Mwoa, Dekker was hier ondanks zijn dure prijs, ws wel meegegaan. 2.5 miljoen is fors, maar tov Viviani, Merlier (zonder zijn lead-out), Gaviria vond ik dat nog best een te begrijpen 500k besparing. Toont aan dat het een sterke sprinter is met positioneringsgevoel.
McNulty gaf begin april nog interviews dat hij voor een top 10 in de giro ging, dus denk dat hij nog wel weer op tijd van zijn bergje gaat afgeraken, tenzij ze hem dus echt per se in de tour willen hebben.
Formolo is wel interessant; Met de inschatting van Nasibal is het idd geldverspilling, maar er zijn natuurlijk ook scenario's dat hij het wel beter kan doen. Maar is bijv. Ulissi in zijn ploeg juist handig of onhandig? De laatste grote ronde waarin Formolo zonder problemen kon uitrijden, was ook de Giro d'Italia in 2018. Toen werd hij 10e.
'@nasibal, dat zou zomaar kunnen. De ene waar jij denk ik op doelt zal punten pakken middels een zekere snelle man, maar zal hij niet moeten knechten voor de kopman bergop? Dat is een beetje het Landa/Bilbao idee. Beiden zouden ze, aangezien ze de koers niet hoeven maken, hoog kunnen eindigen. Toch zie je tegenwoordig dat ze in de ‘minder favoriete’ teams, toch de ene renner opofferen voor de ander, terwijl wij als kijkers denken: ‘was dat nou nodig?’
'@Jori en toerist Ulissi kan inderdaad een probleempje worden, maar ik verwacht hem niet op zijn niveau van vorig jaar in de Giro (inderdaad door die hartproblemen). Romandië zal inderdaad misschien nog wat meer duidelijkheid brengen. Daarnaast zal Formolo als kopman zich toch ook wel willen plaatsen op die aankomsten om geen tijd te verliezen.
Heb trouwens in een vorige post al eens aangegeven dat ik deze Giro niet echt "Ulissi-aankomsten" zie zoals er vorig jaar wel een paar waren. Rit 3 is wel wat punchy, maar vlakke aankomst, rit 4 zal hij er niet meer bij zitten volgens mij, rit 8 misschien maar kan evengoed vlucht worden en slotklim toch ook 6km. Verder zie ik niet veel. Wat denken jullie ?
Nogmaals: Formolo is zeker geen no-brainer, maar met het wegvallen van McNulty toch wel wat interessanter geworden.
Chaves (en Greipel eigenlijk ook) wel jammer voor die prijzen. Misschien dat ze hem nu in de Tour willen uitspelen met die vorm die te goed is om luxeknecht te spelen?
Greipel (en Zabel) dan misschien gewoon naar de tour? anders is het best cru als je de sprints in Turkije zag en ook UAE waar Greipel het prima deed.
Chaves zou ik toch liever gewoon de giro zien doen, zijn vorm duurt meestal niet zo lang en nu loopt het toch aardig. Maar mss dan de tour dus met Matthews, Hamilton en hem als kopmannen.
@KV: eens over Formolo. Ulissi maakt het natuurlijk niet heel erg uit of het vlak is of wat oploopt. Vooral belangrijk dat Molano, Gaviria er niet meer bij zitten en dat het nog wel tot een sprint komt waar hij bij zit. Etappe 3, 8 zou idd zijn terrein kunnen zijn, een etappe 11 moet hem ws ook wel passen. Afhankelijk van hoe je de etappe precies inschat, zou etappe 15 en 18 ook wel voor hem kunnen zijn (maar erg afhankelijk van hoe je deze ritten inschat). En mss ergens nog als vluchter in een bergetappe, afhankelijk van de rest van je selectie en wanhoop.
Stewart was wel een leuke geweest, gezien het team nu bijzonder droef is. Niet realistisch dat Stewart erbij zou zitten, maar dan was er tenminste nog 1 naam die je zou overwegen en ook wel fijn om een extra sprinter te kunnen overwegen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.