Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 18 ... 263 264
nasibal

'@KV

1 van de 3 is ook kopman, de ander zou zomaar van de ene kopman geen last kunnen hebben en via de andere kopman veel extra punten scoren, Chaves zal van Yates ook niet direct 'last' hebben denk ik.

Jori

Mwoa, Dekker was hier ondanks zijn dure prijs, ws wel meegegaan. 2.5 miljoen is fors, maar tov Viviani, Merlier (zonder zijn lead-out), Gaviria vond ik dat nog best een te begrijpen 500k besparing. Toont aan dat het een sterke sprinter is met positioneringsgevoel.

McNulty gaf begin april nog interviews dat hij voor een top 10 in de giro ging, dus denk dat hij nog wel weer op tijd van zijn bergje gaat afgeraken, tenzij ze hem dus echt per se in de tour willen hebben.

Formolo is wel interessant; Met de inschatting van Nasibal is het idd geldverspilling, maar er zijn natuurlijk ook scenario's dat hij het wel beter kan doen. Maar is bijv. Ulissi in zijn ploeg juist handig of onhandig? De laatste grote ronde waarin Formolo zonder problemen kon uitrijden, was ook de Giro d'Italia in 2018. Toen werd hij 10e.

Daan Brakenhoff

Formolo is in de Giro wel altijd op afspraak. Maar na hem meegenomen te hebben tijdens de Tour en Vuelta ga ik toch twijfelen. Wellicht neem ik hem mee als het duidelijk wordt gemaakt dat hij de echte kopman zal zijn

toerist

'@KV: moet hij binnen de ploeg op de muurtjes en punchy aankomsten niet rekening houden met/plaats maken voor een Ulissi? Da's toch de uitgesproken man voor zulke etappes bij UAE? Geen idee wat zijn vormpeil is trouwens na het hart-probleem.

Pim96

Ik ben ook heel benieuwd naar Ulissi in Romandie. Ik neem hem eigenlijk altijd mee, maar dit jaar twijfel. Formolo staat bij mij op de grijze lijst. Vaak genomen maar er dan op de lange klims van afgaan of zelfs inhouden. Daarnaast vaak op de punch aankomsten niet op de afspraak.

vevie

'@nasibal, dat zou zomaar kunnen. De ene waar jij denk ik op doelt zal punten pakken middels een zekere snelle man, maar zal hij niet moeten knechten voor de kopman bergop? Dat is een beetje het Landa/Bilbao idee. Beiden zouden ze, aangezien ze de koers niet hoeven maken, hoog kunnen eindigen. Toch zie je tegenwoordig dat ze in de ‘minder favoriete’ teams, toch de ene renner opofferen voor de ander, terwijl wij als kijkers denken: ‘was dat nou nodig?’

nasibal

'@Vevie

Als jij aan dezelfde denkt als ik, dan vrees ik dat die kopman binnen 2 weken al 3 maanden achterstand heeft.

rosencrantz

In de nieuwe voorlopige startlijst van de Giro is geen spoor van McNulty, Chaves of Greipel.

Imbatido

Voorlopige startlijst via La Flamme Rouge:
https://twitter.com/laflammerouge16/status/1387024684210864129

Geen McNulty, Chaves, Hodeg, Greipel, ..., Pelucchi, Cattaneo.

Landeirovic

Uae Giro voorlopig:

Formolo
Conti
Covi ( naar mijn mening zeer interessant krijgt vrije rol)
Dombrowski
Gaviria
Molano ( misschien gebruiken ze hem beter als sprinter)
Richeze
Ulissi

Uae in de Tour:

Pogacar
Hirschi
Majka
Formolo
De La Cruz
Polanc
Mcnulty
Bjerg

Kristoff zal Vuelta rijden.

vevie

'@nasibal: dat zou zomaar eens kunnen. Ik ga uit van niet, iig.

Geen McNulty, Chaves, Hodeg, Greipel, …, Pelucchi, Cattaneo.

Geen Esteban zou jammer zijn. Die zou ik zelf sowieso meenemen. Maar goed, weet ff verder puzzelen aangezien ik de Amerikaan ook (voorlopig) erin had.

nasibal

Richeze, ouwe scorito-held

ditisdavid

Ook nauwelijks C-sprinters te bekennen op de voorlopige lijst, en het handjevol dat start heeft vaak een concurrent in de eigen ploeg. Puzzel wordt er zo niet makkelijker op.

