Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 204 ... 263 264
Fiepke

Zie bij bijna iedereen wel dezelfde twijfels. Naast Ringel S gaat nu ook Foss definitief op het bankje (verwachting dat zijn punten maximaal gelijk zijn aan de gegarandeerde punten Sagan). Blijft over: Bilbao vs. Vendrame (als aanvallende verrassing)... We hebben nog even de tijd om te dubben.

thijsdl

Tja, voor mij de lastigste etappe tot dusver om een team op te stellen.

Op dit moment:
Evenepoel
Almeida
Vlasov (C)
Carthy
martin
Soler
Formolo
Bilbao
Sagan

Op de bank
Yates, heeft mij nog niet overtuigd tot dusver
Fabbro, zal best wat kunnen, maar wie er uit?
Foss en Bevin, idem als Fabbro
masnada, eigenlijk ook hetzelfde als bij Fabbro

Normaliter regel ik mn opstellen zelf, maar nu vraag ik: kan iemand schieten op bovenstaande? :D

Wilhelm

Ik zit met het zelfde als Ted de la course. Momenteel heb ik Sagan en Fabbro opgesteld en plaats ik Guerreiro en Foss op de bank. Ik persoonlijk verwacht niet dat Foss meer uitslag punten gaat behalen dan dat Sagan trui punten krijgt. Maar ik verwacht Guerreiro in de aanval. Maar is het uitgesloten dat de kopgroep als eerste de finish gaan halen?
En zouden Guerreiro en Bettiol beiden moeten knechten?

Geef persoonlijk Bilbao wel een grote kans om op de laatste strook weg te rijden en niemand uit het AK die hem gaat/wil terughalen.

Bissie

'@thijsdl Ik heb er zelf toch voor gekozen om Sagan te banken en Yates mee te nemen. Yates is 84% gekozen dus als hij vandaag scoort is de schade best groot. Je kunt op zich wel een beetje hetzelfde voor Sagan zeggen maar ik vind dit toch wel gewoon een zware dag voor Sagan. Het moet hem eerst maar lukken om in de ontsnapping te komen en dat wordt al lastig genoeg op die 1e 40km vlak. Denk niet dat Gaviria, Viviani en Nizzolo die paarse trui zo makkelijk richting Sagan laten lopen. Volgens mij wordt het dus echt heel lastig om in die ontsnapping te komen en zoals je afgelopen week al hebt gezien is het een aardige loterij.

Yates maakt inderdaad nog niet veel indruk maar ik vind het toch te 'spannend' om hem te banken.

Ted de la course

'@bakfiets Heb jij een foto van die Irma D..? Liefst besmeurd met het nodige gravel. Als ze er goed uit ziet, zou ik haar altijd opstellen 😉

Laatst gewijzigd
Derailleurtje

Bilbao... Hij wordt veel genoemd, maar liet tot nu toe niks zien. En Caruso staat er gewoon goed voor, dus de kans is erg groot dat Pello hem veilig over het gravel naar de finish moet loodsen. Vanwaar dat hij dan toch veelvuldig in de dagselecties wordt opgenomen? Door zijn tiende plaats in SB eerder dit jaar, of denken jullie dat hij én goed genoeg is om de laatste geasfalteerde kilometers mee te doen voor de overwinning én dat hij toestemming krijgt?

Ajvenema

Ik weet natuurlijk niet wat voor kleppers jullie allemaal hebben, maar ik ga Yates echt niet banken in een etappe die hem zonder gravel prima zou moeten liggen. Zeker niet voordat ie er echt doorheen zakt. Tot nu toe rijdt ie 'gewoon' top10 AK in de bergetappes.

user26842

Is het realistisch om Bevin in de top 20 te verwachten?
Twijfel namelijk tussen hem en Foss.

Delric

Fiorelli dag vandaag! ook onze Deense vriend tipt hem. Was zeer sterk bergop in de etappe toen ie derde werd. Heeft nog wat goed te maken nadat ie maandag niet kon sprinten.

Maar ja, wie laat je ervoor uit he. Heb Carthy, Gross en Foss al zitten. om nog maar van Bevin te zwijgen...

bakfiets

'@ted de la course. Haha. Dat moet bettiol zijn. Al zou het mooi zijn als ik een Irma d uit de hoge hoed tover die alleen voor mij dik in de punten fietst. Kan ik wel gebruiken overigens😁.

Platje

Sinds wanneer is Merlier uit koers?

marconeuvel

'@platje rustdag

Rawolf

start Carthy wel?

rubenvvs1999

'@Rawolf Waarom zou hij niet starten?

Cascoigne

Ik zit er hetzelfde in als Ajvenema. Al m'n klassementsmannen gaan mee, Yatesy ook zeker, met uitzondering van Foss. Die zie ik toch niet echt als een puntenpakker, dan liever Sagan. Heb ik misschien ook iemand in de vlucht, mochten die het halen.

