Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 200 ... 263 264
Jori

Nouja, ik betwijfel of we wel de echte oorlog gaan zien. Zoals mensen al zeiden, hier ga je de Giro niet winnen, maar kan je wel verliezen. Ineos heeft veel te winnen, maar zullen toch wel mikken om altijd nog knechten om Bernal heen te hebben, voor het geval van een mechanisch defect of dergelijken. Dus zie hen niet vol doorrammelen, hoogstens later in de race als het er goed uitziet. Hier kan Moscon wel weer goud waard zijn.

DSM met Bardet heeft wel reden, maar beetje zwakke ploeg en willen ws ook nog altijd iemand bij Bardet hebben. UAE weet ik niet of ze vol voor Formolo gaan of bijv. hopen dat Ulissi erbij kan blijven, hoewel zijn eerder SB resultaten weinig hoop geven.

kevinraar

Ik heb melier bij ad poule moet ik hem wissel voor een sprinter of een klassement renner

Laatst gewijzigd
embargo

'@Jori je moet me even bijpraten over Goossens hoor, ik heb hier te weinig kennis van hahaha

Guido Maltempi

Balen van Merlier. Was vooraf wel duidelijk dat hij niet zou gaan uitrijden, maar ik had gehoopt dat hij in ieder geval etappe 13 nog zou meepakken. Nu nog 4 sprinters over plus mijn fantoomsprinter Battaglin, die gisteren overigens samen met Kanter op de grond lag (als google de verklaring van zijn ploeg correct heeft vertaald).

Verder wil ik hierbij alle schrijvers van voorbeschouwingen aanmoedigen om puur naar de Strade uitslagen te kijken en die slotklim "van 5km aan 6%" lekker buiten beschouwing te laten.

Gladiool

Er komt nog anderhalve sprintrit, en een paar zware bergetappes aan. Dus ik zou vooral mijn keuze baseren op de rest van het parcours.

WilliamS23

'@Kevinraar, je moet dat vooral zelf beslissen. Daarnaast betreft het hier een Scorito poule ;)

Ajvenema

'@jori, ik denk dat de kans dat Den Martin nog een keer op zn muil gaat ongeveer 50/50 is, maar tot nu toe haalt ie lekkere puntjes binnen voor de believers:)

bakkieolie

Ik zie Yates hier wel eens doorheen zakken op de gravel stroken. Werd dit jaar 63e in SB. Weet niet of dat een goede graadmeter is, maar het ligt hem niet echt lekker lijkt me.

madeinstars

Yates sowieso nog totaal niet overtuigend. Zou zomaar kunnen dat morgen de doodsteek wordt voor zijn klassement. Vlasov vertrouw ik morgen overigens ook voor geen meter.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@madeinstars
Ik verwacht zelf morgen ook de sprinters niet. Vlasov zal denk eerder met rit 13 in zijn hoofd zitten

Treenert

De afdaling op gravel is de eerste strook daarna alleen nog stroken omhoog. En wat @Jori zegt; hij heeft geen keuze + wat @madeinstars aan geeft; als er geen gravelstroken in zouden zitten zou hij ineens favoriet zijn. Laten die stroken nu ook nog eens droog en vlak gereden zijn. Ik zou 'm ** geven.

En ik denk niet dat we dat kleine stukje gravel naar de finish poeven in etappe 9 kunnen vergelijken met bijna 40 km rijden over gravelwegen waar een aantal ploegen volle bak zal gaan rijden.
En dat is voor mij ook precies de reden om te veronderstellen dat de krachtsverschillen nog niet duidelijk zijn. Bernal laat er wel ff zijn spierballen zien, maar hey; dat was de laatste kilometer. Zegt mij nog niet alles behalve dan de vorm van de dag.

Ik zie Yates hier wel eens doorheen zakken op de gravel stroken. Werd dit jaar 63e in SB. Weet niet of dat een goede graadmeter is, maar het ligt hem niet echt lekker lijkt me.
Yates is een ronderenner en deze kwam te vroeg in het seizoen. Ik verwacht 'm net als Martin gewoon in de top-10.