Laatst gewijzigd
KV

'@Jori en toerist Ulissi kan inderdaad een probleempje worden, maar ik verwacht hem niet op zijn niveau van vorig jaar in de Giro (inderdaad door die hartproblemen). Romandië zal inderdaad misschien nog wat meer duidelijkheid brengen. Daarnaast zal Formolo als kopman zich toch ook wel willen plaatsen op die aankomsten om geen tijd te verliezen.

Heb trouwens in een vorige post al eens aangegeven dat ik deze Giro niet echt "Ulissi-aankomsten" zie zoals er vorig jaar wel een paar waren. Rit 3 is wel wat punchy, maar vlakke aankomst, rit 4 zal hij er niet meer bij zitten volgens mij, rit 8 misschien maar kan evengoed vlucht worden en slotklim toch ook 6km. Verder zie ik niet veel. Wat denken jullie ?

Nogmaals: Formolo is zeker geen no-brainer, maar met het wegvallen van McNulty toch wel wat interessanter geworden.

Chaves (en Greipel eigenlijk ook) wel jammer voor die prijzen. Misschien dat ze hem nu in de Tour willen uitspelen met die vorm die te goed is om luxeknecht te spelen?

Laatst gewijzigd
daandej

Groenenwegen 3 miljoen zie ik...

TheStrikers

Als Mcnulty niet naar de Giro gaat ga ik voor de combo Ewan+De Gendt . Als Mcnulty wel meegaat neem ik die wel mee voor tijdrit+ hopelijk in de heuveletappes punten met Merlier samen in de vlakke ritten.

KV

'@nasibal En Torres doet weer mee!! :-D

Laatst gewijzigd
Primavoormij

Wat denken jullie van het koppeltje Groenewegen + G. Bennett? Jumbo-Visma toch doorgaans wel goed in de grote rondes... mmmm

KV

'@Primavoormij: lijkt mij geen topidee

Jammer trouwens dat FDJ Stewart niet meeneemt. Is nu toch wel een heel matig team. Verder inderdaad weinig sprintkoopjes die (enige) sprintkopman zijn in hun team... Cimolai toch wel vreemd dat die nog geen 1 sprint gereden heeft dit jaar?!

vevie

Wat denken we trouwens van Reichenbach? De ultieme meesterknecht van Pinot. De man die ooit aangaf dat hij zelf de druk van het AK en de verantwoordelijkheid niet wil. Kan hij nu toch stiekem een leuk AK rijden of lekker gek doen in de bergen?

groppiestan

Zat er ook al aan te denken. Zag hem net rijden op eurosport😅
Ganna niet best

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Had je Stewart dan verwacht @KV? Zou een vreemd moment zijn voor een groterondedebuut.

Laatst gewijzigd
vevie

Ganna niet zo een sterke tijdrit in Romandië. Hmmm. Ik dacht is wel een garantie dat hij de itt wint in de Giro. Er is echter nog werk aan de winkel.

Op Eurosport bevestigen ze nu dat Nibali sowieso de Giro rijdt. Voldoende herstelt van zijn pols.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Proloog was erg kort. Niet te veel waarde aan hechten.

Jori

Greipel (en Zabel) dan misschien gewoon naar de tour? anders is het best cru als je de sprints in Turkije zag en ook UAE waar Greipel het prima deed.

Chaves zou ik toch liever gewoon de giro zien doen, zijn vorm duurt meestal niet zo lang en nu loopt het toch aardig. Maar mss dan de tour dus met Matthews, Hamilton en hem als kopmannen.

@KV: eens over Formolo. Ulissi maakt het natuurlijk niet heel erg uit of het vlak is of wat oploopt. Vooral belangrijk dat Molano, Gaviria er niet meer bij zitten en dat het nog wel tot een sprint komt waar hij bij zit. Etappe 3, 8 zou idd zijn terrein kunnen zijn, een etappe 11 moet hem ws ook wel passen. Afhankelijk van hoe je de etappe precies inschat, zou etappe 15 en 18 ook wel voor hem kunnen zijn (maar erg afhankelijk van hoe je deze ritten inschat). En mss ergens nog als vluchter in een bergetappe, afhankelijk van de rest van je selectie en wanhoop.

Stewart was wel een leuke geweest, gezien het team nu bijzonder droef is. Niet realistisch dat Stewart erbij zou zitten, maar dan was er tenminste nog 1 naam die je zou overwegen en ook wel fijn om een extra sprinter te kunnen overwegen

Laatst gewijzigd
1 2 ... 18 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.