Vanhoucke, Bevin, Grosschartner zijn andere keuzes. Lees toch veel over kansen op materiaalschade, dan mogen een Bevin en Grossschartner toch niet weg bij hun kopmannetjes lijkt me.

Ik denk dat ik die vluchters alleen nog in de wat meer zekere vluchtetappes opstel, waarbij zowel Vanhoucke als Grosschartner me echt mogen verrassen. Grosschartner valt nog wel eens, maar die Vanhoucke is echt onzichtbaar zeg.

Morfin11

De knoop is doorgehakt. Na het uitvallen van enkele AK-mannen moet je creatief worden. Plek 9 opties zijn:

Paddy Bevin - Maar ik vermoed inderdaad dat hij bij Martin moet blijven en hij alleen los mag als alles nog bij elkaar is voor de laatste beklimming. Maar in dat scenario rijdt hij mijns inziens geen topklassering.

Fausto Masnada - Kan dit waarschijnlijk ook goed aan maar moet bij REV blijven, dus in het beste scenario top15-20. k geloof niet dat REV na deze etappe eerste staat dus teampunten zitten er ook (nog?) niet in.

Tobias Foss - Geen idee wat hij kan op gravel, waarschijnlijk een top15-20 plek, al is een uitschieter mogelijk aangezien hij vrij is om vol voor het klassement te gaan en niet op Bennet hoeft te wachten

Filippo Fiorelli - De mega-joker, die kilo's is afgevallen om ook bergjes van 8-10km aan te kunnen en niet alleen maar korte punch-heuvels. Heeft geen kopman om voor te zorgen en kan vrij aanvallen. Ligt er alleen net aan of hij in de goede ontsnapping terecht kan komen. En dan moet die ontsnapping ook nog stand houden....

Vooralsnog gaat mijn joker naar Filippo. "Kiet of dubbel" maar.... het uur is nog lang, dus of hij de selectie ook echt gaat halen?

floda

Zou toch vandaag eigenlijk 11 man willen meenemen..... heb vooral FOMO bij aantal vluchters. Nogmaals routekaart bekeken en doordat die laatste beklimming gewoon op asfalt is en de klassementsmannen denk ik tot daaraan toe mannen bij zich willen hebben die bij materiaalpech kunnen helpen en terugbrengen, zie ik bij nader inzien toch een wat lager tempo voor het peleton dan ik van tevoren dacht. Maar ja mijn potentiële vluchters hebben wel weer allemaal een kopman die ze misschien moeten beschermen. Kortom toch maar gewoon de ak mannen plus sagan en bettiol.... en dan komt dus die FOMO voor de vluchters!

De Coltrui

Ik blijf er verder maar van af. Maar eens een gok op Formido als C. Als het goed uitpakt een lekkere klapper. Maar ging zoals zovelen met Sagan in de ploeg in de mist in met Nizollo als C. Betekende een paar procent dalen ipv stijgen. Als ik alle punten die ik had kunnen hebben met mijn team had gehaald, tsja dan....

herrzaat

Carthy schijnt ziek te zijn. Iemand die hier meer over kan vinden?

Ajvenema

Voor de meeste van mijn vluchtopties (Bevin, fiorelli) Is morgen eigenlijk een veel lekkerdere dag. Hoop dan ook maar dat ze zich vandaag rustig houden op het bankje, en morgen gaan pieken. Bettiol eignelijk idem, maar die ga ik vandaag niet banken:)

Morfin11

'@herrzaat Carthy ziek volgens verschillende Italiaanse media?
https://www.dhnet.be/sports/cyclisme/giro-une-onzieme-etape-dantesque-redoutee-par-tous-les-coureurs-direct-a-15h-60a4dcfad8ad587980f91938
Kan alleen die Italiaanse media niet vinden.....

nasibal

Als Carthy echt ziek is dan kunnen alle mainstreamers in hun handjes wrijven haha

Primavoormij

'mainstreamers'

Ajvenema

Is carthy niet hartstikke mainstream sinds afgelopen vuelta?
Zou wel echt zuur zijn voor mn pooltjes...

'Declared ill' vind ik trouwens wel mooi gevonden:)

Laatst gewijzigd
Jori

Italiaanse media sowieso niet de meest betrouwbare bron, die schrijven liefst wat sensatie zoals Sagan naar DQS voor 8 miljoen :p Of Bernal die niet mee gaat doen aan de giro.

Ook in de races was er niks te merken, waar hij etappe 9 braaf in de 12 seconden groep eindigde en etappe 10 ook geen centje pijn had en altijd braaf van voren werd gehouden door zijn team.

Kan natuurlijk altijd op de rustdag zijn doorgekomen, maar lijkt mij weer puur Italiaanse sensatie.

@Nasibal: Carthy meer verkozen dan Landa bijv.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 204 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.