Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 202 ... 263 264
Milanjacks

Mannen als Masnada, Mollema, Caicedo,Moscon, Almeida en Guerrerio zou ik morgen allemaal thuislaten. Die moet allemaal op hun kopman babysitten ben ik bang, ze zijn allemaal als de dood voor morgen.

Edit: hier stond eerst Formolo, was even in de war.

Laatst gewijzigd
Jori

Je hebt het wel over Sagan he ;)

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2020/stage-10/today/profiles

EDIT: Nvm, was klein ingeslopen foutje
EDIT2: Denk dat Moscon niet heel verkeerd eindigt als die toch bij Bernal moet blijven, om over de teampunten maar te zwijgen :p

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Jori

Was een fout was even in de war.

Wouter Zin

@Jori net ook die voorbeschouwing gekregen maar die hebben het halve peloton sterren gegeven, als of ze niet konden kiezen.
Voor mij gaat het een klein groepje die vooruit blijft met daarachter de AK-mannen. De AK mannen die ik in mijn team heb (Yates, Bilbao en Soler) rijden alleen een beetje kleurloos rond om ze direct er in te klikken. Ook Ringel S overtuigt niet voor het kopgroep scenario. Zit er zelfs over na te denken om Oliviera en Cavagna er in te klikken...

Baskeee

Afgelopen etappe's gemiddeld tot matig gescoord met wat risico's qua aanvallers en klimmers. Slechts op 60%.

Voor morgen ga ik wat meer op safe gezien alle verwachtingen, dus veel AK mannen (Yates, Carthy, Formolo, Almeida, Vlasov & Buchmann) aangevuld met Ciccone, Guerreiro & Moscon.

Bankie voor Sagan, Grosss & Ulissi.

(voor nu dan, gooi het elke twee uur toch weer om ;-))

Milanjacks

'@Wouter

Ik zie geen enkele manier hoe Cavagna morgen in de top 20 eindigt.

@Jori

Dat zou kunnen kloppen inderdaad. Moscon zou ik ook wel opstellen als ik hem had. Al spreekt dat extreem steile einde weer niet in zijn voordeel. Die kan rustig uit gaan bollen.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Wouter zin: qua sterren geven slaan ze altijd wel beetje door. Maar de inschatting van de koers en dan de inschatting van de favorieten is wel echt super goed. De sterren zijn eigenlijk altijd het minst interessante gedeelte vind ik.

Vind Soler eigenlijk verre van kleurloos, mss beetje hoge verwachtingen? Enkel etappe 4 was hij iets minder in de regen, waar je hem wat sterker had verwacht. Maar etappe 8 en met name 9 toch gewoon heel prima?
Yates wel beetje kleurloos, maar ook niet zo dat ikzelf betere opties heb en Yates kan ook ineens verbeteren hebben we gezien in de Tirreno. Bilbao, tja, als je de nummer 10 van Strade al niet meeneemt, dan ligt de lat wel pittig hoog :p
Felix minder overtuigend, maar dit parcours zou hem beter passen dan bijv. Fabbro en lijkt me slimme optie voor de uitbraak. Met als basis ook nog 6 punten, wat zijn risico veel kleiner maakt.

Oliveira en Cavagna, tja, als je het er zelf in ziet zitten, waarom niet? Maar met al die andere namen, had ik hen nooit serieus overwogen.

@Bas: Logische namen, enkel Guerreiro basis is beetje bijzonder met zulke alternatieven. Maar Guerreiro kan daarentegen ook gewoon prima hier scoren, dus niet direct een gekke keuze. Maar denk eerder alles op Bettiol morgen en Guerreiro gewoon weer proberen in etappe 12.

@Milanjacks: Moscon is niet echt een uitboller volgens mij, als je ziet dat hij nog voor Foss bijvoorbeeld eindigt en ook in etappe 4 al zo hoog eindigde. Dat stukje op het einde zou hij zelfs nog wel op de macht kunnen, het is natuurlijk bijzonder kort dat laatste muurtje. Maar alles draait om Bernal, dus zal wel tussen plek 10 en 20 eindigen denk ik.

marconeuvel

Sagan staat er bij mij niet in morgen. Ringel S heeft 2 zekere puntjes minder en heeft nog een (klein) kansje op meer; iets wat ik bij Sagan niet zie gebeuren. Vendrame en Bevin staan er nu naast. Met name die eerste zit me eigenlijk niet zo lekker..

