'@nasibal
Dat weet ik zo net nog niet hoor 😉. Als ik Ewan had gecapt ipv Sagan, zou dat 72 (twee-en-ZEVENTIG!!) punten gescheeld hebben. Nou heb ik deze hele Giro een super ongelukkige hand met het kiezen van kopmannen, die zeker in de vlakke ritten ‘iets’ overkomt. Die van gisteren (last minute wissel Vlasov voor Ciccone) was niet zo erg, maar deze doet wel pijn. Oh, die pijn... Die bijna fysiek voelbare pijn....
Voor de rest heb ik geen klagen hoor; afgelopen drie ritten gingen heel goed, waardoor ik nu op 85,5% sta.
Nog iets over de rug van Bernal, hoewel ik wel denk dat de rug het gewoon gaat houden. Hij rijdt heel erg attent en is op dit moment wat mij betreft de beste AK-man in koers. Ik zie hem zondag bijna alle andere mannen pijn doen.
Egan Bernal lijkt in uitstekende vorm in de Giro d'Italia, maar de Colombiaanse klimmer blijft desondanks een groot vraagteken voor het algemeen klassement. Nadat hij in 2020 lang herstelde van een slepende rugblessure, is het nog steeds de vraag of die rug het drie weken gaat houden.
Vooralsnog gaat alles goed. Bernal heeft in de finales nergens last van en zodoende was hij in de vierde en zesde etappe al in staat om tijd te pakken op veel van zijn concurrenten. De rugklachten zijn echter - zoals hij al eerder aangaf - niet verdwenen. 'Ik geef toe dat mijn rug soms pijn doet. Die pijn zit vooral in het begin en halverwege etappes. Natuurlijk denk ik erover na of de rug mijn prestaties zou kunnen beïnvloeden, maar in de finale stijgt de adrenaline, komt de pijn in de benen en verdwijnt de pijn uit de rug naar de achtergrond. Het is moeilijk, maar beetje bij beetje leer ik ermee leven', legt hij uit aan Tutto Bici.
'@Condor
Waarom ik Sagan logischer achtte is vanwege het 'niet-meesprinten-als-in-kutpositie-Ewan'. Dat maakt Ewan een vrij onzekere kopman in juist dit soort etappes. De Buyst deed het geweldig, maar Ewan had ook zomaar in de schoenen van Viviani kunnen staan vandaag. In etappe 2 leidde dat nog tot de 10e plek, maar in een etappe als vandaag had het veel meer schade kunnen zijn. Dat Sagan hier hoe dan ook wel goed zou zitten én voor alle puntjes z'n best zou doen was 'zekerder' denk ik.
Bij mij doet het ook pijn hoor, die gemiste 36 punten (scherp Pietje), maar ik sta nog steeds achter m'n keuze wat dat betreft. Zonder technische problemen rijdt Sagan hier vandaag weer top 5. Als hij 14e was geworden zónder problemen had ik het misschien nog eens goed moeten evalueren
@Meesterknecht
Hier ook gewoon Bouchard mee hoor deze keer ;)
Trouwens, even doorgaand op Sagan: de vraag is natuurlijk of Nizzolo hem morgen gewoon laat vertrekken of dat ze elke kopgroep waar hij in zit terughalen. Met Pozzo uit de Giro is het paars een hele grote prijs die ze kunnen winnen.
Daarnaast zit de sprint nog vóór die flinke berg. Zou me goed kunnen voorstellen dat Sagan, zeker de huidige Sagan, zich na het pakken van die puntjes lekker terug laat zakken. Op de streep liggen toch niet zoveel puntjes en de kans dat hij daar überhaupt de maximale buit zou pakken is nog veel kleiner.
'@Pietje en @KV: hier verzacht jullie scherpte de pijn! Punt blijft dat je ook van die 36 punten behoorlijk last hebt. Overigens sta ik wel achter de keuze van Sagan, vanwege lastige finale en mogelijk waaiers. Wat @nasibal helpt ook bij het voorkomen van slapeloze nachten ;).
Gelukkig klopte mijn inschatting dat Ewan nu wel eens paars zou kunnen hebben, waardoor ik met aanvaller Goossens erbij twee heel fijne opvullers heb morgen. Maar nu ga ik wakker liggen van de kopmankwestie morgen...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.