'@Daan
Ik ben dan altijd zo benieuwd naar de gedachtegang daarachter. Met dit parcours, 200+ km en precies tussen de 'strade' en de zoncolan in was dit een 80% vluchtetappe. Vluchtetappes die sowieso deze Giro al een flinke kans van slagen blijken te hebben. Vendrame heeft aangegeven daar op te mikken én zn ploegmaat rijdt in de bergtrui. Wat voor kanonnensterk team heb je dan dat je 9 betere opties hebt vandaag?
Overigens had ik niet verwacht dat hij hier de sterkste/slimste zou zijn.
'@Nasibal: Onder andere Masnada en Soler dus. Waarbij ik Soler nog op de bank had. Dit leek mij toch wat veel hoogtemeters voor een Vendrame, net als voor Sagan, bijv. . Maar laat hem maar winnen vandaag . Dat zit er nu wel dik in. Al was het alleen maar om mijn Scorito-dag nog even helemaal te verpesten.
Vendrame was voor mij ook een van de eerste die ik er voor vandaag inklikte, precies zoals @nasibal aangeeft. Maar toch durfde ik de gok niet te wagen hem te cappen vandaag en ben ik daar heel lafjes voor klassementsman gegaan haha.
Ik lees ook wat berichten dat de Giro minder leuk is nu de Scorito-score wat tegenvalt. Ik speel pas voor het 2e jaar mee met Scorito, dus wellicht dat het daar aan ligt, maar als wielerliefhebber is Scorito meer een leuke bonus ernaast, dan dat het mijn plezier voor het volgen van de koers verpest.
Achteraf had ik het kunnen weten. Hij heeft het voor de Giro zelfs nog aangegeven. Hij zou niet meedoen in de vlakke sprint, maar zich richten op wat lastigere etappes in week 2 of drie, waar hij meer kans dacht te maken. Al sprintte hij in de vorige massaspurt toch ook mee. Ik heb er nog aan gedacht hem toen te ruilen voor Cimolai, maaar die leek me totaal niet in vorm. 🤔 Hoe een verkeerde keuze tot nog meer verkeerde keuzes leidt...
Dit is dan die etappe in week twee die hem het beste ligt, dus. Ik had deze toch als iets te lastig voor hem ingeschat. Volledig onterecht dus.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.