Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 192 ... 263 264
La Primavera

'@nasibal Volgens mij heb je gelijk. Ik dacht gisteren bij de val van Fabbro ook heel even dat het Evenepoel was. Die twee haal je zo door elkaar bij een shot van veraf.

Rawolf

Ik had Ciccone ook wel gekozen voor 1.5mil of 2mil maar wel een high risk high reward gevalletje. Had niet perse gedacht klassement maar met een paar vroege vluchten + bergtrui kan hij natuurlijk ook scoren.

Aan de andere kant als Nibali goed was geweest en Ciccone wat minder was hij fulltime knecht.

bartje

Mijn parels Ciccone en Caruso doen het voorbeeldig. Ik heb Bernal EN Evenepoel wel en had Bernal als kopman. Ik hoop alleen wel dat Yates er weer doorkomt, net als de vaste klanten aan avonturiers. Die ik heb geselecteerd, hebben nog niet echt weten te scoren helaas. Een beetje gestegen naar 92,5% en dat is te krap aangezien ik steeds slechte sprintkeuzes maak. Dat Ewan is uitgestapt is voor mij goed nieuws.
Morgen:
Groenewegen
Foss
Gaviria
Sagan
Merlier (c)
Evenepoel
Bernal
Ganna
Vendrame

Ludi

Sivakov (als ineos renner met een eigen klassement mogelijk en jongerenpunten mogelijk) was voor mij voornamelijk heel fijn als opvulling naast rev, Bernal, vlasov in semi bergetappes, sprints en friemel etappes, zoals morgen bijvoorbeeld. Wanneer 4x quickstep of 3x EF niet kan. Een andere renner roze zag ik na tweede weekend eigenlijk niet echt gebeuren. Mja met ciccone mag ik niet klagen.

Morgen wordt nog wel interessant.

Hangtieniedanstaatie

Morgen gaat BORA even gas geven op die 7 kilometer lange helling!

Milanjacks

'@Nasibal

Vooral Storer zat vastgeplakt aan zijn wiel toen Mollema het gat dichtreed richting Bouchard en Carr. Bouwman deed 10% van het kopwerk in die groep van vier, Storer 0% en Mollema 90%.

Ludi

Niet alles verklappen 🤭

Ajvenema

'@nasibal: Nah, ik heb het teruggekeken, en Evenepoel zat gewoon vanaf het begin van het gravelstuk in 13-15e positie, terwijl Almeida in het wiel van Bernal zat. Hij had het gewoon heel moeilijk blijkbaar.

Als ik het zo even inschat heeft Evenepoel het ontzettend lastig op die hele stijle stukken. Evenepoel had het al lastig op dat eerste stuk van 8%, en daarna poeft Egan (Waarschijnlijk) weg op dat stuk van 14%. Wat ik knap en opvallend vind is dat Evenepoel daarna blijkbaar nog zoveel vind op dat stuk van 6/7% dat ie bijna iedereen weer terughaalt.

Wat dat betreft zou het me ook niets verbazen als dat laatste stuk van de Zoncolan z'n ondergang wordt. Op 16 en 19 gaat ie ook echt flink verliezen op Bernal als ie niet iets extra's vind.

Wat opzich niet zo erg is en zelfs ingecalculeerd, maar het is wél jammer dat ie een heel groot deel van z'n berekende truipunten niet gaat halen:) In mijn geval vooral de teamtruipunten trouwenns.

Als ie wil winnen zal ie op z'n evenepoels nog een keer 50 km voor het eind moeten gaan rijden ofzo...

Edit: Blijkbaar raakte ie door een ongelukje wat plekken kwijt in die tunnel. Al zegt het wel wat natuurlijk dat ie daarna niet gewoon die plekken terug kon pakken. Hij lijkt het zelf iig allemaal prima te vinden, en zelfs uit te kijken naar de 'echte' bergen. Ik laat me graag verrassen:)

Wat ik wel heel raar vind: Hij vond de finale niet zwaar genoeg??? Dan bedoeld ie misschien niet lang genoeg ofzo, want hij had er toch behoorlijk moeite mee...