Ben ook wel benieuwd wie de rustdag(en) goed verteerd en wie er doorgaans wat meer problemen mee heeft. Hebben we dat hier op de korrel?
Edit: Laat ik zelf eens de eerste doen: Sagan is altijd wel in orde na een rustdag, vorig jaar bv. won hij de heuvelrit naar Tortoreto na een solo van 12km.

Laatst gewijzigd
Wellens Nietens

Ik zie dat Brambilla bij de bookmakers en sommige voorbeschouwingen voor morgen vrij hoog genoteerd staat. Zou dat gebaseerd zijn op die ene goede Strade in 2016? Of op de verwachting dat die klim aan het einde hem goed ligt? Of heeft hij aangekondigd dat hij zelf gelooft in deze etappe? Vooralsnog ben ik geneigd om gewoon m'n 8 klassementsmannen (als we Bilbao en Almeida daar nog toe mogen rekenen) + Sagan op te stellen en Brambilla op de bank te laten.

Ted de la course

Gezien z'n huidige vorm en kracht van de ploeg is het voor mij vooral de vraag wie Bernal morgen van z'n 2e etappezege af zou kunnen houden. Ik zou niet weten wie. En dat gun ik m van harte gezien z'n manier van koersen maar niet vanwege mijn scorito team..

joris dor

Ik denk toch te gokken op Ciccone, lijkt mij toch nog wel een ritzege weg te kunnen kapen deze giro. Qua verrassing denk ik aan Hermans mocht het klassement wat laten begaan. Vraag mij eerder af wat Grosschartner eindelijk iets gaat tonen in deze etappe. Twijfel voor laatste plek in mijn team tussen hem en Frankiny...
Anderzijds vraag ik mij af als Almeida geen nieuwe kans zal krijgen en deze etappe zou kunnen verrassen. Volgens mij is Remco fit, maar tegen ontgoocheling in van DQS momenteel verwacht ik hun toch wakker worden deze tweede week...

bakkieolie

'@joris dor
Ik verwacht eerder Almeida in de top 10 dan Gross in de top 20. Die heeft nog werkelijk niks laten zien.
Gaat bij mij op het bankje.

zomaareens

Alle ballen op remco, dus almeide knechtenrol voorlopig. morgen zelf mogelijk een kleine uitslag. maar geen hele korte denk ik

joris dor

'@Bakkieoloie: Ja Almeida verwacht ik ook in de top. Verwacht sowieso meer beweging van DQS. Maar is dit dan geen etappe waar Gross iets kan tonen? Ben nog niet overtuigd van Buchman...

Jori

'@Embargo: Goossens heeft ook een historie als veldrijder. Is er wel na zijn beloften periode mee gestopt volgens mij

@Kevinraar: Kijk nog even naar de ritten, bijv. via scorito. Kijk dan hoeveel platte etappes we krijgen vs de bergen. En natuurlijk ook interessant, mis je nog goede klimmers vs mis je nog goede sprinters?

@Guido: Hele etappe is natuurlijk wel bijzonder slachtveld als je ook naar de percentages en lengtes kijkt:
https://www.procyclingstats.com/images/profiles/ap/ce/giro-d-italia-2021-stage-11-profile-n2-a5e6e126e1.jpg
https://www.procyclingstats.com/images/profiles/ap/bd/strade-bianche-2021-result-profile-7ce15b023a.jpg

Maar vraag is als er vluchters wegrijden, of Ineos wel zin heeft om het kort te houden. Normaliter ritje voor de ak mannen als je het slot ziet, maar denk dat niemand van de ak-ploegen er vooraf rouwig om is als de boni's weg geraken. Bernal natuurlijk favoriet, maar een val of ongelukkige lekke band en hij loopt opeens schade op.

En muurtje op het einde moet je ook niet vergeten ;)

@Ajvenema: Ja tot nog toe erg sterk. Ook dat is het spelletje: Soms zit het mee en soms vallen ze met bosjes.

