Als je 99% zeker bent dat een vluchter wint hoef je jezelf alleen nog maar af te vragen hoeveel vluchters er voorop blijven. Voor een 16e plaats van Bernal zou ik niet bang zijn als je een vluchter als kopman hebt. Zoveel verschil maakt dat niet. Als er maar een paar vluchters voorop blijven is dat natuurlijk een ander verhaal.
Ik stel zelfs Merlier op voor 6 vaste puntjes boven een Dan Martin.
Hm bij nader inzien vind ik dat het toch niet waard. Maar ik geloof wel echt dat dat achteraf de juiste keus zou zijn. Vooraf wegen de 6 punten niet op. Zeker aangezien Dan Martin miss wel dé topfavoriet is als het anders loopt dan verwacht.
Vendrame (C) hier. Al m'n renners die ook maar een beetje kunnen klimmen met achterstand in het AK stel ik op.
Goedzo Kevin!
Hier slechts 3 AK mannen mee: Vlasov en Evenepoel voor de truipunten, plus D Martin. Al overweeg ik laatstgenoemde ook te banken.
6 mannen met kans op de vlucht dus en dan Cavagna/Sagan en paarse truiers zelfs nog op het bankje. Big Bouchie captain. Het wordt huilen of lachen vandaag.
'@Ajvenema
Cepeda, Gross, Fabbro, Firorelli (geloof ik niet in, maar wil je niet op de bank hebben), Bevin (geen idee waarom eigenlijk) en Big Bouchie
Verwacht dat de afrikaanse brigade wel achter Sagan aan rijdt. Zo niet, dan verwacht ik dat Sagan het na de sprint lekker voor gezien houdt. Hij moet dan nog die grote berg op en is voor de overwinning ook geen favoriet. Hij lijkt het de laatste tijd omhoog sowieso rustiger aan te doen.
QS rijdt de hele ronde al rond alsof ze sky zijn. Nu is er ook nog eens geroepen dat alle ballen op die voetballer gaan. Ik vrees dus dat Cavagna een ander rolletje dan vroege vluchter heeft. Morgen zal hij nog een zwaar genoege dag hebben als Walter vandaag de toppers (net) niet kan volgen. Dat zie ik nog wel gebeuren, dus wie weet dat ik Bevin er nog uit sloop voor die 11 puntjes. Maar of dat het nou waard is..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.