Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 198 ... 263 264
MarvinG

Ook hier ellende. 2,2% gezakt naar 96,4%. Even lekker rustdagje en daarna weer knallen ;)

La Primavera

'@Jeffrey81 Zo geweldig doet Fiorelli het nou ook weer niet hoor punten-wise. Hij heeft 52 punten gehaald tot dusver. Ik reken die 3e plaats niet mee want toen had niemand hem opgesteld. Hij heeft mij en denk velen met mij eerder bankpunten opgeleverd doordat hij goed leek te klimmen. Daarna vaker opgesteld als aanvaller en iemand anders ervoor op het bankje moeten plaatsen.

En ja ik weet dat ik hier nu iets negatiefs zeg over onze held. Maar zie hier heel veel mensen over Fiorelli praten alsof hij de parel is van de ronde. Verre van.

Jori

'@La Primavera: Wow, je gaat echt te ver!
Maar Fiorelli is/was ook wel parel, alleen ook erg ongelukkig. Dag 3 slechte dag, vandaag achter de val. Normaliter pakt hij gewoon nog wel een 30-40 punten extra. Maar met nog rit 13 in aantocht en zijn rijden, waar je hem ws ook nog wel in rit 15 en 18 kan overwegen, is het toch zo slecht nog niet.

Fiepke

Vandaag een keurige 178 punten, Sagan als grote puntenpakker. 5,1% gestegen, ook weleens lekker. Sta nu op 83,4%.

Wanderson89

'@ La Primavera: Zal ik dat nummertje ter ere van je mooie lijst maar uit de Scorito Top 100 halen?

Papa Bart

Hier ondanks Groenewegen en Merlier als kopman toch 184 punten en ruim 2% omhoog naar 94.8
Ik doe overigens ook mee met de touretappe en uiteraard de wielerflits subpoule en ook dan klopt dat percentage ongeveer.

In 2010 wint Evans in Montalcino de zevende etappe over sterrati van de Strade Bianchi, in een zelden gezien pleurisweer waardoor niet alleen Evans (die overigens nauwelijks nog juichen kon) van volger tot held werd, maar ik vanaf toen de Strade Bianchi de allermooiste koers van het jaar ben gaan vinden.

Dus ik kan niet wachten op woensdag, die overigens super zwaar belooft te worden met lange sterrati steil bergop, EN er wordt regen voorspeld. Dit wordt episch!

Benzardi

De schade valt mee bij De Duracelli's met 158 punten we zijn maar 0,2% gezakt naar 98,2%
Woensdag word het stofhappen, dus even goed kijken wie de 9 uitverkorene worden.

La Primavera

'@Jori Tuurlijk heeft hij pech gehad, maar die pech kan ik helaas niet inwisselen voor dikke poenten. Vooraf was hij zeker een goede keuze en dat gaat hij achteraf ook zijn. Maar zoals je zegt zal hij nog wel zo'n 30/40 punten halen. Daarmee kom je echter nog niet in het parelgebied uit. Daarvoor zal hij toch een stuk beter moeten gaan presteren. Punt die ik maakte was dat hij hier nu wel erg neergezet wordt als puntenpakker terwijl dat tot op heden wel meevalt.

@Wanderson89 Als dat de consequenties zijn van mijn uitlatingen dan heb ik die te slikken. ;)

hartstikkebedankt

Kapitale fout om vooraf Kanter als veel serieuzer te beschouwen dan Cimolai

jsprunk

Gaviria laat zien waarom ik vertrouwen in hem had :)
Lekker dagje zo met Sagan als kopman, Cimolai op 3 en Vlasov dik in de punten.
Doorgestegen naar 99.6%, dus het niet kiezen van Ewan is gecompenseerd. Het niet kiezen van Bernal moet nog blijken; gisteren steeg ik zonder Bernal en Ciccone ook nog een beetje, dus hopen dat dit woensdag ook zo is.

Sloddies

De aanhouder wint. Het heeft ff geduurd, maar de vierde keer Sagan (c) maakt uiteindelijk het verschil. Ook Cimolai en Vlasov score mooi mee.

Moschetti (en Merlier) zoals ik al vreesde een 0. Nizzolo zag ik niet aankomen. Fiorelii helaas gehinderd. Ook zo verstandig geweest te kiezen voor 5 puntjes Ciccone ipv gaan voor Almeida of Honoré, die echt voorlopig niet gaan sprinten.

Jori

'@La Primavera: Eens :)

Mensen trouwen nog meer echt super verbaasd door het geklungel van Ineos?
Bij de tussensprint dreigt Remco 3 seconden te pakken en Bernal 2. Dan gaat Narvaez sprinten, klopt Remco en zorgt ervoor dat Remco 2 krijgt en Bernal 1. Dan is de delta t.o.v. elkaar dus gelijk gebleven en helpt Narvaez dus alle andere mannen van het peloton zoals bijv. Carthy, Vlasov, Ciccone, want nu pakken Bernal en Evenepoel 1 seconde minder op hen.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Ik ga ten onder aan het scorito effect.

