Het is vooral interessant om te bekijken, welke renners van ploegen als EOLO-Kometa, Bardiani en Androni in vlakke etappes mee gaan sprinten. Vaak sprinten zulke renners ergens tussen plek 5-20. Ik zit vooral te denken aan Fiorelli bij Bardiani en Wackermann/Albanese bij EOLO. Deze renners zijn vaak ook 500k of 750k en goede opvulling voor de vlakke etappes.
Probleem is wel dat die ploegen ook nog vaak twee of zelfs drie andere sprinters mee hebben, waarbij ze tijdens de race nog gaan kijken wie daarvan de sprintkopman gaat zijn. Dus voor hetzelfde rijdt jouw sprinter dan niet top 5-20 maar een plek of 100 tot 180 lager.
'@ajvenema
Fiorelli lijkt mij idd ook de meest safe optie.
Nu zie ik ook nog de sprinter Filippo Tagliani op de lijst staan bij Androni.
Lijkt mij ook de enigste sprinter binnen de ploeg en reed in de Bosnische koers n keer voor fiorelli in de sprint en een keer erachter.
Zou hij misschien iets zijn als opvulling?
Helaas is het niet openbaar, maar wat een machtsvertoon reeds tijdens de selectiedagen. Denk niet dat er ooit zo een uitstekend geluimd koersgezelschap bij elkander is gebracht zoals je dat nu ziet bij team Zadelpen. Laatste metingen gaan dwars door de 20pk heen.
Met dergelijke waardes gaan er grenzen verlegd worden. Toch wel uniek wat zich hier ontpopt. Want zo is het, we vlinderen ons richting grote hoogtes.
Mooi.
Wat denkt men hier van Dan Martin? Wat een puntenmachine was hij afgelopen Vuelta... Kopman is ie sowieso weer.
Daarnaast zie ik een aantal pareltjes voor de tijdritten die je daarnaast in de vluchtersritten mee kunt nemen. Enige wat de puzzel moeilijk maakt zijn de sprinters, houdt niet over... Merlier zonder zijn mannetje is wel erg risicovol voor 3 miljoen. Laat de 500k pareltjes waar nog niet iemand van gehoord heeft maar doorkomen
Tja, goede sprinters zijn duur. Ik ben van plan om Ewan en Sagan mee te nemen (de enige ‘zekerheidjes’ onder het sprintersgilde, m.i ) dan houd je hooguit 2 plekken over voor relatief dure mannen als Nizzolo, Viviani, Merlier, Dekker, Groenewegen en Gaviria.. Anders krijg je een wel heel ongebalanceerd team. Viviani en Gaviria vallen bij mij als eerste af. Die staan na enige misperen bij mij op een lijst met o.a. Pinot en Porte onder het kopje ‘Nooit Meer Kiezen’.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.