Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 199 ... 263 264
Ted de la course

Korte evaluatie na de eerste (lange) week koers. Evenepoel, Merlier, Nizollo, Cavagna, Foss, Pasqualon en Sagan presteren naar verwachting. Dan Martin en Vlasov zelfs iets boven verwachting. Mooiste pick tot op heden is Moscon. Precies waar ik gezien zijn vorm en rol als piloot van Bernal in vlakke finales op gehoopt had.

Tegenvallers zijn Almeida die gezien zijn tijdverlies niet voor elk plekje sprint zoals vorig jaar. Verder Groenewegen waar ik vooral gehoopt had op meer en nog minder vertrouwen had in Viviani en Gaviria waar ik in andere rondes al de boot mee ben in gegaan. Grosschartner die (vooralsnog) helaas geen enkele vrijheid krijgt van zijn ploeg. Guerreiro die er wel vol voor gaat maar nog geen punt heeft binnen gehaald. Bevin die ik precies in de etappe dat hij 5e finishte niet had opgesteld.

Dan heb ik nog Masnada, Yates en Carthy, Cepeda (en Landa) voor de 3e week. Nog weinig over te zeggen al had ik van Yates wel kortere uitslagen verwacht en bij Masnada op teampunten gehoopt. Landa is natuurlijk een gemis voor de Giro en iedereen die hem mee had. Cepeda ziet er niet goed uit maar heb ik ook nog niet opgesteld.

Sta met dit team op dit moment op 93,9% en dat valt me behoorlijk mee gezien smal sprint team, tegenvallend DQS en matige kopman keuzes.

Renners die ik bij nader inzien graag mee had genomen zijn Fiorelli (berichten over zijn sprintambities hier op het forum gemist), Ciccone, Cimolai en Bernal.

Ik had niet verwacht dat Bernal en Ineos zo aanvallend zouden koersen. DQS daarentegen rijdt vooralsnog vrij kleurloos. We zijn echter nog niet eens halverwege en al vaker is gebleken dat renners die nu uitstekend gaan er straks doorheen zakken of iets tegen komen. Bernal heeft dan echter al een sloot punten op zak dus die kun je maar alvast binnen hebben. Maar wellicht heeft DQS geleerd van vorig jaar en komen een Bernal en Ciccone juist de energie die ze nu aanspreken in de laatste week tekort.

Edit: oke, het is een vrij lange evaluatie geworden..

Laatst gewijzigd
Fiepke

Terugkijkend op het 1e deel van de Giro wat ongelukkig geweest met kopmankeuzes, met name in de sprintetappes. Alleen gisteren daar de juiste captain aangewezen. Scheelt toch wel wat punten i.c.m. geen Ewan. Etappe 4 en 8 was qua bij mij drama, met enkel wat klassementsmannen die op plek 10-20 eindigden. Echter, dit gold voor bijna iedereen als je naar de gemiddelde scores en de hoogste score kijkt.

Het niet-kiezen van Bernal en uitvallen van Sivakov zorgt ervoor dat ik daar ook best wat punten mis, maar heb vooral gegokt op DQS.

Mijn sprinters en klassementsmannen doen het op zich naar behoren. Tot nog toe alleen met Ringel S, Cepeda, Honoré en Bilbao nog weinig tot niet gescoord.

Bagagedrager

Wat denken jullie van Carthy morgen? Zie weinig historie met hem in dit soort races

madeinstars

Ik ben heel benieuwd hoe er morgen gekoerst gaat worden. Sowieso is zo'n etappe in een grote ronde een wereld van verschil met een eendagskoers, dus dat er zo gekoerst gaat worden als in Strade lijkt me niet waarschijnlijk. Ik verwacht eigenlijk gewoon een controlerend Ineos, dat alleen bij een teken van zwakte van de concurrentie echt gas gaat geven. Ik ben een beetje bang dat er naast Ineos niet echt een ploeg is die het morgen echt hard kan en/of wil maken.

Atapumafanclub

Altijd afkicken die eerste rustdag/koersloze dag!

Eens met wat @madeinstars opmerkt. Dit wordt geen kopie van een normale Strade. Ben zelf benieuwd of Sagan morgen voor eigen kans rijdt of dat hij geacht wordt de Emu op sleeptouw te nemen.

