Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 19 ... 263 264
JoostEmpty

De proloog vandaag die Ganna niet wint is inderdaad heel kort, zegt wel iets, maar niet te veel nee. Ganna blijft sowieso grootste favoriet voor de tijdritten, maar nee, een garantie dat hij die wint is het niet, hij kan verliezen.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ik neem hem, en hoop dat die 2de wordt. Of laat ik nu teveel in mijn kaarten kijken?

KV

Tijdrit was inderdaad eigenlijk maar 3km met dan punchy klimmetje wat minder in de kaart van Ganna speelt. We zullen al meer weten bij de afsluitende tijdrit, hoewel deze ook wel veel heuvelachtiger is dan deze in de Giro.

hartstikkebedankt

Albert Torres is wel leuk voor jou Jori, goede vervanger voor Dekker en je krijgt er nog centjes voor terug ook!

Jori

Toch altijd fijn dat dit soort dingen je tot in de eeuwigheid bijblijven, maar de rest van mijn selectie niet :p
In dit sprintersveld kan Albert toch wel weer verrassen!

Gladiool

Ach ik ben de vorige keer ook in Torres getuind.

ditisdavid

Ik was in Torres getuind als ik iets langer over hem had nagedacht denk ik, dat is nog erger :p

mgubbels

Het is vooral interessant om te bekijken, welke renners van ploegen als EOLO-Kometa, Bardiani en Androni in vlakke etappes mee gaan sprinten. Vaak sprinten zulke renners ergens tussen plek 5-20. Ik zit vooral te denken aan Fiorelli bij Bardiani en Wackermann/Albanese bij EOLO. Deze renners zijn vaak ook 500k of 750k en goede opvulling voor de vlakke etappes.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Probleem is wel dat die ploegen ook nog vaak twee of zelfs drie andere sprinters mee hebben, waarbij ze tijdens de race nog gaan kijken wie daarvan de sprintkopman gaat zijn. Dus voor hetzelfde rijdt jouw sprinter dan niet top 5-20 maar een plek of 100 tot 180 lager.

Laatst gewijzigd
daandej

Een wackermann is wel goede pic kan ook nog een heuvel verteren

nasibal

Torres heeft zich vorig seizoen rustig gehouden zodat hij nu deze GIro een nog grotere parel is.

Ajvenema

Fiorelli lijkt me de meest safe optie. Albanese zag ik wel zitten, maar die heeft belletti bij zich. Wackermann wel een leuke, begon vorige giro ook goed. Alleen even kijken hoeveel aankomsten er voor hem zijn, want in de massasprints zal t niet voor hem zijn

-Wielerfan

'@ajvenema

Fiorelli lijkt mij idd ook de meest safe optie.
Nu zie ik ook nog de sprinter Filippo Tagliani op de lijst staan bij Androni.
Lijkt mij ook de enigste sprinter binnen de ploeg en reed in de Bosnische koers n keer voor fiorelli in de sprint en een keer erachter.

Zou hij misschien iets zijn als opvulling?

Lance Beenstrong

Heeft Fiorelli Lonardi niet voor zich? Afgelopen Giro deed Fiorelli t iets beter, maar Turkije steady top-10 sla ik hoger aan dan koersjes in Bosnië en Rhodos. Sws vraag ik me af of je hier de oorlog mee gaat winnen, t blijft wat gerommel in de marge..

Zadelpen

Helaas is het niet openbaar, maar wat een machtsvertoon reeds tijdens de selectiedagen. Denk niet dat er ooit zo een uitstekend geluimd koersgezelschap bij elkander is gebracht zoals je dat nu ziet bij team Zadelpen. Laatste metingen gaan dwars door de 20pk heen.

Met dergelijke waardes gaan er grenzen verlegd worden. Toch wel uniek wat zich hier ontpopt. Want zo is het, we vlinderen ons richting grote hoogtes.

Mooi.

Basementman

Wat denkt men hier van Dan Martin? Wat een puntenmachine was hij afgelopen Vuelta... Kopman is ie sowieso weer.

Daarnaast zie ik een aantal pareltjes voor de tijdritten die je daarnaast in de vluchtersritten mee kunt nemen. Enige wat de puzzel moeilijk maakt zijn de sprinters, houdt niet over... Merlier zonder zijn mannetje is wel erg risicovol voor 3 miljoen. Laat de 500k pareltjes waar nog niet iemand van gehoord heeft maar doorkomen

Lo Zar

Team helemaal uit elkaar gevallen..
Greipel bleek de ducttape van mijn team..

Aardappel

'@Basementman

Je bent niet de enige, maar ik zie veel twijfels over Merlier.
Maar wat zijn de andere opties?
Gaviria, heeft die afgelopen jaren een grote ronde uitgereden? Vind het maar twijfelachtig.

En in hoeverre is VIviani hersteld en op niveau?

Veel twijfels, weinig antwoorden. 😋😂

KV

'@Lance: Lonardi staat niet op de voorlopige lijst

@Aardappel: morgen eens zien of Viviani die heuveltjes goed overkomt. Ik schat hem wel hoger in dan Gaviria alleszins maar hij staat er nog niet in bij mij voorlopig

Laatst gewijzigd
Aardappel

'@KV Hahaha ja hier ook morgen scherp voor de buis.

Muntje kan zeker nog zijn kant op vallen.

Maar begrijp ik goed dat je ze beide dus niet hebt?

Arne Riis

Tja, goede sprinters zijn duur. Ik ben van plan om Ewan en Sagan mee te nemen (de enige ‘zekerheidjes’ onder het sprintersgilde, m.i ) dan houd je hooguit 2 plekken over voor relatief dure mannen als Nizzolo, Viviani, Merlier, Dekker, Groenewegen en Gaviria.. Anders krijg je een wel heel ongebalanceerd team. Viviani en Gaviria vallen bij mij als eerste af. Die staan na enige misperen bij mij op een lijst met o.a. Pinot en Porte onder het kopje ‘Nooit Meer Kiezen’.

trigger

Evenepoel en Almeida, omdat ik denk dat beide dik in orde gaan zijn en DCQS het tactisch wil uitspelen. Caleb en Merlier voor de sprints, De Gendt voor twee ontsnappingen. Bernal, Yates, Carthy, Landa, Bennett en Bardet.

KV

'@Aardappel: klopt, zoals Arne zegt staan die 2 bij mij ook op een grijszwarte lijst, tenzij ze opnieuw voor Lefevere gaan rijden :-)

Laatst gewijzigd
Tijmen 257

wat denken jullie van Cepeda? ik denk na zijn resultaat in de tour of the alps zeker het overwegen waard.

Aardappel

'@KV

Hahah zo, die puntjes van Viviani paar jaar geleden.

Helaas nog niet op dat niveau. Ik ga het van de week nog even aankijken.

1 2 ... 19 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.