Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 172 ... 263 264
rkmmr

Mooi dat captain Ewan het toch weer doet, maar hij moet eigenlijk nog wel 1 sprint vooraan rijden om z'n geld waard te zijn denk ik. Verder doet ook Pasqualon wat ik hoopte, maar moet het ook in de sprintetappes winnen, zeker nu Landa en Sivakov uitgevallen zijn. Benieuwd naar morgen, zou gunstig zijn als een grote groep vooruit blijft.

nasibal

Dat Bernal ook steevast top 20 rijdt in sprintetappes is ook een leuke bijkomstigheid.

Haha ja kan ik me voorstellen. Staat ook wel mooi haaks op 'Bernal, leuk, maar gaat pas vanaf etappe 14 punten opleveren'. Moscon doet ook leuke dingen voor hen die hem op durven stellen.

Thombonator

Ewan zal wel afstappen een dezer dagen met oog op tour en Vuelta. Vraag me wel af of dat beste keus is. Lijkt me toch best kans te maken op puntenklassement in giro als hij wel uitrijdt of verkijk ik me hier op? Verwacht tevens dat hij in Tour tegen constantere sprinters gaat aanlopen .

arjenzvob

Ondanks dat slechte positioneren toch wel lekker dat Ewan vandaag mijn cap is ;) Benieuwd of hij inderdaad al maandag naar huis gaat of toch nog iets langer blijft.

Vandaag 295 punten. 6,7% gestegen. Na een voorzichtig begin gestegen naar 98,3%.
Met Ewan als cap en blij met mijn keuzes voor Cimolai en vooral Moschetti die door velen werd afgeschreven. Felline op plek 11 ook lekker, meegenomen voor sprints als deze. Nizzolo en Sagan vielen wat tegen en ook fijn om te zien dat Mohoric zich in de strijd mengde.

Pietje Precies

Aii, wat een matige dag. Twijfelde ontzettend over de captainkeuze en helaas verkeerd gekozen (Nizzolo).

Ja, Cimolai begint nou toch wel vervelend te worden. Ik had niet verwacht dat iemand die sprintjes moest aantrekken voor lui als Greipel en Hofstetter dit zou gaan presteren. Moschetti en Pasqualon (die etappe 5 eigenlijk niet zou sprinten) ook beter dan Kanter. Die overigens (ook) een waardeloos voorjaar had natuurlijk.

Na die wanhoopspoging in de (waaieretappe) UAE Tour was Gaviria in mijn hoofd al behoorlijk afgeschreven als sprinter. Vandaag was een iets logischere poging dan toen, maar alsnog vrij bijzonder. Pijnlijk hoe hard die is afgegleden.

Qua Ewan begrijp ik de knipoog-post. Echter vandaag eigenlijk niet op zijn plaats. Het is absurd hoe zwak Lotto Soudal hem vaak afzet. Zoals vandaag hoort iemand met zijn kaliber standaard afgezet te worden en dan zullen er ontzettend veel zeges volgen.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Pietje

Ik vond het juist grote klasse van Gaviria.
Die wist dat die nooit op dit moment een sprint van Ewan gaat winnen dus ging hij voor deze poging. De dood of de gladiolen.
Als die normaal gesprint had dan was die waarschijnlijk tweede/derde/vierde geworden maar nooit eerste. Nu had die een klein kansje.

Westland95

Carthy 2.5 minuten verloren?

nasibal

Ja, Cimolai begint nou toch wel vervelend te worden. Ik had niet verwacht dat iemand die sprintjes moest aantrekken voor lui als Greipel en Hofstetter dit zou gaan presteren

Hij is inderdaad een stuk rapper dan de afgelopen 2 jaar deed vermoeden. Wel mooi voor die jongen, die altijd in de schaduw van anderen heeft gestaan. Ook leuk voor de ploeg dat hij, maar ook D Martin, het zo goed doen. Waren toch een beetje de net-niet ploeg en zullen met Froome ook niet heel blij zijn.

@Westland
Pech in laatste 3 km, jury gaf direct aan dat het ok was. Zal wel rechtgezet worden nog.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Milanjacks, ja voor zijn winkans was deze gok denk ik inderdaad de juiste. Maar dat is tegelijkertijd toch wel een pijnlijke constatering? Want in de sprints die nog zullen komen gaat vermoedelijk hetzelfde gelden. Als zelfs de sprinter zelf niet meer op zijn sprint durft te vertrouwen...

Milanjacks

'@Pietje

Ik denk dat als Ewan naar huis is dat hij dit soort capriolen niet meer gaat doen. Ewan is gewoon duidelijk een klasse beter maar Gaviria is beter in vorm dan in 2020.

nasibal

Wie durft het aan met Fiorelli morgen? Ik zit er serieus aan te denken. Nadeel is dat het parcours mogelijk te zwaar is voor hem om weg te komen.