@Treenert: Weet je het zeker van die droge en vlakke stroken? :p

nasibal

Ik denk dat ik morgen Bevin optel als 9e renner.

Overigens denk ik dat het morgen gewoon heel nerveus gaat zijn, net zoals in een etappe met veel wind. Het peloton moet dus in de beginfase wel heel erg laten begaan willen ze niet 'automatisch' de vluchters terugpakken naar het einde.

Laatst gewijzigd
ralphhoumes

Ik begrijp de twijfel over Sagan/Ulissi, wat te denken van een Vendrame? Klimt misschien nog wel beter en prima spurt.

Kanshebbers plek '9': Vendrame/Bevin/Foss/Fabbro/Buchmann/Hindley

zomaareens

'@ nasibal.. wie maken nog meer kans dan bevin?

nasibal

'@Zomaareens

Op plekje 9? Of in de koers? Momenteel klinken eigenlijk alleen de 6 teampunten en eventuele top 20 van Fabbro interessanter of een megagok met Pasqualon. In de koers als geheel klinken ongeveer 180 namen interessanter ;)

zitvlees

gisteren Sagan kopman en gok met Gaviria werpt vruchten af. 97% nu.

morgen:

Evenepoel
Almeida
Ciccone
Vlasov
Martin
Sagan
Ulissi
Hermans
Vermeersch

erg tevreden over deze namen! Bevin, Yates & Carthy op de bank, maak ik een fout? ik durf het niet de veldrijders eruit te klikken..

zomaareens

plekje negen, ben benieuwd wie je thuislaat voor Bevin. Sagan gaat die mee? en Almeida?

Jori

'@Nasibal: Bevin is idd een interessante naam, rijdt eigenlijk super goed. Maar is wel de aangewezen man om Martin bij te staan, zo lang mogelijk. Hij zal denk ik dus niet mogen aanvallen, altijd achter Dan Martin en co eindigen en ook op het einde laten lopen, zoals zijn uitslagen doen vermoeden, terwijl je hem toch vaak lang in de koers vooraan zag zitten. Interessanter vind ik dan nog de Bora-broeders die iig 6 punten startwaarde krijgen en ws meer vrijheid kunnen rekenen dan Bevin. Verwacht overigens van alle 3 eigenlijk geen punten, maar dan is een startkapitaal van 6 dus ook al interessanter.

Ik verwacht dat het morgen nerveus wordt vanaf kilometer 80. Net voor dat klimmetje gaat het gedrang al beginnen, iedereen wil vooraan zitten om maximaal klaar te zitten voor de gravel strook. Betekent dat er 80 km is om een vlucht te laten ontstaan en eigenlijk wel minstens 6 minuten voorsprong te nemen op het peloton. Gezien de vlucht op het vlakke moet ontstaan, wordt het lastig. Aan andere kant zal Ineos het redelijk snel best vinden, zolang DQS geen mannetje meestuurt en geen top 20 man de vlucht in wilt. Als de vlucht dus binnen 5-10 km kan wegkomen, zit het er wel in als het beetje sterke mannen zijn (Vermeersch, Bettiol etc.). Maar als we weer een lange aanloopfase krijgen en de vlucht pas ergens ontstaat bij km 40, dan is het sowieso kansloos, hoewel er dan wel een sterke vlucht gevormd kan worden en namen als Vermeersch en Bettiol dus wel meer een garantie zijn. Brambilla zou ik ook graag opschrijven voor de vlucht, maar geen idee of hij mag van Trek of juist Ciccone moet loodsen.

@Ralph Houmes: Vendrame weet ik niet hoe zijn fysieke staat is? Was nog geen 100% toen de giro startte en heeft het volgens mij ook nooit over deze etappe gehad. Als je fysiek niet 100% bent, is dit een etappe die je toch graag laat schieten. Maar Vendrame met zijn kwaliteiten zou het wel moeten kunnen. Was eerder al dichtbij in moeilijke giro etappes en won ook al eens Tro Bro Leon.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 200 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.