Laatst gewijzigd
Jori

https://twitter.com/deceuninck_qst/status/1393977944750559234

Fiepke

Een INEOS-loos team zal zich de komende dagen laten voelen, maar het was een scenario wat kon gebeuren na de val van Sivakov.

In de echte bergritten gaan we pas zien hoe RvE er voorstaat. Ja, hij leek te moeten passen, hervond z'n ritme. Maar laten we eerlijk zijn: niemand had een echt antwoord op Bernal vandaag. De overige AK-mannen zitten binnen paar seconden. Alleen Bilbao (als je die nog rekent tot AK-man) valt uit de toon en Hindley.

Cepeda vandaag toch ook weer achterin de bus. Kan me niet voorstellen dat hij dan in week 3 nog wel boven komt drijven voor een geslaagde vluchtpoging.

M'n Scorito-doel was 80 tot 85% voor m'n 2e Scorito jaar. Dat gaat lastig worden. Blijf 2e helft 70% hangen.

Morgen de sprinters de wei in met Nizzolo als capitano. Gun het hem gewoon. Laatste plekje in het team naar of Martin of Foss voor teampunten (Cimolai/Groenewegen).

Milanjacks

https://twitter.com/BettingCycling/status/1393951815830474758/photo/1

Misschien is er toch iets mis met Cepeda.

Laatst gewijzigd
Hangtieniedanstaatie

Zijn vorm denk ik.

Ragnar Lolbroek

https://www.hln.be/wielrennen/sagan-op-weg-naar-deceuninck-quick-step~afe6cf233/
Even een offtopic geruchten.

nasibal

Het zou heel goed kunnen dat Cepeda niet meer laat zien deze Giro, los van of er iets mis is met hem of niet. Het zou ook heel goed kunnen dat er inderdaad iets mis is, maar dan vraag ik me af of hij het net als nu wel was blijven proberen in de beginfases.

Wat ik vooral denk ik is dat zijn prestatie in de ToTa verkeerd vertaald is en heeft geresulteerd in verkeerde verwachtingen. Het enige wat hij, wat mij betreft, in de ToTa heeft laten zien is dat hij op de langere cols met de subtop mee kan klimmen. Onder normale omstandigheden en met een normale aanloop. Een dergelijke etappe hebben we in deze giro nog niet gehad.

Vandaag hebben ze 80+ km knetterhard gekoerst over stijgingspercentages van 3-5%, in een veld van toprenners in topvorm. Dat is iets voor de sterke mannen met een grote motor. De mannen in de uiteindelijke kopgroep (maar sowieso ook de mannen die het meermaals geprobeerd hebben) zijn allemaal mannen met klimmersbenen ja, maar ook mannen die je op een meer heuvelachtig parcours kan inzetten. Hoeveel échte pocketklimmers hebben we vandaag vooraan gezien. Zowel in eerdere pogingen als in de uiteindelijke kopgroep? En die gasten die in de kopgroep zaten en nog het meeste in de buurt van 'pure klimmer' kwamen, hoe deden die het in de finale?

Het is leuk dat het profielkaartje flink op en neer gaat, maar dat maakt het nog geen dag voor Cepeda, Ook niet voor een Cepeda in vorm. Etappe 12 wordt denk ik ook niets voor hem. In etappe 14 zouden ze 'redelijk uitgerust' aan de voet van de Zoncolan moeten kunnen komen. Dáár ben ik vooral benieuwd hoe goed Cepeda mee klimt en hoeveel energie 2 weken Giro hem hebben gekost. Eindigt hij daar, laten we zeggen, top 40 dan denk ik dat hij in de 3e week misschien nog wel iets kan laten zien vanuit een kopgroep. Eindigt hij daar ook redeloos in de laatste bus dan kunnen we ook de 'hype bijgesteld naar reële hype' in de prullenbak gooien.

Jorco

Even een update van mijn wonderbaarlijke giro..

