Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 173 ... 263 264
Ludi

Morgen wordt de eerste echte hoofdpijn etappe voor mij :/

KV

'@Stijn

Patrick “Paddy” Bevin

Verwacht niet dat Cavagna vrijheid krijgt. Iedereen moet babysitten vrees ik.

Ga morgen voor een mix tussen Ewan, een 2-tal aanvallers, 1 of 2 DQS mannetje(s) en de AK mannen met beste sprintje

Laatst gewijzigd
kevinraar

mij team voor morgen
yates
almeida
cartny
bilbao
vlasov
martin
formolo
foss

nog 1 plekje over keuze uit deze renners
benett
masnada
moscon
van houcke
mohoric

jsprunk

Ik snap er werkelijk helemaal niks van. Kopman Sagan vandaag die volledig mis trapt, laat me toch doorstijgen naar 98%. Ik heb echt het idee dat ik allerlei verkeerde keuzes maak, maar dat is in het klassement niet te zien.

Kijk ik naar de toppers qua Scorito-punten, dan mis ik de nummers 1, 3, 6, 9 en 11 t/m 15. Met name Ewan, Bernal en Ganna zijn renners met een behoorlijke pickrate waarmee gemakkelijk captainpunten te scoren waren. En het is niet ik het daar zo lekker doe:

Etappe 1: Cavagna (5e), terwijl Foss (3e) en Almeida (4e) beter bleken
Etappe 2: Sagan (5e), terwijl Merlier (1e) en Nizzolo (2e) beter bleken
Etappe 3: Sagan (3e), terwijl Cimolai (2e) beter bleek
Etappe 4: D.Martin (19e), terwijl Vlasov (13e), Evenepoel (16e), Bardet (17e) en Yates (18e) beter bleken
Etappe 5: Merlier (12e), terwijl Nizzolo (2e), Sagan (4e), Gaviria (5e), Pasqualon (7e) en Cimolai (10e) beter bleken
Etappe 6: Vlasov (10e), terwijl Martin (3e), Evenepoel (4e) en Soler (8e) beter bleken
Etappe 7: Sagan (14e), terwijl Cimolai (2e), Merlier (3e), Pasqualon (5e), Gaviria (6e), Kanter (8e) en Nizzolo (12e) beter bleken

Dat is een knap beroerde score als je het mij vraagt, want het is niet dat de achteraf betere opties vooraf rare keuzes waren in de meeste gevallen.

Heb ik dan een minimum aan bankpunten? Mwah:
Etappe 1: Vlasov (11e) ipv Yates/Pozzovivo/Soler/Grossschartner
Etappe 2: Soler (19e), Evenepoel (4e roze+4e wit) ipv Gaviria/Pasqualon
Etappe 3: Gaviria (7e) ipv Nizzolo (4 pt) of Almeida (6 pt)
Etappe 4: Bardet (17e) ipv Soler/Foss/Pozzovivo/Almeida
Etappe 5: Vlasov (4 pt.) ipv Bettiol
Etappe 6: Soler (8e), Foss (15e), Almeida (16e) ipv Pozzovivo (6 pt.) Grossschartner, Bettiol
Etappe 7: Vlasov (6 pt.) ipv Bettiol

Heb ik dan de echte pareltjes? Volgens mij ook niet. Geen De Marchi, Dombrowski, Fiorelli, Valter, Mäder, Ciccone (huil huil, waarom wilde ik per se die 500k opmaken?)..

Conclusie: ik ben maar zeer matig tevreden over mijn keuzes en snap er niks van dat anderen onder mij staan.. zie ik iets over het hoofd? Is de keuze voor Cimolai dan zo waardevol?

Koekebakker

'@Nul verstand:

De rit van morgen gaat te zwaar zijn voor de Bevins en Cavagna's toch?
Lijkt mij er een voor de betere klimmers. Fiorelli zeg maar :)
En Grosss (als die in vorm is), De Gendt, Vanhoucke, Champoussin, Guerreiro, dat soort jongens.

Laatst gewijzigd
JapieJapo

Ik zak vandaag 10% naar 78% met 144 puntjes dus alleen de punten van Cimolai kunnen heel wat uitmaken...

Pim96

Cimolai rijdt inderdaad lekker mee, goede pick tot nu toe. Het was vooraf wel een gok met een slecht 2021 en 2020 ook niet overtuigend. Echter komt het natuurlijk niet helemaal uit de lucht vallen. Hij reed in 2019 ook een prima Giro namelijk. Dat het er nu weer uitkomt is uiteraard wel beetje mazzel. Rest van mijn sprinters peddelen ook lekker mee. Zonder Ewan stijg ik toch juist in de sprintetappes in plaats van de bergetappes.