Daan Brakenhoff

Etappe 12 lijkt me toch meer iets voor Ringel S niet? Als hij überhaupt nog iets gaat presteren deze giro... Barbero award tot nu toe heeft hij voor mij wel gehaald. Samen met Cepeda en Champoussin uiteraard

daandej

Wie maken jullie kopman in een team zonder bernal en evenepoel

Daan Brakenhoff

'@daan de jager
Bettiol, Ciccone of wellicht Formolo zou ik overwegen mocht je ze hebben. Vlasov, Dan Martin en Caruso kan als je “save” wilt spelen.

Jari Litmanen

Sagan, Ringel S en Foss op het bankje. Almeida, Bettiol en Formolo kies ik dan liever (los van de andere klassementrenners als Evenepoel, Yates, Vlasov, Carthy, Soler, Bilbao).

Aanvoerder toch maar de rappe Belg..

KV

Heb momenteel Formolo maar voelt niet heel lekker. Heeft in bepaalde ritten waarin ik hem echt vooraan verwachtte, toch wat ontgoocheld. Lijkt steeds (met moeite) aan te haken... en dan op eind te lossen.

Als alternatief had ik aan Vlasov gedacht. Was goed in 9 en vind hem deze Giro vooral sterk op de meer punchy klimmen. Enige rit dat hij wat zwakker was, was rit 6 met de lange eindklim.

Edit: na het schrijven van mijn tekstje toch maar veranderd naar Vlasov :-D

Laatst gewijzigd
JapieJapo

Blibao wel als laatste van de 9 erin geklikt. Geloof er niet echt in als je de laatste etappes bekijkt... maar ja anders wordt het Grosssssschartner...

Vlasov of Dan Martin cap

Basementman

Hypothetisch: je hebt Formolo en Bardet, wie acht je kansrijker om hoog te eindigen? Hoor beide mannen vaak voorbij komen als dark horse voor morgen gezien hun resultaten op onverhard in het verleden. Huidige vorm lijken ze heel erg gelijk...

Laatst gewijzigd
Wouter Zin

@Jori

Bilbao, tja, als je de nummer 10 van Strade al niet meeneemt, dan ligt de lat wel pittig hoog :p

Dit weet iedereen dat hij 10e werd alleen was Strade aan het begin van het seizoen. Vorm op dit moment vind ik ver te zoeken, wel iets waar je rekening mee moet houden. Dit bedoelde ik met kleurloos van zijn kant.
Wat betreft Soler misschien inderdaad gekleurd door een etappe waar je hem verwacht.
We hebben nog een nachtje...

Laatst gewijzigd
embargo

'@Nasibal maar neem je Sagan dan mee voor de reële etappepunten of voor de zekere paarse trui punten?

bartje

Vendrame of Ulissi voor het laatste plekje?
Ik heb het idee dat Ulissi intrinsiek de betere kans heft hogere eindigen in deze setting maar Vendrame kan voor zover ik kan zien een beter CV overleggen in SB. Beide zijn al eens meegesprongen deze Giro, dus verrassend zal het niet zijn als ze dat morgen weer proberen. Wat te doen?

embargo

'@Basementman, ik persoonlijk dan Bardet, maar dat komt vooral omdat ik alleen Formolo heb en ik die nog niet echt vind overtuigen deze Giro.

@Milanjacks, zoals hierboven al gezegd is zou ik Moscon zeker meenemen. Er vanuitgaande dat Bernal het roze houdt zijn dat al 11 zekere punten.

Geel truitje

Morgen geen kans voor ook maar enige vorm van sprinter ook geen Sagan!

Hij kan natuurlijk wel meezitten in een kopgroep voor heel wat punten als r in t peloton laat één klap op gegeven word

Bij mij blijft ie op t bankje deze mannen moeten t doen

Evenepoel
Vlasov (C)
Martin
Yates
Carthy
Almeida
Formolo
Soler
Carusso

Bilbao ,Foss,cepeda naast sagan op t bankje !