Ik was zo eigenwijs om Bernal, Ganne en Moscon te nemen, maar ook Evenepoel, Almeida en Cavagna.
Met daarnaast Yates, Martin, Vlasov, Foss, Ulissi en Cepeda als klimmers en Sagan, Nizzolo, Groenewegen, Bevin, Pasqualon, Fiorelli als sprinters en Grossss en Tratnik voor de tijdritten en ontsnappingen..
En sta wonderbaarlijk op 100%. (16 algemeen)..

Met Bernal en Sagan als vaste captains veel punten gepakt, zakken er vrijwel nooit doorheen en verder goed inzetten op truipunten gaat het bovenverwachting,
Natuurlijk wel gelukkig met val Landa en eerder afstappen Ewan (wel rekening mee gehouden). Maar heb denk ik geen hele rare keuzes qua renners. Misschien tratnik en Bevin, maar die waren voor de tt extra.

Morgen Sagan weer captain, die zal wel weer top 5 halen, maar niet winnen.. alleen die voorspellen is lastiger, kunnen allemaal ook zomaar buiten top 10 vallen.

Rawolf

Als je het begrip pocketklimmer aan iemand gaat uitleggen dat je dat gerust aan de hand van een foto van Einer Rubio doen hoor

Laatst gewijzigd
Jari Litmanen

Mooi team @Jorco. Ziet er zo logisch uit, als je het nu opschrijft. Succes de winst!

Jori

'@Signore Cipolla: 5.5 miljoen is teveel, maar Lefevere als centenschraper gaat dan ineens ook nog 50% overbetalen? Dat lijkt me toch niet. Geloof best dat hij voor 4 mlijoen jaarsalaris ofzo naar DQS gaat, met als standpunt dat specialized hem 3 miljoen betaalt en hij bijv. tour-uithangbord ofzo wordt.

Over Cepeda: Vandaag wel iets ongeruster, maar ook wel logisch. Als vlieggewicht kan hij zeker niet met elke tempowisseling meespringen en zou hij moeten timen. Zijn klimvermogen ligt echter wel hoger dan gemiddeld, dus hij zou in principe de late sprongen nog moeten kunnen volgen. Daarom wachten of een groepje vertrekt en als het zo lijkt nog als tegenaanvaller gaan met paar anderen, is zo slecht nog niet. Dat we vervolgens continu DQS en Ineos spelletjes zien spelen, Bahrain ook opeens meedoet, Bike Exchange moet achtervolgen, waardoor we toch vol koers zien, en dan ook nog dat gekke UAE dingen zien uitspoken, tja, dat maakt het voor Cepeda lastiger, die heeft het natuurlijk liever wat rustiger (of steiler), zodat zijn kilo's in het voordeel werken.

Toch zag je andere lui wel veel nadrukkelijker aanwezig (Fabbro bijv. qua formaat) en bij Cepeda heb ik dat weinig gezien. Logisch, maar ik kan niet ontkennen dat ik deze etappe toch wel meer had gehoopt. Maar dat interview bij de start beloofde wel wat en was geen teken dat hij slecht zou zijn of dergelijken. En ook, wanneer is nou de laatste keer dat een talentje bij scorito is tegengevallen in zijn eerste ronde? Meestal doen ze waanzinnige dingen of het nou logisch is of niet. Al helemaal met een forumhype dat die renners vaak nog harder gaan, zie Fiorelli :p

Etappe 12 is beetje tricky: Het peloton deed vandaag ook gekke dingen. Als er gewoon 1 ontsnapping is en die ontstaat op die berg van 5 km a 4.7%, dan kan het wel gewoon. Maar als het peloton weer op hol slaat en gekke dingen gebeuren zoals Bernal in de vlucht, dan wordt het lastiger. Als echter het peloton dan gewoon nog gekker blijft doen en we komen bij die col van 2e categorie en cepeda heeft het nog niet opgegeven en nog niet zijn kruit verschoten, dan komt hij opeens wel in zijn element en moet het lukken.