Morgen inderdaad best een kans dat de vlucht vooruit blijft. Had alleen nog mooier geweest als de etappe iets langer was dan 170 km. Zal dus afhankelijk zijn wanneer de vlucht wegkomt (en of ze in het peloton plannen hebben uiteraard)

Fiepke

Het ligt allemaal heel dicht bij elkaar. Waar ik begon met een score van 85%, zak ik nu iedere dag wat verder weg. Vandaag naar 77%. Een juiste kopmankeuze maakt veel verschil denk ik. Had vandaag Nizzolo. Moschetti en Pasqualon redden de meubelen (met verder ook nog Merlier en Vendrame) + diverse teampunten.

Jasperdewaal11

Sprint teampje van Merlier, Sagan, Nizzolo, Viviani, Cimolai, Kanter en Pasqualon hebben ons inmiddels gebracht tot 96%. Als die Ewan op de rustdag nou ook nog naar huis gaat kan er nog meer. :)

Ajvenema

Dr zal vast nog wat gebeuren bij de klassementsmannen in die laatste kilometers... wat denken jullie, genoeg om valter uit het roze te rijden?

Ab Normaal

Nee. Die kon gisteren ook prima mee

Ted de la course

'@jsprunk
Het zou kunnen komen omdat je een behoorlijke sprintersploeg hebt met 7 sprinters in de punten. Er zijn 3 sprintetappes geweest en nog 1 waar diverse sprinters voor de 2e plaats hebben gesprint. En dan nog een etappe met veel vluchters vooruit waarin er door iedereen weinig punten zijn behaald. De punten van die 7 sprinters tellen dus behoorlijk mee tot op heden zeker gezien de meeste teams weinig opvullers hebben gezien de truiverdeling.

Laatst gewijzigd
Benzardi

Zoals Gaviria een verassende aanval deed, deden De Duracelli's dat ook.
Helaas pakte het verkeerd uit , met maar 181 punten en een daling van 1,2% naar 97,6%.

Morgen probeer ik Covi als joker en wie cap. word vind ik moeilijk, nemen we een Bernal of neem ik er 1tje die je hoopt dat hij met de vlucht mee zit ?

Lastig.

Stijn Lemmens

Op sporza tippen ze morgen Sagan

Pim96

Waarom niet Sagan? Zal gebrand zijn na de finale van vandaag. Zal tevens ergens zijn etappes moeten uitzoeken om punten te scoren voor de puntentrui. De finale is niet belachelijk zwaar dus met de juiste renners kan hij best lang mee. Al zou dit dan ook weer een ideale kunnen zijn voor Ringel S.

De Meesterknecht

Ik hoor of lees Bouchard nergens? Moet dit toch ook kunnen? Zeker ook gezien de punten voor de bergtrui.

Hangtieniedanstaatie

Peter Sagan is geen gek idee nee. Het is immers maar 19 kilometer aan 4,5 procent, een afdaling van 45 kilometer en een slotklim van 3 kilometer aan 6 procent. Vamos Peter!!

KV

Volgens mij heeft de Meesterknecht Bouchard in zijn team. Altijd grappig hoe iedereen bevestiging wil dat zijn aanvaller er wel bij zal zitten.

Denk trouwens wel dat het een gokje zonder veel risico kan zijn om morgen een aanvaller te cappen. Verwacht toch wel 15 man ofzo die voor AK mannen zullen binnenkomen. Met de rit van zondag in het achterhoofd wordt het een “rustdag” denk ik. Of zien jullie dit anders?

joris dor

Zou het geen goed moment zijn om Almeida terug te laten komen voor DQS of gaan ze dit niet doen met Evenepoel?

vevie

Ik ga fully voor een vluchtersetappe morgen. All in.

GroBschartner
Cepeda
De Gendt
Bevin
Cavagna
Evenepoel
Yates
Vlasov
Martin

Ik twijfel alleen nog of ik GroBschartner (C) maak. Even morgen nog checken of bepaalde renners hun plannen aangeven.

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

Ja Sagan had vandaag zo te zien kettingproblemen? Of heb ik dat verkeerd gezien?

Benzardi

Bedankt Sporza dat was mijn 2de jokertje :)

Westland95

Alle vluchters erin morgen. 4 AK mannen mee. Denk wel Bernal als kopman om het risico een beetje af te dekken.

Ketjap Manis

Helemaal eens KV. Ik ga een gokje wagen.

De Meesterknecht

Klopt KV!
Pickrate voor hem is laag dus weinig over gelezen nog.... maar neem hem zeker morgen op kan een verrassing worden.

Almeida zal wel bij Evenepoel moet blijven. Aan de andere kant als je hem voorin de koers hebt is dat ook wel gunstig.
En met Masnada/Knox bij Evenepoel zit je al wel goed.

1 2 ... 173 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.