Boasson en Hagen

Deze wordt eindelijk voor Pieter Serry! https://www.procyclingstats.com/race/strade-bianche/2018

Treenert

Voor op de saaie rustdag:

Kent hij zichzelf nu zo goed en weet hij dat het parcours totaal ongeschikt voor hem is of wint hij woensdag met '2 vingers in de neus' en past hij voor 2022 zijn voorjaar aan om voor het eerst in zijn carrière deel te nemen aan SB. Want aan de start staan in Siena deed hij nog nooit.

Over wie heb ik het en belangrijker nog; wat denk je?

Laatst gewijzigd
WilliamS23

Gisteren een mooie stijging van 4,8% naar 84,7%.

Sagan en Vendrame deden hun werk, Moscon was een mooie bonus, en Pasqualon en Nizzolo vielen compleet door de mand. Fiorelli had uiteraard ook meer ingezeten.

Halverwege met mijn beperkte wielerkennis dus toch een mooi resultaat. Wel wat pech met het uitvallen van Landa (daar hadden er meer last van) en Pozzovivo. Jammer van de laatste, daar had ik veel van verwacht en had een lage pick rate.

Verder ook wat tegenvallers uiteraard. Bij Bilbao had ik echt gedacht dat hij 2e kopman zou zijn en gokte op de tandem met Landa. Nu Landa eruit is, lijken alle ballen op Caruso te gaan, die ik heb verwijderd, omdat drie keer Bahrain wel wat teveel van het goede was. En ook teveel gegokt op de teampunten van DQS met 4 man. Bewust heb ik geen aanvallers gekozen deze keer, omdat ik daar elke grote ronde mee de fout in ga. Ik heb altijd wel een mannetje op de bank zitten die bij de eerste drie eindigt en als ik ze opstel blijkt het toch tussen de klassementsmannen te gaan. Voorlopig pakt dat redelijk uit. Ook als je ziet dat Guerreiro en Cepeda bijv als aanvallers stonden bij mij.

Voor week 3 heb ik nog Evenepoel, Yates, Vlasov, Carthy, Martin, Formolo en evt Almeida of Bilbao achter de hand en Moscon mocht Bernal het roze tot de laatste etappe behouden. We gaan het zien, 90% is een illusie, maar 80-85 zou ik zeer tevreden mee zijn. Dat zou namelijk na de 74% en 67% van de afgelopen twee jaren een prima stijgende lijn blijven.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Treenert Je hebt het over Dan Martin? Dit zou hij prima aan moeten kunnen, zeker in ronde verband. Winnaar van Luik en Lombardije. Had Strade zeker een keer kunnen winnen in de jaren dat Kwiato hem won.

Treenert

'@La Primavera: precies! Ik snap er niets van; krijgt nergens ook maar één ster. Niemand die echt weet wat hij kan op dit terrein toch en 'm dan maar negeren? WF heeft het over geen tijd verliezen: hoezo?

Btw heb het parcours eens goed bekeken, maar dit is wel andere koek dan SB. Grote twijfel nu of Sagan dit aan kan.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

Oja, aanvullend op mijn betoog van zojuist kan ik melden dat mijn sprintteam ook klaar is met de abandon van Tim Merlier.

Wielertje12

Merlier stapt af door vermoeidheid en buikproblemen.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/merlier-stapt-uit-giro-ditalia-door-maagproblemen-en-vermoeidheid
Daarnaast kunnen we de komende tijd ook niks van T. De Gendt verwachten:
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/aanvalslust-de-gendt-voorlopig-op-pauze-ik-moet-eerst-van-die-pijn-af

Aanklampen

Abandon Tim M. Te vermoeid. Was MI kwestie van tijd dat dit gebeurde.. Daarom vond ik Tim kopman maken gisteren al een gewaagde keuze.

Volgens mij heeft Nasibal dit al vaker gezegd. Door gokken verlies je bijna altijd en win je bijna nooit.

Westland95

Dat wordt lekker opvullen de laatste 2 sprintetappes.

Jori

'@Treenert: Mooie van Sagan is dat hij het helemaal niet hoeft aan te kunnen. 8 puntjes en voor de de rest: "we'll see".