rubenvvs1999

Ik twijfel voor de laatste 2 plekjes tussen 4 renners:
- Carthy: In mijn ogen de meest zekere keuze qua klassering, maar met de kanttekening dat hij niet bij de eerste 5-6 van de klassementsrenners gaat zitten. Verder neemt hij geen truipunten mee. Wel prima in vorm tot nu toe.
- Bilbao: Reed naar een 10e plek in SB en zou dit normaal gesproken prima moeten kunnen. Heeft echter nog niet zijn vorm van vorig jaar laten zien en zal Caruso tot op zekere hoogte moeten bijstaan.
- Sagan: 8 zekere punten. Verder zal hij in mijn ogen in een ontsnapping moeten zitten om voor meer punten te zorgen. De 8 punten zijn een zekerheid, maar de rest verre van.
- Grosschartner: 6 zekere punten, maar niet in vorm en lijkt continu te moeten knechten voor Sagan of Buchmann. Dit terrein zal hem redelijk moet liggen en hij zou mee kunnen in de vlucht of hij dat eindelijk eens gaat doen is een tweede.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen in mijn positie ;)

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Ik moest ook de afweging GroS of Carthy maken en ben voor Carthy gegaan. Was etappe 9 nog mooi 12de en ondanks dat ik verwacht dat hij hier eerder 15-20 zal finishen is dat voor mij goed genoeg. Die teampunten Sagan wel overwogen, maar ach, als Bettiol wint heb je die er ook weer uit. Tis wel even goed geweest met Ringel S, banken tenzij ik echt geen renners heb die 18de kunnen worden die etappe.

Maar goed, de keuze zal ook afhangen van waar je staat qua % allicht. Al is Rome natuurlijk nog ver.

Laatst gewijzigd
Jori

'@JapieJapo: Viviani! :p maar gezien de laatste finale zou ik zelf gokken op D. Martin. Vlasov en hij zijn beiden onbekend op de ondergrond en dan kan je beter inzetten op het sprintje van Martin, denk ik.

@Basementman: Formolo heeft de potentie om heel hoog te gaan, gezien zijn meer klassieke achtergrond. Bardet lijkt meer stabieler en heeft natuurlijk ook goede punch, zoals hij al wel heeft laten zien eerder in oa WP. Maar beiden liggen vooraf super close bij elkaar. Persoonlijk zou ik de iets "zekere" Bardet kiezen.

@Wouter Zin: Vorm was toch helemaal niet goed als je bijv. zijn Tirreno ziet?

@Embargo: Denk beiden: Al 8 vaste punten en dan een kans op, zo slecht is het niet

@Papa Bart: Lastig dilemma. Beiden hebben natuurlijk ook flink wat meegemaakt voor de giro met de val in Coppi en de hartproblemen. Vanwege de vlakke aanloopfase zou ik Ulissi doen, die heeft normaliter wat grotere motor/betere tijdrit dus meer kans om mee te zitten met de vlucht. En UAE is al eens vol op kop gaan rijden om hem in de vlucht te stoppen ;p

@Wielerspieler: Carthy en Grosschartner/Bilbao. Ak mannen gaan ws wel redelijk op de voorposten eindigen, zelfs al blijven er vluchters vooruit, dan zullen het niet veel zijn. En Carthy zal gewoon braaf op de voorposten worden gehouden door EF. Grossschartner is maar net hoe je de kans van de vlucht ziet en of je denkt dat hij anders nog bij de peloton favorieten zit, maar hij krijgt ook iig al 6 punten dus. Bilbao heeft eerder al aangetoond dit goed te kunnen met mindere vorm, maar ook beetje vraagteken. Ik heb hem niet, dus heb ook niet uitgezocht waarom hij wat minder van voren rijdt dan hij zou moeten kunnen en of dit nog een speciaal doel voor hem is.

Sagan geloof ik nog wel in dat hij wat kan vanuit de vlucht, maar vrees dat UAE, Qhubeka, Cofidis en Israel eigenlijk hem vooral niet in de vlucht willen laten gaan, uit vrees dat hij punten meeneemt voor de puntentrui, die nu erg spannend is.

ditisdavid

Sagans meest waarschijnlijke route naar de overwinning (of iig kort rijden) hier lijkt me strook 2 overleven, het verschil maken op de stroken daarna (weinigen in dit veld die dat beter moet liggen) en dan schade beperken op de laatste klim. Ik zie het wel gebeuren, maar de kans op alleen truipunten is meer dan reëel natuurlijk.

marconeuvel

Blijkbaar ben ik zo erg met de etappe van vandaag bezig, dat ik er vannacht over heb gedroomd. Bernal wint vrij eenvoudig en pakt 30 seconden op Evenepoel, die 8e wordt. Vendrame wordt keurig 16e. De rest van de top 20 is helaas niet blijven hangen.
Doe er je voordeel mee ;)

1 2 ... 202 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.