Een beetje achterop raken in de rankings door een paar ongelukkige captainkeuzes (Vlasov 11de, Merlier 12de, Sagan 14de en Merlier vandaag 0 punten) en het dan te snel goed willen maken met iets te veel risico omdat je ook weet dat je niet het team hebt waarmee het sowieso wel goed komt.

Gedaald naar 80% hierdoor terwijl dat met juiste captains 95% had kunnen zijn. Zo zie je ook maar weer hoe overschat de "juiste" mannetjes in je selectie moet hebben. Het opstellen is toch uiteindelijk doorslaggevend.

Ketjap Manis

'@hartstikkebedankt Op basis van prestaties van de afgelopen tijd kan ik je keuze voor Kanter goed begrijpen. Dat Cimolai hier goed is had niemand kunnen voorspellen en is puur gokken en geluk hebben. Kun je jezelf niet kwalijk nemen.

zomaareens

Wat denken we van sagan in de rit van woensdag?

jsprunk

Cimolai overpresteert een beetje in de zware sprintritten, maar het feit dat hij er bij zit, precies waarom ik hem gekozen heb. Hij mist gewoon zelden de eindsprint en als hij er is, had ik hem op plek 6-12 gezet. Dat hij nu 2 keer 2e en een keer 3e wordt, is een mooie bonus.
Maar uiteindelijk is hij geen kopmanmateriaal, dus levert Cimolai me "slechts" 187 punten op, het is niet dat dit onmogelijk in te halen is met andere keuzes.

Jasperdewaal11

Daar kan ik mij dus niet in vinden want zowel Cimolai als Kanter reden dit seizoen nog niks opmerkelijks qua resultaat.

Ik heb beide heren meegenomen omdat ze beide werden uitgespeeld in de ploeg. En beide ook een heuvel goed verteren en maar 1,5 M waren. En Cimolai had een doel van de giro gemaakt.

Basementman

Op 99,2% ondanks het missen van Bernal, Evenepoel, Ciccone, Ganna en Ewan. Wel Landa en Sivakov erbij. En niet eens super gelukkig met de kopmannen, dus dit laat wat mij betreft echt zien dat het meenemen van aanvallers zelden loont. Ik heb er 0 mee en daardoor meer focus op sprintteam en klassementsmannen. Echter besef ik mij ook dat ik in de derde week zeer waarschijnlijk keihard onderuit ga, tenzij Evenepoel en/of Bernal er doorheen zakt...

Coco Colombia_88

Even een relaas tot op heden van mijn eigen team spurters zijn Ewan, Nizzolo, Sagan, Viviani, Merlier opvulling Bevin en Arndt voor combo tijdrit en evt spurtkansen

Van Ewan ben ik niet tevreden hem geen capi gemaakt wanneer het moest want die rit wint Merlier.. De volgende keer ga je dan voor Merlier die heeft dan kettingpech en net Ewan duikt in het gaatje die er daardoor vrijkomt en wint die dan wel niet zeker dus gewone pech.. Jammer dat er geen echt duel Merlier Ewan is geweest dat ging nog eens bomme zijn.. Graag volgende keer ook eens een spurt recht toe recht aan op een brede weg opnemen in het parcours dan kon den Dylan hem ook nog eens gemoeid hebben...

Dan Nizzolo lekker stabiele spurter bijna altijd in top 5 wel opletten dat hij niet het etiket krijgt van eeuwige 2 de dat hij vandaag moest lossen is ergens te begrijpen geen ploeg en kwam gisteren binnen als allerlaatste dan weetje dat het pijn gedaan heeft ik gun deze jongen echt wel eens een rit maar vrees dat het weer niet voor deze Giro zal zijn..

Viviani verrast me enigzins ook wel nog in positieve zin maar hij zou er toch meer moeten kunnen uithalen zeker met Consonni wat een lead out zeg beetje a la Selig en met een ganse ploeg die werkt voor hem.. Nuja het was een duur gokje hem mee te nemen maar dit puur omdat er niet veel in hem geloofden zie 13% pickrate voorlopig niet ontevreden over hem..

Sagan zelf blij dat ik hem kopman gemaakt en ook altijd stabiel wel gaat niet winnen in vlakke spurt maar top 5 wel telkens , maakte hem in etappe 7 ook kopman dan eindigt hij net 14de na een licht kwakje om slecht te komen had vandaag hem opnieuw kopman gemaakt en hij faalde niet en ook nog eens Arndt die in de punten fiets deze week ook derde maar toen had niemand hem mee van de 3% die hem had. Wat ik wel een beetje flauw vind is dat er vandaag plots veel meer punten te verdienen zijn voor de puntentrui dan de vorige etappes die minstens even belangrijk zijn in mijn ogen waarom dit eigenlijk?

En tot slot Merlier als Belg kon ik hem niet thuislaten ontchoogeld zeker niet was pure kopman kwam voor ritwinst ib 1 st grote ronde wint 1 chapeau spurt 2 de spurtkans is hem ontnomen zie hierboven en 3 de kans is hij 3des dat hij er vandaag afgereden ging zijn stond in de sterren geschreven dus ook wel onbegrijpelijk waarom wielerflits 4 sterren geeft hij was zeer moe had hij aangegeven zou hem in de toekomst zeker nog meenemen enkel jammer dat ik niet direct iemand zag van zijn team als opvulling want hou er wel van koppeltjes te nemen Vermeersch bleek achteraf goede keus..