Laatst gewijzigd
KV

Hoop toch dat Ewan nog tem 13 doorgaat. Als hij nog 2 zeges pakt, mag hij voor mij wel naar huis ;-)

Sta nu op +99%, maar zonder Bernal/REV (zullen er niet doorzakken vrees ik, maar wie weet... ) en met Landa in team wordt het toch geen topeditie vrees ik

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Nasibal

Ik denk dat de koers van Etappe 4 nog zwaarder is dan het gangetje waarmee de kopgroep morgen over de bergen kabbelt. Al is dat geen gegeven. Ik vind het geen gekke gedachte.

KV

Hoe komt het trouwens dat enkel Carthy geen tijdverlies krijgt en al zijn teammaats wel?

Is trouwens wel een zegen voor Guerreiro morgen...

nasibal

Ik denk dat de koers van Etappe 4 nog zwaarder is dan het gangetje waarmee de kopgroep morgen over de bergen kabbelt. Al is dat geen gegeven. Ik vind het geen gekke gedachte.

Het gaat om de fase waarin de kopgroep ontstaat. Dáár zou het parcours wel eens te zwaar kunnen zijn voor types als Fiorelli. Het is moeilijk vechten voor de vlucht als je uberhaupt moet vechten om er aan te blijven hangen. In etappe 4 was het in de betreffende fase volledig vlak.

Dat de rest van het parcours waarschijnlijk met een sukkelgangetje wordt genomen ben ik mee eens. Al zullen er, wederom door het parcours in het begin van de etappe, andere types in de kopgroep zitten.

@KV
Omdat z'n teammaats geen pech hadden. Die kozen er zelf voor.

Laatst gewijzigd
stijnv10

Fiorelli is tot nu toe de enige uit m’n team die de levert en dik boven verwachting presteert. Gaat dus morgen ook gewoon weer in m’n ploeg.

KV

Zal Fiorelli laten rusten morgen. Heeft ie wel verdiend.
Morgen wel nog eens Paddy een kans geven. Moet hij wel aankunnen. Zat gisteren ook in die eerste kopgroep dacht ik.

Of Remco morgen roze pakt is ook wel een belangrijke vraag voor de dagopstelling. Maar lijkt alsof niemand die trui al wil.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Treenert
Ik zei etappe 8. Die van morgen dus.
Zou je dat nog eens kunnen vragen?

De Tourminator

Cimolai Cimolai Cimolai ..... Waarom rijd je dit jaar wel de punten bijeen. Hij had prima gepast bij Ewan, maar het werden Kanter en Vendrame. Voorlopig Ewan 2 op 3 zijn kopmanschap waargemaakt. Hopelijk pakt hij er nog minimaal 1.

Nul verstand

Krijg ook echt hoofdpijn van morgen. Moet je de Formolo's, Bilbao's en Almeida's opstellen als Cavagna en Bevin plannen hebben voor morgen?

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

Wie is Paddy?

Westland95

Ewan wil ‘zo lang mogelijk aanhaken’. Mooi, hopelijk t/m etappe 13.

madeinstars

Dankzij Ewan toch lekker aan het opschuiven in het klassement. Morgen weer de klassieke hoofdbrekens... Kans lijkt mij zo'n 80% dat de vlucht wegblijft, maar wie gaan daar in?? Ik heb Guerreiro, Fabbro, Bevin en Fiorelli als opties, maar ik wil ze ook zeker niet alle 4 opstellen... Ik haat dit soort etappes.

Gladiool

Ik kan prima aanhaken met mijn budgetsprintteam.
Cimolai blijkt een gouden pick, Kanter doet het aardig. Groenewegen is ok, Nizzolo hetzelfde, Fiorillo scoort lekker en Sagan die is gewoon mee. Felline zat uiteraard op de bank. Jammer dat ik Pasqualon eruit heb gelaten omdat ie niet op 't vlakke ging sprinten. De budgetploeg weet de schade echter aardig te beperken.

Ik kijk weer uit naar morgen met Bernal, Evenepoel, Martin, Vlasov en Yates. Aangevuld met Almeida, waarschijnlijk Masnada. En dan nog kiezen of Guerreiro, Schulz of Cepeda mee mag harken.

Milanjacks

'@Madeinstars

Als je op 80% zeker weet dat het een vlucht gaat worden dan moet je ze juist alle vier opstellen.

Ik klik ze mede door het gebrek aan truipunten er allemaal makkelijk in vandaag. Het zou pas echt hoofdbrekens zijn als Evenepoel of Bernal in het roze(en dus wit) zou rijden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 172 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.