niet Mader zijn, maar van tevoren weet je ook niet dat de vlucht met hem standhoudt, en die met Guerreiro en Cepeda niet. Cepeda die wat mij betreft ook echt nog niet tegenvalt. Hij heeft het iig geprobeerd. Ik neem aan dat ie er binnenkort wel bij zit, en als ie dan niet meekomt, ga ik me pas echt zorgen maken. Het wordt wel vervelend als ie er meerder keren niet bijzit als ik hem opstel natuurlijk, maar die ene misser (tot nu toe) is wel een beetje ingecalculeerd met aanvallers.
Dit vind ik het leuke aan dit spelletje. Er zitten ontzettend veel patronen in het wielrennen. Die patronen komen echt niet altijd uit, maar telkens als het uitkomt kan je best roepen dat de kans er dik in zat. Zo 'random' is het meestal niet.
Klopt, het is dusdanig vroeg in de ronde dat veel teams Mäder waarschijnlijk op plekje 10+ hebben staan in hun huidige team. Dat zou een verklaring kunnen zijn. Zat Mäder trouwens niet ook in die vlucht met Guerreiro en Cepeda?
Ewan komt bijna altijd als een duveltje uit een doosje. Leadout vaak niet goed genoeg om hem in de laatste 300m af te zetten waardoor hij op 3-1km voor de finish positie moet gaan kiezen. Weet met zijn (gebrek aan) lengte overal tussendoor te piefen.
Mooie (eigenlijk ruk) herinnering is aan etappe 11 van de Tour in 2019. UAE dit jaar. En twee dagen terug nog in Cattolica.
Lead-out is precies zoals hij het wilt, hij wilt afgezet worden en het dan zelf uitzoeken. Zijn slalommen is idd indrukwekkend. Mijn voorbeeld is ook etappe 11 van de tour, maar dan vorig jaar: Redelijk brede baan, wind op kop, dus toen kon hij perfect van achteren komen en was er ruimte genoeg om niet ingesloten te raken. Maar snelle sprint (rugwind) waar hij niet lekker nog kan corrigeren door bijv. smalle baan of te ver van achteren zijn de zwaktes. Dan is positioneren dus in mijn boekje ook gewoon niet sterk.
Groenewegen in 2019 was eigenlijk zijn lead-out. Die begon steevast de sprint te vroeg, Ewan zat in zijn wiel en kon zo paar keer winnen. Maar dat is nu ook lastiger, omdat er nu meer sprinters zijn en het allemaal wat chaotischer is.
Voor mij is positioneren zorgen dat je in de beste 5 plekken terecht komt om te kunnen gaan sprinten. Ewan (en ook Merlier) zitten vaak verder, maar hebben zoveel meer topsnelheid dat ze dus het gebrek aan positie kunnen compenseren. Maar als ze die topsnelheid niet kunnen benutten doordat ze te ver/te ongunstig zitten, vallen ze verder terug.
Die beste 5 plekken zie je vaak terug bij Nizzolo, Sagan en ook deze Giro bij Viviani (maar voornamelijk bij Viviani vanwege zijn trein)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.