Etappe 14 lijkt mij de vlucht al op het vlakke zich te vormen en is puur bedoeld om de klassementsmannen voor de etappezege te laten gaan met die aanloop. Maar mocht de vlucht pas op de eerste klim ontstaan, ga ik wel mee met het Nasibal verhaal. Betwijfel of Cepeda in het "peloton" blijft om zo voor een redelijk daguitslag te gaan of dat hij zich enkel richt op etappes.

@Jorco: Leuk team! Zonder uitvallers wordt dat een hele lekkere score. Tratnik wat ongelukkig bij de tijdrit, maar zie ik niet als een slechte keuze, wel zag ik zelf interessantere namen voor de tijdrit, maar dat is ook eigen smaak. In het vervolg nog beetje hopen dat Carthy niet zijn befaamde dieselmotor aanslingert en dat Merlier deze rit niet aan sprinten toekomt, wat ook nog wel erg belangrijk is voor de puntentrui. Die opvulpunten van Bernal en co. nu in de sprint zijn wel goud!

Laatst gewijzigd
Rawolf

Carthy z'n hoogtijdagen moeten nog komen, ik klik 'm alvast aan als kopman Zoncolan.

Landa heel jammer dat die ten val is gekomen... als je de teams hoog in de ranking ziet waar hij vaak ontbreekt. Vond hem vooraf toch wel 1 van de zekerdere keuzes.

KV

Wie heeft er hier trouwens dat artikel van Guerreiro gepost vorige week zaterdag? Daardoor heb ik Ciccone last minute nog vervangen door hem. Ik heb dus nog een serieus eitje te pellen met die persoon!

Morgen trouwens nog eens Soler opstellen voor een 19de plekkie.

Laatst gewijzigd
daanbrkh

'@Jorco
Geen Ciccone, Caruso en Cimolai. Amateur! (Ps: mag ik morgen een paar opvullers van je lenen. Jij hebt wel 5 man die ik morgen als opvuller erbij zou nemen). Veel succes verder en hopelijk houdt de CCC club zich in voor je :)

Jari Litmanen

'@KV
19 zeg je deze keer? Ik zeg plek 21 en laat hem dus even buiten de selectie. Bernal zal wel weer 16de worden...

Hoekie13

Eigenlijk stomverbaasd dat ik na 9 etappes nog 97% achter me laat. Geen Ganna, de fout in met de kopmannen in de eerste twee sprintritten, Landa verloren, Ciccone en Cimolai met de laatste twee wissels nog uit mijn teamselectie gehaald, geen Bernal. Blijkbaar heb ik in de breedte voorlopig toch een aardig team, al ben ik met Landa en Ewan alweer 8 miljoen aan kapitaal kwijt.

In ieder geval ben ik jullie eeuwig dankbaar voor het detectivewerk omtrent Fiorelli!

Enfin, morgen verwacht ik dat de pure sprinters er echt niet meer bij zijn. Dat bergje op 40 km is na nadere bestudering toch niet zo onschuldig als de voorbeschouwingen her en der doen vermoeden.

bakfiets

Toch 8 renners in de top 20 en ben behoorlijk terug gevallen. 8 renners in in de top 20 klinkt goed naar als het niet de top 6 is ( op 1 na) en die maak je niet captain scoor je gewoon onder gemiddeld. Keuze om en geen Bernal en geen evenepoel mee te nemen breekt nu op. Hopelijk draait het vanaf woensdag wat om. Al zou voor het kijk plezier een duel evenepoel en bernal ook leuk zijn. Voor mijn poule iig niet.

Treenert

Ik snap nog steeds niet wat er met Evenepoel nu gebeurde, stond echt stil en vond tweede adem vind ik zelfs ongeloofwaardig.
Precies dat! Je kunt niet zó geparkeerd staan en dan nog zoveel over hebben. Zou mij niet verbazen als dit een tactisch steekspel is, helemaal nog geen zin in dat roze.

Enfin, morgen verwacht ik dat de pure sprinters er echt niet meer bij zijn.
Echt wel!

Fiorelli: "Ik mik op een top-5 notering morgen

Laatst gewijzigd
1 2 ... 192 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.