Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 174 ... 263 264
Pim96

Peter Sagan voor de Thor Hushovd award morgen ;)

zomaareens

Andere ploegen laten moscon niet rijden in de ontsnapping?

De Condor van Echt

'@nasibal

Sagan vandaag denk ik meest logische kopman, tenzij je een gokje wilde wagen met Ewan. Zijn pech voelt dus lullig, maar zal een relatief kleine impact hebben.

Dat weet ik zo net nog niet hoor 😉. Als ik Ewan had gecapt ipv Sagan, zou dat 72 (twee-en-ZEVENTIG!!) punten gescheeld hebben. Nou heb ik deze hele Giro een super ongelukkige hand met het kiezen van kopmannen, die zeker in de vlakke ritten ‘iets’ overkomt. Die van gisteren (last minute wissel Vlasov voor Ciccone) was niet zo erg, maar deze doet wel pijn. Oh, die pijn... Die bijna fysiek voelbare pijn....

Voor de rest heb ik geen klagen hoor; afgelopen drie ritten gingen heel goed, waardoor ik nu op 85,5% sta.

vevie

Nog iets over de rug van Bernal, hoewel ik wel denk dat de rug het gewoon gaat houden. Hij rijdt heel erg attent en is op dit moment wat mij betreft de beste AK-man in koers. Ik zie hem zondag bijna alle andere mannen pijn doen.

Egan Bernal lijkt in uitstekende vorm in de Giro d'Italia, maar de Colombiaanse klimmer blijft desondanks een groot vraagteken voor het algemeen klassement. Nadat hij in 2020 lang herstelde van een slepende rugblessure, is het nog steeds de vraag of die rug het drie weken gaat houden.

Vooralsnog gaat alles goed. Bernal heeft in de finales nergens last van en zodoende was hij in de vierde en zesde etappe al in staat om tijd te pakken op veel van zijn concurrenten. De rugklachten zijn echter - zoals hij al eerder aangaf - niet verdwenen. 'Ik geef toe dat mijn rug soms pijn doet. Die pijn zit vooral in het begin en halverwege etappes. Natuurlijk denk ik erover na of de rug mijn prestaties zou kunnen beïnvloeden, maar in de finale stijgt de adrenaline, komt de pijn in de benen en verdwijnt de pijn uit de rug naar de achtergrond. Het is moeilijk, maar beetje bij beetje leer ik ermee leven', legt hij uit aan Tutto Bici.

Ludi

Kan morgen als ik wil bijna een heel team aan aanvallers opstellen. Maar hoeveel wil ik er morgen opstellen 🤔

Pietje Precies

'@De Condor, ik zal de pijn voor je verzachten (je rekent niet goed): het scheelt 'maar' 36 punten.

Laatst gewijzigd
KV

'@condor

Volgens mij maak je toch een rekenfoutje. Verschil tussen beide caps te nemen is uiteindelijk toch maar 36 punten? (helft van jouw 72)

Edit: Pietje was me voor

Laatst gewijzigd
Cascoigne

Sporza zit er natuurlijk wel eens naast haha.
Nou twijfel ik ook over Bevin en Pasqualon... misschien ook maar opstellen dan...

nasibal

'@Condor

Waarom ik Sagan logischer achtte is vanwege het 'niet-meesprinten-als-in-kutpositie-Ewan'. Dat maakt Ewan een vrij onzekere kopman in juist dit soort etappes. De Buyst deed het geweldig, maar Ewan had ook zomaar in de schoenen van Viviani kunnen staan vandaag. In etappe 2 leidde dat nog tot de 10e plek, maar in een etappe als vandaag had het veel meer schade kunnen zijn. Dat Sagan hier hoe dan ook wel goed zou zitten én voor alle puntjes z'n best zou doen was 'zekerder' denk ik.

Bij mij doet het ook pijn hoor, die gemiste 36 punten (scherp Pietje), maar ik sta nog steeds achter m'n keuze wat dat betreft. Zonder technische problemen rijdt Sagan hier vandaag weer top 5. Als hij 14e was geworden zónder problemen had ik het misschien nog eens goed moeten evalueren

@Meesterknecht
Hier ook gewoon Bouchard mee hoor deze keer ;)

Laatst gewijzigd
kevinraar

mij team voor morgen
yates
almeida
cartny
bilbao
vlasov
martin
formolo
foss

nog 1 plekje over keuze uit deze renners
benett
masnada
moscon
van houcke
mohoric

KV

Allemaal AK mannen zou ik niet opstellen, Kevin.
Ik zou zeker Vanhoucke, Mohoric en Bennett opstellen morgen.

nasibal

Trouwens, even doorgaand op Sagan: de vraag is natuurlijk of Nizzolo hem morgen gewoon laat vertrekken of dat ze elke kopgroep waar hij in zit terughalen. Met Pozzo uit de Giro is het paars een hele grote prijs die ze kunnen winnen.

Daarnaast zit de sprint nog vóór die flinke berg. Zou me goed kunnen voorstellen dat Sagan, zeker de huidige Sagan, zich na het pakken van die puntjes lekker terug laat zakken. Op de streep liggen toch niet zoveel puntjes en de kans dat hij daar überhaupt de maximale buit zou pakken is nog veel kleiner.

Laatst gewijzigd
Cascoigne

Zou Nizzolo niet ook gewoon mee kunnen zitten.
Ik overweeg om voor vluchters en sterke sprinters te gaan morgen. Dood of de gladiolen!

kevinraar

'@kv

zou niet weten wie ik eruit moet doen mohoric kan er nog als laatst erbij benett en vanhoucke zou ik niet weten voor wie ik die erin moet doen

Basementman

Geachte Treenert ea, kan de contactpersoon van Fiorelli nog even zijn plannen delen voor morgen?

KV

Dan moet je zelf eens kijken en beslissen wie van je AK mannen op zo’n aankomst waarschijnlijk niet vooraan in de groep zullen eindigen

Stijn Lemmens

Wie maken jullie kopman morgen?

Ik ben er ni uit!

zomaareens

Bettiol geeft aan dat hij op etappe 11 mikt, betekent dat dat ie verder niets doet?

daandej

Zag je gisteren toch viel die ook aan

De Condor van Echt

'@Pietje en @KV: hier verzacht jullie scherpte de pijn! Punt blijft dat je ook van die 36 punten behoorlijk last hebt. Overigens sta ik wel achter de keuze van Sagan, vanwege lastige finale en mogelijk waaiers. Wat @nasibal helpt ook bij het voorkomen van slapeloze nachten ;).

Gelukkig klopte mijn inschatting dat Ewan nu wel eens paars zou kunnen hebben, waardoor ik met aanvaller Goossens erbij twee heel fijne opvullers heb morgen. Maar nu ga ik wakker liggen van de kopmankwestie morgen...

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Iemand die overweegt om Cepeda op te stellen? Weet niet wat er met die jongen is, maar valt wel erg tegen tot nu toe.

Ludi

Voor mij zijn Bevin, fiorelli, guierreiro, bettiol, Sagan, cepeda fabbro en cavagna

Allemaal namen die niet extreem gek klinken voor morgen in de vlucht. Keuzes, heerlijk.

Daan Brakenhoff

Iemand die het aandurft met ringel S morgen? Kan im principe op 2 manieren scoren natuurlijk. Mocht hij in betere vorm zijn dan afgelopen dagen...

Westland95

Ik heb Cepeda er voor het eerst in geknald.

stijnv10

Sagan is geen gek idee inderdaad, bij nader inzien toch weer een zeer lastige dag om te voorspellen.

1 2 ... 174 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.