Scenario's uitdenken, weggetjes afstruinen in streetview, de kansen van Ringel S meticuleus afwegen tegen die van Sagan, wikken, wegen, Bevin op de bank laten, Bevin er toch inklikken, Bevin er weer uithalen, eindstand: 15 minuten voorsprong voor een flutkopgroep met de vanzelfsprekend gebankte Enrico 'haha gefopt ik kan helemaal niet meer sprinten' Battaglin erin.
Zou Vanhoucke niet stiekem eigenlijk gewoon heel gefrustreerd zijn met zo'n Ewan in de ploeg. Het lijkt me retevervelend om zo'n gozer in de ploeg te hebben. Je weet dat je na 2 weken nog maar met 4 man en wat verzorgers in een hotel zit en dat je als ploeg eigenlijk voor spek en bonen meerijdt.
Als je jong bent, talent hebt en met een klein beetje ondersteuning leuke dingen zou kunnen laten zien, wil leren in grote rondes, dan kan dit onmogelijk tof zijn. Al helemaal omdat je t.o.v. Ewan niet in een positie bent binnen de ploeg om deze frustratie ook daadwerkelijk te uiten.
'@La Primavera: Ja, Fabbro is echt grappig. Je had eergisteren ook zo'n twitter clipje waar Oss op zijn fiets muziek maakte en je dan daarna Fabbro zag dansen, heerlijk om te zien!
@Nasibal: Vanhoucke deed wel prima lead-out Oldani :p
Maar denk dat het voor iedereen wel beetje bizar is. De Gendt ging ook naar de giro als voorbereiding, maar dat is nog wel lekker als je die als gangmaker in je vluchtersgroep kan inzetten.
Denk dat hij vooral baalt dat zijn benen niet zo goed zijn. Normaliter had hij nu wel ergens in de vlucht gezeten en met zijn benen van het voorjaar had hij het ook wel ergens al af kunnen (hebben moeten) maken. En niet de meest weerbare jongen en dan is alles gewoon irritant, inclusief Ewan.
Wat een sfeer zeg daar bij LTS! Je wordt spontaan depressief als je naar Vanhoucke luistert...
En ome Gianni S zal zijn ploeg zonder eten naar bed sturen. Wat is daar aan de hand?? Begon bijna te twijfelen of we hier in de Giro wel de goede Cepeda voor ogen hadden :P Die andere Cepeda rijdt nl best aardig rond in de Ruta del Sol!
Analyse feltet.dk, @nasibal en @jori is werkelijkheid aan het worden. Door jullie analyse en die van feltet (mooi!) toch twee vluchters meegenomen, Goossens ipv Sagan en Fiorelli ipv Carthy (last minute, niet vanwege gerucht maar vanwege opmerking Daan B en wat ik zelf kon zien op de beelden). Ze zitten niet mee, maar hun teamgenoten wel. Dus wie weet...
Tjongejonge wat een kopgroep. Voor Scorito maakt het allemaal weinig uit denk ik (Bettiol weinig/geen punten is wel een nare), maar dit wordt toch wel een treurige daguitslag voor zo'n schitterende etappe.
Ik zou vandaag als klassementsman altijd een vooruitgeschoven pion willen hebben die zich (eventueel) kan laten uitzakken. En er zijn zelfs ook meerdere ploegen zonder klassementsman die toch niet meezitten. Je zou maar sponsor zijn van één van die ploegen...!
Bettiol baal ik van. Weet iemand of hij überhaupt geprobeerd heeft om mee te gaan? Blij dat Sagan en Ringel S opgesteld staan; betekent iets van punten. En hopelijk eindigt Formolo 12de of zo. Zure Scoritodag en persoonlijk vind ik de groep vluchters niet heel interessant – al is het met twee Nederlanders wel leuker natuurlijk.
Wat een kutrit op deze manier met die kopgroep. Voor Scorito had ik er niet enorm veel vertrouwen in dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit. Maar we gaan het zien na afloop in de uitslag hoe Yates, Carthy, Dan Martin etc. het er vanaf hebben gebracht.
Ook met Foss, die deed het wel behoorlijk goed in Strade in dienst van Van Aert en kan in de heuvels wel goed meedoen denk ik.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.