Over de niet geselecteerde sprinters die er toe doen nog even dit..
Cimolai onvoorspelbaar dat hij dit ging doen reed meer achteruit dan vooruit voor de Giro dus geen fomo geen selectie

Gaviria klimt sterk geschrokken daarvan maar in de echte spurt komt hij in mijn ogen toch tekort had hem ook op een soort blacklist staan wegens altijd iets en wijk daar toch maar zelden vanaf en met gekke Molano erbij

Moschetti DNF raar dat hij nog niet opgaf vind dat een vreemde vogel gans de ploeg werkt voor hem maar kan het ook nooit waarmaken buiten wat ereplaatsen

Pasqualon durfde hem uiteindelijk niet te nemen met de onzekerheid met Minali voor vlak en P voor heuvelsprint uiteindelijk ook nog niet veel bij elkaar gereden

Vendrame ging zich niet moeien met de vlakke spurts dus dat deed de deur onmiddellijk dicht bij mezelf is ook nog gene vetn geweest met hem

Kanter goed voor opvulling en top 19 mss eens maar zeker nog niet sterk genoeg vandaag zelf niet sterk genoeg om op de fiets te blijven zitten :-p

Fiorelli kende ik eigenlijk echt niet goed voor deze Ronde maar zeker geen zin om hem te nemen om hij o zo gehypt werd op het forum en met jullie pm's op insta geloofde er het mijne van was wel lol

Groenewegen Dekker geloofde sowieso niet in hen ten 1 st de onverdeelheid wie wat en waar daarom geen Jumbo deze Ronde en de 1 st miste de vorm en de 2 de dacht al dat ie God de wereld kon naar huis sprinten na de Uae en als je erop voorzien bent om als 1 st sprinter te gaan en plots ben je dan 2 de keus dan weet je wel wat dit mentaal met je doet

Guido Maltempi

Ondanks kopman Sagan uiteindelijk toch een licht frustrerend dagje. Pasqualon tegen verwachting in gelost op de klim, Kanter in goede positie onderuit, Battaglin die zelfs in deze uitgedunde groep niet meer meesprint, Bevin geen leadout voor Cimolai omdat Brändle er nog bij zit... eindstand alleen Sagan en spurtbom Vlasov bij de eerste 20.

Ajvenema

Het niet hebben van bernal, en uitvallen van sivakov begint wel pijn te doen hoor... ik scoor prima, maar die ineosteams net wat beter. hou echt m’n hart vast voor volgende rit. Mensen met Bernal maken die daar sowieso kopman en hij is absoluut favoriet. Zelf eigenlijk geen idee wie ik moet pakken... evenepoel dan maar? Ook even uitzoeken wat ciccone kan op gravel.

Phoenix0000

Zou Bettiol het daar kunnen bolwerken tegen de klassementsmannen?
Dan is hij misschien nog een risicovolle optie.

Bardet of Formolo wellicht als je ze hebt?

Treenert

Vandaag met Gaviria (enige dag dat ik 'm cap), Sagan en Cimolai een mooie slag geslagen en de top-100 binnen gesjeesd, had met 4 andere kopmankeuzes top-10 kunnen zijn. Wel balen dat ik vanochtend de 6 zekere punten van Vlasov nog heb ingeruild voor een kans voor Honoré. De 6 werden er nl. 25.
Vooruitkijkend; we zijn 75 puntjes verwijderd van de top-10.

@AJ: hier ook geen enkele Ineosrenner, geen centje pijn

@Phoenix: Bettiol reed al eens naar de 4e plek in Strade

Favorieten 11e etappe Giro d’Italia 2021
*** Alberto Bettiol, Egan Bernal, Giulio Ciccone, Simon Carr
** Davide Formolo, Aleksandr Vlasov, Romain Bardet, Matteo Fabbro
* Gianni Moscon, Pello Bilbao, Marc Soler, Gianni Vermeersch, Gianluca Brambilla

Ik mis er wel een aantal in dit rijtje, zou Sagan (2 x 2e in Strade) dit ook nog kunnen of is dat geweest?

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@treenert: ik overdrijf geloof ik een beetje, vandaag was prima, en sta nu op plek 282. Die laatste bergrit zakte ik alleen een heel aantal plekken, en ben bang dat dat een voorbode is voor de komende tijd. Zat ff te loeren, en zie dat jij in etappe 300 pakt, tegenover mijn 260. Dan martin en soler pakt vooralsnog beter uit dan buchmann en sivakov:)

Sagan wel leuk optie voor strade-etappe! Ff zien of ik daar het plekje van foss voor overheb... je moet idd wel een stukkie terug in de tijd, 2018 p8, 2015 p2:)

Laatst gewijzigd
KV

Foss zal dan wel weer 18de worden ofzo. Dan kies ik idd wel liever voor Sagan met al wat zekere punten en mogelijk (veel) meer. Maar ik verwacht er nu ook wel geen top 5 van.

1 2 ... 198 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.