Dan Martin is een lastige: Bijv. Bardet (in de regen zelfs), Schachmann, Formolo (brandende hitte) konden wel Strade goed aan, Mollema heeft na 2x waarvan 1 in topvorm ook nog geen topklassering gereden. Wel zie je dat lui met een (kleine) achtergrond in mountainbiken en/of veldrijden wel een enorm voordeel hebben, zo lijkt het: Vd Poel, V Aert, Bernal, Fuglsang, Alaphilippe, Stybar, Vermeersch, Pidcock. Voorspelt wat voor de mensen met Goossens :p Makkelijke is wel dat Dan Martin een klassement rijdt en gewoon hier moet presteren, of hij het nou wel kan of niet.

Op die gravelstrook van rit 9 zag je Martin wel balen dat hij niet goed op de pedalen kon staan, maar zat eigenlijk ook slecht gepositioneerd en kwam nog wel erg sterk op.

Om te winnen voor Dan Martin wordt het wel lastig trouwens, denk dat ik ook wel 10 kandidaten kan opnoemen die waarschijnlijker voor de winst zijn. Maar voor een top 10, top 5, dat is toch andere koek

@Ditisdavid: Vermeersch wordt wel beter en beter qua keuze, nu kan hij ook etappe 13 gaan sprinten :p

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Dan Martin lijkt me juist één van de renners die moet vrezen voor morgen op dat gravel

ditisdavid

'@Jori
Ik heb ook Merlier dus schiet er weinig mee op :p

Bovendien kunnen ze ook voor Krieger gaan...

Laatst gewijzigd
Jori

Krieger is idd een optie, maar op basis van Antalya 2020 verwacht ik toch eigenlijk wel dat Vermeersch een kans krijgt. Al kan het ook zijn dat Krieger zijn kans krijgt omdat hij graag wilt en Vermeersch zijn focus al op andere etappes heeft zoals 11,15,18
Maar dat het ten koste van Merlier gaat is idd niet handig :p

@HB: Denk dat je doelt op stuurvaardigheid?

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Ik zou dan martin ook wel top3-10 inschatten morgen hoor... wie denken jullie dat er in de problemen komen?
Ik denk uberhaupt dat het meer een kwestie is van ‘wie is er in vorm’ dan ‘wie rijdt er het beste op gravel’.

Hoop vooral niet teveel sneue lekke banden te zien. Verder bid ik dat Buchmann er fatsoenlijk doorheen komt, want die gaat m’n team wel nodig hebben, zo zonder bernal:)

madeinstars

Martin is technisch natuurlijk niet geweldig en is geen geweldige daler, dus dat spreekt wel tegen hem. Aan de andere kant, mocht je de gravelstroken wegdenken dan zou je hem prompt als topfavoriet bestempelen. Dus de vraag is: hoeveel verschil gaat dat gravel maken. Voordeel voor Martin is dat er maar één (licht) dalende gravelstrook in zit, de rest van de stroken zijn bergop.

hartstikkebedankt

'@Jori Ja die klimmetjes qua percentages en lengte liggen hem wel natuurlijk, maar het gravel op zich minder denk ik. Qua stuurvaardigheid en handigheid inderdaad en de eerste strook is aflopend.

Jori

'@HB: Klopt. Maar etappe 9 toch wel aardig op die strook gravel.

Het dalen wordt idd tricky, maar hij is al 2x gevallen in TotA en 1x in de Giro, hoe groot is de kans dan dat hij hier weer valt? :p

kevinraar

Mij team voor morgen
Yates
Vlasov
Cartney
Martin
Formolo
Almeida
Moscon
Foss
Sagan

hartstikkebedankt

Groot dus :p

En ik denk niet dat we dat kleine stukje gravel naar de finish poeven in etappe 9 kunnen vergelijken met bijna 40 km rijden over gravelwegen waar een aantal ploegen volle bak zal gaan rijden.

Punchen of verzuipen

Dan Martin heeft één voordeel: hij heeft waarschijnlijk minder angst om met een valpartijtje zijn gebit te verneuken want daar is al een en ander aan de hand :-P

1 2 ... 199 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.